Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

Co zamiast XV??? - temat może nie do końca pasujący do tego działu, ale nie wymyśliłem lepszego miejsca, a ma to być dla mnie niejako "kontynuacja" XV w trochę innej postaci. :)


Jak pewnie niektórzy wiedzą, aktualnie jeżdżę Subaru XV 2.0 z roku 2014. Co prawda auto ma niezbyt duży przebieg (ok. 79 kkm), ale skończy 5 lat i chciałbym w bieżącym roku kupić nowe. Jest to moje drugie Subaru, auto jeździ bezawaryjnie, więc jako zadowolony fan tej marki chciałem kupić nową wersję XV. Niestety, jak wiecie, w wyniku "unijnych" dyrektyw ten model jest oferowany aktualnie wyłącznie z silnikiem 1,6, co mnie zupełnie nie interesuje. Jeżeli 2-litrowy silnik wróci, to z pewnością z GDF, co mnie również mało interesuje. Forek jest dla mnie za duży, stąd pomysł (z konieczności) na zmianę marki i zainteresowanie innymi samochodami. Moje aktualne auto jeździ doskonale, więc nie mam wielkiego "parcia" na szybką zmianę. Chciałbym jednak zmienić auto tak, by nowy właściciel "załapał się" jeszcze na przedłużoną gwarancję mojego samochodu (początek sierpnia).
Z pewnych względów istotny jest dla mnie spory prześwit (200+) więc pole manewru się zawęża. Nie chcę, by auto było za duże, bo sporo jeżdżę po mieście (parkowanie) i zwykle sam lub w 2 osoby. Wielkość bagażnika nie jest zbyt ważna. Silnik wyłącznie benzynowy. Hybryda - nie. Tylko auto nowe. Prywatny import nie wchodzi w grę, bo zakup na firmę, leasing i ew. problemy z gwarancją.
Metodą eliminacji i wielu porównań doszedłem do 3 aut:
- Mazda CX-5 z silnikiem 2,5 N/A
- Volvo XC40 z silnikiem T4 (2 litry turbo)
- Infiniti QX 30 z silnikiem 2t (2 litry turbo)
Jeździłem już Volvo i Infiniti. 
Na razie bardziej skłaniam się w kierunku Infiniti. Lepiej mi się je prowadziło, trochę lepsza dynamika (moment 350) i optycznie dla mnie fajniejsze. Silnik, dwusprzęgłowa skrzynia i trochę elementów w środku z Mercedesa GLA. Dodatkowo jest w dobrej cenie wypasiony egzemplarz z 2018.
W Volvo nie podoba mi się fakt, że nie ma podstawowych "fizycznych" przełączników i prawie wszystko trzeba ustawiać "klikając" w dotykowy ekran, co w czasie jazdy może być trochę niewygodne i niebezpieczne. Dodatkowo, asystent utrzymania pasa próbował mi "wyrywać" kierownicę po najechaniu na linię, zamiast delikatnie "zawibrować" kierownicą, jak w Infiniti. Oczywiście auto jest ogólnie fajne, ale ...
Mazdę znam jedynie oglądając ją dokładnie na zewnątrz i w środku, z testów na YT i z rekomendacji mojej znajomej, która ją dopiero niedawno kupiła. Będę tym autem jeździł prawdopodobnie w najbliższą niedzielę.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi modelami, albo stoi przed podobnym wyborem?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na miasto Suzuki Jimmy, masz przeswit i staly naped, dla 2 osob jak znalazl i kosztuje tyle co nic, we wszystkich samochodach ktore wymieniles masz kiepski naped chyba ze nie potrzebujesz prawdziwego 4x4 wtedy to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, PRIMAR napisał:

Jeżeli 2-litrowy silnik wróci, to z pewnością z GDF, co mnie również mało interesuje

 

Może nie ma powodu się tego GPF aż tak obawiać, wcześniej czy później wszyscy i tak to będą chyba mieli zainstalowane? 

 

15 minut temu, PRIMAR napisał:

- Mazda CX-5 z silnikiem 2,5 N/A
- Volvo XC40 z silnikiem T4 (2 litry turbo)
- Infiniti QX 30 z silnikiem 2t (2 litry turbo)

 

Z ciekawości, te silniki są bez GPF?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OA77 napisał:

Na miasto Suzuki Jimmy, masz przeswit i staly naped, dla 2 osob jak znalazl i kosztuje tyle co nic, we wszystkich samochodach ktore wymieniles masz kiepski naped chyba ze nie potrzebujesz prawdziwego 4x4 wtedy to inna sprawa.

 

Nowy Jimny to fajna i tania zabawka, ale na daily car mało wygodne (2 drzwi), a jakaś większa trasa to pewnie męczarnia

1 minutę temu, OA77 napisał:

Mozesz poczekac na nowego Forestera rowniez

 

19 minut temu, PRIMAR napisał:

Forek jest dla mnie za duży

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jimmy jest dobry na miasto, zakupy i do pracy, wiadomo ze w trasie kazdy kto nie jest wzrostu prezesa bedzie mial zerowy komfort.

XV raz jechalem w trase, 1300-1400km ciurkiem z malymi przerwami, myslalem ze mi glowa peknie od halasu jaki ten samochod generuje powyzej 160kmh, wiec tez w trase srednio sie nadaje chyba ze na krotkie dystanse i w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozważasz CX-5 to i Forek nie powinien być za duży :) 

 

XC40 - to trochę gadżeciarskie autko, wygląda fajnie i nowocześnie, ma sporo ciekawych rozwiązań. Szybkie (testowałem T5), ale prowadzenie przy 160-170 przeciętne. Może trafiłem na wiatr, ale wrażenie nie było najlepsze. Tylna kanapa, to dramat i skojarzyła mi się z drewnianą ławką w parku. Poza tym z tylu, przez design nadwozia, panuje mocna klaustrofobia.

 

CX-5 - jeździłem tylko po mieście. Spora moc, ale osiągi też szału nie robiły. Automat z trybem sportowym w sumie był ok. Bardzo ładne, minimalistyczne wnętrze (szczególnie z białą skórą ;)) i mało ciekawy system multimedialny. Długo była moim faworytem.

 

Infiniti nie jeżdziłem, ale koncepcyjnie to auto najbliżej XV, czyli podniesiony kompakt

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, OA77 napisał:

Jimmy jest dobry na miasto, zakupy i do pracy, wiadomo ze w trasie kazdy kto nie jest wzrostu prezesa bedzie mial zerowy komfort.

 

Vitara po FL z silnikiem 1.4T + klasyczna 6AT skrzynia wydaje sie byc rozsadniejsza opcja... przeswit chyba 185mm, a silnik, o ile sie nie myle, nadal nie ma GPF

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GREGG dzięki, że mnie wyręczyłeś w odpowiedzi. Na trasy także jeżdżę - Zakopane co drugi weekend, w zimie też. Co do napędu, to niestety coraz mniej firm oferuje stały napęd. Sądzę, że to, co oferują powyższe auta powinno wystarczyć. Bardziej chodzi o zimowe warunki niż o jazdę w terenie. ;)

@OA77 184 cm i 97 kg żywej wagi. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PRIMAR napisał:

Na pytanie o ew. "kontynuatora" otrzymałem odpowiedź "Subaru nic dla Ciebie nie ma." :(

Mowisz ze Forester za duzy, powiem w skrocie tak, oprocz XV jezdze rowniez Dodge Ram, uwierz mi ze pomimo 6 metrow dlugosci swietnie sie nim manewruje czy na gorskich serpentynach w Alpach czy w miastach, jedynie przy parkowaniu czasem trzeba poszukac miejsca ale to norma w centrum miast, jesli ktos chce miec zawsze miejsce do parkowania to albo skuter albo motor albo rower ewentualnie Smart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, OA77 napisał:

myslalem ze mi glowa peknie od halasu jaki ten samochod generuje powyzej 160kmh,

 

No to pomyśl co się dzieje w tym Jimny przy takiej prędkości (o ile tyle wyciągnie)

 

1 minutę temu, PRIMAR napisał:

 184 cm i 97 kg żywej wagi. ;)

 

Jimny odpada w przedbiegach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PRIMAR napisał:

@GREGG dzięki, że mnie wyręczyłeś w odpowiedzi. Na trasy także jeżdżę - Zakopane co drugi weekend, w zimie też. Co do napędu, to niestety coraz mniej firm oferuje stały napęd. Sądzę, że to, co oferują powyższe auta powinno wystarczyć. Bardziej chodzi o zimowe warunki niż o jazdę w terenie. ;)

@OA77 184 cm i 97 kg żywej wagi. ;)

 

Jestes nizszy odemnie ale w Dodgu tez bys sie odnalazl:)

1 minutę temu, GREGG napisał:

 

No to pomyśl co się dzieje w tym Jimny przy takiej prędkości (o ile tyle wyciągnie)

 

 

Jimny odpada w przedbiegach :P

dlatego napisalem wczesniej ze na miasto tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak Forek nie. :)

Vitara jakoś mnie nie zachwyciła i prześwit ... Mam taki niefajny wjazd do garażu w Zakopanem.

Dodge RAM jest super, ale jeżdżę i parkuję w Krakowie, więc wiecie ... od wiosny często rowerem do pracy. 10 km wzdłuż Wisły - bajka.

@Zyzol moje odczucia na temat XC40 są podobne. Wczoraj wieczorem już go w duchu skreśliłem, ale na liście jeszcze figuruje.

Mam wstępną obietnicę pożyczenia QX30 na weekend. Jeżeli się uda, to po podróży do Zakopanego i z powrotem będę miał dość jasny obraz tego auta. Jedno wiem, że system multimedialny w Infiniti nowoczesnością nie powala, aczkolwiek jakość dźwięku jest bardzo dobra (Bose).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, PRIMAR napisał:

Jak pewnie niektórzy wiedzą, aktualnie jeżdżę Subaru XV 2.0 z roku 2014. Co prawda auto ma niezbyt duży przebieg (ok. 79 kkm), ale skończy 5 lat i chciałbym w bieżącym roku kupić nowe.

hehe mam identyczną sytuacje jak ty . Tez muszę w tym roku kupić coś nowego - prowadzę fermi a obecnie w Subaru nie ma imo absolutnie nic ciekawego. Tak myślałem o Levorgu (bo jednak ostatnio większy bagażnik się przydaje ) ale wycofali 1,6 dit na rzecz mulastego i paliwożernego 2.0i - tak wiem 1,6 dit pali więcej ale jest tez mocniejsze. Najlepiej cos z JP - po głowie chodzi mi Mazda...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, PRIMAR napisał:

Jednak Forek nie. :)

Vitara jakoś mnie nie zachwyciła i prześwit ... Mam taki niefajny wjazd do garażu w Zakopanem.

Dodge RAM jest super, ale jeżdżę i parkuję w Krakowie, więc wiecie ... od wiosny często rowerem do pracy. 10 km wzdłuż Wisły - bajka.

@Zyzol moje odczucia na temat XC40 są podobne. Wczoraj wieczorem już go w duchu skreśliłem, ale na liście jeszcze figuruje.

Mam wstępną obietnicę pożyczenia QX30 na weekend. Jeżeli się uda, to po podróży do Zakopanego i z powrotem będę miał dość jasny obraz tego auta. Jedno wiem, że system multimedialny w Infiniti nowoczesnością nie powala, aczkolwiek jakość dźwięku jest bardzo dobra (Bose).

Primar,

wiesz ze co czlowiek to opinia, w zwiazku z tym wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem dla Ciebie bedzie pokorzystanie z tych samochodow ktore wymieniles przez kilka dni, wtedy z pewnoscia podejmiesz wlasciwa decyzje.

A odnosnie Zakopanego, wiesz ze tam jest jeszcze gorsze powietrze niz w Krakowie? Jak dbasz o pluca to proponuje Bieszczady, Alpy, Karpaty albo Pireneje, ewentualnie Atlas ale to juz przeprawa przez Morze Srodziemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mule to żadne auto z cytowanych poza XV nie ma prześwitu 20 cm+. Jeep Renegade w wersji Trailhawk ma chyba 21cm. 

U mnie właśnie prześwit zadecydował o XV. Tez się głowie co będzie po moim Subaru. Napędów takich już nikt nie robi ale bardzo mnie korci wyższa moc jak min 1.9 TSI. 

Ci sądzisz o Afla Stelvio? Maja fajne mocne silniki benz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OA77  jestem zahartowany. We wrześniu byłem w Katmandu. Tam dopiero jest smog ...

@Michał Krupa widziałem, co Raju oferuje, ale to używane i Faktura VAT marża

@MaMis Prześwity:

QX30   202 mm

XC40   211 mm

CX-5   200 mm

Stelvio fajne, ale wieeelkie.

@bmbm Przerabiałem. Byłem w połowie konfigurowania, kiedy cena przekroczyła 200.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...