Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, chojny napisał:

 

 

Podobno zautomatyzowali podajniki odkażacza i się siedzi w takiej jakby chmurce, jak w saunie. Plus taki że wychodzisz, masz 3,5 promila a Camry zaczyna Ci się podobać. :mrgreen:

A na 24h przed odbiorem wrzucają garść takich oto:biglol:

 

wunder_baum_zapach_choinka_new_car,w_1200,_small.jpg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogłem napisać że śmierdzi i żyło by się wam lepiej nie? Niestety tu znowu powiedziałem fakt , albo odczucie nie tylko moje i jest to okazja zeby to przeinaczyc i pośmiać się. W skodzie nawet po 60 tys tez bylo czuć fabryke i co poradzę ze tak niestety bylo , musze byc obiektywny również dlatego auta. Co sie da pochwale co nie to nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, MateuszWwa napisał:

A mogłem napisać że śmierdzi i żyło by się wam lepiej nie? Niestety tu znowu powiedziałem fakt , albo odczucie nie tylko moje i jest to okazja zeby to przeinaczyc i pośmiać się. W skodzie nawet po 60 tys tez bylo czuć fabryke i co poradzę ze tak niestety bylo , musze byc obiektywny również dlatego auta. Co sie da pochwale co nie to nie. 

 

§1. Zasady ogólne

(...)

4.    Ze względu na specyficzny charakter i tradycje korzystasz z Forum na własną odpowiedzialność i na własne ryzyko.

 

 

;)

 

I zawsze, jak ten gość z internetów, możesz sobie z Camry zrobić kwietnik. :thumbup:

 

 

 

 

DSC_5723.JPG

  • Haha 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiech śmiechem ale zachęcony opiniami sam ostatnio mało co nie kupiłem Camry.

 

Podobno świetne lampy na muchy.

Wabią owady napisem premium by potem nieoczekiwanie je usmażyć

SmartSelect_20210804-180350_Opera.jpg

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 2
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilka dni RAV 4 z silnikiem 2.5 Hybrid 222 KM. Zrobiłem ponad 300 km drogami wojewódzkimi i powiatowymi po Warmii. Zapominając o wszystkim co w tym aucie jest słabe to najsłabszy jest dźwięk silnika a właściwie jego brak. Brzmi to jak odkurzacz lub popsuta lodówka której podłączono za dużo prądu. No i ta praca skrzyni, jakiś żart. Sorry ale jeśli ktoś odnajduje przyjemność jazdy z takim zespołem napędowym to nie chce wiedzieć w jakich gustuje kobietach :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ayu napisał:

Sorry ale jeśli ktoś odnajduje przyjemność jazdy z takim zespołem napędowym to nie chce wiedzieć w jakich gustuje kobietach

Kurde, kumpel se coś takiego kupił miesiąc temu kupił i na razie mówi, że zadowolony :wacko:

Chyba przestane z nim o dziewczynach rozmawiać   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ayu Ty chyba tymi vwgenenami jeździsz? Tak pytam bo praca dsg to nawet kierowcy tych aut mowia niecenzuralnie. Ja mam jak wszyscy wiedzą CAMRY a nie rav4, niby ta sama jednostka napedowa i skrzynia, choc ma jakies inne przelozenia przez co (chyba) w rav4 można ciągać przyczepe a w camry nie. Jak wsiadlem do rav 4 i sie tym przejechałem to gdybym auta nie bral na wekend to oddalbym odrazu. Zupelnie inna kultura pracy. Przeciez z powodu halasu nie kupilem tez corolli i gdyby w camry mialbym takie same wrażenia tez bym nie kupił. Wsiadlem do camry bo handlowiec toyoty mnie prosil, a ze okazalo sie ze calkiem fajnie jeździ. Wszyscy maja wyobrazenie ze bylem najarany na to auto przed. Otoz wogole, dopiero auto mnie przekonalo. Natomiast to jest zakup taki kompromisowy zeby za duzo nie wydać i zeby eksploatacja byla tania i taka jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dirkdiggler napisał:

Hybrydy, hybrydami a ostatnio odkryłem w zwykłej turbo-kurze taki ficzurek.

 

20210805_104606.jpg

 

mimo całej mojej sypmatii do Škody, te zegary są straszne... i nawet LC tego nie odmieni :ph34r::mrgreen:

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może część z Was wie mamy w domu oprócz Forka i Legacy jeszcze od dwóch lat służbową Corollę hybrydową z silnikiem 1.8 ma ona 122KM. Sporo nią jeżdzę. Ostatnio przez kilka tygodni w zastępstwie mieliśmy także Ocatvię (poprzednia generacja, nie najnowsza) 2.0 diesel 150KM z DSG i 1.5 benzynę manuala też 150KM. Mogłem tymi autami pojeździć i bezpośrednio porównywać. Trasy miejskie i trasy krajowe, trochę autostrad. Wszystkie auta mi się podobają. Mają swoje plusy i minusy. Opisze kilka moich spostrzeżeń.

Toyota bardzo dobrze się sprawdza w mieście, ma niskie spalanie, bardzo oszczędne, jest cichutka, dużą część trasy do pracy, w korkach czy ruchu miejskim można jechać na prądzie. CVT w sensie komfortu, bez zmian biegów i jakichkolwiek szarpnięć, sprawdza się. Wydaje mi się dobrą tranzycją i czymś pośrednim do elektryka. Dynamika do jazdy w mieście i relaksującej trasy jest wystarczająca, zaskakujące jest to, że odczucia przyspieszenia i reakcja na gaz są bardzo dobre. Auto nie ma żadnego laga, głównie z powodu tego małego silnika elektrycznego. Wrażenia są takie, zaskoczenie, że auto ma tylko ponad 122KM. Toyota dobrze się prowadzi ma przyjemny układ kierowniczy i fajne komfortowe zawieszenie, nie rezonuje czy nie stuka. Oczywiście nie jest ono sportowe. Nieźle jest wytłumione. Zaskakująco dobrze się prowadzi. Z negatywów to oczywiście wycie silnika przy mocnym przyspieszaniu i dynamicznej jeździe. Przy szybszej jeździe buja się auto. Hamulec jest za nerwowy i działa ze zbyt dużym wspomaganiem. Nie pasuje mi także deska rozdzielcza, bardzo ona ogranicza ergonomię i korzystanie z auta. Fotele nie są wygodne. System obsługi auta też jest mało intuicyjny. Przerost formy nad treścią. Ekran dotykowy to faktycznie inna epoka i żal. Mamy hatchbacka i miejsca jest malutko zarówno w środku jak i w bagażniku. Może kombi byłoby lepszą opcją. Bardzo słaba jest widoczność z tyłu auta, kształt także nadmuchany i ciężko wyczuć gabaryt tego auta, szczególnie boki, nadkola auta i tylny zderzak. Ciekawy jestem tego silnika 2.0 hybryda 180KM.

Jeśli idzie o Octavię, to oczywiście jest to cudownie przestronne, duże i pojemne auto. Inna liga jeśli chodzi o gabaryty. Moim zdaniem to idealne auto jeśli chodzi o wielkość i zagospodarowanie przestrzeni. Z zewnątrz nie jest za duże, do manewrowania a w środku wow. Dla mnie to złoty środek. Bagażnik jest przepastny. Mam jednak poczucie, że w większości aut kompletnie nie wykorzystywany i wozi się powietrze. Wymiary auta łatwo wyczuć. Widoczność świetna z przodu i z tyłu. Niezła jakość wykonania. Instrumenty pokładowe bardzo intuicyjne, dużo bardziej ergonomicznie dla mnie. Wygodniejsze fotele. Jakość wnętrza podobna lub nieco lepsza niż w Toyocie. Fajny system multimedialny. Zintegrowany z deską środkową. Bardzo duży. Co do odczuć z jazdy dieslem. Duże rozczarowanie. Bardzo słaba dynamika w ruchu miejskim, duży lag, szarpiąca skrzynia biegów DSG. Auto najpierw nie jedzie a potem nagły strzał momentu. Nie jest to przyjemne i przewidywalne. Przejścia z 1 na 2 bieg nie do zaakceptowania. W trasie jest znacznie lepiej, choć na krajówkach nadal ta skrzynia nie pracuje płynnie. Wcale nie jest jakoś szybka w zwykłym trybie, w sport jest lepiej. Dużo bardziej odpowiada mi praca starej skrzyni w Legacy. Dużo płynniej. Paradoksalnie z CVT w Toyocie lepiej mi się jeździło. Szok. Skoda jest fajna na autostradzie, nieźle wyciszona i bardzo oszczędna w długich trasach. Zawieszenie jest nieco twardsze niż w Toyocie, mniej komfortowe. Za to można jeździć dynamiczniej. Na miejskich dziurach pracuje głośniej ale ciągle kulturalnie. Co do odczuć z jazdy benzyną z turbo, charakterystyka tego silnika bardziej mi odpowiadała, nie jest to demon mocy ale do zwykłej jazdy wystarczający, lepiej brzmi i kulturalniej pracuje. Bardziej mi pasowało. Spalanie jest zbliżone do diesla. Skrzynia manualna fajnie pracuje, jednak bardzo ciekaw jestem zestawienia z DSG.

Podsumowując dwie zupełnie inne koncepcje auta i do innych przeznaczeń, oba mają bardzo dużo zalet, mają też swoje wady. Niemniej czerpię sporo przyjemności zarówno z jazdy Toyotą jak i Skodą :) Na daily nie miałbym problemu aby wybrać dla siebie Skodę z silnikiem 2.0 turbo 190KM z napędem 4x4. Do zweryfikowania jednak byłaby praca skrzyni DSG. Toyoty Corolli bym dla siebie chyba nie wybrał, jednak do wykorzystywania przez żonę głównie w mieście i krótkie trasy, jest to lepsza opcja i lepsze auto. 

Edytowane przez Herostrates
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zostawilem dzis camry na wymiane oleju i dostalem na ta chwile zastępcza obecna corolle, taka dziadowa manual z silnikiem benzynowym ktory nie jechal. I troche sie zawiodlem, tzn byla to dosc gola wersja napewno nie top. Zawód tyczy sie tego co bylo pare lat temu w aurisie a tego ze jego nastepca jest gorzej zaprojektowanyz wykonany. 

Zacznijmy od najważniejszego czyli kierownicy - okragla ok, obszyta natomiast jest czym co bardziej wyglada na plastik udajcy skórę. W aurisie kierownica byla o wiele lepiej zrobiona. 

Kolejna rzecz to predkosciomierz już nie tradycyjny a wyswietlany. Natomiast jakosc tej grafiki jest ponizej krytyki. Sam u siebie tez to widze np na kamerce cofania ze ten obraz tez mógłby byc wyższej jakosci, ale cale szczecie predkosciomierz mam tradycyjny. 

Dalej, podlokietnik tez gorzej isytuowany niz w aurisie, nizej jest. 

Fotel trudno mi ocenic, ale tak na szybko to sredni, ciasny jakby. 

I najgorsze ze przywodziła mi na mysl moja skode scale...to najgorsza część tego porównania aurisa wzgledem obecnej corolli. Jesli brac corolle to tylko w najwyższej wersji wyposażenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Macanem z najsłabszym silnikiem, czyli najmocniejszym jaki pakują do skody. Zieeew. Nawet na koleżance która na codzień jeździ Mondeo start spod świateł w trybie Sport nie zrobił wrażenia.

Natomiast ostatnio jakieś nowiutkie Camry usłyszało bulgot mojego Forczysława i postanowiło się sprawdzić, po kilku sekundach wąchało rure :rolleyes:

To chyba nie wątek dla mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...