Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanie jak w temacie. ;)

Jak upuścić paliwo z baku Forester SJ wolnossący (MY2019)?

Mam przeznaczoną do tego celu pompkę z wężem, który wsuwam do wlewu paliwa i mimo, że rurka wchodzi dość głęboko to nie zanurza się w paliwie. Czy jest tam jakieś zabezpieczenie przed kradzieżą, czy może sitko wyłapujące zanieczyszczenia a może wąż od pompki jest za gruby i zatrzymuje się na jakimś zwężeniu?

8E795E24-A6A0-46AD-BD58-257017BF40C4.jpeg

 

4BD6F043-B4D8-4410-937C-10A2D8153471.jpeg

 

85DDF4B1-2543-4832-BF5D-83378773A14F.jpeg

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jak w każdym modelu - jak wymiana filtra w baku (są wątki):

- zdemontować podłogę bagażnika za oparciem 

- odkręcić pokrywę

- odkręcić pompę

- filtr wymienić, jak nie był dawno zmieniany to przy okazji

 

A co się stało że musisz wypompować?

Edytowane przez artaa
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem forka wieczorem do garażu. Na drugi dzień uruchamiam auto i nie odpala. Rozrusznik kręci, pompa paliwa się uruchamia i nie odpala. Przez ułamek sekundy silnik jakby zaskakuje i z miejsca gaśnie. I pytanie do posiadaczy tego modelu Forestera SG9 2,5 XT EU. Czy na tablicy wskaźników miga wam kontrolka (immobilizer`a lub alarmu?) - taki symbol kluczyka - nawet gdy w pobliżu auta nie ma kluczyka?

Nigdy nie zwróciłem na to uwagi przed opisanym wyżej przypadkiem i podejrzewam, że może to sygnalizować problem z immo i dlatego nie mogę uruchomić silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ura_bus napisał:

Wstawiłem forka wieczorem do garażu. Na drugi dzień uruchamiam auto i nie odpala. Rozrusznik kręci, pompa paliwa się uruchamia i nie odpala. Przez ułamek sekundy silnik jakby zaskakuje i z miejsca gaśnie. I pytanie do posiadaczy tego modelu Forestera SG9 2,5 XT EU. Czy na tablicy wskaźników miga wam kontrolka (immobilizer`a lub alarmu?) - taki symbol kluczyka - nawet gdy w pobliżu auta nie ma kluczyka?

Nigdy nie zwróciłem na to uwagi przed opisanym wyżej przypadkiem i podejrzewam, że może to sygnalizować problem z immo i dlatego nie mogę uruchomić silnika.

Masz problem z immo, kontrolka kluczyka miga do momentu włożenia kluczyka do stacyjki, po włożeniu kluczyka do stacyjki nie powinna się zapalać. Spróbuj innym kluczykiem jeśli takowy posiadasz, nic nie rozkręcałeś przy kierownicy lub w kluczyku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, koziolek napisał:

kontrolka kluczyka miga do momentu włożenia kluczyka do stacyjki

Miga też gdy nie ma kluczyka w pobliżu auta? Jakoś nie zauważyłem tego wcześniej.

Próbowałem uruchomić auto drugim kluczykiem ale efekt taki sam.

Nic nie było grzebane ani przy kierze ani przy kluczyku.

Edytowane przez ura_bus
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ura_bus napisał:

Miga też gdy nie ma kluczyka w pobliżu auta? Jakoś nie zauważyłem tego wcześniej.

Próbowałem uruchomić auto drugim kluczykiem ale efekt taki sam.

Nic nie było grzebane ani przy kierze ani przy kluczyku.

Jak pisałem wyżej, kontrolka immo miga cały czas do momentu kiedy włożysz kluczyk do stacyjki i pętla odczyta 'pestkę' kluczyka.

Czy po przekręceniu kluczyka na zapłon masz migającą kontrolkę kluczyka, czy przestaje migać?

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2022 o 09:18, ObywatelX napisał:

Witam,

tłumik końcowy od forka SH 2.0D będzie pasował do SH benzyniaka?

Tak. Ja montowałem i było ok. Tylko te tłumiki kupował ktoś inny i mówił, że do diesla. Numery chyba wskazywały na tłumiki od diesla, nie pamiętam dokładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, artaa napisał:

Jeśli rozrząd to zawsze z pompą...

Opisywałem moje przeboje jak zrobili bez i po dwóch dniach z powrotem do serwisu.

 

Skąd wiesz że luzy są do ustawienia?

Sprawdzałeś już? = pomiary zrobiłeś.

 

 

Po remoncie silnika (Yaco) który zrobił poprzedni właściciel minęło już około 60tys. km, auto jeździ dobrze na benzynie jak i na gazie (jedyna dziwna przypadłość to fakt iż auto po odpaleniu na zimno ma podwyższone obroty około 1200-1500, po kilku minutach i np. wrzuceniu biegu obroty spadają na około 700-800 oraz sporadycznie wyskoczy błąd wyskakiwania zapłonu z 4 cylindra (nic niepokojącego się nie dzieje podczas gdy wywala checka).

Jest to moje pierwsze subaru stąd wątpliwości, z tego co wyczytałem auta z gazem powinno mieć sprawdzony/zrobiony luz co około 50tys. 

Jestem umówiony do jednego z najbardziej znanych mechaników od subaru w woj. Pomorskim, mam nadzieję że będzie dobrze i nie będzie niemiłych niespodzianek ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BiSZoL napisał:

z tego co wyczytałem auta z gazem powinno mieć sprawdzony/zrobiony luz co około 50tys. 

:D

 

Taak najlepiej co miesiąc...

 

Mój przypadek - auto od nowości, pierwsza regulacja zaworów 366kkm a i tak serwis powiedział że niepotrzebnie, miałem jeździć do 400kkm, ale i tak silnik wyciągali więc zrobili.

 

Na gazie jeżdżone od 210kkm.

 

Ale ja nie mam turbo...

może tam trzeba często.

Edytowane przez artaa
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Misiek687 napisał:

Przy niedzieli Forek dał o sobie znać i pękł przedni wahacz :( .received_638825114557919.thumb.jpeg.dbc785686dc1399e4798240cc5b826a6.jpegreceived_648877573303581.thumb.jpeg.9640e68febba5b2d5d381d3b2df35bce.jpeg

Wie ktoś w jaki sposób mogę przejechać 10 metrów żeby nie pogorszyć sprawy? (Pękło na szczęście przy wyjeżdżaniu z garażu, a nie na ulicy) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi na szybko bo już wariuje powoli.

Chce zczytać błędy żeby to zrobić łącze zielone kostki pod kierownicą i włączam zapłon. 

Kontrolka zaczyna szybko mrugać ale nie wykazuje konkretnych sekwencji co sugerowałoby że nie ma błędów ale pod podpięciu obdii wywala mi parę błędów i teraz po skasowaniu one wracają. Czy wszystko dobrze robię? Czy jak kontrolka check engine nie daje żadnych sekwencji to znaczy że nie ma błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co jakieś złaczki w SG...

 

Podpinasz ELM i np apka Torque.

np ja mam taki

https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-bt-obd2-scan-pl-12308541030

 

Krótkich nie kupuj bo jak włożysz w gniazdo w SG to ciężko wyjąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, artaa napisał:

Nie wiem po co jakieś złaczki w SG...

 

Podpinasz ELM i np apka Torque.

np ja mam taki

https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-bt-obd2-scan-pl-12308541030

 

Krótkich nie kupuj bo jak włożysz w gniazdo w SG to ciężko wyjąc.

A to mój patent na krótki interfejs :Dreceived_1057286728445306.jpeg.145d7099c13f30bf827593be65fcc835.thumb.jpeg.69446581fee7732c567c32671e00144b.jpeg

 

Działa :thumbup: i przy tym nie wystaje z gniazda :)

  • Super! 2
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misiek687 napisał:

Wie ktoś w jaki sposób mogę przejechać 10 metrów żeby nie pogorszyć sprawy? (Pękło na szczęście przy wyjeżdżaniu z garażu, a nie na ulicy) 

dobrze że tak się skończyło choć trochę dziwne że wahacz nie dawał wcześniej sygnałów o wymianie.

 

do wymiany wahacza potrzebujesz odkręcić stabilizator koło plus 2 śruby na wahaczu i najgorsze wyjąć sworzeń ze zwrotnicy. Możesz też wymienić całą zwrotnicę tutaj raczej każda śruba pójdzie bez większych problemów.

 

wahacz trzyma teraz się na tylnej tulei oraz na stabilizatorze jeśli stabilizator pęknie koło wyjedzie na zewnątrz a to dla kielicha na pewno nie jest pozytywne zjawisko. Teoretycznie możesz przywiązać wahacz w miejscu gdzie przykręca się stabilizator i zespolić go prowizorycznie z karoserią. na podnośniku typu żaba zdarzało mi się przepychać samochody ale na równym podłożu.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...