Jump to content

SubaruLPG

Użytkownik
  • Content Count

    322
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26 Dobry

About SubaruLPG

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. miałem jedne i drugie obie są ok. aluminiowe można było kupić na OLXie. pozatym poli jest naprawdę twarde i na stokowym zawieszeniu według mnie żadnej różnicy nie odczujesz w tych podkładkach.
  2. SubaruLPG

    Wymiana piasty.

    Dzieje się tak ponieważ taka firma jak FAG chce mieć dobre pokrycie rynku w częściach. do japońskich samochodów w pudełku TRW znajdziemy czasem też firmę typowo japońską która nic niema wspólnego z TRW.
  3. na pewno są. sam takie kupowałem i mam je teraz do sprzedania z sprężynami i amorami
  4. jeśli jest powierzchnia na której została rdza to woski są lepsze w znaczącym stopniu spowalniają korozję, są twarde woski do nanoszenia na podwozie. Masy bitumiczne i inne są odporniejsze mechanicznie jednak źle oczyszczona powierzchnia pod taką konserwacją może zacząć szybciej korodować...
  5. Co do SLSów w OBK III to: Jeśli wybite są tuleje to tuleje można wymienić, wiem nie ma zamienników tzn są ale drogie. jednak tuleja na której ustawiamy zbieżność tylnej osi w OBK III ma w zasadzie identyczny wymiar. Inne tuleje również powinny pasować zobacz czasem czy tuleja niema dość. sprawdź sobie dokładnie wszystkie tuleje zawieszenia z tyłu, najbardziej podejrzane według mnie są górna tuleja wahacza górnego. sprawdź tuleje progową bo o niej często ludzie zapominają. to że SLS nie trzyma idealnie wysokości może być spowodowane np ubiciem sprężyn.(to nie jest układ taki jak w citroenie c5) SLSów nie koniecznie musisz szukać w sklepie, możesz kupić używki na szrocie z ON, bo te z reguły długo nie jeżdżą. Czy to uderzenie następuje głównie przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające czy również przy wjechaniu w dziurę? czy przy zwiększeniu obciążenia na tylną oś łatwiej o łupnięcie?
  6. olej mam porównanie nowego KYBa dedykowanego do innej marki oraz amortyzator mopara(który jest pewnie sachsem) i KYB był bardzo słabym amortyzatorem miał niską siłę tłumienia/twardość w przeciwieństwie to mopara. Na KYBie były silne bujania wtórne samochód pływał jedyny plus to lepszy komfort jazdy dla pasażerów z tyłu. Mopar jest o wiele twardszy samochód prowadzi się pewniej, wtórne bujnięcia są ograniczone, mamy trochę mniejszy komfort jazdy, funkcja levelingu działa. Być może w subaru jest inaczej, jednak do dużego chryslera zwykły KYB jest według mnie nieporozumieniem.
  7. W przednich i tylnych amortyzatorach jest gaz plus olej. Przyznam że nie badałem odbijania SLSa w subaru ale w chryslerze jest podobne rozwiązanie mopara i tam stuków przy wciskaniu nie ma. Amortyzatory Mopara (ze swerą) ciężko jest ręką ugiąć a na zwykłych gazowo-olejowych nie ma z tym najmniejszego problemu. Napiszę coś jak zwykle kontrowersyjnego. współczesne amortyzatory mają w sobie kilka tłumików drgań tzn że nasze amortyzatory posiadają nieliniową charakterystykę tłumienia. uszkodzenie wewnątrz któreś z sekcji spowoduje pogorszenie pewnych parametrów jednak według mnie jest to trudne do zdiagnozowania. Amortyzator z przodu powinien sam wyjeżdżać ale pomagając mu ręką nie powinien wiele przyśpieszyć.
  8. Woski do konserwacji podwozia mają gęstszą strukturę, włókna??? wypełnienie profili wewnątrz jest moim sprzętem nie możliwe... Wosk do profili zamkniętych jeśli jest dobrej firmy wystarczy, ma bardzo dobrą penetrację wypełnienie profili wewnątrz.
  9. SubaruLPG

    świece

    Jeśli jest problem z wtryskiwaczami to korekty szczególnie długo terminowe będą wysokie. u mnie w 2.5SOHC jest dostęp do korekt z kabla(klon delphi), nie pamiętam czy w 2.0 też mam dostęp.
  10. SubaruLPG

    LPG w Subaru

    Pytanie. Czy polecacie do subaru filtry grawitacyjne fazy lotnej? Rozcinając filtry bibułowe czasem spotykałem się mazią w filtrze. Filtry już zamówione ciekaw jestem opinii innych na temat takich filtrów.
  11. SubaruLPG

    świece

    Nie jesteśmy wstanie naocznie sprawdzić stanu cewki czy przewodów WN(jeśli nie są mocno uszkodzone). Sprawdzić przewody WN czy Cewkę można multimetrem jednak wyniki w normie nie dają i tak pewności w 100 że dany podzespół jest sprawny. U mnie kolor świec w 2.5 SOHC jest podobny mocno do Twojego z różnicą taką: miejsce elektrody jest jaśniejsze, krawędź gwintu świecy będąca w silniku ma taki sam kolor... Na denkach od tłoka jest trochę nagaru. Jaka jest konsumpcja oleju narazie niewiem. nie miałeś błędu na 2 cylindrze misfire? w tym silniku miałem błąd wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. 2.0 SOHC kolor świecy jest książkowy na całej płaszczyźnie jest to kolor jasno-szary silnik pobiera oleju ok 0,8L na 8K Raczej wykluczam w 2.5SOHC problem z kompresją ponieważ odpala lekko zarówno gdy jest zimny jak i ciepły.
  12. Napiszę tutaj pewnie herezję jednak nie podzielam części opinii że smar musi być dedykowany. Smary dedykowane do prowadnic czasem pod wpływem wysokich temperatur stają się gumowate jeśli damy go sporo to prowadnice staną... kluczowym elementem jest oczyszczenie prowadnicy oraz miejsca gdzie nachodzi uszczelnienie/gumka to miejsce zawsze smaruje smarem bądź maluję aby gumka skleiła się z zaciskiem. (trudno powiedzieć która technika jest lepsza) Z tej firmy co podał ktoś linka powyżej uszczelnienia/zestawy naprawcze są średnie. są tanie i ogólnodostępne przy dobrym montażu wytrzymają chwilę ale daleko temu do jakości OM.
  13. SubaruLPG

    świece

    WOJO masz na pewno dobre spalanie? kolor świec jest dość ciemny zwłaszcza na jednej, dodatkowo są przebarwienia na porcelance.(nie ciekło czasem na uszczelnieniach pokrywy?) świeca będzie zużywać się znacznie szybciej kiedy cewka zapłonowa czy przewody WN nie będą w dobrym stanie.
  14. zasadnicza jest różnica w twardości wysokości zawiasu.. Niestety na forum nie jest to dokładnie opisane przynajmniej ja takiego opisu nie znalazłem. Legacy amortyzatory z tyłu wraz z sprężyną i podkładką 40mm dają niższy prześwit niż amortyzatory z sprężyną OBK bez podkładki. W OBK mamy sprężynę o wiele bardziej ściśniętą w tylnym zawieszeniu przez dodatkowy talerzyk. sanki mają w OBK dodatkowe dystanse. Przód OBK goleń jest przedłużony względem Legacy 30mm sprężyny mają inną grubość? odboje w OBK są 2 razy dłuższe. Z przodu z tego co mi się wydaje również są podkładki pod tylną tuleją wahacza względem Legacy.
×
×
  • Create New...