Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

Smartfony robią coraz lepsze zdjęcia, ale ze względu na rozmiary nigdy nie osiągną tego co potrafią aparaty fotograficzne z pełnoklatkową matrycą i prawdziwą optyką.

Dzień dobry.

Moim zdaniem rozmiary ES podyktowane są względami praktyczności. Kamery muszą mieć rozstaw na tyle duży, żeby stereowizja była bardziej "widoczna" dla procesora analizującego, co ma z kolei umożliwić nie wjeżdżanie w np. ścianę pomalowaną na 1 kolor. Na tyle mały, żeby nadal można było cały system zamknąć w 1 pudełku, żeby umożliwić łatwą kalibracja położenia względnego kamer. Wyobraźcie sobie o ile trudniej byłoby skalibrować kamery gdy byłyby np. w lewym i prawym górnym rogu szyby.

 

Subaru XV II 2.0

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera do analizy obrazu nie musi odznaczać się nie wiadomo jaką szczegółowością czy realizmem odwzorowania barw. Co więcej, do niedawna były one monochromatyczne. Dalej uważam, że system kamer mógłby być mniejszy - i nie chodzi tu o rozstaw ale o narośl przy górnej krawędzi szyby. Jeżeli schowali tam cały komputer do przetwarzania, to mogą go równie dobrze dać pod deskę i do kamer puścić tylko kable. Chętnie poznałabym przyczyny czemu całość jest zrobiona tak a nie inaczej. Zresztą czujnik wykrywający światła pojazdów z naprzeciwka też ma duży rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bmbm napisał:

Jednym prostym trikiem zaorał inżynierów z Subaru!

[ZOBACZ JAK]

 

:applause:

Mnie ciekawi dlaczego system kamer w Subaru od kiedy go wprowadzono tak niewiele się zmienił pod względem rozmiarów. Czy są jakieś przeszkody techniczne, czy wynika to zwyczajnie z niechęci do zmiany czegoś co już jest sprawdzone i działa. Jakieś tam pojęcie o matrycach, optyce i analizie obrazu mam. Ich ograniczeniach związanych z technologią czy rozmiarami również. Może z tymi kamerami jest jak z odtwarzaczem kasetowym montowanym jeszcze dziesięć lat po tym jak nikt  już kaset nie używał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

Matryca w komórce ma 12Mpx.... Jest bardzo mała

Nawet naście, dziesiąt i set mega pikselowa matryca w komórce nie "odpowiada" za bezpieczeństwo - można spaść ze skały robiąc sobie selfie wypasioną komórą. Kamery ES w jakimś stopniu za bezpieczeństwo odpowiadają.

2 godziny temu, aflinta napisał:

czy wynika to zwyczajnie z niechęci do zmiany czegoś co już jest sprawdzone i działa

Ja kupując Subaru XV nie znałem tego samochodu i szczegółów jego historii. Już po zakupie, kolega który jakoś przyczynił się do jego zakupu, zwrócił mi uwagę na przełączniki podgrzewania foteli. Rzeczywiście, design mają z wczesnych lat 90tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Nawet naście, dziesiąt i set mega pikselowa matryca w komórce nie "odpowiada" za bezpieczeństwo - można spaść ze skały robiąc sobie selfie wypasioną komórą. Kamery ES w jakimś stopniu za bezpieczeństwo odpowiadają.

Wielkość nie zawsze przekłada się na niezawodność. I ja wcale nie piszę by stosować czujniki z komórek, przecież producenci robią wersję samochodowe czujników a tam matryce mają 10mm lub mniej przekątnej. I są niezawodne i przystosowane do pracy przez wiele lat w ekstremalnej rozpiętości temperaturowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2019 o 13:58, Skodziarz napisał:

A trafiło ci się kiedyś dojechać do stojącego korka z prędkością autostradową? Zahamował sensownie? Czy w panice w ostatniej chwili?

Wiesz czemu hamował w ostatniej chwili? Bo zasięg ES to około 110m, przy prędkości 130km/h to bardzo mało miejsca na zatrzymanie przed ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Ciekawostka.

Subaru XV 2.0 2019 - myślałem, że na rynek EU nie było takiej wersji w tym roczniku. 

 

 

w weekend pojezdzilem troszke (zastepczo) XV 2.0i - autko bardzo fajne, w pomaranczy wyglada naprawde dobrze, wszyscy zwracaja uwage, ale niestety ma 2 duze wady - ciasny bagaznik oraz... no i nie jedzie :unsure:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zyzol napisał:

Oj tam... oj tam :P

 

4 osoby na pokladzie (2+2) i wlaczenie sie do ruchu w zwyklym ruchu miejskim wymaga sporej koncentracji i uwagi - cisniesz pedal gazu (probowalem roznych technik - gaz do dechy, gaz na 3/4 czy 1/2, etc.) i reakcje byly bardzo gumowate, niestety

 

to moja druga stycznosc z tym autem, poprzednio wiekszosc czasu spedzilem na obwodnicy i przy szybkosciach rzedu 100-120-140 km/h (3 dorosle osoby na pokladzie) tez bylo slabo, bo auto przyspiesza bardzo niechetnie

 

na duzy plus to zdecydowanie praca / zestrojenie zawieszenia - studzienki, biegi tramwajowe, faldy asfaltu czy kostke brukowa, etc. to auto polyka bezproblemowo

 

 

20190914_121203.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, eddie_gt4 napisał:

4 osoby na pokladzie (2+2) i wlaczenie sie do ruchu w zwyklym ruchu miejskim wymaga sporej koncentracji i uwagi

Kwestia przyzwyczajenia, w porównaniu do ręcznej skrzyni i starego turbo żyjącego od 3krpm, to codzienne starty są łatwiejsze i nie mniej żwawe (oczywiście do pewnej granicy, jak turbo się już obudzi to jest zupełnie inna bajka) :D

 

15 minut temu, eddie_gt4 napisał:

przy szybkosciach rzedu 100-120-140 km/h (3 dorosle osoby na pokladzie) tez bylo slabo, bo auto przyspiesza bardzo niechetnie

To prawda. Ogólnie to ja nie rozumiem, czemu posiadając XT oglądasz takie auta :D Niemniej z perspektywy czasu (1,5 roku) i ponad 30kkm nabitych uważam, że w moim przypadku auto się sprawdziło i godnie (mimo mniejszej mocy) zastąpiło Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aflinta napisał:

(...) nie rozumiem, czemu posiadając XT oglądasz takie auta :D Niemniej z perspektywy czasu (1,5 roku) i ponad 30kkm nabitych uważam, że w moim przypadku auto się sprawdziło i godnie (mimo mniejszej mocy) zastąpiło Legacy.

 

przeciez napisalem, ze jezdzilem zastepczo (poki Forek byl na przegladzie) i z czystej ciekawosci... oczywiscie, wszystko co pisze, to pisze z perspektywy posiadacza FXT i WRX, pewnie z biegiem czasu tez bym sie dostosowal... tylko po co? Subaru ma dawac FUN, do zwyklego przemieszczania sie jest cala masa innych aut - wygodniejszych, lepiej wyciszonych (i wycenionych ;) ) i po prostu bardziej praktycznych... nie mowiac juz o takich rzeczach jak dluzsza gwarancja i gestsza siec ASO czy lepsza dostepnosc czesci zamiennych...

 

gdy jest polaczenie duza moc + dobre AWD, to autu mozna wybaczyc wiele niedociagniec, lecz gdy mocy brak, to juz niestety nie (ale oczywiscie to tylko moj skrajnie subiektywny i niekoniecznie prawidlowy poglad :P )

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, eddie_gt4 napisał:

gdy jest polaczenie duza moc + dobre AWD, to autu mozna wybaczyc wiele niedociagniec, lecz gdy mocy brak, to juz niestety nie

no dobra ale jest jeszcze jedna bardzo istotna kwestia dla większości użytkowników. Kwestia $$$ ;) 

Napisz jakie auto w podobnym budżecie z awd ( moze byc SUV/ crossover podwyższony HB ) co XV daje fun z jazdy  i nie jest mikro samodzikiem dla 2 osób  to chętnie podjade do salonu obczaić. Bo szukam takiego sprzętu i nie moge znalzc B)

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem zawodowym testerem aut, wiec napisze tylko o wlasnych doswiadczeniach: Kia Sportage po FL zaskoczyla mnie na duzy plus - bylbym gotow wydac wlasna kase na takie auto (bo auta typu BMW / MB / Audi to tylko za firmowe pieniazki :mrgreen: )

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do XV przesiadłem się z Forestera XT (MY2003) więc rozumem rozterki związane z brakiem mocy. Są one jednak widoczne tylko na tle auta z turbo. Do codziennej jazdy 2.0 jest jak najbardziej wystarczający, nawet z rodziną i bagażem. Kwestia przyzwyczajenia tak naprawdę. Mało tego napiszę jeszcze że jazda XV zmieniła u mnie definicję pojęcia 'frajda z jazdy' bo wg mnie oczywiście można się świetnie bawić za kierownicą tego auta mimo braku turbo lub 2 ekstra litrów pojemności.
Niedawno przez kilka dni jeździłem BMW 328 (250 KM) w automacie i powiem szczerze że byłem mocno zaskoczony tym, że lepiej jeździło mi się XV z wyjątkiem autostrady.

Subaru XV II 2.0

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

nie jestem zawodowym testerem aut, wiec napisze tylko o wlasnych doswiadczeniach: Kia Sportage po FL zaskoczyla mnie na duzy plus - bylbym gotow wydac wlasna kase na takie auto (bo auta typu BMW / MB / Audi to tylko za firmowe pieniazki :mrgreen: )

 

Dużo osób w tym i ja wymienia Sportage 177 KM jako "budżetowy substytut z mocą" XV 2.0... Tylko jak przychodzi co do czego to jej nie kupi, bo to Kia... i koło się zamyka :)

Ps. nawet  Hyundaia ciężko mi zaakceptować;)

Edytowane przez TomekNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, TomekNN napisał:

 

Dużo osób w tym i ja wymienia Sportage 177 KM jako "budżetowy substytut z mocą" XV 2.0... Tylko jak przychodzi co do czego to jej nie kupi, bo to Kia... i koło się zamyka :)

 

osobiscie chyba celowalbym w 2.0D 185KM (nie jako zamiennik FXT, tylko jako "zwykle" auto rodzinne)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Zyzol napisał:

Dostanie silnik 200KM, czy dopiero w nowym modelu? :) 

 

nic nie bylo o takich planach

 

jezeli sie nie myle, to ten silnik Hyundai / Kia 1.6 T-GDI 177KM vs 204KM ma taki sam moment obrotowy, chyba nawet turbina jest identyczna i roznica w mocy wynika tylko z innego softu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekNN napisał:

(...) jak przychodzi co do czego to jej nie kupi, bo to Kia... i koło się zamyka :)

Ps. nawet  Hyundaia ciężko mi zaakceptować;)

 

troszke dziwi mnie takie uprzedzenie do Hyundai / Kia z ust posiadacza Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TomekNN napisał:

Tylko jak przychodzi co do czego to jej nie kupi, bo to Kia... i koło się zamyka :)

Ps. nawet  Hyundaia ciężko mi zaakceptować;)

 

Niby czemu? Teraz to co najmniej przyzwoite auta są. Ja bym nie miał oporów przed taką zmianą, tylko bym musiał wcześniej sprawdzić, czy to ich 4x4 cokolwiek daje radę, czy to tylko atrapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...