Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

7 godzin temu, Puchacz napisał:

Jakie wrażenia z jazdy i użytkowania mają właściciele wersji z silnikiem 1.6

Zapewne, nieodmiennie takie same :D

5 godzin temu, Zyzol napisał:

O 1.6 było już napisane bardzo wiele

Oj tak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy podczas jazdy z włączonym tempomatem, po zakończeniu wyprzedzania gdy wjeżdżam przed wyprzedzony pojazd i tempomat wymusza zmniejszenie prędkości, zapalają się światła stop czyli zmniejszenie prędkości odbywa się przez hamowanie hamulcami? Mam wrażenie, że tak. Piszę o tym bo to hamowanie może spowodować lekki wkurw u wyprzedzonego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy podczas jazdy z włączonym tempomatem, po zakończeniu wyprzedzania gdy wjeżdżam przed wyprzedzony pojazd i tempomat wymusza zmniejszenie prędkości, zapalają się światła stop czyli zmniejszenie prędkości odbywa się przez hamowanie hamulcami? Mam wrażenie, że tak. Piszę o tym bo to hamowanie może spowodować lekki wkurw u wyprzedzonego.
Zależy od różnicy prędkości ustawionej na tempomacie i użytej do wyprzedzania, jak zbyt duża to nie dziw się, że hamuje. Wydaje mi się że do około +15 się silnikiem zmniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Szürkebarát napisał:

Czy podczas jazdy z włączonym tempomatem, po zakończeniu wyprzedzania gdy wjeżdżam przed wyprzedzony pojazd i tempomat wymusza zmniejszenie prędkości, zapalają się światła stop czyli zmniejszenie prędkości odbywa się przez hamowanie hamulcami? Mam wrażenie, że tak. Piszę o tym bo to hamowanie może spowodować lekki wkurw u wyprzedzonego.

Tak, jeśli hamowanie odbywa się z wykorzystaniem hamulców to zapalają się światła stop. Po włączeniu tempomatu na małym ekranie pod szybą pojawia się grafika tempomatu i na niej jest ikonka Twojego auta. Na niej zapalają się światła stopu gdy auto Ci przyhamowuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena XV e-boxer wyższa o 10% od XV 2.0 co daje, +/- wersje Comfort za 29 150 €, Exclusive 30 800 €, Exclusive + 33 500 €. O ile pozostaną takie wersje wyposażenia jak w 2.0 mamy ceny w złotówkach, 126 kzł, 133 kzł i 145 kzł. Cóż.... imho drogo jak za systemowe 155-160 KM i 60 Nm w przedziale 0- 3000 obrotów silnika.

 

Takie mam odczucie, Subaru chyba za bardzo zapatrzyło się w Volvo sprzed 20-25 lat, oczywiście biorąc pod uwagę inną, nową technologię. Tak było ze "Szwedami", były super bezpieczne, niezawodne, ale silniki nie miały mocy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, TomekNN napisał:

Cena XV e-boxer wyższa o 10% od XV 2.0 co daje, +/- wersje Comfort za 29 150 €, Exclusive 30 800 €, Exclusive + 33 500 €. O ile pozostaną takie wersje wyposażenia jak w 2.0 mamy ceny w złotówkach, 126 kzł, 133 kzł i 145 kzł. Cóż.... imho drogo jak za systemowe 155-160 KM i 60 Nm w przedziale 0- 3000 obrotów silnika.

126 k - 133 k za auto w rozmiarze kompakta ze stałym napędem na cztery koła, automatem i EyeSight to jest drogo?

Porównując do najtańszych aut to może ale do innych Japończyków tej klasy i z podobnym wyposażeniem  to chyba nie jest źle?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Michał W. napisał:

126 k - 133 k za auto w rozmiarze kompakta ze stałym napędem na cztery koła, automatem i EyeSight to jest drogo?

Porównując do najtańszych aut to może ale do innych Japończyków tej klasy i z podobnym wyposażeniem  to chyba nie jest źle?

 

... W tym momencie i przy takich cenach, imho najlepszym wyborem jest Forester 2.0 z wyprzedaży za 118 kzł taki jaki kupiłeś ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, TomekNN napisał:

 

... W tym momencie i przy takich cenach, imho najlepszym wyborem jest Forester 2.0 z wyprzedaży za 118 kzł taki jaki kupiłeś ;)

Mój był Special Exclusive + za 120560. :D

Ale XV jest bardzo fajny i cena moim zdaniem jest OK.

 

4 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Chyba czas na założenie wątku "E-boxer".

Jest taki wątek od dawna. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Michał W. napisał:

126 k - 133 k za auto w rozmiarze kompakta ze stałym napędem na cztery koła, automatem i EyeSight to jest drogo?

 

Oczywiście, że drogo, bo twój tok rozumowania nie bierze pod uwagę tandetności tego modelu. Kiepskie blachy, plastiki, spalanie spore (a zbiornik malutki w e-Boxer!). Do tego wyciszenie żadne, bagażnika brak (jeszcze mniejszy niż w spalinowcu), Eyesight dobrze sprawuje się na papierze a Starlink to kompletna porażka :book: 

 

Spokojnie się kupi coś solidniejszego z 4x4 za te pieniądze.

 

Na moje to nikt tego nie kupi. 1.6 w PL jest przynajmniej przyzwoicie tanie.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

imo mało kto to kupi a jak kupi szybko sprzeda... Imo w tej cenie dużo lepszym rozwiązaniem  była by sprzedaż 2.0i z fabrycznym LPG i dodatkowym wyciszeniem dachu i nadkoli. . Ale  skoro popyt i tak przewyższa podaż to po co się męczyć

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Skodziarz napisał:

 

Oczywiście, że drogo, bo twój tok rozumowania nie bierze pod uwagę tandetności tego modelu. Kiepskie blachy, plastiki, spalanie spore (a zbiornik malutki w e-Boxer!). Do tego wyciszenie żadne, bagażnika brak (jeszcze mniejszy niż w spalinowcu), Eyesight dobrze sprawuje się na papierze a Starlink to kompletna porażka :book: 

 

Spokojnie się kupi coś solidniejszego z 4x4 za te pieniądze.

 

Na moje to nikt tego nie kupi. 1.6 w PL jest przynajmniej przyzwoicie tanie.

Po co się męczysz . Sprzedaj. 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Blixten napisał:

Po co się męczysz.

 

Z prostego powodu - dostałem to, za co zapłaciłem. Zapłaciłem mało, to i wymagam nie aż tak dużo. Za to jestem świadom braków tego samochodu.

 

Ale zapłacić tyle, ile potencjalnie SIP będzie chciał za e-Boxera? - trzeba będzie być ogromnym naiwniakiem :) Nie brakuje takich, wiem :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Karas napisał:

Imo w tej cenie dużo lepszym rozwiązaniem  była by sprzedaż 2.0i z fabrycznym LPG i dodatkowym wyciszeniem dachu i nadkoli.

Jak to ma się przełożyć na zmniejszenie średniej emisji flotowej?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Skodziarz napisał:

 

Z prostego powodu - dostałem to, za co zapłaciłem. Zapłaciłem mało, to i wymagam nie aż tak dużo. Za to jestem świadom braków tego samochodu.

 

Ale zapłacić tyle, ile potencjalnie SIP będzie chciał za e-Boxera? - trzeba będzie być ogromnym naiwniakiem :) Nie brakuje takich, wiem :blink:

Wybacz, ale naiwnym to trzeba być kupując nową Skodę. Marka dla ludzi, którzy kupują to co inni, bo sami boją się wybrać. Ceny samochodów tej marki rosną, a chętni się znajdują. Mistrzostwo świata w marketingu. To trzeba przyznać. 

Edited by Andrzej Rosenkiewicz
  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

porównaj sobie Skoda vs Subsru

1) warunki finansowania 

2) game silników 

3) spalanie aut koncernu 

4) ilość serwisów w Europie

5) cene serwisu / przeglądów

6) możliwości konfiguracji auta pod klienta

7) Jakość wykonania - Skoda w swoich najtańszych modelach oferuje wyciszenia kabiny , siłowniki maski itp. 

 

Podsumowując ludzie nie są naiwni ani tchórzliwi. Ludziska zwyczajnie myślą i kalkują wybierając auto które oferuje najwięcej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karas napisał:

porównaj sobie Skoda vs Subsru

1) warunki finansowania 

2) game silników 

3) spalanie aut koncernu 

4) ilość serwisów w Europie

5) cene serwisu / przeglądów

6) możliwości konfiguracji auta pod klienta

7) Jakość wykonania - Skoda w swoich najtańszych modelach oferuje wyciszenia kabiny , siłowniki maski itp. 

 

Podsumowując ludzie nie są naiwni ani tchórzliwi. Ludziska zwyczajnie myślą i kalkują wybierając auto które oferuje najwięcej. 

No tak, większość nie może się mylić... To się nazywa owczy pęd. Oto dlaczego.

Chciałem prawdziwy napęd 4x4 z automatem i okazało sie, że nie było mnie stać na Seata, VW, Skodę i inne klony VAGa. Dopłata za to, dopłata za tamto. Tysiąc opcji dojenia klienta. Auto dla mnie miało kosztować  od 140 do 160tyś.+ koszt finansowania. Dlatego kupiłem Subaru XV :P. Miał wszystko czego chciałem i to  bez dopłat, za 104 tyś. Do dziś śmiejemy się z żoną z tego, że nie weszliśmy do salonu Subaru, o którym zawsze marzyliśmy, bo myśleliśmy że nas nie stać.:biglol: .

Teraz uważaj, bo będzie ciekawie. Za pierwszy serwis zapłaciłem 1070 zł. Od razu odpowiem, że brutto. Kredyt 50/50 za 2000zl. OC+AC 2700 od pełnej wartości. Możliwość utrzymania warunków na kolejne 2 lata. Ilość serwisów w Europie mam gdzieś, bo nie interesuje mnie ile kilometrów przejedzie do mnie pomoc drogowa. Przy założeniu , że zepsuje mi się Subaru:pstryk:. Dla właścicieli Skody może to ważne.

Co do gamy silników, to rzeczywiście wybór musi być. Ciężko przecież  byłoby wybrać coś dobrego z tych małych trzycylindrówek albo innych TSI TDI. A na paliwo mnie stać. W końcu zaoszczędziłem parę złotych przy zakupie Subaru. 

Edited by Andrzej Rosenkiewicz
  • Like 2
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Karas napisał:

7) Jakość wykonania - Skoda w swoich najtańszych modelach oferuje wyciszenia kabiny , siłowniki maski itp. 

 

Zaczeli juz oferowac elektryczne szyby w standardzie? W zeszlym roku trzeba bylo doplacic (przynajmniej do tych tylnich) o ile byly dostepne w danym modelu oczywiscie.

 

19 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

4) ilość serwisów w Europie

 

Fajnie ze jest ich tyle - dzieki temu nie trzeba daleko jechac w celu wdrozenia srodka technicznego do VAGowych wspanialych silnikow diesla. Ale w kampanii dotyczacej silnikow nie chodzi o silniki... chodzi o klienta... zartownisie z tych skodziarzy. ostatnio tak sie usmialem jak obieralem ziemniaki :)

 

20 minut temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

2) game silników 

 

 :) W niektorych modelach na pewno. Ale taka Skoda Rapid ma do wyboru 1.0, 1.0 lub 1.0 a Skoda Fabia ma 1.0 lub 1.0. No szalu nie ma ...

 

Gdybym nie potrzebowal AWD pewnie patrzylbym na Skode (tylko to VAG wiec bym nie patrzyl bo jestem uprzedzony do tego koncernu) ale chce miec AWD wiec.. sorry, not sorry.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, blejzu napisał:

Gdybym nie potrzebowal AWD pewnie patrzylbym na Skode (tylko to VAG wiec bym nie patrzyl bo jestem uprzedzony do tego koncernu) ale chce miec AWD wiec.. sorry, not sorry.

 

No tak - mając do wyboru napęd typu haldex i napęd typu haldex wybrałeś prawdziwe AWD. 

 

7 godzin temu, blejzu napisał:

Skoda Fabia ma 1.0 lub 1.0. No szalu nie ma ...

 

Subaru za to w modelu pozycjonowanych dwie półki wyżej daje oszałamiający wybór silników.

 

Jeździłem ostatnio przypadkiem Octavią 1.5. Chciałbym, żeby nasze boxery słynące jak mówi legenda z bezwibracyjnej pracy napędzały nasze furmanki w tak cichy i kulturalny sposób.

 

7 godzin temu, blejzu napisał:

Zaczeli juz oferowac elektryczne szyby w standardzie?

 

W modelach porównywalnych z XV? Zapewne. Od wielu lat oferują wyposażenie którego za żadne pieniądze nie mogą doprosić się właściciele nowych Subaru i czasami próbują je montować we własnym zakresie. Przykłady - pamięć fotela połączona z pamięcią lusterek (kuriozum w wykonaniu subaru), domykanie szyb z pilota, automatyczne składanie lusterek, automatyczne zamykanie dachu jak zapomnisz zamknąć i pada deszcz, ledowe oświetlenie wnętrza, samoczynne wyłączanie lampek oświetlenia wnętrza itd...

 

Z całym szacunkiem ale niektóre powyższe wypowiedzi mają niewiele wspólnego z obiektywizmem. Jak dla mnie są na granicy fanatyzmu. 

Kochajmy nasze Subaru ale bądźmy obiektywni.

Edited by spawalniczy
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam, że aktualnie Subaru wyprzedza konkurencję (także marki premium) tylko na jednym polu. Mam na myśli systemy bezpieczeństwa. Chciałbym mieć ES w każdym moim następnym samochodzie niezależnie jaki będzie miał znaczek na masce.

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, spawalniczy napisał:

No tak - mając do wyboru napęd typu haldex i napęd typu haldex wybrałeś prawdziwe AWD. 

Sprzęgło spinające osie przy automatycznej skrzyni w Subaru jest starszym rozwiązaniem niż Haldex - znaczy, Subaru stosuje go dłużej niż tamta firma. Po drugie, parametry pracy takie jak wstępne spięcie, możliwość odprowadzenia ciepła sprawiają, że jest to jednak system działający nieco inaczej i przystosowany jest do większych i dłuższych obciążeń niż to co montuje się w VAG. W Subaru jest układ normalnie spięty i można to spięcie w zależności od potrzeb dodatkowo zwiększyć lub zmniejszyć. W autach VAG początkowe spięcie jest minimalne (często wynika z oporów samego układu) i w razie potrzeby jest ono zwiększane.

 

34 minuty temu, spawalniczy napisał:

Przykłady - pamięć fotela połączona z pamięcią lusterek (kuriozum w wykonaniu subaru),

Jeśli dobrze pamiętam, to udało się to w nowym Foresterze i OBK i coś o XV w USA mi mignęło, że będzie od MY20. Kaizen! ;)

 

36 minut temu, spawalniczy napisał:

domykanie szyb z pilota

Nie ma w standardzie, ale ktoś tu gdzieś wspominał o jakimś dodatkowym module do XV.

 

37 minut temu, spawalniczy napisał:

automatyczne składanie lusterek

Jest jako opcja (przynajmniej w XV/Impreza). 

 

38 minut temu, spawalniczy napisał:

automatyczne zamykanie dachu jak zapomnisz zamknąć

Nie ma.

 

38 minut temu, spawalniczy napisał:

ledowe oświetlenie wnętrza

Jest jako opcja. 

 

38 minut temu, spawalniczy napisał:

samoczynne wyłączanie lampek oświetlenia wnętrza

U mnie jest w standardzie, w OBK chyba też było - nie pamiętam. W każdym razie po 20 minutach samo się wyłącza.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, spawalniczy napisał:

No tak - mając do wyboru napęd typu haldex i napęd typu haldex wybrałeś prawdziwe AWD. 

Tylko, ze ja skonfiguriwalem sobie skode z tymi dodatkami ktore chcialem i wyszla drozej. I chyba tylko w dyszlu a ja nie chce dyszla. Nie wybralem AWD, wybralem cene i silnik. Kiepskie AWD moglo tylko spowodowac odrzucenie oferty. 

 

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Subaru za to w modelu pozycjonowanych dwie półki wyżej daje oszałamiający wybór silników.

Skoda tez tylko jeden silnik oferowala. Przypominam, ze ja chce AWD co ogranicza wybor do diesla. Jednego. Jak juz napisalem: szalu nie ma.

 

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Od wielu lat oferują wyposażenie którego za żadne pieniądze nie mogą doprosić się właściciele nowych Subaru i czasami próbują je montować we własnym zakresie.

Na zaden z wymienionych przez ciebie elementow nie czekam z zapartych tchem. A automatyczne skladanie lusterek oraz LED mozna dokupic w opcji jezeli dobrze pamietam.

 

Poszukiwania auta zaczalem od VW oraz Skody. Chcialem kupic auto tanie, benzynowe i z AWD. Po przekroczeniu 180k za Skode przestalem dodawac opcje. Gdzie tu widzisz fanatyzm? Przeciez ja tylko wskazalem bolaczki oferty konkurencji. To ty wyciagasz od razu porownanie z Subaru. Ja tu widze anty fanatyzm i zachowanie “byle tylko zgnoic Subara”.

Edited by blejzu
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Miał wszystko czego chciałem i to  bez dopłat, za 104 tyś.

 

Może cię nie było na forum, jak poprzednie 10 razy to pisałem, więc napiszę specjalnie dla ciebie jeszcze raz: XV/Impreza z silnikiem 1.6 to pierwsze w PL Subaru, które jest przyzwoicie wycenione. Byłem w lekkim szoku widząc, ile jest tańsze od 2.0.

1.6 kupić warto, pod warunkiem, że się wie, z czym trzeba się pogodzić, decydując się na Subaru, ale cena jest uczciwa - auto jest tanie i z zakupie i wykonaniu, wszystko się zgadza - coś jak Dacia :ok:Są rzeczy, które da się za niewielkie pieniądze (albo zupełnie malutkie, jak w twoim przypadku) poprawić - np. wyciszenie (do pewnego stopnia). Są takie, których nie poprawi się za żadne, tania, prymitywna konstrukcja na zawsze zostanie tanią, prymitywną konstrukcją.

Natomiast to, co SIP wyprawiał z cenami przy 2.0 i, podobno (p. Pertyński ma dobre stosunki z p. Rogalskim, więc podejrzewam, że wiadomość była sprawdzona), będzie wyprawiał z cenami 2.0 e-boxer, kwalifikuje się do użycia tylko i wyłącznie niecenzuralnych słów, które na tym forum są zabronione.

Więc, drogi Andrzeju, faktycznie, ty możesz pisać, że kupiłeś auto za przyzwoite pieniądze :thumbup:

 

10 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Za pierwszy serwis zapłaciłem 1070 zł. Od razu odpowiem, że brutto.

 

 

No widzisz, 1070 PLN po 15kkm. W Skodzie pierwszy serwis to około 800 PLN i to po 25-30 kkm (komputer sam wylicza, po jakim czasie masz jechać). Dalej zadowolony? Koszty serwisu w Subaru to w ogóle jakaś paranoja, na ten temat nie narzekają tylko pracownicy SIP, którzy mają go za darmo :) 

 

10 godzin temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Ilość serwisów w Europie mam gdzieś

 

 

Ależ naiwność, może się nią na forum nie chwal? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Sprzęgło spinające osie przy automatycznej skrzyni w Subaru jest starszym rozwiązaniem niż Haldex - znaczy, Subaru stosuje go dłużej niż tamta firma. Po drugie, parametry pracy takie jak wstępne spięcie, możliwość odprowadzenia ciepła sprawiają, że jest to jednak system działający nieco inaczej i przystosowany jest do większych i dłuższych obciążeń niż to co montuje się w VAG. W Subaru jest układ normalnie spięty i można to spięcie w zależności od potrzeb dodatkowo zwiększyć lub zmniejszyć. W autach VAG początkowe spięcie jest minimalne (często wynika z oporów samego układu) i w razie potrzeby jest ono zwiększane.

 

Masz rację z rysem historycznym (Subaru układ z sprzęgłem wielopłytkowym w skrzyni wprowadziło w 1991 roku, Haldex to 1998. Aczkolwiek to, co mamy w XV zadebiutowało na rynku w... 1998. Ale to niuanse, bo Haldex obecnej generacji też znacznie różni się od tego pierwszego ;)) i zasadą działania. 

Ale... diabeł tkwi w szczegółach. W omawianym tutaj XV, co do zasady wiodącą osią jest ta przednia. Domyślne 60:40 jest w chwili ruszania. Potem już komputer płynnie steruje rozdziałem napędu, w warunkach optymalnych (sucha droga na wprost, wyższa prędkość) przesuwając nawet 95% na przód, robiąc z XV przednionapędowca! (co zresztą jest bardzo dobrą wiadomością). Pisałem już o tym, nikt nie wierzył :coffee:

Czym to się w zasadzie różni od Haldexa, POZA ruszaniem (znacznie trudniej XV zamielić przednimi skręconymi kołami, co nie oznacza, że się nie da)? 

Faktycznie, napęd Subaru w terenie pozwoli zajechać dalej, zanim się przegrzeje. Tylko, kto XV na codzień jeździ w ciężkim terenie (bo tylko w takim to się przyda?).

Ogólnie, to OBECNIE (AWD w wydaniu Lineartronic) w dziedzinie napędów jest remis ze wskazaniem na Subaru AWD.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

 

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Przykłady - pamięć fotela połączona z pamięcią lusterek (kuriozum w wykonaniu subaru),

Jeśli dobrze pamiętam, to udało się to w nowym Foresterze i OBK i coś o XV w USA mi mignęło, że będzie od MY20. Kaizen! ;)

 

 

Tak z 20 lat później niż konkurencja :thumbup: Nie wiem, czy w USA, na pewno w Japonii - losy USA chyba nie są jeszcze przesądzone, czy lifting zadebiutuje w MY2020 czy 2021. \

Ogólnie, to gdyby do tego Impreza sedan zadebiutowała w Europie, to bym zmienił, tak dużo jest zrobione lepiej :ok:

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

 

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

domykanie szyb z pilota

Nie ma w standardzie, ale ktoś tu gdzieś wspominał o jakimś dodatkowym module do XV.

 

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

automatyczne składanie lusterek

Jest jako opcja (przynajmniej w XV/Impreza). 

 

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

ledowe oświetlenie wnętrza

Jest jako opcja. 

 

To wszystko jest rzeźba dealera, nie coś, co wyjeżdża tak z fabryki - to jednak robi różnicę...

Ergo, argumenty mocno naciągane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Uważam, że aktualnie Subaru wyprzedza konkurencję (także marki premium) tylko na jednym polu. Mam na myśli systemy bezpieczeństwa. Chciałbym mieć ES w każdym moim następnym samochodzie niezależnie jaki będzie miał znaczek na masce.

 

Wyjaśnisz na czym polega przewaga ES nad konkurencyjnymi systemami? Pytam, bo nie mam praktycznego porównania. W teorii jednak systemy konkurencji odjechały już do mocno do przodu. Np.:

- aktywne tempomaty reagujące na ograniczenia prędkości i ukształtowanie drogi

- systemy utrzymania na pasie, które są w stanie same prowadzić samochód, zmieniać pasy za naciśnięciem dźwigni kierunkowskazu 

- systemy potrafiące zatrzymać bezpiecznie samochód w przypadku zasłabnięcia kierowcy.

I pewnie wiele innych

 

ES oferuje skuteczne (w testach) hamowanie awaryjne, dobrze działający aktywny tempomat w wersji „podstawowej” oraz systemy utrzymania na pasie, które nadają się do wyłączenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...