Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, conradek napisał:

Z domowych sposobów to rozłożenie gazet (dzienników), ewentualnie w końcowej fazie ryżu na te gazety, potem odkurzanie ;)

 

Nagrzać na słońcu i otworzyć co się da żeby był przewiew?

Czyli muszę zdemontować tą wykładzinę? Bo z góry jest sucha więc te gazety chyba nie pomogą. Za to pod spodem mokro:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK i rób to szybko bo jak pleśń się zalegnie...

 

Generalnie takie rzeczy to się godzinę po zalaniu suszy np farelką, kiedyś 12 godzin walczyłem ;-)

Fotele oczywiście wyjęte a wykładziny gdzie się da bez nadmiernej demolki - podniesione

W niektórych autach są miejsca pod wykładziną z gumowymi "korkami" w podłodze warto na czas suszenia wyciągnąć.

 

Zobacz też silikażel (oczywiście już po wstępnym wysuszeniu)

https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-lazienkowe-pochlaniacze-wilgoci-54052?string=silikażel&order=p

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal walczę z tarczą sprzęgła w kompresorze. Mój poprzedni ściągacz nie pasuje najlepiej

 

czy coś takiego było by ok?

 

https://allegro.pl/oferta/sciagacz-do-sprzegiel-sprezarek-klimatyzacji-12147638874

model Energy NE00544

 

image.png.063b58a397f2b0394da6b521851a8c67.png

lub

NE00545

image.thumb.png.d4072190c8eeb170fc284328666dc6cb.png

wydaje mi się ten pierwszy jako lepszy, ale na oko śrubki wkręcane w tarczę sprzęgła wydają się, że mają za duży gwint (opisu brak)

 

w drugim zestawie najmniejsze śrubki wyglądają na ok ale te trzpienie ściągacza wydają się za grube...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AdaSch napisał:

Nadal walczę z tarczą sprzęgła w kompresorze. Mój poprzedni ściągacz nie pasuje najlepiej

Nie wiem, jak w poliftowym SG, ale u mnie (przedlift) te 3 gwintowane otwory na srubki to nic nie warte byly, bo zbyt cienkie srubki sie w nie wkrecaly i sie giely jak juz sie zaparly "pietro nizej". Przegwintowalem na oczko wiekszy rozmiar i dopiero jakos szlo. Sciagacza uzywalem dopiero jak juz cale sprzeglo sciagalem, zeby sprawdzic czy tam wszystko jest ok i wyczyscic dobrze, bo rudego nalotu duzo bylo.

Chyba robilem jakies fotki, to jak znajde to podrzuce.

Niestety gora plastikow od wentylatorow jest na tej samej wysokosci co oś kompresora i slabo tam z miejscem na montaz sciagacza. Ja docelowo kompresor wyjalem, bo i tak uklad mialem pusty jak sie okazalo ;)

Edytowane przez dominikd
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, AdaSch napisał:

Nadal walczę z tarczą sprzęgła w kompresorze. Mój poprzedni ściągacz nie pasuje najlepiej

 

czy coś takiego było by ok?

 

https://allegro.pl/oferta/sciagacz-do-sprzegiel-sprezarek-klimatyzacji-12147638874

model Energy NE00544

 

image.png.063b58a397f2b0394da6b521851a8c67.png

lub

NE00545

image.thumb.png.d4072190c8eeb170fc284328666dc6cb.png

wydaje mi się ten pierwszy jako lepszy, ale na oko śrubki wkręcane w tarczę sprzęgła wydają się, że mają za duży gwint (opisu brak)

 

w drugim zestawie najmniejsze śrubki wyglądają na ok ale te trzpienie ściągacza wydają się za grube...

 

Ciebie interesuje tylko talerzyk z nacięciami , śrubki do wkręcania w tarczkę i śruba do wkręcania w talerzyk  te pozostałe grube to dedykowane do innych tarcz sprzęgła i są dla Ciebie niepotrzebne. Kup najtańszy co ma talerzyk z otworami naciętymi  a śruby utwardzane kupisz w metalowym bo te z zestawu miękkie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Ciebie interesuje tylko talerzyk z nacięciami , śrubki do wkręcania w tarczkę i śruba do wkręcania w talerzyk  te pozostałe grube to dedykowane do innych tarcz sprzęgła i są dla Ciebie niepotrzebne. Kup najtańszy co ma talerzyk z otworami naciętymi  a śruby utwardzane kupisz w metalowym bo te z zestawu miękkie.

mam talerzyk z nacięciami i kupiłem zwykle śruby. Problemem okazała się ta duża śruba- nie ma trzpienia. W miejsce oryginalnej śrubki wkręciłem inną dłuższą i o nią zapiera się ściągacz, tarcza się zaczyna deformować ale odpuścić nie chce...

Kilka razy jej przyłożyłem młoteczkiem aby ją zruszyć ale nic a mocniej nie chce bo pewnie rozwalę kompresor lub łożysko. Przy kolejnej próbe użyje małego palnika aby podgrzać tą tarczę, to może odpuści, Bardziej od zerwania śruby obawiam się zerwania gwintu w tarczy sprzęgła.

 

zakładam, że ten zestaw z pierwszej fotki, gdzie śruba ma długi trzpień może dobrze pasować i stabilizować proces zdejmowania.

pewny jestem, że kiedyś w serwisie klimy ściągali sprzęgło przy mine, przedmuchali założyli i tyle. Może weszła tam jakaś korozja i dlatego tak zaciekle trzyma bo nie wiem co innego

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnika nie, bo łożysko i uszczelnienie uszkodzisz. Jeszcze stara metoda podważanie łyżkami takimi pomiędzy kołem a tarczką:

image.jpeg.ee3ad0089861c4270a5c10cfbd090e6b.jpeg

 

A u nas w pracy mamy płaskownik aluminiowy o grubości 3mm i szerokości 40 mm zeszlifowany z jednej strony ( klin ) i dwa takie po przeciwnej stronie wbijamy pomiędzy tarczkę a koło. Skuteczność gwarantowana a tarczka do kupienia bo ją powygina od tego sciągania.

Edytowane przez ipsx82
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, artaa napisał:

TAK i rób to szybko bo jak pleśń się zalegnie...

 

Generalnie takie rzeczy to się godzinę po zalaniu suszy np farelką, kiedyś 12 godzin walczyłem ;-)

Fotele oczywiście wyjęte a wykładziny gdzie się da bez nadmiernej demolki - podniesione

W niektórych autach są miejsca pod wykładziną z gumowymi "korkami" w podłodze warto na czas suszenia wyciągnąć.

 

Zobacz też silikażel (oczywiście już po wstępnym wysuszeniu)

https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-lazienkowe-pochlaniacze-wilgoci-54052?string=silikażel&order=p

A mozesz podpowiedzieć jak tylnia kanapę zdjac? Znalazlem manual ale brzmi jak lot w kosmos. A to niby kilka śrubek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ObywatelX napisał:

Witam. Jako, że tydzień bez problemów z autem to tydzień stracony przyszła nowa "niespodzianka". Wychodząc z auta zapomniałem, że szyberdach zamyka się na dwa razy. Jak można się domyśleć kiedy auto stało na parkingu zdrowo popadał deszcz. Pod podłogą czuje że jest woda. Teraz pytanie jak to osuszyć? Czy muszę zdjàc tą wykładzie na podłodze? Póki co zabrałem dywaniki i mam w planie wykręcić siedzenia i ewentualnie tylnia kanapę. Może ktoś z was ma doświadczenie w suszeniu..

 

Jak @conradek pisze to jedno

 

Ja bym zaczęła od odkurzacza piorącego - odessać ile się da wody z foteli i wykładziny...

 

Jak jest słońce to pootwierać i niech schnie (jeśli masz taką możliwość), można też farelkę włączyć w środku tylko trzeba prąd doprowadzić przedłużaczem :) ewentualnie jeszcze odpalić auto, włączyć grzanie na obieg zamknięty...

 

A najlepiej to całkiem ją wyjąć i wtedy wysuszyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena podstawowa ruszy od 3000 jeśli tylko minimum czynności ale to się  zemści później. Chcąc  zrobić  to raz a dobrze to już  koszt około 6000 zł z wymianą  śrub  i chłodnicy na lepsze niż  OEM 

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet uszczelek to koszt około  800 zł  wyjecie silnika  i odkręcanie głowic od 2000 do 2500  jeśli zawory ok to nie ma potrzeby ruszać  pierścieni. Ale chcąc  zrobić  porządnie  to wymiana  śrub  na wzmacniane do mocowania głowic  około  1600 zł  i wymiana chłodnicy  na całą  aluminiową około  1300 zł.

Przy takich  różnicach  warto nawet do Radomia lub  Łodzi jechać.

 

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, BiSZoL napisał:

Pytanko jaki jest plus minus koszt regulacji zaworów w forku sg 2.0xt?

Co mechanik to inna cena i inne sposoby ogarnięcia tematu :)

Po części sam sobie odpowiedziałeś.. Wszystko zależy od regionu i warsztatu. Niedawno robiłem sprawdzenie luzów we Wrocławiu -1500 zł bez konieczności regulacji. Regulacja od 3000 zł w górę, zeleżnie ile szklanek do wymiany itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...