Jump to content

ura_bus

Użytkownik
  • Content Count

    280
  • Joined

  • Last visited

About ura_bus

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    duży grajdoł między Posen und Stettin
  • Auto
    forek 2,5 xt MY07

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To akurat jest bardzo prawdopodobne. Nie, tzn. nie są niższe. 2,5 XT z 2006 r. wyceniane na rynku w porywach 20kPLN. Tzn. w ofertach sprzedaży, nie kupna. Ja w tym roku wymieniłem short block (dedykowany do Imprezy bo kosztuje w ASO 9,5 kPLN a prawie niczym się nie różniący do FXT ponad 14 kPLN) do tego poszedł rozrząd z pompą wody, sprzęgło z dociskiem i łożyskami,12 mm pompa oleju, szpilki i uszczelki głowic, kolektorów itp. i wyszło (nawet nie liczyłem dokładnie żeby się nie denerwować) grubo powyżej 16 kPLN za same części. Auto po renowacji nie chodziło tak jak wg. mnie powinno więc już w własnym zakresie wymieniłem obie sondy O2. Zostały stare głowice, parujące reflektory (cena jednego w ASO to ok. 3,5 kPLN). Do zrobienia mam rudą na tylnych nadkolach i klapie bagażnika of course, czyli razem z konserwacją podwozia kolejne 8 - 10 kPLN. Po uporaniu się z tym wszystkim będę miał w miarę sprawne (3 - 5 lat) 15 letnie auto, na które w krótkim czasie wydam kwotę rzędu 25 - 30 kPLN z rynkową wartością w porywach do 20 kPLN. Takie subarowe nic. Koszty eksploatacji to w tych egzemplarzach to "pikuś" przy trapiących je bolączkach z silnikiem i rudą. Dedykowanych, aftermarketowych części zamiennych jest jak na lekarstwo bo to auta niszowe a ceny w ASO jw. Pozdrawiam,
  2. He He, mnie denerwuje . Widziałem nawet jakiś filmik na youtub`ie z procedurą jak to wyłączyć ale uznałem to za zbyt karkołomne i sobie odpuściłem. Pozdrawiam,
  3. Nie wiem w jakiej ilości dodatki myjące są zawarte w paliwach typu V Power, Verwa, Ultima itp. Sądzę, że koncentracja jest mniejsza niż w przypadku dodatków dodawanych indywidualnie (najczęściej na zbiornik paliwa). Na logikę powinna być mniejsza bo dodatki raczej nie są stosowane "non stop" a paliwo tankuje się stale. Racing`a (lub inną benzynę wysokooktanową) podobno warto tankować do uturbionych silników subaru ze względu na ich pracę balansowaną na granicy spalania stukowego. Warto więc (jak kogoś stać) przesunąć tą granicę poprzez stosowanie paliwa bardziej odpornego na spalanie detonacyjne. Tzw. efekt czyszczący benzyn typu V power jest najbardziej odczuwalny (dla kierownika) po pierwszym zalaniu paliwa z dodatkami myjącymi, co przemawia za tym, że po "wymyciu" z silnika najłatwiejszych do usunięcia depozytów dalsze ich stosowanie może co najwyżej zapobiegać ich ponownemu powstawaniu. Zaznaczam, że to wszystko moje dywagacje , nie zweryfikowane o żadne miarodajne źródła. Pozdrawiam,
  4. Cześć V-Power Racing 100 oktan jak i V-Power 95 z Shell`a mają już dodatki "czyszczące"- głównie kerozyna, tzw. nafta lotnicza (węglowodory łańcuchowe o pośredniej pomiędzy PB i ON długości łańcucha), czyli podstawowy składnik dodatków myjących do benzyn. Wiem bo osobiście lałem kanister kerozyny do zbiornika stacyjnego podczas dostawy zwykłej PB 95 na stację w początkowym okresie gdy Shell wprowadzał tzw. V-Power. Ten BG wg opisu zawiera etanol, który jest rozpuszczalnikiem polarnym w przeciwieństwie do węglowodorów więc być może usunie trochę inny rodzaj zanieczyszczeń, których nie ruszają rozpuszczalniki niepolarne. Etanol np może "związać" wodę/wilgoć jeżeli jest w układzie paliwowym. Ale to wszystko trochę dywagacje i efekt może nie być w jakimkolwiek stopniu wyczuwalny. Zaszkodzić w takiej ilości i jednokrotnym użyciu na pewno nie zaszkodzi. Pozdrawiam,
  5. Cześć Nie wiem, które to "justy 2". Może znajdziesz coś tutaj: https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/--Ads--/Justy Ads/ Na forum też jest dział, w którym warto poszperać Pozdrawiam,
  6. Co siedzi w aucie i numery części po VIN-ie możesz znaleźć tutaj: https://partsouq.com/ Pozdrawiam,
  7. Ciekawa diagnoza jak na serwis . Czy powiedzieli też czy "ten typ" ma odpowiednie smarowanie przy tak pracującej pompie oleju? Pozdrawiam,
  8. Cześć Zamierzam wymienić sondy lambda w 2,5 FXT SG9 polift. Czy dedykowane Denso takie jak te Kod silnika Data produkcji Nr katalogowy DENSO Rodzaj Dopasowanie EJ255 06/05-11/07 DOX-0537 Sonda regulacyjna dedykowana EJ255 06/05-11/07 DOX-0357 Sonda diagnostyczna dedykowana będą odpowiednie czy tylko OEM z ASO? Pozdrawiam,
  9. Potraktujmy to jako dowcip . https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Service Manual/Chassis/Brake/ Pozdrawiam,
  10. U mnie błędy (i nie tylko) czytają obydwa i romraider oczywiście też. Pozdrawiam,
  11. Skoro masz kabelek to możesz też spróbować tym FreeSSM (dostęone w sieci) lub tym Learning View (version 0.6a 03-21-09) http://www.romraider.com/forum/topic2772.html. Ecuexplorera nie używałem to nie podpowiem. Pozdrawiam,
  12. W pierwszym poście pisałeś o i do tego się odnosiłem a nie do gaśnięcia silnika zanim zdąży przełączyć się na gaz. Pisz logicznie i czytaj "ze zrozumieniem" Pozdrawiam,
  13. Płynne preparaty do czyszczenia wtryskiwaczy (kerozyna / nafta lotnicza) dodawane do zbiornika na PB o ile czyszczą to wtryski benzyny - jak chcesz tym czyścić wtryski LPG? Trudności z odpalaniem na zimno przy LPG są często spowodowane jakąś nieszczelnością membrany reduktora gazowego. Odpalasz na PB a w kolektorze dolotowym nagromadził się gaz (już nie Liquid) i brak w nim powietrza, które zawiera tlen niezbędny do spalania. Zanim silnik przy rozruchu wyciągnie z kolektora ten gaz i zastąpi go powietrzem jest "zalewany" PB, która nie ma się w czym spalić. Wymień membranę w reduktorze i może problemy z rozruchem przeminą. Pozdrawiam,
  14. Świetna przygoda (?) i relacja. Zazdraszczam . Pozdrawiam,
  15. cześć!

    Pytanie , forester P1410, wiesz gdzie w okolicy poznania można dokonać likwidacji i zaślepienia wraz z modyfikacją oprogramowania ?

     z góry dziękuję.

     

×
×
  • Create New...