Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Nie ma. Są rynki (chyba Australia), gdzie koło jest wciąż obowiązkowe, w takim wypadku podnosi się podłogę (i tak już malutkiego) bagażnika. Dwie opcje - albo pokrowiec i koło w bagażniku, albo, po terenowemu, na dach :) 

Widać mają mądre przepisy w tej Australii co mnie wcale nie dziwi bo czekaj sobie z głupim kapciem gdzieś na pustkowiu w pełnym słońcu kilka godzin na pomoc. :thumbup:

 

6 minut temu, Szürkebarát napisał:

ISR i Assistance tam nie działają? ;-)

Pewnie działają ale lubię czuć się niezależny podróżując i w przypadku kapcia lewarek, zapas i po 15-20 min. jadę dalej a nie zastanawiam się kto i kiedy przyjedzie mi pomóc. Co innego jak jest prawdziwa awaria to czekam ale po taki drobiazg wzywać assistance to nie dla mnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamawiałem w 2013 roku Outbacka to dowiedziawszy się o braku koła zapasowego w komplecie pierwszym dodatkiem domówionym było koło. Miałem nosa bo żona złapała gumę z dwa tygodnie po odbiorze tyle, że w centrum Wrocławia. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Puchacz napisał:

W takim razie czas na jazdę próbną w salonie, dziękuję za odpowiedź. Smutne jest to, że 1,6 spala więcej niż 2.0, ale jest według mądrych tego świata bardziej eko...

Lub zaczekać na E-Boxer, raptem kilka miesięcy a poza wspomnianymi wyżej minusami zbiera dość pochlebne opinie od tych co już go testowali. ;)

Ja osobiście bym tak zrobił gdybym tylko miał zamiar kupić XV i miałbym kasę na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Puchacz

Albo możesz zrobić jeszcze inaczej, zamiast kupić XV 2.0, którego nie ma weź Forestera SJ 2.0 - zapewne będzie za moment na wyprzedaży z powodu wprowadzenia nowej wersji.

Ja tak zrobiłem na początku tego roku. Chciałem XV 2.0 ale już nie było więc kupiłem zeszłorocznego Forka w cenie 120 tyś.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Puchacz napisał:

Dzięki koledzy, niestety z używanym trudno będzie, bo brakuje finansowania. W salonie mogę na trzy raty, a na używany nie dostanę takiej dogodnej. Ten czerwony XV jest mega, to fakt :)

Nie wiem czym jeździsz obecnie i jak zamierzasz wykorzystywać auto ale 1.6 może nie wystarczyć do komfortowej jazdy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Puchacz napisał:

W takim razie czas na jazdę próbną w salonie, dziękuję za odpowiedź. Smutne jest to, że 1,6 spala więcej niż 2.0, ale jest według mądrych tego świata bardziej eko...

Do tej pory nikt jeszcze tego nie potwierdził w wiarygodnym teście. Na spalanie ma wpływ tak wiele czynników, że trudno się odnosić do danych podawanych na forach internetowych.  Na podstawie własnych doświadczeń przedstawię kilka, moim zdaniem, najważniejszych czynników:

1. Styl jazdy: agresywny - duże spalanie, spokojny - małe, dynamiczny (nie mylić z agresywnym) - umiarkowane.

2. Szybkość.

3. Rożnica  w wysokości  n.p.m  dla pokonywanej trasy (ile i jak wysoko jedziemy pod górę, a ile z góry.

 

Takie dane w formie wykresów są dostępne w nawigacji Sygic. Punkty 1 i 2 odnoszą się do wykresu "Prędkość", gdzie mamy podaną prędkość chwilową w funkcji pokonywanej drogi. Punkt 3 odnosi się do wykresu "Wysokość n.p.m", czyli wysokość n.p.m w funkcji pokonywanej drogi. Ja jeżdżąc często na 25 km trasie (połowa z tego to droga ekspresowa) nie uświadamiałem sobie wcześniej, że w jedną stronę jadę prawie przez cały czasy pod górę, a w drugą z górki. Dlatego podanie wartości spalania dla jazdy tą samą drogą w obu kierunkach czyni te informację bardziej wiarygodną.  Na forum pojawiła się teza, że wersja XV z silnikiem 2.0 przy określonej prędkości ma mniejszą wartość  obrotów silnika, co powoduje mniejsze spalanie. W takim razie to powinno być także prawdziwe dla większych pojemności - im większa pojemność, tym mniejsze spalanie. Ja ze swojego 1.6 jestem pod tym kątem bardzo zadowolony - warunek jazda zgodna z przepisami,  ograniczenie 50 km  to jazda 50 km/h, ograniczenie 90km to jazda 90km/h, a120km to jazda 120km/h. 

 

W realnym użytkowaniu XV 1.6 problem dotyczący małej mocy nie jest tak bardzo odczuwalny dzięki temu, że maksymalny moment obrotowy pojawia się dla 3600 obrotów. Nie jest to typowa wartość dla kompaktów z silnikami wolnossącymi. Coś, czego w tym samochodzie mi mocno brakuje, to Mirrorlink.  Przez rok testuję Android Auto z Google Maps i dla mnie nie jest  to pełnowartościowa nawigacja.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Moon, to subiektywne odczucia. Trzeba samemu się o tym przekonać. Podjadę do JG na jazdę i sam sprawdzę co i jak. Pytanie, czy LPG można montować do 1.6 podczas spłaty rat jeszcze, czy trzeba czekać do spłacenia. Dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Puchacz napisał:

Pytanie, czy LPG można montować do 1.6 podczas spłaty rat jeszcze, czy trzeba czekać do spłacenia. Dzięki za zainteresowanie.

jeżeli auto jeszcze na gwarancji fabrycznej to montaż LPG spowoduje jej utratę. Natomiast jeżeli już po montuj co chcesz.  Może warto zainteresować się XV poprzedniej generacji z silnikiem 2.0 ale przynajmniej po 1 liftingu. Dlaczego pisze o poprzedniej generacji? Bo miała silnik na wtrysku wielopunktowym podobnie jak obecny XV 1.6 czy wyprzedażowe forki i LPG z tym silnikiem radzi sobie całkiem nieźle. Natomiast nowe 2.0i to już wtrysk bezpośredni a z nim +LPG bywa różnie + koszt instalacji jest dość poważny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

Natomiast nowe 2.0i to już wtrysk bezpośredni a z nim +LPG bywa różnie + koszt instalacji jest dość poważny

Żeby doprecyzować - dla silników z wtryskiem bezpośrednim, opracowanie instalacji LPG to niewspółmiernie większy nakład czasu i pracy, porównując z analogicznym procesem dla wtrysku pośredniego. Nie ma czegoś takiego jak "instalacja uniwersalna", kit musi być pod ten, konkretny silnik i ECU.

Więc dla mniej popularnych silników nie ma nawet co liczyć na opracowanie takowego. Czyli już wiemy, czy kiedykolwiek pojawi się LPG dla 2.0di Subaru ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dla niszowego 2.0 dit prins wypuscil instalacje to tym bardziej takowa sie pojawi dla 2.0di w szczegolnosci ze bedzie to glowny silnik Subaru na rynku UE. Niestety glowna wada takich instalacji jest cena oscylujaca w okolicach 10 k pln .  Przy takiej cenie oplacalnosc instalacji trzeba sobie przeliczyc bo moze sie okazac ze dla nieduzych przebiegow wogole sie nie zwroci. Trzeba tez sie liczyc z utrata gwarancji na silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z "naszym" 2.0di jest tak, że tego silnika już nie ma. Był w EU przez chwilę, w dwóch modelach (Impreza 5gen i XV 2gen). I pewnie nie będzie już - jak wróci, to z filtrem cząstek stałych, i będzie już się różnił. Albo nie wróci w ogóle, tylko na stałe zagości e-boxer, który też ma inną jednostkę spalinową.

Nie wiadomo więc, czy Prins się zdecyduje na opracowanie instalacji. Jeśli tak - to dobrze, bo VI gen to w mojej opinii jedyna sensowna instalacja LPG do samochodu :ok: Wszystkie inne to druciarstwo zwykłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Skodziarz napisał:

Jeśli tak - to dobrze, bo VI gen to w mojej opinii jedyna sensowna instalacja LPG do samochodu :ok: Wszystkie inne to druciarstwo zwykłe.

cale szczescie to tylko twoja opinia ;) 

to nie dzial LPG więc nie ma co ciągnąc tematu. Jeżeli na rynku zostanie tylko E-bokser i 1,6i to Subaru imo zniknie z naszego rynku . Chyba że beda bardzo tanie w co wątpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

Jeżeli na rynku zostanie tylko E-bokser i 1,6i to Subaru imo zniknie z naszego rynku . Chyba że beda bardzo tanie w co wątpie.

 

To się staje coraz bardziej prawdopodobne. W ostatnim Motorze była statystyka sprzedaży aut w EU w bieżacym roku za 6 miesięcy - Subaru 15.000 sztuk, niżej są już tylko niszowe marki typu Maserati. Dla porównania Mitsubishi, które też jest w EU małym podmiotem ma 80.000 sprzedaży. Więc biznesowo kontynuowanie tutaj sprzedaży nie ma większego sensu, jedyny cel to ewentualne trzymanie przyczółka na przyszłość    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Skodziarz napisał:

I pewnie nie będzie już - jak wróci, to z filtrem cząstek stałych, i będzie już się różnił. Albo nie wróci w ogóle, tylko na stałe zagości e-boxer, który też ma inną jednostkę spalinową.

Czym różni się jednostka 2.0DI od tej z e-Boxera (poza filtrem)? Gdzie można znaleźć informacje?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aflinta napisał:

Czym różni się jednostka 2.0DI od tej z e-Boxera (poza filtrem)?

 

Na pewno mocą - wszędzie podawana jest wartość 150 KM, a nasze mają 156KM. To oznacza inne oprogramowanie i już wyklucza zamienność instalacji VI gen :( 

Edytowane przez Skodziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...