Skocz do zawartości

s888

Nowy
  • Postów

    93
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Otwock
  • Auto
    Subaru Legacy 2004 BP EJ202, 2006 BP EJ253, 2008 BP EJ204

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia s888

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

31

Reputacja

  1. No i to są jakieś informacje Też mi się wydaje że poliuretany nie są najlepszym rozwiązaniem, pogadam na moim szrocie Subaru na temat kompletnego zawieszenia OBK, chyba mieli takiego na części w dieslu... muszę sprawdzić jeszcze czym dokładnie różnią się te zawieszenia i co potrzeba.
  2. Dzięki za podpowiedzi, przeglądam ten spory post, chociaż widzę że w Forku dominują tu na razie dystansy metalowe. Czy przy małym dystansie 2-3cm też dawać dłuższe końcówki stabilizatorów?
  3. Chciałbym podnieść nieco Legacy IV o jakieś 2-3cm, najprościej dać dystans z poliuretanu, i tu rodzi się pytanie o śruby/szpilki mocujące amortyzator u góry. Jak je najlepiej przedłużyć, żeby podłożyć można było jeszcze dystans z poliuretanu. Mam dać zwykłe śruby odpowiedniej długości? Czy one się wtedy nie poluzują w trakcie jazdy? Może trzeba je przyspawać przy łbie, a nakrętki kontrować?
  4. Przedni uszczelniacz sprawdzić koniecznie, założyłem że skoro rozrząd jest świeży, to ktoś to niedawno oglądał, może nawet wymienił, ale sprawdzić trzeba U mnie czekają uszczelniacze wału na regale w pogotowiu, na szczęście na razie sucho Aha, jedna istotna rzecz, uwaga na śrubę napinacza rozrządu, gwint jest drobny i delikatny, często mechanicy ją przeciągają uszkadzając gwint, jak się śruba poluzuje wtedy pęka i dalej wiadomo co się dzieje... Napinacza nie trzeba odkręcać, można naciągnąć pasek ręką i wsadzić kluczyk ampulowy by zablokować napinacz, a odkręcić dolne rolki, tam już jest gwint normalny
  5. Kiedyś w Hondzie Civic miałem takie silne wibracje przy 120km/h że się mało auto nie rozpadło Winne były przeguby wewnętrzne na półosiach. Przeguby nie są drogie, ok 90zł sztuka, cała półoś ok. 400zł, a wymiana nie jest trudna, można nawet samemu, nie potrzeba nawet kanału czy podnośnika, trzeba niestety się nieco uwalić smarem z przegubów przy tej robocie
  6. Taka ciekawostka jeśli ktoś szuka zaślepki rurki EGR, _ONE_ podpowiedział że mogą pasować zaślepki z bloku silnika lub pompy olejowej, natomiast ja miałem starą głowicę pod ręką i użyłem zaślepki z głowicy (tej obok otworu EGR), pasuje całkiem nieźle
  7. Zgrzewka browara się przyda, bo parę godzin to potrwa... Wszystko chyba masz co trzeba, u mnie leży komplet uszczelniaczy wałków rozrządu, ale przy wałkach było sucho więc nie widziałem sensu uszczelniaczy wymieniać, najwyżej będę rozbierał rozrząd jeszcze raz... a co... Co mogę podpowiedzieć, obejrzyj chłodnicę i węże chłodnicy, bo często po tylu latach na polskich drogach wyglądają słabo i to jest dobra okazja żeby je wymienić, uszczelniacz wału od strony skrzyni sprawdzić, i można też przy okazji sprzęgło zmienić...
  8. Ja w 2004 wgrywałem po k-line, więc w 2005 pewnie też tak będzie. Niestety trwało to dłużej, bo jakieś 15min. Niektóre źródła podają że CAN w Legacy jest od 2008 ale widzę też tutaj że od 2006, taka mała rozbieżność, może w zależności od tego na jaki rynek auto produkowano. @_ONE_ Nie ma problemu, gdybyśmy wiedzieli że to takie proste już wcześniej byśmy rozwiązali niejeden problem
  9. Bardzo ładny opis Potwierdzam, użyłem tej metody na moim Hitachi w Legacy 2004 SOHC 137KM, wyprogramowałem EGR i sondę za katalizatorem. Należy wspomnieć że programator pozwala na flashowanie też sterowników Denso, diesli i nie tylko Subaru
  10. s888

    remont skrzyni biegów

    Ja skrzynie sam robiłem, ciekawe doświadczenie... chyba pięć razy ją składałem, ale w końcu się udało A czemu robisz remont skrzyni?
  11. Kiedyś dodawałem pilot i wydawało mi się to proste... Wyjmujesz kluczyk ze stacyjki, spinasz białe kostki i teraz najważniejsze - cały czas trzymając UNLOCK na drzwiach naciskasz dwa razy pilot. Po dodaniu pilota zamek powinien się zamknąć i otworzyć. Bo jak będziesz trzymał LOCK to kasujesz piloty Nie pamiętam tylko czy drzwi trzeba było zamknąć czy też nie...
  12. s888

    zakup Legacy IV 2.0 r 165

    Po za normalnymi oględzinami, jak każdego auta trzeba zobaczyć przede wszystkim stan korozji od spodu, progi itp. oraz stan dwumasy czy ćwierka lub szarpie przy ruszaniu, moim zdaniem te dwie rzeczy mają największy wpływ na cenę tego auta. Dwumasę można zmienić na jednomasę, mnie to kosztowało 1000zł, robiłem sam, więc tym nie trzeba się przejmować ale sprzedawca powinien odpowiednio opuścić cenę. A reszta to są tematy mniej ważne "do ogarnięcia". Aha i sprawdź czy katalizatora już nie wycięli, bo oglądałem dwa Legacy to już ktoś wyciął i palił głupa że nie wie o co chodzi...
  13. Z początku kombinowałem Ale te auta po 2003 roku strasznie wrażliwe na pracę drugiej sondy, wywalają jakieś błędy, wprowadzają różne dziwne korekty paliwowe, a u mnie w katalizatorze dawno już więcej oleju i nagaru niż platyny, najlepiej to wyprogramować i śmigać dalej
  14. Zaślepiłem gumowym korkiem żeby syf do środka nie leciał i nie dostawało się jeszcze więcej powietrza. Miałem jeszcze taki pomysł żeby podpiąć pod odmę z pokrywy zaworowej bo przechodzi akurat obok, ale to raczej głupi pomysł... lepiej było by dospawać rurkę do kolektora, taka rzeźba ale wtedy EGR powinien działać. Przeglądałem różne serwisówki i materiały techniczne, wychodzi na to że akurat w tym modelu sterownik silnika oczekuje po otwarciu EGR że sonda lambda pokaże bogatą mieszankę (bo więcej CO2 i mniej O2) i obniży dawkę paliwa, bez tego wywala błąd P0400 po kilkudziesięciu kilometrach.
  15. Jakoś nie jestem przekonany Tu nieco inna sytuacja, nie ma tu przepływomierza, a zawór EGR nie ma czujnika. Zawór jest na swoim miejscu i otwiera się prawidłowo. Ponieważ brak metalowej rurki EGR - głowica problem jest w teście drogowym spowodowany brakiem reakcji sondy lambda na otwarcie zaworu EGR. Jedyna tutaj jak dla mnie opcja wyprogramować EGR z ECU, niestety to Hitachi...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...