Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

19 minut temu, Skodziarz napisał:

Na pewno mocą - wszędzie podawana jest wartość 150 KM, a nasze mają 156KM. To oznacza inne oprogramowanie i już wyklucza zamienność instalacji VI gen :( 

Inny soft w silniku i dodanie filtra nie powodują, że jest to inny silnik.... Instalacja LPG mnie nie interesuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, GREGG napisał:

W ostatnim Motorze była statystyka sprzedaży aut w EU w bieżacym roku za 6 miesięcy - Subaru 15.000 sztuk

Mogę w ciemno oszacować, że w Polsce do końca roku może być sprzedanych około 1500-2000 sztuk w tym może ze 150 sztuk XV. Doprawdy, kupiłem bardzo rzadki na polskich drogach pojazd :D i mogę, też w ciemno, zaryzykować twierdzenie że będzie jeszcze rzadszy zwłaszcza jeśli fb20 wróci do oferty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Mogę w ciemno oszacować, że w Polsce do końca roku może być sprzedanych około 1500-2000 sztuk w tym może ze 150 sztuk XV.

W magazynie "motor" z 2 września jest statystyka sprzedaży aut w Europie w pierwszej połowie roku. I tu niespodzianka, zapewne związana z wymianą modelu Forester na pierwszym miejscu w Subaru jest właśnie ten bardzo rzadki XV ze sprzedażą 5758 szt. 

 

15676165349616163270605858681970.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Mogę w ciemno oszacować, że w Polsce do końca roku może być sprzedanych około 1500-2000 sztuk w tym może ze 150 sztuk XV

 

Mało prawdopodobne, przecież w tym roku w zasadzie nie mają czym handlować... A 1500 to była normalna sprzedaż przy zwykłej ofercie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Michał W. napisał:

bardzo rzadki XV ze sprzedażą 5758 szt

Pisałem o sprzedaży w Polsce, nie w UE. Zanim kupiłem XV sprawdziłem jaka była sprzedaż w minionych latach, być może trafiłem na jakieś fałszywe dane ale nigdy nie przekroczyła 150 sztuk rocznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Szürkebarát napisał:

Pisałem o sprzedaży w Polsce, nie w UE. Zanim kupiłem XV sprawdziłem jaka była sprzedaż w minionych latach, być może trafiłem na jakieś fałszywe dane ale nigdy nie przekroczyła 150 sztuk rocznie.

Nie wiem skąd masz te dane. Dyrekcja podaje co jakiś czas sprzedaż z podziałem na modele w kolejnych latach i wychodzi, że sprzedaż XV tylko raz była poniżej 150 sztuk (2015r.), 2011 nie liczę bo model dopiero wchodził do sprzedaży i zwyczajnie nie zdążył się załapać na ten rok:

 

W dniu 28.02.2012 o 12:01, Dyrekcja napisał:

Najpierw kilka słów dotyczących sytuacji 2011.

Niestety warunki ( dla nas ) były mocno niekorzystne albowiem:

- katastrofa w Japonii spowodowała ograniczenie dostaw i w konsekwencji po dobrych 3 pierwszych miesiacach roku od kwietnia świadomie bardzo ograniczylismy sprzedaż ( w pewnym momencie wyglądało na to, że do końca roku nie otrzymamy żadnej produkcji !)

- dostawy po wznowieniu produkcji ( ograniczone !) dotarły do nas ... gdy kurs Euro zaczął podniebne loty ...

- znaczna część potancjalnych nabywców kupiła samochody nieco wcześniej ( odpis VAT do końca 2010 ).

 

W liczbach wyglada to następująco ( rejestracje ):

Forester - 602 szt.

Outback - 369 szt.

Legacy - 104 szt.

Impreza ( bez STI ) - 53 szt

STI - 25 szt

Trezia - 2 szt

XV - 2 szt.

 

Pozdrowienia

 

W dniu 2.04.2013 o 12:48, Dyrekcja napisał:

Dane za 2012 w Polsce:

Forester - 552

XV - 307

Legacy/OBK - 278

STI - 16

Impreza - 5

BRZ - 2

 

Diesel - 595 = 51,3%

 

Pozdrowienia

 

W dniu 13.01.2014 o 16:24, Dyrekcja napisał:

To już coś w rodzaju tradycji :)

 

A więc liczby:

W sumie w roku 2013 sprzedaliśmy ( baza : rejestracje zameldowane w naszym systemie ) 1436 samochodów.

W tym znalazło się :

Forestery poprzedniej generacji: 252

Forestery nowej generacji : 577

- z tego Forestery 2.0 : 118

- Forestery Diesel: 107

- Forestery Turbo : 352

Legacy/Outback : 283

XV : 280

STI : 11

BRZ : 33

 

Statystyki dostępne poprzez CEPIK różnią się bardzo niewiele od naszych.

W/G CEPIK w roku 2013 zarejestrowana w Polsce 1449 samochodów, a więc o 13 więcej.

 

Jeżeli któryś z naszych dealerów nie "przespał" dostarczenia do nas informacji o rejestracji nowego auta, to te 13 sztuk może oznaczać liczbę nowych Subaru wprowadzonych na rynek w imporcie prywatnym ( ew. przez brokerów ).

 

Pozdrowienia

 

 

W dniu 8.06.2015 o 14:14, Dyrekcja napisał:

 Wyniki rejestracji 2014 :

FORESTER 950

XV 262

LEGACY 228

STI 56

BRZ 22

IMPREZA 3

Legacy to oczywiście głównie Outback

 

Pozdrowienia

 

W dniu 25.03.2016 o 14:35, Dyrekcja napisał:

Naturalnie wyniki rejestracji są znane :)

Forester - 806

Outback - 401

XV -          130

Levorg -     79

STI        -    62

BRZ      -    10

 

W sumie 1488, a więc o 37 mniej, niż w 2014 roku.

Przyczyna to oczywiście niewystarczające dostawy, które towarzyszyły nam praktycznie przez cały rok.

 

2016 zapowiada się podobnie ( tzn. zdecydowanie zbyt małe wobec zapotrzebowania dostawy ).  

 

Pozdrowienia

 

W dniu 4.05.2017 o 14:49, Dyrekcja napisał:

Ilość rejestracji sumarycznie 2016 : 1487 samochodów ( = -1 wobec 2015). Sprzedaż była w znacznej mierze wynikową dostaw ...

W tym :

Forester - 724

XV - 271

Outback - 283

Levorg - 162

STI - 46

BRZ - 4

 

Pozdrowienia

 

W dniu 9.05.2018 o 12:04, Dyrekcja napisał:

Ilość samochodów zarejestrowanych w 2017 roku ( dane naszej sieci ) wygląda następująco :

Forester - 856 ( w tym 485 FXT )

XV - 406

Outback - 223

Levorg - 137

Impreza - 45

STI - 44

BRZ - 11

 

W sumie 1722

 

Jako że w ostatnich latach sprzedaż była uzależniona od dostaw traktuję ten wynik jako osobisty sukces w pertraktacjach z producentem :)

 

 

Pozdrowienia

 

W dniu 11.02.2019 o 14:23, Dyrekcja napisał:

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 1990 nowych Subaru.

W tej ilości było :

- 877 Foresterów ( z tego 503 XT )

- 646 XV

- 263 OBK

- 76 Imprez

- 74 Levorgi

- 47 STI

- 7 BRZ

 

Należy dodać, że naszym głównym problemem było w ubiegłym roku pozyskiwanie samochodów, nie ich sprzedaż ( problem, z którym w tym roku też będziemy się borykać ).

 

Pozdrowienia

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem błyskawicznej odpowiedzi z dokładnymi danymi. Rzeczywiście miałem jakieś zafałszowane dane albo to był ten jeden rok poniżej 150 sztuk i może ktoś kto o tym pisał sam się zasugerował i sugerował coś innym. Szkoda, że nie znałem ich wcześniej :facepalm:, może bardziej wytrwale szukał bym używanego a tak... mam nowego. :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, aflinta napisał:

Inny soft w silniku i dodanie filtra nie powodują, że jest to inny silnik.... Instalacja LPG mnie nie interesuje :)

 

Oczywiście, że nie powodują ;) - ale z punktu widzenia kitu do LPG już tak, a w tym kontekście pisałem :pstryk:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Skodziarz napisał:

z punktu widzenia kitu do LPG

Jako, że jeździłem wiele lat na LPG i to bardzo komfortowe jeżdżenie bo nie odczuwa się praktycznie jego kosztów to i teraz gdy znowu jeżdżę na benzynie myślałem o LPG do mojego XV fb16. Oczywiście instalacja VI generacji jest skomplikowana i kosztowna ale w XV dostosowanym do LPG chyba nie to jest największym problemem. Problemem jest gdzie umieścić zbiornik z gazem?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 1,6 nie potrzeba VI gen - ten silnik ma wtrysk pośredni, więc da się sekwencję założyć ;) 

Problem butli jest faktycznie ciężki - albo w bagażniku, czyli kolejne zmniejszenie tegoż, albo... już nigdzie - z butlą na dachu nie przejdzie przeglądu :biglol:

Jednak chciałbym tu co innego podkreślić - VI gen wcale nie jest skomplikowana, wręc ilość elementów jest mniejsza, ponieważ odpada parownik i oddielne wtryskiwacze :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Skodziarz napisał:

VI gen wcale nie jest skomplikowana, wręcz ilość elementów jest mniejsza, ponieważ odpada parownik i oddzielne wtryskiwacze :ok:

Według mnie jest skomplikowana w sensie technologii, nie w sensie ilości elementów. Za parownikiem w instalacji tęsknił nie będę, tym bardziej że wtrysk LPG w fazie ciekłej powinien spowodować jakiś przyrost mocy w trochę jednak słabym do XV fb16.

 

8 minut temu, Skodziarz napisał:

Problem butli jest faktycznie ciężki - albo w bagażniku, czyli kolejne zmniejszenie tegoż, albo... już nigdzie

A zagłębienie w bagażniku, na te różne graty w niebieskich opakowaniach, nie nadaje się, za małe?

 

Podsumowując - i tak temat może zacząć mnie interesować po skończeniu się gwarancji czyli za jakieś 2 lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Szürkebarát napisał:

tym bardziej że wtrysk LPG w fazie ciekłej powinien spowodować jakiś przyrost mocy

Który zostanie zrównoważony wzrostem masy przez te wszystkie klamoty - na cuda bym nie liczył :( 

 

53 minuty temu, Szürkebarát napisał:

A zagłębienie w bagażniku, na te różne graty w niebieskich opakowaniach, nie nadaje się, za małe?

Butla 20l by się zmieściła może - tylko czy pakowanie takiej ma sens? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Skodziarz napisał:
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

tym bardziej że wtrysk LPG w fazie ciekłej powinien spowodować jakiś przyrost mocy

Który zostanie zrównoważony wzrostem masy przez te wszystkie klamoty - na cuda bym nie liczył :( 

Bez przesady, w instalacji zbiornik na gaz waży pewnie z 90% całej instalacji. W zależności od wielkości, toroidalny waży 20-30 kg. Zbiornik pełen benzyny też waży swoje a jeszcze nie zauważyłem żeby po zatankowaniu do pełna mój XV osłabł :D

 

18 minut temu, Skodziarz napisał:
Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

A zagłębienie w bagażniku, na te różne graty w niebieskich opakowaniach, nie nadaje się, za małe?

Butla 20l by się zmieściła może - tylko czy pakowanie takiej ma sens? :) 

Szybko dostał bym szału gdybym musiał codziennie albo nawet co drugi dzień, z takim zbiornikiem, zajeżdżać na stacje benzynową po gaz. Stracony czas zjadł by zyski z jeżdżenia na LPG. :toobad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaleta instalacji Cieklej jest mozliwosc jazdy tylko na gazie bez dotrysku Pb i bez rozruchu na Pb. Niestety swoje kosztuje i osobiscie majac auto z wtryskiem wielopunktowym szedlbym w tradycyjna instalacje ze wzgledu na jej cene i fakt ze jest to sprawdzone rozwiazanie. Podstawa jest dobry zaklad ktory iles tam tych instalacji do danej marki zalozyl i zestroil. Bo 99% problemow z lpg wynika z winy doboru niewlasciwych komponentow do silnika i zlego zestrojenia.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrócę do tematu za dwa lata :) pewnie będzie coś nowego w temacie a może i nowy XV? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Szürkebarát napisał:

Wrócę do tematu za dwa lata :) pewnie będzie coś nowego w temacie a może i nowy XV? :D

Nowy na pewno nie ale lift jak najbardziej. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W sumie jestem ciekawy co tam Maciej powie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, bmbm napisał:

W sumie jestem ciekawy co tam Maciej powie.

 

"powie" to za dużo powiedziane w tym wypadku ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bmbm napisał:

W sumie jestem ciekawy co tam Maciej powie.

 

Powie to, za co SIP zapłacił :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bmbm napisał:
W sumie jestem ciekawy co tam Maciej powie.

W sumie dotrwałem do końca :) Wszystko jest takie wstrząsające i szokujące, że właściwie nie wiadomo, co jest co ;) Cały materiał można byłoby skrócić do 5 min. konkretów

Share this post


Link to post
Share on other sites



W sumie dotrwałem do końca  Wszystko jest takie wstrząsające i szokujące, że właściwie nie wiadomo, co jest co  Cały materiał można byłoby skrócić do 5 min. konkretów

Właśnie zobaczyłem że tego jest 40min! Na trzeźwo tfu tj. bez mocnej kawy nawet nie próbuje zaczynać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie na YT można ustawić 2 x przyśpieszenie odtwarzanego filmu, które w przypadku Pana Macieja się sprawdza :D więc jest 20 min ;)

  • Haha 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjemnie się słucha, zaskoczyła mnie cena nowego, bo ponoć to jedynie 8 do 10% więcej od ceny obecnego XV.

Jakie wrażenia z jazdy i użytkowania mają właściciele wersji z silnikiem 1.6 ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjemnie się słucha, zaskoczyła mnie cena nowego, bo ponoć to jedynie 8 do 10% więcej od ceny obecnego XV.
Jakie wrażenia z jazdy i użytkowania mają właściciele wersji z silnikiem 1.6 ? 
10% w stosunku do wersji 2.0, a ta była droższa od 1.6 o jakies 15tys..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Puchacz napisał:

Przyjemnie się słucha, zaskoczyła mnie cena nowego, bo ponoć to jedynie 8 do 10% więcej od ceny obecnego XV.

Jakie wrażenia z jazdy i użytkowania mają właściciele wersji z silnikiem 1.6 ? 

Szczególnie przyjemny jest fragment o silniku ;) Tyle części dopracowali, zmniejszyli tarcie, że zrobił się cichy :) 

XV 2.0 kosztował od 26 500 do 30 500€ (plus lakier) w zależności od wersji

 

O 1.6 było już napisane bardzo wiele

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...