Jump to content

ura_bus

Użytkownik
  • Content Count

    328
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

ura_bus last won the day on March 31 2014

ura_bus had the most liked content!

Community Reputation

48 Dobry

About ura_bus

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    duży grajdoł między Posen und Stettin
  • Auto
    forek 2,5 xt MY07

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. O ile turbo nie przeładowuje to nic się nie powinno stać silnikowi (chyba, że o czymś nie wiem). Sonda tlenowa jest w 2,5xt przed katem czyli jego brak nie ma wpływu na skład mieszanki w closed loop i długie korekty paliwowe. Druga sonda (ta za katem) o ile mi wiadomo monitoruje jego sprawność. W tym przypadku powinna sygnalizować CEL. Pozdrawiam,
  2. Jak by mi się spieszyło to w tym przypadku (węże odmy/podciśnień) poszukałbym w hurtowni motoryzacyjnej ciętych z metra o odpowiedniej średnicy. Do tego bez porównania taniej. pozdrawiam,
  3. W ubiegłym roku w ASO SUBARU za BLOK SILNIKA STI06 10103AC870 płaciłem 9632,66 brutto. Pozdrawiam,
  4. Biorąc na logikę to odwrotnie: olej idzie do silnika jakimś bajpasem gdy spadek ciśnienia na filtrze jest za wysoki. Silnik w ten sposób jest smarowany tyle, że niefiltrowanym olejem. pozdrawiam,
  5. Kilka to eufemizm , raczej całe mnóstwo. Problem z odpalaniem na zimno to jak ktoś wyżej pisał może być "zagazowany" dolot (brak powietrza w dolocie po jakimś czasie od wyłączenia silnika) przez nieszczelność membrany reduktora, która puszcza gaz do kolektora. Nierówna praca, gaśnięcie silnika itp., zacznij od dokładnego poszukiwania nieszczelności w dolocie (częsty przypadek to nieszczelności osadzenia króćców gazu w kolektorze) ale tu znowu całe mnóstwo innych "dziur" typu wszystkie węże podciśnień, odmy, itd. Generalnie dużo zabawy . Póki nie uszczelnisz dolotu nie ma co marzyć o
  6. Można za 13500 lub z gwarancją za: Obecna wartość short blocku silnika do imprezy z 2006r to 9532 pln/brutto. Pozdrawiam Romański Piotr Sent: Wednesday, July 19, 2017 8:23 AMTo: Piotr Romański <serwis@koper.subaru.pl>Subject: Re: RE: shortblock FXT 2,5 2006r, MY07
  7. Wróżenie z fusów ale np. u mnie "hałasuje" (można to nazwać cykaniem ) selenoid valve purge na zimnym, przy niskich obrotach. Prawdopodobnie z powodu wykrywania przez ecu jakichś odchyleń od normatywnego ciśnienia w dolocie przy przyspieszaniu. Po rozgrzaniu silnika ustaje albo słuch jest już nie ogarnia :). Pozdrawiam,
  8. Nie wiem czy są tu https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Subaru Outback`i ale można szukać po VIN`ie. Pozdrawiam,
  9. Pewnie masz rację, że to rodzaj "hopla" na punkcie samochodu ale jestem pewien obecności na forum o wiele większych pasjonatów. Ja przede wszystkim chcę mieć sprawne auto i wkurza mnie tzw. profesjonalizm uznanych "fachowców", którzy nie są w stanie (albo im się nie chce - czytaj nieopłaca) zdiagnozować przyczyny usterki. Tylko dlatego grzebię sam. Nie jest to mój zawód dlatego nie będę próbował samodzielnie tłumaczyć zasady działania zaworu PCV. Informacji w sieci jest wiele. Wydaje mi się, że te są dosyć rzetelne: http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/197
  10. = i-propanol = izo propanol (izo bo grupa OH jest przy węglu drugorzędowym ) . Dziękuję za potwierdzenie. Tak, dzięki za info. Wiem, że korekty na (+) to prawdopodobnie lewe powietrze. Długo z tym walczyłem, wydaje mi się że z nienajgorszym efektem ale się nie poddaję. Zamierzam jeszcze co najmniej powymieniać węże podciśnień. Moje już są "twarde" i zapewne mogą coś przepuszczać. Przepływki mam 2. Starą OEM i nową (dedykowany aftermarket) i pomimo, że wskazania się różnią to różnicy w pracy silnika (przed wyczyszczeniem zaworu PCV) nie było. Te
  11. Co to ta IPA? i-propanol? U mnie pomogło (tymczasem taki jest efekt) umycie zaworu PCV w ON i psiknięcie do środka jakimś uniwersalnym środkiem smarującym, wypierającym wodę itd. Przed czyszczeniem nie był zabrudzony ani zakoksowany. Grzechotał przy potrząsaniu. Po czyszczeniu jednak "chodził" łatwiej. "Cylinderek" czy co tam jest w środku przesuwał się już po lekkim odchyleniu zaworu od poziomu. Po odpaleniu, czystszy dźwięk silnika, wyczyściło tabelę FLKC i zaczął "jechać". Nie jest idealnie, długie korekty na niskim obciążeniu na+ powyżej 5,0% a na wysokim obciążeniu ujemne chociaż be
  12. Widzisz byłem. Jeździłem swoim z "Marasem" i "Kocialem". o ile zgodzisz się, ze to ci "rozgarnięci". Co prawda jeszcze wówczas nie potrafiłem precyzyjnie sformułować problemu. Mówiłem, że z silnikiem jest coś nie tak. Niestety niczego nie zidentyfikowali i w obu przypadkach kończyło się na propozycjach generalnego remontu silnika za ~ 20 - 25 k. (kucie, srucie i takie tam). Pisałem też do carsport z zapytaniem czy diagnozują takie usterki ale nie otrzymałem odpowiedzi. Wymieniłem short block (nówka z ASO) u też rozgarniętego mechanika. Przy okazji sprzęgło, rozrząd, pompa oleju 12 m
  13. Cześć Ten sam model i rocznik to się wypowiem. Mam knock`i przy deptaniu na pedał nawet na idle. Przy przyspieszaniu i otwarciu przepustnicy na 100% często brak stukania. Knock`i i w konsekwencji cofanie/korekty zapłonu najszybciej pojawiają mi się przy niskim obciążeniu i obrotach (<2400 i pomiędzy 2400 i 3600 rpm). Nie mogę znaleźć przyczyny. Wiążę to wszystko z lewym powietrzem lub układem PCV (odpowietrzanie skrzyni korbowej) ale zachowanie auta jest bardzo nieregularne. Czasem jak "dobrze" odpali (nie wiem od czego to zależy) to od razu słyszę i czuję, że to z
  14. Nie wiem co i jak robiłeś. Ja walczę z dolotem (szczelnością) od dłuższego czasu i nie znalazłem żadnej dużej nieszczelności. Uszczelki to najmniejszy problem. Jest masa innych rzeczy np. króćce LPG w kolektorze, serwo, wszystkie przewody gumowe odmy, odpowietrzenie zbiornika paliwa (odprowadzanie oparów), zawór pcv, nie wiem jak jest w NA ale u mnie jeszcze tzw. egr a właściwie zawór/selenoid sterowania turbo, zawór upustowy przy IC i jeszcze pewnie coś pominąłem. Dlatego twierdzę, że znalezienie nieszczelności w dolocie to trudny problem i nikt (ASO czy polecani spece subarowi) nie c
×
×
  • Create New...