Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, Andrzej Rosenkiewicz napisał:

Żałuję że się odezwałem. Nie przewidziałem, że wywołam taką wojenkę uzasadnieniem mojego wyboru. Więcej w tym wątku nie napiszę. Wyciągane są już takie atuty jak lampki, kabelki, kijki pod maską. Jednym słowem emocje, których tu nie powinno być.

Auta czeskiego koncernu to bardzo drażliwy temat na tym forum i dla właścicieli Subaru :biglol: Trzeba o tym pamiętać :biglol:

Głowa do góry kupiłeś fajne auto ciesz się nim !

Edytowane przez Karas
  • Dzięki! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Michał W. napisał:

Mam tu artykuł o systemach autonomicznej jazdy. Może Was zainteresuje. ;)

https://www.spidersweb.pl/2018/01/samochody-autonomiczne-poziomy.html

 

Tylko, że to sprzed ponad półtora roku. Trochę się zmieniło. W którymś z ostatnich Auto Motor Sport było porównanie działania "kiepskich" i "topowych" systemów - niekiedy dość zaskakujące :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Tylko, że to sprzed ponad półtora roku. Trochę się zmieniło. W którymś z ostatnich Auto Motor Sport było porównanie działania "kiepskich" i "topowych" systemów - niekiedy dość zaskakujące :ok:

Z pewnością jest już więcej modeli na rynku. Nie wiem jak to zrobili w AMS ale w „motor” z 9 września 2019 jest takie porównanie działania systemów w trzech autach ale nie popisali się specjalnie moim zdaniem. 

Szkoda, że brak w teście Subaru. 

 

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Skodziarz napisał:

A system rozpoznawania znaków?

Ah, tak. ES nie rozpoznaje znakow. Ale ani Clio ani A1 tez tego nie potrafia. Wiem, ze A4 ma w opcji razem z kilkoma innymi rzeczami (np. wykrywanie potencjalnego najechania z tylu co powoduje napiecie pasow zeby zminimalizowac szarpniecie). Prawde mowiac, to nigdy nie traktowalem tego systemu na powaznie bo przydaja sie jedynie ograniczenia predkosci (ktora Subaru wyswietla na podstawie nawigacji). Wiec OK, ES brakuje rozpoznawania znakow zeby zrownac z mozliwosciami Volvo, Audi czy tez Mercedesa (chyba). 

 

38 minut temu, Skodziarz napisał:

A adaptacyjny tempomat zaawansowany bardziej niż dość kulawy w ES?

Dziala bardzo dobrze, dziekuje. W innych markach zdarzalo mu sie szarpac ale ES dziala bardzo plynnie i zachowuje sie tak jakbym ja sie zachowal. Jezeli ktos mi zajedzie droge ale przyspiesza to nie reaguje gwaltownie jak inne modele. Moze powinienes udac sie do ASO w celu sprawdzenia czy nie jest uszkodzony? 

 

38 minut temu, Skodziarz napisał:

Dodatkowo, Audi ma aktywny system utrzymania pasa ruchu, który nie tańczy jak pijany między pasami...

Nowa wersja ES rowniez posiada aktywny system utrzymania ruchu. Przynajmniej tak to wyglada na testach OBK2020 z US. Zreszta, moj OBK nie tanczy. Powiedzialbym nawet, ze za slabo reaguje czasami. Ale i tak jest lepszy od asystenta w Volvo ktory sprawia wrazenie jakby chcial wyszarpac kierownice z rak.

 

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Karas napisał:

Auta czeskiego koncernu to bardzo drażliwy temat na tym forum i dla właścicieli Subaru

Mam wrazenie, ze to dziala w druga strone. Kazda krytyka konczy sie wyciagnieciem Skody jako przykladu jak to zrobic dobrze. Skody albo Dacii  ¯\_(ツ)_/¯

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blejzu napisał:

Dziala bardzo dobrze, dziekuje. W innych markach zdarzalo mu sie szarpac ale ES dziala bardzo plynnie i zachowuje sie tak jakbym ja sie zachowal.

 

A trafiło ci się kiedyś dojechać do stojącego korka z prędkością autostradową? Zahamował sensownie? Czy w panice w ostatniej chwili? A jechałeś kiedyś w deszczu pod słońce (zdarza się :))? A podczas śnieżycy? 

Nie, ten adaptacyjny tempomat jest bardzo podstawowy i nie działa wtedy, gdy naprawdę by się przydał. Co nie zmienia faktu, że lepiej taki, niż żaden.

 

13 minut temu, blejzu napisał:

Ale ani Clio ani A1 tez tego nie potrafia.

 

Skąd wziąłeś to info?? Bo tak się składa, że potrafią. To jest, szczególnie w Polskich warunkach, system o dosyć problematycznym zastosowaniu, no ale jest :) 

 

16 minut temu, blejzu napisał:

Zreszta, moj OBK nie tanczy.

 

A wujek szwagra ciotki Pawła potrafi podnieść budynek jednym palcem ;) To, co mamy w samochodach jest ponownie tylko wspomagaczem w-razie-jakby-co - i dobrze. No ale nie zmienia to faktu, że jest sporo za konkurencją z... segmentu miejskiego :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Skodziarz napisał:

A trafiło ci się kiedyś dojechać do stojącego korka z prędkością autostradową? Zahamował sensownie? Czy w panice w ostatniej chwili?

Nigdy bym na to nie wpadl. Hamuje duzo wczesniej. Nie ufam temu systemowi na tyle zeby tak ryzykowac.

 

14 minut temu, Skodziarz napisał:

A jechałeś kiedyś w deszczu pod słońce (zdarza się :))? A podczas śnieżycy?

Tak. Dzialal dobrze, potem sie wylaczyl. Nie szarpal, nie wykrywal czegos czego nie bylo. Volvo juz kilka razy awaryjnie hamowalo na autostradzie bez powodu bo zle odczytalo odbity sygnal radarowy (prawdopodobnie).

 

14 minut temu, Skodziarz napisał:

Skąd wziąłeś to info?? Bo tak się składa, że potrafią

 audi.pl oraz renault.pl. Megane ma rozpoznawanie znakow (ale nie wiem czy wszystkich) oraz tempomat ktory dziala w zakresie 50-150. A1 ma tempomat, nie ma rozpoznawania znakow. A4 ma rozpoznawanie znakow.

14 minut temu, Skodziarz napisał:

jest sporo za konkurencją z... segmentu miejskiego

Nie wiem jak z segmentem miejskim ale segment premium w postaci BMW nie zahamowal w trakcie testow w US. A Volvo swego czasu przejechalo swojego dyrektora i wjechalo w przeszkode bo akumulator sie rozladowal i system bezpieczenstwa pierwszy sie wylaczyl.

Edytowane przez blejzu
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, blejzu napisał:

audi.pl oraz renault.pl. Megane ma rozpoznawanie znakow (ale nie wiem czy wszystkich) oraz tempomat ktory dziala w zakresie 50-150. A1 ma tempomat, nie ma rozpoznawania znakow. A4 ma rozpoznawanie znakow.

 

Renault.pl jeszcze nie wie o nowej generacji Clio :biglol: Ma ona rozpoznawanie znaków, musisz mi na słowo uwierzyć :) 

Co do Audi... no faktycznie, A1 nie ma, Autocentrum mnie oszukało!!! :scenic:

Dobra, to jak nie Audi to Mini - też miejskie auto :puchar:

 

Bardzo ładnie podnosimy sobie poziom wiedzy o tym jakże dynamicznym rynku motoryzacyjnym :ok:

 

35 minut temu, blejzu napisał:

Nie wiem jak z segmentem miejskim ale segment premium w postaci BMW nie zahamowal w trakcie testow w US. A Volvo swego czasu przejechalo swojego dyrektora i wjechalo w przeszkode bo akumulator sie rozladowal i system bezpieczenstwa pierwszy sie wylaczyl.

 

Subaru potrącił człowieka na hulajnodze (chyba ze skutkiem śmiertelnym :() - ES też nie zadziałał. Co chcesz takimi przypowiastkami udowodnić?

 

Edytowane przez Skodziarz
  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Skodziarz napisał:

Subaru potrącił człowieka na hulajnodze (chyba ze skutkiem śmiertelnym :() - ES też nie zadziałał. Co chcesz takimi przypowiastkami udowodnić?

To nie jest dobry przykład bo nie Subaru potrącił człowieka ze skutkiem śmiertelnym tylko człowiek jadący hulajnogą uderzył w bok Subaru. Kamery ES raczej nie są skierowane o 90 stopni do kierunku jazdy więc nie zadziałały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Skodziarz napisał:

Renault.pl jeszcze nie wie o nowej generacji Clio :biglol: Ma ona rozpoznawanie znaków, musisz mi na słowo uwierzyć :) 

 

Ma, ale zakres znakow odczytywanych przez "Highway & Traffic Jam Companion" jest taki sam jak w przypadku Subaru czyli ograniczenia predkosci (jezeli wierzyc internetom).

 

13 minut temu, Skodziarz napisał:

Dobra, to jak nie Audi to Mini - też miejskie auto :puchar:

Nawet bardzo ladne miejskie auto (chociaz wnetrze... bleh...) ale golas kosztuje 90k :) A to juz odrobine wiecej niz XV z napedem AWD i mocniejszym silnikiem... :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Szürkebarát napisał:

To nie jest dobry przykład bo nie Subaru potrącił człowieka ze skutkiem śmiertelnym tylko człowiek jadący hulajnogą uderzył w bok Subaru.

Gdyby uderzył w bok, to by się otrzepał i popłakał, że ma zepsutą hulajnogę. Niestety, skutki były diametralnie inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zyzol napisał:
38 minut temu, Szürkebarát napisał:

To nie jest dobry przykład bo nie Subaru potrącił człowieka ze skutkiem śmiertelnym tylko człowiek jadący hulajnogą uderzył w bok Subaru.

Gdyby uderzył w bok, to by się otrzepał i popłakał, że ma zepsutą hulajnogę. Niestety, skutki były diametralnie inne

Jeżeli przyznasz, że chodzi ci tylko o to żeby mieć rację to przestane się odzywać w tym temacie. Jeżeli jednak uważasz że można jadąc hulajnogą ze 20 km/h uderzyć głową w dolny narożnik przedniej szyby Forestera, wybijając w niej otwór wielkości głowy, otrzepać się i tylko popłakać to może zrób osobiście taki eksperyment. Zdjęć nie oglądałeś czy co?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, blejzu napisał:

Ma, ale zakres znakow odczytywanych przez "Highway & Traffic Jam Companion" jest taki sam jak w przypadku Subaru czyli ograniczenia predkosci (jezeli wierzyc internetom).

Subaru odczytuje znaki drogowe? Przy pomocy kamery? 

 

44 minuty temu, blejzu napisał:

ale golas kosztuje 90k :) A to juz odrobine wiecej niz XV z napedem AWD i mocniejszym silnikiem...

Jakby to miało jakiekolwiek znaczenie w tym, o czym ten wątek wątku dotyczył? Tak tylko piszesz, żeby napisać?

 

Żeby być precyzyjnym jednak: 76500 PLN, nie 90k. Co do mocy silnika... 106 vs 116 KM, a porównaj sobie wagi tych samochodów :facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Szürkebarát napisał:

Zdjęć nie oglądałeś czy co?

Takich, w których widać, gdzie głowa, gdzie noga, gdzie hulajnoga nie widziałem. A że to nie temat na takie dywagacje, to nie zamierzam ich kontynuować

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Skodziarz napisał:

Jakby to miało jakiekolwiek znaczenie w tym, o czym ten wątek wątku dotyczył? Tak tylko piszesz, żeby napisać?

Ma znaczenie to, ze porownujesz system z drozszego auta ktory niczym znaczacym sie nie rozni od ES. A jezeli Mini korzysta z rozwiazan BMW to jakosc tego systemu jest dyskusyjna. 

 

25 minut temu, Skodziarz napisał:

Subaru odczytuje znaki drogowe? Przy pomocy kamery? 

Przeciez napisalem ze Subaru wyswietla znaki drogowe na podstawie mapy. Funkcjonalnie roznicy brak.

 

Nie chce mi sie toczyc tej dyskusji dalej bo rzeczywiscie sprowadza sie do tego ze Subaru ma kiepski system bo nie odczytuje znakow (i nie parkuje, o zgrozo). Specjalisci obrzucajacy Subaru nagrodami sie myla a BMW ktore oblalo test i przejechalo manekin nawet nie zwalniajac to wypadek przy pracy. Skoda jest najlepszym autem ever bo ma 2 rozne silniki do wyboru i mozna sobie dowolnie ja skonfigurowac pod siebie. Nawet bez elektrycznych szyb z tylu jak ktos jest masochista. A Subaru jest plastikowe i smierdzi :)

Edytowane przez blejzu
  • Super! 1
  • Haha 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Michał W. napisał:

Na ten moment jeden film znalazłem z testów porównawczych ale przed zakupem Forka śledziłem temat i na YouTube było sporo tego typu badań. W "Plejady" też często wspominają o kolejnych wyróżnieniach  przyznawanych co roku dla Subaru EyeSight na rynku amerykańskim. Z pewnością konkurencja nie śpi ale jak do tej pory ES skutecznością ogrywa rywali za oceanem, niekoniecznie ilością funkcji, o których wspomniałeś.

 

 

Do listy można dopisać Audi Q2, który nawet nie zmniejszył prędkości przed przeszkodą, bo.... jej nie zauważył :biglol:

:ok:

Źródło: TVN Turbo / Automaniak

 

Tutaj jeszcze porównanie Australijczyków, ale przecież oni się na niczym nie znają - nie to co niemiecki ADAC i opiniotwórcza prasa motoryzyzacyjna promująca rodzimy przemysł gdzie zawsze musi wygrać VAG :ok:

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Skodziarz napisał:

 

Renault.pl jeszcze nie wie o nowej generacji Clio :biglol: Ma ona rozpoznawanie znaków, musisz mi na słowo uwierzyć :) 

Co do Audi... no faktycznie, A1 nie ma, Autocentrum mnie oszukało!!! :scenic:

Dobra, to jak nie Audi to Mini - też miejskie auto :puchar:

Nie Peugeot 208, tylko Clio, nie Cio, tylko Audi A1, nie Audi A1, tylko Mini... Długo jeszcze?

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, blejzu napisał:

Volvo juz kilka razy awaryjnie hamowalo na autostradzie bez powodu

Moja sąsiadka ma ponoć 300KM w swoim Audi A4, ale ostatnio już się boi rozpędzać, bo jej staje dęba - nagle, sam. W tej samej hali, też w rocznym ale tym razem Audi Q5 sąsiada, też wariują czujniki i włączają się wycieraczki - same. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Blixten napisał:

Moja sąsiadka ma ponoć 300KM w swoim Audi A4, ale ostatnio już się boi rozpędzać, bo jej staje dęba - nagle, sam. W tej samej hali, też w rocznym ale tym razem Audi Q5 sąsiada, też wariują czujniki i włączają się wycieraczki - same. 

Audi ma bardzo wiele fajnych systemow (np. autopilot w korku) i wykorzystuje, oprocz kamer, radary, ultradzwieki i LIDAR. Ale.. radar jest podatny na odbicia, LIDAR to bardzo drogi lecz, ponoc, zawodny system (tak przynajmniej twierdzi Musk) a ultradzwieki dzialaja raczej na krotkie dystanse. Tesla powoli rezygnuje z systemow nie-wizyjnych na rzecz kamer. Byc moze Subaru podjelo dobra decyzje idac tylko w kamery :) Szczegolnie ze kamery sa duzo latwiejsze do przetestowania i sa stosunkowo tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aflinta napisał:

Jeszcze jakby nad szybą nie było takiej wielkiej narośli.... Przecież kamery potrafią być małe.

Smartfony robią coraz lepsze zdjęcia, ale ze względu na rozmiary nigdy nie osiągną tego co potrafią aparaty fotograficzne z pełnoklatkową matrycą i prawdziwą optyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...