Skocz do zawartości

Moon

Nowy
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    XV - 2018

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Moon

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

25

Reputacja

  1. https://android-developers.googleblog.com/2020/08/android-for-cars.html "Today, we’re showcasing our work with early access partners to build apps in new categories for Android Auto, including navigation, parking and electric vehicle charging. Using our new Android for Cars App Library, we’re able to ensure that all tasks within an app can be achieved with minimal glances or taps." Między innymi wśród "early access partners" znajduje się Sygic i Tomtom. Co z tego jak w XV (u mnie) Android Auto działa losowo. Dzisiaj, gdy jechałem w jedną stronę telefon bez problemu uzyskał połączenie z aplikacją Android Auto w XV. W drodze powrotnej już tego nie udało mi się powtórzyć (oryginalny kabel USB Samsunga). Taką karuzelę mam od dłuższego czasu po którejś aktualizacji AA. Dla mnie jest to fatalna technologia, a potwierdzeniem tego jest mnogość komentarzy na różnych forach dotyczących podobnych problemów z łączeniem się z samochodowym AA.
  2. Niektórzy piszą, że dużo zapłaciłeś, ale jeśli weźmiemy pod uwagę kwotę podaną przez SIP w rekomendowanych maksymalnych cenach przeglądów: 1987 zł, to można powiedzieć, że koszt przeglądu miałeś po cenie promocyjnej. Mam nadzieję, że na prowincji koszt drugiego przeglądu nie będzie wyższy (odnoszę się do kwoty bez rabatu na kartę klubową). Gdyby mi wymieniono bez mojej akceptacji olej na inny, niż ENEOS 0W20, to ASO musiałoby by dokonać na swój koszt ponownej wymiany oleju - ja nie mam oporów przed rozwiązywaniem takich spraw na drodze prawnej. Trzeba stawiać tamę zalewającej rynek usług w Polsce arogancji i niekompetencji, które ilustruje dobrze wszystkim znany zwrot: "... będzie Pan zadowolony ...". Ja też ma mam wersję 1,6 i także zauważyłem (w zasadzie od samego początku) cichy wibrujący dźwięk z tyłu pojazdu przy prędkości około 120 km. Poniżej i powyżej tej prędkości to nie występuje (chyba). Czyżby kolejna właściwość z listy TTTM?
  3. Moon

    XV birze olej

    W mojej instrukcji na stronie 11-14 na rysunku jest pokazany korek wlewu oleju i na tym korku znajduje się napis: 0W-20. Przed chwilą sprawdziłem, czy tak jest w rzeczywistości i tak jest. Na korku wlewu oleju jest napis 0W-20, co jednoznacznie definiuje jaki olej zaleca producent.
  4. Moon

    XV Lift

    Przy wyrażaniu obiektywnej opinii przydaje się zawsze dobra referencja. Na filmie tą samą drogą jechały też samochody terenowe (rama, reduktory, opony AT wyglądające na dużo lepsze, niż te w XV), a mimo to kierowcy tych samochodów mieli trochę problemów z tą "popierdółką". XV sobie poradził z tym nie gorzej, niż prawdziwe terenówki. Ja nie gloryfikuję XV w tej materii, zwróciłem tylko uwagę na jego nadmierną krytykę. To ciekawe, że tak wielu ludzi użytkowników XV (Crosstrek) w USA używa tego samochodu do "light offroad".
  5. Moon

    XV Lift

    Nie wiem, co próbujesz udowodnić swoimi wypowiedziami. Ja przejeździłem prawie 10 lat Suzuki Sidekick (amerykańska Vitara produkowana w Kanadzie). Reduktor i opony BF Goodrich AT. Mieszkałem w miejscu, gdzie było takie błoto, że topiły się szambiarki. Pewnej zimy byłem traktowany jako ostatnia deska ratunku dla różnej maści markowych samochodów. Po moich poprzednich doświadczeniach mogę powiedzieć, że jedyną istotną wadą XV do TYPOWEJ jazdy poza szosą to przedni zwis. Nie twierdzę, że XV to terenówka, jednak jej porównanie do zabawki SX4 w tym zakresie mija się z celem. Cały czas twierdzisz, że XV nadaje się tylko na niewielki "piaseczek", to zobacz jeden z filmów z wyczynami kierowcy z Turcji (XV-1.6) - offload to przede wszystkim dobry kierowca + samochód, a nie bardzo dobry samochód i przeciętny kierowca. Nie jestem pewien czy na tym filmie w dalszym ciągu jeździ on na fabrycznych Yokohamach, jeśli tak, to tym większy podziw dla jego wyczynów. https://www.youtube.com/watch?v=xCZigVeaHPk
  6. W przypadku Subaru staram się (bardzo) być powściągliwym i dlatego nie komentuję publicznie wielu poza standardowych sytuacji, ale Twój wpis przypomniał mi, że podobne zdarzenie miało miejsce w moim przypadku. Na początku potraktowałem to jaką pomyłkę, ale szybko zostałem wyprowadzony z błędu. Instrukcja Obsługi Systemu Multimedialnego SUBARU jest dostarczana tylko z samochodami wyposażonymi w w nawigację, a pozostali znajdą odpowiednie informacje w podstawowej instrukcji obsługi samochodu. Tyle tylko, że w podstawowej instrukcji obsługi stacji multimedialnej poświecono klika wierszy z informacją, że opis znajduje się w Instrukcja Obsługi Systemu Multimedialnego SUBARU. W tym momencie zacząłem się zastanawiać nad kompetencją ludzi zajmujących się w Polsce marką Subaru i czy dobrze zrobiłem, kupując swój obecny samochód. Sprawę w końcu załatwiłem dla siebie pozytywnie, ale niesmak pozostał. Dlaczego w Polsce proste rzeczy stają się skomplikowane? Czy w każdym miejscu za "ladą" musi stać co najmniej jeden "Adrian"? Żeby mój wpis nie zakończył się typowym polskim narzekaniem, to po roku użytkowania mogę stwierdzić, że samochodu jestem zadowolony - pewnie też dlatego, że "elektronika" XV osiągnęła poziom zaawansowanej AI, czyli zaczęła żyć własnym życiem. Mam tutaj przede wszystkim na myśli czujnik natężenia światła i oprogramowanie korzystające z informacji dostarczanej przez ten czujnik.
  7. Dzisiaj dotarły do mnie dywaniki WeatherTech (przednie). Wrażenia bardzo pozytywne - kupiłbym je także, gdyby nie było promocji. Dywanik kierowcy zachowuje się stabilnie bez osławionych "haczyków", ale firma WT dba o swoich klientów i takie "haczyki" dostarcza w komplecie z dywanikami.
  8. Cena kompletu była podobna do ceny kompletu przód+tył na Allegro: 1000 zł. Obecnie cena przednich dywaników jest niższa o około 200 zł
  9. Tak długo zwlekałem (przez rampę dla psa) z zakupem dywaników WT, że się doczekałem prawdziwej ceny promocyjnej . Pies na rampę musi jeszcze poczekać do wyjaśnienia pewnych wątpliwości.
  10. Nie było to do mnie skierowane, ale skorzystam i zapytam. Czy dywanik Weather Tech po stronie kierowcy będzie zachowywał się stabilnie bez blokady? Ja w swoim XV nie posiadam tych dwóch "haczyków" blokujących dywanik. Nie chcę rozwijać tematu "haczyków", ale standardy SIP są w tej materii co najmniej dziwne... Po przeczytaniu kilku wpisów na forum nie byłem wstanie określić kryterium na podstawie którego jest podejmowana decyzja o wyposażeniu XV w "haczyki'. Czy ktoś może używa tego produktu Weather Tech? Czy podest nie będzie niszczył karoserii w XV?
  11. Moon

    "offroad" w subaru XV ;-)

    Nawigacja Sygic z rozszerzeniem Cockpit.
  12. Moon

    "offroad" w subaru XV ;-)

    Taką funkcję posiada nawigacja Sygic z dodatkiem Cockpit. Niestety bez sygnalizacji możliwości przewrócenia się pojazdu.
  13. Podałem powyższe dane jako przykładowe, w moim przypadku są to inne wartości. Piszę tutaj cały czas o sytuacji, która wystąpiła po pierwszym przeglądzie. Rozumiem intencję ASO i domyślam się, że autorzy dokumentu "Książka Gwarancyjna i Obsługi Serwisowej" mieli coś innego na myśli, ale ja się nie odnoszę do intencji, tylko do zapisów zawartych w tym dokumencie. Gdyby dosłownie zastosować w moim przykładzie zapis z "Książka Gwarancyjna i Obsługi Serwisowej", to w pewnej szczególnej sytuacji wymiana oleju podczas drugiego przeglądu nastąpiłby po przejechaniu 26 000 km i byłoby to zgodne z gwarancją. Żeby już nie kontynuować tego tematu, to mała sugestia z mojej strony: warto uściślić zapisy w dokumencie "Książka Gwarancyjna i Obsługi Serwisowej".
  14. Odpowiedź faktycznie już nastąpiła ( dziękuję !): Odpowiedź może nastąpiła, tylko że nie dotyczy mojego pytania, a jeśli dotyczy to jest błędna. Ja nie pytałem o limity: czasowy i przebiegu do pierwszego przeglądu. Mnie interesują kolejne przeglądy. "Książka Gwarancyjna i Obsługi Serwisowej" definiuje limity: czasowy i przebiegu w następujący sposób: "Następny przegląd należy przeprowadzić terminowo w stosunku do daty pierwszej rejestracji/wydania samochodu (w zależności od tego, co nastąpiło wcześniej) lub przebiegu samochodu." Limity podane w dokumencie "Książka Gwarancyjna i Obsługi Serwisowej" są następujące: 12 miesięcy lub 15 000 km, 24 miesiące lub 30 000 km, 36 miesięcy lub 45 000 km, ...., co oznacza że limity odnoszą się do daty rejestracji lub wydania samochodu (w zależności, co było pierwsze), a nie do daty ostatniego przeglądu czy do "umownych" 15 000 km pomiędzy przeglądami. Przykład: samochód ma datę rejestracji 1 lutego 2018 roku. Klient przyjeżdża na przegląd 15 stycznia 2019 roku. Przebieg samochodu 4 000 km. Według zapisów w książce gwarancyjnej kolejne limity to: 24 miesiące od daty rejestracji (czyli 1 lutego 2020 roku) lub 30 000 km. ASO natomiast zmienia warunki gwarancji i w rubryce "Następny przegląd" dokonuje wpisu 15 stycznia 2019 roku lub 19 000 km. Jeśli nie mam racji, to musi istnieć jakiś dokument wyższej rangi niż "Książka Gwarancyjna i Obsługi Serwisowej", w którym dodatkowo definiuje się limity: 12 miesięcy od daty ostatniego przeglądu lub 15 000 km w stosunku do stanu licznika przebiegu w dniu ostatniego przeglądu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...