Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

co może metalicznie brzęczeć od ok 3krpm przez kilka setek? wymieniłem osłony termiczne kolektora, pozostałe wydają się sztywne. zdjąłem też ozdobną osłonę silnika i też jest ciut lepiej, ale dalej coś pobrzękuje... :rolleyes:

 

Wkład katalizatora może wydawać takie dźwięki przy zużyciu? mam jakieś 190kkm nalotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, VEC napisał:

co może metalicznie brzęczeć od ok 3krpm przez kilka setek? wymieniłem osłony termiczne kolektora, pozostałe wydają się sztywne. zdjąłem też ozdobną osłonę silnika i też jest ciut lepiej, ale dalej coś pobrzękuje... :rolleyes:

 

Wkład katalizatora może wydawać takie dźwięki przy zużyciu? mam jakieś 190kkm nalotu.

Sprawdź osłonę turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, VEC napisał:

dzięki, sprawdzałem już na zasadzie "poruszaj i sprawdź czy nie ma luzu". czy mam w to puknąć młoteczkiem czy coś?:P

Obwiąż osłonę - te na wydechu też mozesz- miękkim drutem i jedź na próbę .Po rozgrzaniu ta na turbo może wymagać dociągnięcia kombinerkami. Tak możesz sprawdzić prosto ,czy to osłona.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, respect napisał:

Jaki to dokładnie typ i czym go czytasz? Kiedyś pamiętam kolega dał spróbawać jakiegoś icara i czytał tylko parę parametrów (chyba Torque i piston.)

pozdr.

Vgate+ torque pro :)

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje wymienić świece zapłonowe w 2,5 XT tylko nie wiem który rodzaj ciepłoty wybrać ?

NGK # 7 czy NGK # 8 ?

Dodam że jest instalacja LPG bo to może mieć duże znaczenie.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 12:16, Daniel Janus napisał:

Sprawdź osłonę turbo.

 

W dniu 24.10.2022 o 16:14, respect napisał:

Obwiąż osłonę - te na wydechu też mozesz- miękkim drutem i jedź na próbę .Po rozgrzaniu ta na turbo może wymagać dociągnięcia kombinerkami. Tak możesz sprawdzić prosto ,czy to osłona.

Bardzo Wam dziękuję. Oblookałem bardzo wnikliwie tę osłonę i to chyba to. Na pierwsze stuki palca spoko, a głęboko od strony IC faktycznie pobrzękuje:hi:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ipsx82 napisał:

Doczytałem że standardowo powinny być ciepłoty NGK # 6 to chyba zdecyduje się na 7 by nie przesadzić bo aż tak mocno torowo go nie upalam aby montować 8 lub 9

Nie kombinuj tylko kup takie jakie powinny być.

W forku kombinowałem i wsadzone były cud miód pod lpg i w ogóle i mulił.

Wsadziłem takie jakie zaleca producent pod Pb i coś tam jechał.

Sprzedałem dziada.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Rok temu miałem problem z włączaniem lampy tylnej po włączeniu biegu wstecznego.

Przerywała podczas cofania.

Kamerka tylna również się wyłączała -  tak jakby coś nie łączyło.

Wymieniłem czujnik biegu wstecznego (na oryginał) i się uspokoiło na pół roku.

Teraz dalej światło wsteczne migocze ( włącza się i wyłącza) podczas cofania.

Najlepsze jest to, że kamerka cofania ciągle działa i nie przerywa ale światło tak.

Żarówkę wstecznego wymieniłem na LED aby mieć jaśniej (ale to było kilka miesięcy temu i działało ok). 

Podczas cofania gdy dobiję lewarkiem mocniej na wsteczny czasem się zapali (kamerka cały czas działa)

Gdzie szukać przyczyny?

Kamerka działa a żarówka nie zawsze?

Myślę, że jest problem z masą ale gdzie szukać?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, braun napisał:

Cześć.

Rok temu miałem problem z włączaniem lampy tylnej po włączeniu biegu wstecznego.

Przerywała podczas cofania.

Kamerka tylna również się wyłączała -  tak jakby coś nie łączyło.

Wymieniłem czujnik biegu wstecznego (na oryginał) i się uspokoiło na pół roku.

Teraz dalej światło wsteczne migocze ( włącza się i wyłącza) podczas cofania.

Najlepsze jest to, że kamerka cofania ciągle działa i nie przerywa ale światło tak.

Żarówkę wstecznego wymieniłem na LED aby mieć jaśniej (ale to było kilka miesięcy temu i działało ok). 

Podczas cofania gdy dobiję lewarkiem mocniej na wsteczny czasem się zapali (kamerka cały czas działa)

Gdzie szukać przyczyny?

Kamerka działa a żarówka nie zawsze?

Myślę, że jest problem z masą ale gdzie szukać?

 

 

 

 

 

 

Zacznij od masy samej lampy. Ewentualnie popraw, podłącz ja gdzieś bliżej do karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Co ile kilometrów lub lat wymieniacie filtr benzynowy przy ciągłej jeździe na LPG? Forester SG przedlift.

 

Ze względu na to, ze dostęp jest banalny to planuje wymieniać co roku (tak samo jak filtr powietrza i kabiny). 

Jakby dostęp był trudny, filtr drogi czy coś to zazwyczaj przyjmuje się, że benzynowy dobrze wymieniać co max 5 lat (niezależnie od lpg)

 

Oleju z filtrem nie liczę, bo wymieniam co rok lub 8 tys km - ale te 8 tys następuje szybciej w jego przypadku :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2022 o 17:07, ewemarkam napisał:

Zacznij od masy samej lampy. Ewentualnie popraw, podłącz ja gdzieś bliżej do karoserii.

I niestety. Jeszcze nie zacząłem sprawdzać mas a kamerka też czasem potrafi się wyłączyć. Czujnik nowy, oryginalny, założony zgodnie z serwisówką. Czyżby wadliwy? A może ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2022 o 07:26, Kiwi 4ester napisał:

Co ile kilometrów lub lat wymieniacie filtr benzynowy przy ciągłej jeździe na LPG? Forester SG przedlift.

Większość pewnie nie wymienia. Ale co 5 lat tak gdzieś zaczytalem.

 

@braun zmierz miernikiem napięcie na wtyczce od lampy. Włącz wsteczny o zobacz ile tam jest. Bo wiesz żeby kamera się załączyła to pewnie nie trzeba 12V a może wystarczy już 6V albo i mniej. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ccdd napisał:

Witajcie.

Taki temat mnie naszedł. Istnieje możliwość dołożenia tempomatu w forester sg 2003r. 2.0 manual? Wpadła mi na złomie kierownica z manetką cruise i stąd moje pytanie :D dużo byłoby zabawy?

Do tego jeszcze byś potrzebował przekaźnik, tempomat i jakoś to połączyć no i linkę od tempomatu do przepustnicy. W sprawie montażu to proszę o wypowiedź praktyków, bo to na pewno jest do ogarnięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Do tego jeszcze byś potrzebował przekaźnik, tempomat i jakoś to połączyć no i linkę od tempomatu do przepustnicy. W sprawie montażu to proszę o wypowiedź praktyków, bo to na pewno jest do ogarnięcia :)

 

 

Mi kiedyś prawdopodobnie zawiesiła się przepustnica mechaniczna przez podłączony/dołożony tempomat. po tym incydencie tempomat wyleciał z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W planach mam montaż na belce bagażnika  thule  dodatkowe oświetlenie w postaci lightBar o mocy 180W i jak bym nie liczył to wychodzi przekrój kabla 4mm2 który muszę doprowadzić pod maskę do akumulatora i do okolic kierownicy. Którędy poprowadzić kabel ? W relingu są jakieś otwory które można wykorzystać tak by nie dostawała się woda do środka ?

 

LightBar LED lampa robocza 240W 105cm 12V/24V EAN (GTIN) 5901508965318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, ipsx82 napisał:

W planach mam montaż na belce bagażnika  thule  dodatkowe oświetlenie w postaci lightBar o mocy 180W i jak bym nie liczył to wychodzi przekrój kabla 4mm2 który muszę doprowadzić pod maskę do akumulatora i do okolic kierownicy. Którędy poprowadzić kabel ? W relingu są jakieś otwory które można wykorzystać tak by nie dostawała się woda do środka ?

 

LightBar LED lampa robocza 240W 105cm 12V/24V EAN (GTIN) 5901508965318

@LosioDriver Ty masz patent:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trudne pytanie - czy da się w miarę bezproblemowo wykręcić pierwszą sonde lambda w SG9 turbo?

 

robię ostateczną rozprawę z osłonami termicznymi - wkrótce fotorelacja - i chyba będę potrzebować ją wykręcić. śruby osłony już pourywałem, wolałbym aby sonda "przeżyła"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...