Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanie - światło wsteczne - pacjent Forester SJ
Działa tylko prawa tylna lampa, w lewej jest tylne przeciwmgielne. Czy tak być powinno, czy może jednak w obu lampach powinno świecić się białe światełko? Szukałem w różnych miejscach, na zagramanicznych forach widzę że palą się oba (ale może tylko dotyczy US?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2022 o 19:59, yaroz napisał(a):

Z tyłu w bagażniku w podsufitce masz zaślepkę, pod zaślepką jest wieloklin z silniczka szyberdachu na ten imbus.

To to obok lampki podświetlającej bagażnik?

Prośba o fotkę tego imbusa i info jaki rodzaj/rozmiar mieć aby pasował.

 

21 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Mechanik zwrócił mi uwagę, żebym zainteresował się tłumikiem końcowym. Jakieś propozycje? :) takie mi się podoba :D

TKSUBSG_2.thumb.jpg.95332693f8b314bad076b9067275353b.jpg

 

Ja z tanich mam od kilku lat Turboworks TW-TL-020, brzmi obłędnie ale szybko traci wygląd.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, rutra80 napisał(a):

 

Ja z tanich mam od kilku lat Turboworks TW-TL-020, brzmi obłędnie ale szybko traci wygląd.

Akurat teraz dumam czy by taki może kupić :rolleyes:

https://allegro.pl/oferta/tlumik-sportowy-subaru-forester-i-ii-2-0-2-5-ulter-12355462020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Forester 2.0 xt SG. 

W miarę wzrostu obrotów, obojętnie czy w czasie jazdy czy na postoju około 2000 obrotów pojawiają się wibracje, które przenoszą się na budę, potem około 3,5 - 4 tys obrotów pojawiają się znowu i zostają do końca zakresu obrotów. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika i skrzyni. Wibracje dalej są. Co może być przyczyną? Obroty na jałowym są ok nie faluje, nie krztusi się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2022 o 20:53, Kiwi 4ester napisał(a):

Miałem 2x takiego ultera. Pasował ok. Brzmienie podobne jak w OEM co dla mnie jest akurat na +. Problem to, że stosunkowo szybko się "wypalał" tzn., po 2 - 3 latach zaczyna przesypywać się rdza w środku. Nie było dziur na zewnątrz ale wnętrze nie wytrzymywało. Nie wiem czy to kwestia, że mam turbo czy LPG czy obydwie przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ura_bus napisał(a):

Miałem 2x takiego ultera. Pasował ok. Brzmienie podobne jak w OEM co dla mnie jest akurat na +. Problem to, że stosunkowo szybko się "wypalał" tzn., po 2 - 3 latach zaczyna przesypywać się rdza w środku. Nie było dziur na zewnątrz ale wnętrze nie wytrzymywało. Nie wiem czy to kwestia, że mam turbo czy LPG czy obydwie przyczyny.

Z racji, że cały czas jeżdżę na LPG oraz robię dużo kilometrów miejskich to jednak pójdę w nierdzewkę. Jestem po rozmowie z GT Performance i MGM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2022 o 12:09, dominikd napisał(a):


brakuje tez czasu na odczytanie i odpisanie na PW ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

to też ma mam sporo PW  i niedobór czasu... a mam takie piękne "frukty" które jak na razie za balast robią...

image.png.117c3f1bfc3741973025aaf5cd434e86.png

nie mam kiedy oddać forka na założenie dziesiątek fruktów :(

 

ostatnimi czasy JPY był tak słaby, ze nawet nasze G warte PLNy było mocniejsze - wiadomo, Kim bawił się rakietami

więc nakupowałem pełno różnej graciarni. To kolejna dostawa... będzie jeszcze par...

 

Mi aż głupio do chłopaków z Poznania pisać o swap turbo z Forka STI i przestrojenie ECU na te te z STI bo od 2 lat nie dojechałem. Być może dlatego, że brakuje mi ostatniego składnika 6MT z SG9 STI a jak na razie nic mi się nie udało dorwać w rozsądnej cenie, czyli nie za 5-8k USD

 

A potem wiele fajnych gratów których nie zamontuje bo się koncepcja zmieniła będę sprzedawać.

Mój forek to Forek XT MY06 w wersji LUN, do tego dół SG9 STI  Silnik zostaje od XT z poczucia odpowiedzialności za środowisko bo EUR4, przekładnia kierownicy z STI MY06 i na oku jeszcze wiele fruktów. Modyfikacja olejowa do założenia 6MT też jest gotowa bo w moim XT jest pompa oleju skrzyni która prowadzi do wymiennika ciepała czego nie ma w seryjnym STI ale w moim będzie jak i wiele innych które nie ma seryjne STI. Do tego kila bardzo fajnych fruktów ze Spec c z różnych MY bo taki właśnie jest SG9, czyli składanka różnych generacji.

Za max 2 lata musi być skończony. Ważne, że blacharsko zrobiony, zabezpieczony i jest na czym budować.

a na końcu detaling (też mam OEM frukty - ale nie wiem czy będę zakładał seryjne spoilery...)

 

Tak, zakup SG9 XT to najfajniejsza inwestycja, Świetny po odbiorze z salonu, jeszcze lepszy po upgrade a ile przy tym zabawy! Jak za dzieciaka z przebudowywaniem autek z Lego :)

 

Aha, to też sobie na uśmiechu facjaty zamówiłem :)

będę miał go w domu a nie w garage.

Z zewnątrz Od mojego różni się przednim zderzakiem - ten od STI nie ma halogenów a ja je chcę oraz kolorem relingów - ja mam czarne bo to chyba weszło od MY07. No i końcówka wydechu, STI chyba miał w miarę seryjny, ja mam prodrive z pakietu PPP i nie jest okrągły a owalny - ładnie wpasowuje się do wycięcia w zderzaku.

 

image.png.7ad889f5ee1d1b5f8ac19282a08d7189.png

 

Pozdrawiam

P.S.

Graty zbieram od 2008... chyba wtedy "bankowcy" wprowadzali programy oszczędnościowe pod "cele" jako procent transakcji. Fajna opcja bo nie boli a działa. Do tego dwa odpowiednie przewalutowania PLN-USD w 2014 i 2022 i łatwo udało się zarobić na dodatkowe "zabaweczki"

Edytowane przez AdaSch
  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie radia z 2008 na 2011  z BT w forsterze SH mam kilka pytań

Potrzebuje podłączyć mikrofon by korzystać mogła kuzynka z systemu głośnomówiącego w radiu nowym.

1) Czy za mikrofon odpowiadają piny 1 i 9 w wtyczce J602 ?

2) Czy wtyczka J902 odpowiada za  gniazdo USB ?

3) Za co odpowiada wtyczka J901 ? (to samo było wpięte w radiu z 2008 bez ekranu do kamery cofania) Czy przypuszczenia że to zasilanie wewnętrznej zmieniarki CD w radiu są dobre ?

4) Za co odpowiada wtyczka P903 ?

5) Wtyczka J801 to do modułu nawigacji Garmin ?

 

pinout_984207492_image.png

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 3) znalazłem odpowiedź sam i babola odwaliłem, mam nadzieje że nic sie nie stanie bo w starym radiu ta wtyczka określana jest jako AUX a że w nowym ma tyle samo pinów i weszła bez problemu wcale nie oznacza że odpowiada za to samo  :mrgreen:  W nowym to wejście na kamerę cofania a w starym to AUX 

 

aux_jp_1956228.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikrofony w nowszych autach czyli chyba 2010+ i radiach są aktywne, mają przedwzmacniacz zasilany +12V

 

ja mam OEM mikrofon od kenwood z Imprezy 2009. Po zmianie modułu nawigacji na wersje 2011 musiałem przełożyć aktywny mikrofon, stary się już nie nadawał,

 

poczytaj to

http://ae64.com/Navi-transplant-install.htm

 

Edytowane przez AdaSch
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent forester SG (mój były) 

Jedna szpilka wygląda jak na zdjęciu. jakieś dystanse są założone. Obecny właściciel nie potrafi sobie poradzić w sklepach stacjonarnych z pozyskaniem. 

Doradzi ktoś coś z netu, żeby czegoś z ciastoliny nie kupił? 

 

IMG-20221212-WA0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał(a):

mikrofony w nowszych autach czyli chyba 2010+ i radiach są aktywne, mają przedwzmacniacz zasilany +12V

 

ja mam OEM mikrofon od kenwood z Imprezy 2009. Po zmianie modułu nawigacji na wersje 2011 musiałem przełożyć aktywny mikrofon, stary się już nie nadawał,

 

poczytaj to

http://ae64.com/Navi-transplant-install.htm

 

Przeczytałem i owszem są różnice w mikrofonach i te różnice występują w nawigacji kenwood która ma dedykowane 5 pinowe gniazdo na sam mikrofon. W zdobytym radiu nie ma nawigacji wbudowanej i nie ma samodzielnej wtyczki na mikrofon 5 pinowy. Zaryzykuję i podepnę zwykły mikrofon na krótko i przetestuję jak zadziała to super a jak nie to trza będzie kombinować.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ipsx82 napisał(a):

Przeczytałem i owszem są różnice w mikrofonach i te różnice występują w nawigacji kenwood która ma dedykowane 5 pinowe gniazdo na sam mikrofon. W zdobytym radiu nie ma nawigacji wbudowanej i nie ma samodzielnej wtyczki na mikrofon 5 pinowy. Zaryzykuję i podepnę zwykły mikrofon na krótko i przetestuję jak zadziała to super a jak nie to trza będzie kombinować.

tyle dieseli SH i GH do rozszabrowania, ze te mikrofony, to pewnie "gratis" niemal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...