Jump to content

SubaruLPG

Użytkownik
  • Content Count

    431
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

39 Dobry

About SubaruLPG

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Żółte zainstalowałem. Nie jeździłem jeszcze na tych tulejach po bezdrożach, ale jest sympatycznie na asfalcie nawet przy niewielkich nierównościach. Pokonywanie łuków sprawia teraz o wiele więcej przyjemności. Wcześniej dla usprawnienia wstawiłem rozpórkę na przód i efekt był o wiele mniej odczuwalny. jeżdżę na felgach 16, przy 17 czy 18 żółte tuleje mogą powodować dyskomfort. Martwi mnie jedynie trochę brak integracji sworznia z poli w przypadku tylnej tulei wahacza. może to powodować po czasie skrzypienie? Na razie zawieszenie pracuje cicho, słychać jedynie chlapnięcie opony przy nierównościach.
  2. Jeśli zależy Ci na elastyczności samochodu to 2.5 NA proponuje. 1.5 raczej niema jak zwiększyć energii. w silnikach wolnossących ciężko o przyrosty mocy (poza montażem turbo/kompresora) a i zwiększanie mocy jest kosztowne. Można inwestować w agresywniejsze wałki rozrządu i inne ale mówimy tutaj o drobnych przyrostach mocy. Operacja cała jest nie opłacalna.
  3. U mnie wpadły wczoraj na przód tuleje sportowe poli. Jestem zaskoczony że komfort jazdy nie uległ dramatycznemu pogorszeniu, za to samochód lepiej reaguje na ruch kierownicy.
  4. nowy pasek po założeniu po 1k sprawdzić naciąg paska. pasek możesz zdjąć sprawdzić stan łożysk, naciąg paska powinien być taki jak kolega napisał wyżej
  5. Chyba trochę za Twarde te gumy... Wykonanie zewnętrzne jak najbardziej oki ale twardość wybrałem wyższą. to nie był chyba trafiony pomysł do samochodu cywilnego zobaczymy może nie będzie mi potrzebne proteza
  6. wymiana dynamiczna również nie powoduje 100 procentowej wymiany oleju na nowy, w dodatku sporo oleju nowego się marnuje
  7. Sytuacja może być odwrotna jeśli tuleje będą trzymać dobrze tylny dyfer to siedząc na tylnej kanapie wibracje mogą być większe... jakie masz luzy na wale półosiach dyfrze itd?
  8. ruch nie powinien przekraczać kilku centymetrów (takie mam doświadczenie w innych markach) ruch skrzyni z silnikiem powinien odbywać się z opóźnieniem/gracją. jeśli silnik ze skrzynią przy odpuszczaniu sprzęgła "skacze" to świadczy to o zerwanych tulejach
  9. Moje doświadczenia są takie że jeśli mamy bicia na wale to przy wybitych mocowaniach dyfra podpory wibracje mogą być mniejsze.
  10. 1.5 Wybór spory ale wydaje mi się że te silniki są mniej odporne na zużycie i przede wszystkim mają mniej mocy. Przejedź się jakąś 1.5 i zobacz czy jesteś wstanie użytkować takiego samochodu jeśli tak to wybór będziesz miał spory do tego możesz kupić auto z relatywnie małym przebiegiem, dobrym stanie za nie duża kasę. 2.0 NA jest poszukiwanym egzemplarzem i jest ich mniej na rynku oraz kosztują znacznie więcej, jeśli kupisz egzemplarz nieposzanowany to będziesz z tego auta nie zadowolony... bądź nauczysz się przy nim szybko mechaniki. Oglądałem kilka subaru GH i nie miały problemów z korozją na pierwszy rzut oka, niestety starsze imprezy mają czasem poważne problemy z korozją warto o tym przed zakupem wiedzieć. dodatkowo w GH jest miejsca dużo zaskakująco dużo wykonanie jest dla mnie momentami strasznie tandetne ale jest to impreza, legacy również w generacji V jakością poszło w dół wewnątrz. Według mnie jeśli nie masz zacięcia sportowego to jedną z pierwszych czynności to imprezę należy podnieść. Jeśli chcesz samochód w taniej eksploatacji to kup subaru bez Turbo...
  11. Dziś chciałem pozdrowić kilku kierowców subaru w Tarnowie: Impreza Rejestracja KLI Impreza Outback sport?? Kierowniczki Niebieski WRX Czarny Outback III Zielony Forester I Czarny XV Legacy Białe IV lift sedan z modowanym grillem Oczywiście Sąsiada Srebrnego OBK z którym jeśli kiedyś uda się spotkać to miło było by porozmawiać o jego H6 w automacie bo takim sprzętem nie miałem okazji jeździć
  12. Pozwolę się nie zgodzić w kilku aspektach: jeśli ustawisz szczelinę z zbyt małą między paskiem a blaszką to wraz z wyciąganiem się paska, wychylaniem się napinacza usłyszysz ciekawą pracę rozrządu... Dobrze że inżynierowie w subaru wsadzają niepotrzebne części do rozrządu i to jeszcze przy skrzyniach MT... w AT już takiego błędu nie popełnili. Skrzynia AT powoduje mniejsze zużycie silnika również jego synchronizacji. pisałem o tym w innym temacie, przy bardzo agresywnej jeździe interwał wymiany powinno się skrócić z szczególnie z naciskiem na DOHC. Jeśli napinacz zacznie zdychać/wylewać się to ta blaszka może dać sygnał dźwiękowy trzeba zajrzeć do synchronizacji... Spróbuj sobie jak będziesz robił silnik subaru SOHC ruszyć delikatnie prawym kołem zębatym, wystarczy kilka stopni.... Potem napisz czy koło ustawia się na znak czy przeskakuje. Ja po zdjęciu pokrywy rozrządu pasek popsikałem Plakiem i mam spokój na kolejne 90tyś km.... Pasek wygląda dobrze to co może się złego stać. 11 to element który w tym rozrządzie zużywa się najbardziej/najszybciej. jeśli miałbym oszczędzać na rozrządzie, to zaoszczędziłbym na pasku pozostałych rolkach nawet pompie wody, ale sam napinacz i rolkę nr11 wybrałbym z górnej półki. Skwaro zgodzę się z Tobą że nie powinno się koła pasowego odkręcać w ten sposób jednak nie jest to BMW. Jeśli przyłożymy moment bliski momentowi dokręcania czyli ok 180nm to raczej nie zrobi to kompletnie żadnego wrażenia na tym kole... u siebie robiłem to trzymając paskiem od osprzętu oraz zapierając się kluczem dorobionym niskiej jakości o 2 otwory do odkręcania koła poszło z problemami... Dzięki informację z tym szczelinomierzem i wartościami, ja użyłem innych narzędzi do ustawienia tej blaszki, choć po wymianie miałem przez kilka nocy rozkminę czy aby na pewno dobrze to skręciłem. z tego co pamiętam to ustawiłem to blisko wartości 0,5
  13. A co z niszczeniem wnętrza? Ozon jako pierwiastek bardzo aktywny potrafi zniszczyć nie tylko grzyby pleśnie i drobnoustroje... jaki wpływ ma Ozon na tapicerkę itd?
  14. Zrób tak jeśli będziesz miał problemy z odpaleniem. wyjmij kluczyk poczekaj chwilę znów przekręć kluczyk w pozycję zapłon poczekaj. znów wyjmij kluczyk włóż kluczyk i szybko przekręć w pozycje start. u mnie jest tak że jeśli samochód zaraz po odpaleniu zgaszę z wciśniętym gazem to potem silnik nie chce załapać. problem z odpalaniem i z wypadaniem zapłonu sugerują że knock sensor może powodować takie zaburzenia.
  15. a jaki masz ruch skrzyni z silnikiem? sprawdzałeś na kanale przepychając samochód bądź na hamulcu próbować ruszyć jakie masz wychylenie?
×
×
  • Create New...