Skocz do zawartości

ura_bus

Użytkownik
  • Zawartość

    177
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ura_bus

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    duży grajdoł między Posen und Stettin
  • Auto
    forek 2,5 xt MY07

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ura_bus

    Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Wyjmowałem 2 razy bez odłączania i nic się nie stało ale pewnie bezpieczniej odłączyć. Pozdrawiam,
  2. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    Spowoduje. Czy ecu wchodzi w "tryb awaryjny" i jakie to ma skutki tego nie wiem. Tymczasem spróbuję coś zlogować. Chodzi o pracę silnika gdy słyszę (na marginesie okazuje się, że mój słuch lepiej identyfikuje niedomagania silnika niż odczyty z ecu) charakterystyczne "świerszczenie" z wydechu. Pisałem wyżej o dźwięku silnika (jest subtelnie inny) ale to głównie wydech informuje mnie, że nie będzie dynamiki ani przyjemności z jazdy. Pozdrawiam,
  3. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    Thank you for your opinion. I register the log of this case.
  4. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    Can bad oil control valve work be the main reason for the lack of dynamics and poor engine performance especially in the 2kRPM range - 3kRPM? The oil consumption is high. Up to a liter for 1kkm. The replacement period is 1 year or 10kkm During the registration of logs, the car was driving on average. Most often it is worse. From time to time, it is good or very good. I do not know what it depends on. When it sounds good after starting a cold engine, it goes ok. I do not hear a strange sound from the exhaust and there is normal dynamics. When it sounds strange after running it is bad while driving. Every use of the accelerator pedal is a strange engine noise and no acceleration.
  5. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    Thank you for your opinion. I use Motul 8100 x-cess 5W40 oil. I will be looking for a different synthetics and I will replace oil control valves. Most probably I have too, problem with broken spacers around the second piston ring. The car takes oil.
  6. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    Well, it's not enough . Maybe tomorrow I will put in a file counting on the interpretation. Nevertheless, I foresee the necessity of inserting a new short block. Hello, Saved engine work parameters in the attachment. Thank you in advance for the interpretation. romraiderlog_4_gear_20180522_193717.csv romraiderlog_5_gear_20180522_185804.csv
  7. ura_bus

    Forester II. Plastikowa osłona nadkola.

    O ile wiem nie było nadkoli z tyłu w tym modelu. U mnie też nie ma. Pozdrawiam,
  8. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    I use the romraider. What parameters to record?
  9. ura_bus

    Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

    Sasha, can the EJ255 driver and engine (Forester 2.5XT, 2006) have the same problem? My car has a high mileage and I am watching the throttle of the engine during acceleration. This is accompanied by a very changed, bad sound of the engine and exhaust system. I also sent an email to sasha.morzhakov@mail.ru.
  10. ura_bus

    Nie dziala centralny i szyba kierowcy

    Nie wiem jak jest w twojej imprezie ale w moim 2,5FXT z 2006r centralny też nie działa gdy zamykam kluczykiem drzwi kierowcy i o ile wiem nie jest to spowodowane awarią centralnego tylko przyjętym rozwiązaniem technicznym. Żeby zamknąć auto nie używając pilota muszę uruchomić przycisk blokady na drzwiach kierowcy i po zatrzaśnięciu drzwi zamknąć je kluczykiem, Pozdrawiam,
  11. ura_bus

    Ładowanie turbo i odpalanie.

    Problem z odpalaniem na zimnym lub nawet nie całkiem wystudzonym silniku ale po dłuższym postoju, może być związany z nieszczelną membraną reduktora LPG. Gdy membrana jest nie całkiem szczelna to po jakimś czasie (zależy od stopnia nieszczelności) kolektor dolotowy wypełnia się gazem (czyli nie ma w nim powietrza) i po uruchomieniu zapłonu i podaniu benzyny do cylindrów silnik nie chce zapalić bo brak drugiego komponentu niezbędnego do spalania czyli tlenu. Trochę pokręcisz rozrusznikiem, kolektor się przedmucha i silnik odpala (jeżeli się do tej pory nie zdążył zalać ). Pozdrawiam,
  12. Cześć

    Jak, jeżeli w ogóle , rozwiązałeś ten problem z avcs? Prawdopodobnie też mam z tym problem i nie bardzo wiem jak sprawdzać potencjalne usterki, o których pisali forumowicze w twoim wątku. Zawór z lewej strony wykręciłem i sprawdziłem na zewnątrz, że pracuje ale nie wiem czy dobrze. Z prawej strony cholernie trudny dostęp i nie wiem czy rozbierać tą stronę żeby się dostać do zaworu a później nie wiedzieć jak go sprawdzić. Napisz co ty zrobiłeś. Mam 2,5 FXT z 2006r.

    Pozdrawiam,

     

    1. plazgut

      plazgut

      Powiem ci szczerze, że warto się namęczyć i wyciągnąć oba zawory. Ja to robiłem w sumie kilkukrotnie, bo już sam wątpiłem we wszystko. Problem rozwiązałem, jednak nie w 100%, ale za to znam przyczynę. 

      Zawory sterowane są sygnałem PWM, więc w sumie możesz podawać napięcie np. 9V z baterii żeby sprawdzić czy w ogóle działa zawór. Polecam jednak sprawdzać jak się zachowuje przy różnych napięciach.

      Zwróć również uwagę czy zawory sprawdzasz zimne czy rozgrzane. Ja wstępnie sprawdzałem zimne i wszystko było ok. Dopiero gdy zawory były rozgrzane, wykasowały się luzy i okazało się, że zawór się przyciera.

      Ja swój zawór wypłukałem dokładnie i siłowo rozruszałem trochę. Obróciłem również wewnętrzny trzpień trochę wokół swojej osi i przestał się zawieszać.
      Sprawdź również filterki w tych zaworach, bo lubią się uszkodzić lub zapchać. U mnie dodatkowo filtr się wysunął w głąb na tyle, że również ograniczał przepływ oleju.
      Mimo, że trochę te zawory kosztują nowe, to prawdopodobnie kupię oba w końcu, bo nawet slyszę i czuję, że silnik nie chodzi do końca tak jak powinien. Opóźnienia między zaworami widać na logach także.
      Jakbyś miał jeszcze pytania to wal śmiało.

    2. ura_bus

      ura_bus

      Dzięki za info. Też będę chciał zrobić logi. Tymczasem wyciągnąłem lewy zawór (strona kierowcy gdzie jest dobry dostęp) i sprawdziłem ale na zimno. Nie wiedziałem, że po rozgrzaniu może się przycinać. Jakim programem robisz logi i jakie parametry logujesz. Ja mam zainstalowanego w lapku Romraider`a i tym będę chciał logować.

      Czy filterki to te sitka w śrubach na przewodach doprowadzających olej do zaworów? U mnie na prawym przewodzie są dwie śruby. Sprawdziłem górną bo jest łatwy dostęp i nie mam w niej sitka. Na youtub`ie jest filmik

      , na którym usuwają sitko z tej śruby ale w silniku z 2004 r. Mój jest z 2006 i na schematach sitko jest niestety w tej drugiej śrubie. Znajduje się ona między pokrywą rozrządu i blokiem silnika i chyba musiałbym zdemontować koło rozrządu a to już raczej przekracza moje możliwości garażowe. Do prawej strony (pasażera) jeszcze nie próbowałem się dostać bo tam jest jak wiesz dużo więcej do demontowania. Też uważam, że sama wymiana zaworów ( 1 sztuka kosztuje w serwisie 530 PLN brutto) bez sprawdzenia drożności dopływu i odpływu oleju może nie przynieść oczekiwanego skutku. Czy tobie udało się zdemontować zawór i sitko po stronie pasażera?

    3. plazgut

      plazgut

      Sorry, że tak późno, ale często jestem w wyjazdach służbowych. Ja używam wszystkeigo co mogę, ale ogólnie korzystam również z RomRaidera. Ja logowałem sobie przede wszystkim obroty silnika, temperaturę silnika, wartości prądu z zaworów AVCS i procentowe otwarcie tych zaworów. Reszta zależnie od tego co akurat bylo mi potrzebne.

      Tak, sitka są właśnie wewnątrz śrub. Zwróć uwagę, że są one wciskane w te śruby i dopiero kiedy trochę wysuną się z tych śrub to mogą blokować przepływ oleju. Dlatego nawet jak filterki są sprawne i czyste, to moga generować potencjalne problemy.

      Ja sprawdziłem tez tylko górne śruby przy samych zaworach, bo przy turbo nie chciałem ruszać, a z kolei żeby ruszyć tą od strony kierowcy, to musiałbym ściągać rozrząd, więc tego nie robiłem.

       

      To, co może powodować problem, to również same już regulatory (siłowniki), czyli elementy tych kół rozrządu właśnie. One wewnątrz mają uszczelnienia, które mogą się wycierać oraz taki grzybek z dyszą na sprężynce. Jeśli tam jest syf, to będzie się przycinać. Chciałem to rozebrać, ale tak jak wyżej - trzeba ściągać rozrząd, a do tego potrzeba jeszcze specjalnego klucza (taki torx ale pięcioramienny).

       

  13. ura_bus

    Forester błąd P2441

    Przerabiałem, mam zaślepiony i wyłączony układ powietrza wtórnego. Za co tyle kasy? Ja dostałem informację, że za licencję "nie-ASO`a", pozwalającą na ingerencję programową w sterownik silnika. Pozdrawiam,
  14. ura_bus

    Forester błąd P2441

    Biorąc na logikę nie ma potrzeby wgrywania żadnej mapy tylko "wyłączenia" w sterowniku sygnałów z układu wtórnego powietrza. Nie wiem czy można to nazwać ingerencją w "mapę". Pozdrawiam,
  15. ura_bus

    Przeglądy - czy warto w ASO ?

    To ja też poproszę Pozdrawiam,
×