Producent samochodu pianke kupilby sporo taniej niz warsztaty caraudio, dociecie dziesiatkow tysiecy sztuk to tez nie problem tak jak i przyklejenie. Problemem jest ilosc, tam gdzie wloza kilka "szmatek" trzeba by calosc okleic pianka, a to trwa. Mialem kilka cichych samochodow i nigdzie pianki nie bylo.
Faktycznie planuje wyciszyc MY14, ale nie oklejajac wszystko jak leci bitumem i pianka. Chce uzyc jak najmniej materialow. Te biale szmatki sa zaskakujaco skuteczne ale watpie by dalo sie je kupic poza ASO. Zreszta chodzilo mi o to co to za material, jakie ma parametry, no i prawdopodobnie kluczowe jest rozmieszczenie tych szmatek. Gdyby pianka samoprzylepna byla taka dobra to kazdy producent samochodu by ja stosowal. A warsztaty Caraudio ja stosuja bo bez problemu sie ja montuje.
Temat wibrowania kilkukrotnie wywazonych kol juz przerabialem. Okazalo sie ze rdza ze starych tarcz hamulcowych wprasowala sie w powierzchnie styku felgi aluminiowej. Po wyczyszczeniu wibracje znikly. No ale wibrowalo pomiedzy 120 a 140 km/h.
Moim zdaniem dodatkowa masa nieresorowana, dodatkowe powierzchnie przylegajace maja wiecej wad niz zalet. Glownie chodzi o optyke, bardziej "bojowy" wyglad samochodu jesli chodzi o seryjny pojazd.
Witam. czy ktos wie z czego jest zrobione i jak jest rozmieszczone fabryczne wytlumienie w Subaru? Te biale "szmatki". W ktorych miejscach sa fabrycznie umieszczone?
Ja zdemontowalem boczek i przez otwory technologiczne (po zdjeciu folii) wymontowalem silnik, sam silnik bez podnosnika. Montaz w odwrotnej kolejnosci.