Jump to content

SubaruLPG

Użytkownik
  • Content Count

    266
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Dobry

About SubaruLPG

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. wypas jest taki że ten element w znaczącym stopniu zwiększa powierzchnie bagażową Niewiem jak w Foresterze ale w Legacy linia szyb jest dość nisko.
  2. pamiętam że nie mogłem zapiąć oryginalnej spinki od schowka po lewej stronie. użyłem tam innego patentu:)
  3. To kup sobie klej do gwintów o niskiej mocy. Ja mam doświadczenie z klejem do gwintów pozytywne o ile nie jest go naładowane zbyt dużo... Klej do gwintów powoduje odcięcie w zasadzie do 0 Tlenu więc jest to dodatkowo bardzo dobre zabezpieczenie przeciwko utlenianiu się/rdzewieniu materiału. Jeśli nie mamy bardzo drobnozwojowego gwintu to to rozwiązanie jest jak najbardziej polecane.
  4. SubaruLPG

    XV birze olej

    Ok. Masz racje jednak: inne jest napięcie/siła nacisku elementu ruchomego w silniku od wspomnianej rolki. Olej nowy to olej nowy zanieczyszczenia spowodowane częściowo spaleniem się oleju i inne czynniki wpływające na zmianę parametrów jakości oleju są w tym teście kompletnie pominięte? Są oleje podrasowane nietrwale, czyli w karcie katalogowej wyglądają dobrze a w rzeczywistości ich parametry jakościowe jak i specyfikacja SAE szybko ucieka/zmienia się.
  5. SubaruLPG

    XV birze olej

    Według mojej szczątkowej wiedzy niekoniecznie konsumpcja spadnie przy zalaniu oleju z wyższym 2 indexem.(może być wręcz odwrotnie) Silnik spalinowy to nie jest wiaderko z dziurą za przeproszeniem. Olej o grubszym filmie olejowym wytwarza większe tarcie podczas pracy silnika... kolejna sprawa to silnik ciasno spasowany według mnie może nie polubić oleju o grubszym filmie olejowym. Teraz do sedna olej 0w20 ma inną charakterystykę i wbrew pozorom może zapewniać lepsze smarowanie w konkretnych przypadkach bez okrutnego pałowania. Dlaczego? mniejsza temperatura na styku cylindra z pierścieniami może powodować mniejsza ilość węgla(koksowania się oleju) cieńszy film olejowy może być trudniejszy do zerwania, będzie się lepiej odbudowywał,będzie miał swobodniejszy przepływ wtórny do tłoka. Do tego trzeba laboratorium wiedzy inżynierów. Testy na internecie np odporności na zrywanie filmu olejowego na rolce są ciekawe ale nie są do końca miarodajne, sprawdzamy tam olej który ma temperaturę jaką? chyba nie roboczą, druga sprawa to taka że jest to test miarodajny na głowicę oraz wał korbowy i jego łożyskowanie. Układ Cylinder/Pierścień rządzi się według mnie innymi prawami. Silniki wyczynowe są luźno spasowane doładowane są często odprężone. ich konstrukcja przewiduje wysokie temperatury i większą konsumpcje oleju. W motorach za to aby osiągnąć lepsze rezultaty zwiększa się stopień kompresji/sprężania. Porównywanie więc silników z motorsportu do jednostek cywilnych jest pozbawione sensu, silnik wyczynowy również ma krótkie życie... Liczone w Motogodzinach. Być może jestem w błędzie, napisałem tutaj kilka herezji jednak po to jest forum by czegoś się dowiedzieć.
  6. Niewiele w dół pójdzie na żółtym secie z GT?
  7. U siebie powłokę ceramiczną naniosłem również na te przeźroczyste plastiki co spowodowało wzrost transparentności.
  8. w Grupie VAG w starszych egzemplarzach często na postoju występują problemy ze wspomaganiem a przy kręceniu na maksa słychać charakterystyczne piszczenie. Najczęściej problem ustępuje po wymianie płynu oraz wyczyszczeniu dokładnie sitka w zbiorniczku... poprostu przez syf na sitku pompa nie dostaje właściwego zapotrzebowania na olej przekładniowy i się zapowietrza? co powoduje pogorszenie pracy wspomagania plus piszczenia
  9. Cieszę się że to opony Ja chciałem kiedyś w VW wyciągać dyfer z racji rzekomego huczenia, na całe szczęście przed zakupem używanego dyfra zmieniłem "dobre opony"
  10. Jeśli konstrukcja góry silnika jest taka jak w nowych Toyotach Mazdach to uszkodzone podkładki pod wtryskami będą powodować takie zjawisko silnik koksuje się od wewnątrz
  11. SubaruLPG

    XV birze olej

    Knurek1111 ja nie potrafię powiedzieć który olej jest lepszy do tego modelu. myślę że trzeba było by zapytać konstruktorów prywatnie przy imprezie %. A i tak prawdopodobnie usłyszałbym odpowiedź nie jednoznaczną...
  12. SubaruLPG

    XV birze olej

    0leje 0w20 nie są stosowane tylko w silnikach hybrydowych.(w USA idą te Oleje do dużych silników V i to nie hybrydowych) w USA często oleje zalecane są o niższej 2 cyfrze ale i też interwały wymiany są mniejsze... Olej z mniejsza drugą cyfrą niekoniecznie ma mniejsza odporność termiczną... jeśli nie wierzysz to popatrz sobie w karcie produktu na temp zapłonu...
  13. Wsiądź sobie do samochodu i zaprzyj dobrze się o pedał hamulca. u mnie w Legacy widać wtedy niestety wychył elementu przy serwie... Masz cały nowy set jeśli chodzi o tarcze i klocki? nie chcę tutaj napisać herezji ale według moich obserwacji/odczuć nierówno zjedzone klocki (nie osiowo) ranty na tarczach mogą powodować większe zapadanie się pedału hamulca.
×
×
  • Create New...