Skocz do zawartości

SubaruLPG

Użytkownik
  • Postów

    855
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia SubaruLPG

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

181

Reputacja

  1. u mnie w OBK tak się dzieje w legacy takiego problemu nie mam. Drzwi były wytłumiane? być może sam mechanizm w klamce się rozgina. (organoleptycznie czuję że klamka przez większy czas swojego ruchu nie powoduje naciągu linki ale to są jedynie moje wrażenia/domysły). Możesz kupić klamkę choć nwm czy to coś da. Jednak uprzedzam nie ma tam dużo miejsca i trzeba się trochę namęczyć aby temat ogarnąć. W OBK wymieniałem drzwi i musiałem przełożyć wkładkę z starych drzwi i doprowadzić ją do stanu aby działała. NIKT od kilku-kilkunastu lat nie wkładał kluczyka do drzwi, to niestety spowodowało że wkładka stanęła dęba. udało się nie pogubić przy operacji zapadek i spowodować by zapadki zaczęły pracować. Pamiętam że samo przykręcenie na samochodzie bębenka zajęło mi chyba godzinę a to tylko przykręcić 2 śruby
  2. To że stało by się to w oponach bieżnikowanych czy firm mangtang to bym może jakoś zrozumiał, a tutaj jest to dla mnie trochę nie zrozumiałe. Spotkałem się w kilkuletnich oponach dobrych firm z: Podobnymi pęknięciami -również opony premium Sypaniem/kruszeniem się bieżnika - średnia półka złą mieszanką bardzo niskim poziomem trakcji w deszczu (w przypadku opon letnich) - Opony premium Kupując opony typowo chińskich producentów z "jakością" jest na ogół o wiele gorzej jednak płacimy za opony nie wiele i powinniśmy być świadomi zagrożenia które ściągamy na siebie.
  3. Tego nie wiadomo, jeśli samochód długo stał nie jeżdżony, to rolka w rowkach mogła zardzewieć punktowo i to będzie powodować skakanie paska. trzeba pasek zdjąć i przejrzeć każde kółko. łożysko mogło się wysypać np na rolce prowadzącej bądź na samym napinaczu, napinacz mógł stracić swoją siłę naciągu bądź wyrobić się na ośce. Koło pasowe na wale w subaru raczej nie sprawia problemów. na filmiku pasek górą traci naciąg wygląda na to że np mamy za duży opór na sprężarce od Klimy ale to są jedynie domysły. Zdejmij pasek i sprawdzaj po kolei elementy, naciągu napinacza raczej nie sprawdzisz organoleptycznie, (chyba że będziesz mieć 2 na sprawdzenie) ale luz na ramieniu i to czy ramie się nie skrzywiło sprawdzisz bezproblemowo. Wyżej na filmiku było pokazane że pisk cichł przy łapaniu ramienia napinacza. Również w takim przypadku może winny być napinacz utrata osiowości ramienia/rolki względem reszty osprzętu jak i zużyte łożysko na kółku napinacza. Po zdjęciu paska proponuje odpalić samochód przysłuchiwać się pracy silnika czy aby na pewno sam silnik pracuje prawidłowo-równo. Jeśli problem będzie dalej występować dezaktywuj AC i zobacz czy bez spiętej klimatyzacji będą dziać się takie rzeczy
  4. Wpadła używana sonda lambda od Suzuki do Legacy za katalizatorem. Poprzednia z Ali... miała od samego początku dziwne odczyty... Mały gadżet a cieszy (kleszcze z wymiennymi szczękami )
  5. SubaruLPG

    Skrzynia szarpie

    Jeśli byś chciał jakieś solenoidy to Aliexpress bądź używane. Ja mam skrzynię starą w garażu, wymieniłem skrzynię na używaną która miała symboliczny przebieg. Sprawdzanie solenoidów multimetrem niestety nie daje nam pewności że dany element jest sprawny. Jednak jest dobrą metodą wstępnej weryfikacji u mnie w silniku był zakleszczony solenoid od VVT nie wydawał żadnego dźwięku podczas jego wysterowania.zdecydowałem się na jego otwarcie i wyczyszczenie. wydaje mi się że podając napięcie na solenoid i słuchając jego pracy da się wychwycić nie pewną pracę, jeśli go wyjmiemy to wtedy możemy zobaczyć czy mechanicznie nie jest zniszczony solenoid. miałem już sytuację w której wraz ze wzrostem temperatury na cewce odpowiadającej za wysterowanie solenoida. siła cewki spadała?? solenoid potrafił nie działać.
  6. SubaruLPG

    Legacy - szybkie pytania

    Z fotelami w Subaru nie narzekam. Jeśli ktoś lubi typowo sportową/torową jazdę to cały samochód wymaga modyfikacji a nie tylko fotele. Fotele sportowe mają dla mnie wadę jeśli dobrze trzymają w odcinku lędźwiowym to często podczas dłużej jazdy powodują ból pleców. ponadto bardzo głębokie fotele utrudniają wsiadanie/wysiadanie oraz z racji tego wystające elementy fotela ulegają często szybszemu zużyciu. Twardość pianki fotela w OBK/Legacy o których piszemy jest odpowiednia, fotele są po prostu przyjemne w dotyku. Jeśli wybieramy się na szybszą przejażdżkę możemy pomyśleć/zastanowić się nad naszym ubiorem osobistym aby zwiększyć przyczepność do fotela.
  7. Ja miałem prościej bo do SH miałem zdrowego dawce... Możesz rozciąć próg przy końcu i zobaczyć co tam słychać, ale obstawiam że będziesz wstanie jedynie pozostawić skrajnie wewnętrzną część progu (z tą częścią łączone są wzmocnienia poprzeczne karoserii) Wymiana sama progów nie jest mega zaawansowana technicznie by to zrobić z głową trzeba sporo narzędzi czasu. Do zgrzewów polecam zestawy do rozwiercania zgrzewów.(takie wiertła koronkowe gdy ma szpic prowadzenie praca jest nieporównywalnie przyjemniejsza w porównaniu z standardowymi wiertłami do zgrzewów) jak sprawdzić czy progi mają powoli dość?? jeśli progi są zmęczone to samochód traci sztywność warto mieć też porównanie z innym egzemplarzem. U mnie w SH progi były tak silnie skorodowane że po wjechaniu na krawężnik tylnym kołem, nie było opcji poprawnego zamknięcia tylnej klapy. po wymianie jednego progu sztywność karoserii już wzrosła, a po zrobieniu obu klapa zamyka się podobnie na krawężniku jak na prostym odcinku... Wymienianie samego zewnętrznego poszycia jeśli w środku mamy poważną korozję(głębokie wżery) mija się z celem.
  8. tego typu podzespoły potrafią być montowane takie same nawet w różnych markach. (poszukaj w Toyocie, Mitsubishi, Nissanie) na obudowie jeśli jest to "element uniwersalny/pasujący do kilku marek" może widnieć numer danej części według producenta części.
  9. Naprawić to się nie da... Kupić używkę sprawdź na ile kostek jest instalowany AIRBAG kup do tego modelu wymiana nie jest trudna. Na taśmie AIRBAG powinieneś mieć napisaną procedurę wymiany. W Legacy IV masz: kładziemy zwijak na stole i kręcimy nim bodajże w w prawo (tak aby taśma w nim się nawijała) do momentu uzyskania delikatnego oporu. Jeśli opór się pojawi to wykonujemy 2,5 obrotu w przeciwną stronę i zaklejamy taśmę montujemy w miejscu starej. Możemy wykonać ustawienie punktu środkowego taśmy kierowniczej na samochodzie(kolumnie) ale należy robić to z większym wyczuciem ostrożnością gdyż tylna część będzie przytwierdzona i możemy zerwać wewnątrz taśmę. Tutaj powinno być to pewnie opisane szukaj po angielsku CLOCKSPIRNG AIRBAG Subaru SF Mogę się mylić Ale w IMPREZIE GD, Legacy II wygląda to optycznie podobnie(kołki ustalające) sprawdź sobie wtyczki ewentualnie podpytaj mądrzejszych czy pasują zamiennie
  10. Tak jeśli tuleja sprężynuje wpływając na wysokość zawieszenia. taka tuleja długo nie wytrzyma. Przy pracy z tym zawieszeniem (wymianie wszystkich tulei ) nie trzeba demontować amortyzatora/sprężyny także ja nie bardzo jestem wstanie sobie wyobrazić że zostało coś uszkodzone. Zawieszenie przy montażu wahaczy poprzecznych potrafi mocno sprężynować. istnieje ryzyko nawet skrzywienia wahaczy przy montażu (forester SH czy kolejna generacja outback ma prostsze zawieszenie w montażu) Tuleje zawieszenia jakie były wkładane OEM? jeśli nie to podczas montażu można trafić na spore kłopoty czy nie możliwość instalacji tulei wahaczu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jeśli wózek zawieszenia był demontowany (chociaż nie wiem po co) to mógł ktoś podczas montażu zapomnieć o tulejkach dystansowych
  11. Sprawdź sobie najpierw te na pokrętło/motylek czy jesteś wstanie na akumulatorze wypiąć i wpiąć mocowanie przy zakręconej klemie. U mnie po wykręceniu motylka uchwyt mogę zdemontować jedynie ciągnąć go w dół...
  12. Mi kiedyś prawdopodobnie zawiesiła się przepustnica mechaniczna przez podłączony/dołożony tempomat. po tym incydencie tempomat wyleciał z samochodu.
  13. Pytam dlatego że oglądając filmiki z ameryki spotkałem się z informacją aby problem był spory właśnie z pierścieniami. Subaru prowadziło akcje serwisowe a pobory oleju były wyższe niż w starych EJ25. czyi wychodzi że do 2013 roku zdarzały się większe problemy z poborem oleju. potem zostało to poprawione poszły pierścienie zmianowe. FB rzeczywiście mają mniejsze zużycie paliwa. miałem bezpośrednie porównanie FB20 do EJ20/EJ25. Mam pytanie do autora tematu czy ten samochód będzie jedynym samochodem jaki będzie użytkować/posiadać?? Jeśli tak to zastanowiłbym się kilka razy zanim kupił bym ten samochód. takich subaru po Polsce nie jeździ dużo, na rynku wtórnym znajdziesz nie wiele części, podobnie za pewne będzie w serwisie ASO. Może się okazać że samochód zostanie unieruchomiony na parę tygodni z powodu jakieś błahostki. ASO oczywiście daną część sprowadzi dla Ciebie tylko że z Japonii.. Jeśli jesteś wstanie zaakceptować taki stan rzeczy to jest ok. VIN staraj się odszukać na Amerykańskich stronach będziesz widzieć jak samochód wyglądał przed...
  14. trzeba odkręcić zderzak, będzie lepszy kąt natarcia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...