Skocz do zawartości

ura_bus

Użytkownik
  • Zawartość

    212
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ura_bus

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    duży grajdoł między Posen und Stettin
  • Auto
    forek 2,5 xt MY07

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. ura_bus

    Pompa wspomagania Subaru Forester SG EJ201 - jak wyjąć?

    Najlepiej znajdź w odpowiednim dla twojego modelu manual`u. Jest ich trochę tutaj: https://forum.subaru.pl/topic/7178-faq-techniczne-przeczytaj-zanim-zadasz-pytanie/ Pozdtawiam,
  2. ura_bus

    2,5XT 2007 Ciężko odpala

    Sprawdź to: Pozdrawiam,
  3. ura_bus

    Listwa LED

  4. ura_bus

    Pompa paliwa - uszkodzenie, objawy

    Nie jestem mechanikiem ale jedynie na podstawie tego co piszesz to i mechanik nie doradzi. Jaki przebieg silnika?, jest gaz?, bierze olej?, czy i ile km temu były sprawdzane luzy zaworowe?, cofa zapłony?. Na początek sprawdź przynajmniej korekty spalania stukowego FLKC prostym programikiem http://www.romraider.com/forum/download/file.php?id=7871&sid=b9b6a9b77edd1882e896445d19269a7e, którego opis znajdziesz tutaj http://www.romraider.com/forum/topic2772.html. Nie wiem czy to działa z elm. Ja używam kabla (interfejsu) kkl vag (czy jakoś tak). Też do kupienia na alledrogo za kilkadziesiąt złociszy. Zdecydowanie najprościej jednak podjechać na diagnozę do ASO (lub znającego ej255 nie aso) niż wróżyć z fusów lub słuchu. Pozdrawiam,
  5. ura_bus

    Forester - zamek klapy bagażnika

    Tu szukałeś? http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/1999-2002/ Pozdrawiam,
  6. ura_bus

    Spalanie oraz rada w zakupie! WRX STI vs WRX - LPG [K] Imprezę!

    Przysłowiowe "pali ile wleje" może nie jest specjalnie mądre ale dobrze oddaje istotę tego silnika. Jak chcesz oszczędzać na paliwie to daruj sobie EJ255/EJ257. I jak wyżej pisał kolega @mly96 koszt paliwa to będzie twój najmniejszy problem. Przy takich dystansach to połowę i tak przejedziesz na PB. Byle nie po autobanie z obrotami 4000 - 5000 rpm albo z prędkością 200 km/h bo raczej nie pojeździsz zbyt długo. O to tak - dopóki nie wydmucha uszczelki, nie trzeba będzie regulować zaworów (a przy LPG trzeba i to często), nie zacznie żłopać oleju, nie stopi tłoka itp. itd. Moim zdaniem auta dla hobbystów, szpanowania na dzielni (najlepiej do powolnych przejażdżek po wydłubaniu katów i z custom`owym tłumikiem ) lub dla tych, którzy mogą w nie ładować dukaty łopatą. Pozdrawiam,
  7. ura_bus

    Problem Secondary Air Injection System

    Da się zapewne wszystko. Popytaj w miejscach gdzie to robią, np. mts (Dzierżoniów), nie-ASO (Poznań), Carfit (Nowy Sącz). W (matuszce Rassiji ), niejaki Sasha_A80 modyfikuje ecu (ale nie wiem czy także w tym zakresie o jakim mowa) "wysyłkowo" - poszukaj w wątku Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego? - Ogólne - Forum SIP Pozdrawiam,
  8. ura_bus

    Problem Secondary Air Injection System

    Było wielokrotnie na forum. Pompa pracuje tylko na zimnym silniku przez krótki czas (rzędu minuty). Służy wyłącznie do szybszego rozgrzania kata co przyspiesza jego właściwe działanie ekologiczne. To prawie wyłącznie ekologia i nie ma żadnych ważnych funkcji dla silnika. W skład systemu wchodzą jeszcze 2 zawory, które "lubią" korodować i syfić się od wewnątrz co kończy ich żywot i objawia się błędami jak u ciebie. Można nie robić nic i mieć "choinkę" na desce. Można cały układ "wyłączyć" w ecu, zaślepić zawory i po problemie. Mnie to kosztowało (zakup licencji na modyfikację oprogramowania ecu) około 1500 PLN. Pozdrawiam,
  9. ura_bus

    Włochy, północna część, wakacje 2014

    To dobra okolica na zwiedzanie albo może nawet za dobra bo w promieniu 70 - 100 km jest takie zatrzęsienie zabytków i krajobrazów, że 100 lat nie starczy żeby to wszystko chociaż pobieżnie obejrzeć. Musisz coś wybrać. Wcześniej poszperać, poczytać i wybrać co cię interesuje. Dla relaksu i pięknych widoków polecam via amore i cinquetere (wszystko do wygoglania). Rzut beretem od Pizy piękna, szeroka, piaszczysta plaża Veciano. Piszę z pamięci więc w nazwach mogą być błędy ale google da radę. Polecam lekturę A.M. Goławskiej Toskania Umbria i okoli przewodnik subiektywny. Pozwoli ograniczyć i ukierunkować wybór. Jak dotychczas dwukrotnie odwiedzałem te okolice z rodziną. Zatrzymywaliśmy się pod Lukką (Marlia) w http://www.villacosta-toskania.pl/pl/.w apartamencie Casa Domenico. Nie ma basenu ale jest ogród, cisza i jest baaaardzo klimatycznie. Pozdrawiam,
  10. ura_bus

    Uszczelka wałka rozrządu

    https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Subaru+Europe&ssd=%24*HSUzdAJzcQt_cgVcIkkFBQcBCk1ddl5WT0xsdH5qZU1XODILCkJbFAAAAACOdOg5%24&vid=536&cid=&uid=8554&q=JF1GD9LF37G076348 Pozdrawiam,
  11. ura_bus

    Szarpanie przy przyśpieszaniu Forester 2.5xt my06

    Z twojego opisu nie pasuje do mojego przypadku niewielkie zużycie oleju. Moim zdaniem 1 do 1,5 dm3 na 10kkm ( o ile tak wymieniasz) to niewiele. Co po dłuuugiej walce, regulacjach i wymianie wielu elementów stwierdziłem u siebie? Najogólniej rzecz ujmując wyeksploatowanie/zużycie silnika. Pierwsze objawy to duże zużycie oleju. Najpierw przy ok. 200 kkm ~0,5 dm3/1kkm. Utrzymywało się z wahnięciami do ok. 250 kkm i jeszcze wówczas nie było innych negatywnych skutków. Później powoli rosło i powodowało (tak to sobie uświadamiam dzisiaj bo gdy się to działo nie byłem tego świadomy) głośniejszą pracę silnika. Trudno to opisać (wrażenia słuchowe ) ale można powiedzieć, że coraz rzadziej "bzyczał jak pszczółka" przy wciśnięciu pedału gazu i wchodzeniu na obroty. Przy bliżej 300 kkm zużycie oleju (5w40 motul 8100 xcess - podobno full syntetyk) dochodziło do 2 i więcej dm3/1kkm. Brak błędów tylko to dziwnie świerszczenie/cykanie z wydechu przy wciśnięciu gazu i mulenie od dołu, który jak wiadomo jest (powinien być) mocną i jak dla mnie bardzo przyjemną stroną 2,5xt. Podsumowując, silnik miał słabe smarowanie (może ciśnienie oleju "uciekało" przez cylindry, wyjechane panewki?), pracował głośniej i generował dźwięki interpretowane przez stukowca jako detonacje. Skutek to cofanie zapłonów, utrata mocy i towarzyszące temu "dziwne" dźwięki z wydechu. Sytuację poprawiło (na krótko) przejście na olej o bardzo wysokiej lepkości ( 10w60 valvoline) co poprawiło smarowanie i skutkowało poprawą zachowania się silnika. Był to z mojej strony akt desperacji bo potrzebowałem auta "na urlop" i chciałem go jakoś reanimować a na wymianę silnika, (na którą najprawdopodobniej się zdecyduję) nie było już czasu. Okazało się to na tyle skuteczne, że przejechałem (raczej po emerycku ) na urlopie ~ 5kkm bez większych problemów. Pozdrawiam,
  12. ura_bus

    Szarpanie przy przyśpieszaniu Forester 2.5xt my06

    Miałem podobne objawy ale to i tak wróżenie z fusów. Jaki przebieg silnika? Bierze olej? Słychać dziwne dźwięki z wydechu przy depnięciu - cykanie, świerszczenie? Stracił moc i buczy a nie jedzie? Masz LPG? Pozdrawiam,
  13. ura_bus

    Lampka regulacj swiateł drogowych

    Nie odnosiłem się do Twojego miejsca zamieszkania. Osobiście wolałbym mieszkać na wsi. Chodziło mi bardziej o "stan umysłu": jak w tym powiedzeniu o Rosji . Pozdrawiam,
  14. ura_bus

    Lampka regulacj swiateł drogowych

    Nie wiem czy Tobie ale innym użytkownikom drogi, szczególnie tym jadącym z naprzeciwka pewnie się przyda. Jak sama nazwa wskazuje "czujnik poziomowania świateł" auto jest wyposażone w taki układ. Padnięty czujnik powoduje błąd i układ prawdopodobnie (tego nie wiem na pewno ale u mnie chyba tak było) maksymalnie obniża zasięg. Nie ustawisz tego "ręcznie" i albo sam nie będziesz miał dobrze oświetlonej drogi albo będziesz oślepiał innych. Jedno i drugie jest jak wiadomo niebezpieczne. No i ta nie gasnąca kontrolka, chyba że akceptujesz wiejski tuning typu "się zaklei i będzie git". Pozdrawiam,
  15. ura_bus

    Lampka regulacj swiateł drogowych

    Tu nie ma za wiele szukania. Czujniki poziomowania ksenonów są po prawej stronie auta w okolicach wahaczy. http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/electronic/electrical_parts_body/illustration_5/ Najczęściej pada tylny. W ASO pewnie z "pińcset". Pozdrawiam,
×