Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, sartek napisał(a):

Hej!
Co to za nietypowy grill na zdjęciu poniżej? Jak przeglądam ogłoszenia, to tylko to jedno auto taki ma? Czyżby indywidualnie polakierowany oryginał? Czy raczej jakaś inna rzeźba? Na razie zaczynam się dopiero orientować w temacie FXT, więc jestem wyczulony na nieregularności ;)

 

FXT grill.jpg

 

Wygląda jak akcesoryjny J1010SG100.

 

affb46d7f247139be003a798770ec7.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Max 84 napisał(a):

Mi tak policzyli tylną lampę. Wg nich lampa z przed lifta SF, jest taka sama jak polift emoji6.png

U mnie nie przyznali się do błędu który im wytknąłem i uparcie chcieli bym klepnął ich propozycję na  2900 zamiast  zgłoszonej 3800. Pomimo wysłania pisma że drzwi od 1 generacji w kosztorysie nic nie chcieli zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie jednak warto się udać do firm które odzyskują właśnie zaniżone odszkodowania. 

Kiedyś kolega dostał wycenę na malowanie boku. Jak pojechał do lakiernika to ten stwierdził że musi dorzucić do tego jeszcze 1000pln. Poszedł do adwokata, ten wysłał pismo i ubezpieczalnia się zgodziła na dopłatę. 

Te firmy mają adwokatów, sam nie korzystałem i uważam że wyciągają często bezprawnie pieniądze. Bo ktoś symuluje np naciągnięty kark i chodzi w kołnierzu. Ale w tym wypadku mogą pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczalnie to stan umysłu, a ich wynajęci "rzeczoznawcy" np z VIK to już głupsi niż ustawa przewiduje... ;-)

 

Jeden z kilku przykładów z ostatnich lat (mamy trochę szkód w firmie, a i prywatne bywają)

 

Szkoda typu wjechanie przez 508 tyłem w przód Seata Toledo, trochę uszkodzone: zderzak, reflektor, itp

 

Dzwoni facet z VIK żeby umówić się na obejrzenie, ale przyjeżdża 3 godziny wcześniej i sam sobie robi oględziny...

Przysyła wycenę : 300 PLN ;-)

 

Dzwonie do tumana i mówię że Seat wstępnie wycenił na min 3000PLN, i wysyłam mu maila.

 

On idzie w zaparte, olewam go, dwa dni później dzwoni likwidator z ubezpieczalni, pyta jak spotkanie z rzeczoznawcą ;-)

więc mówię że nie było spotkania a wycena z d...

 

Facet rzeczowy, pyta od razu, czy oddaję do SEATA czy do VW z którym mają umowę, ale wtedy dają auto zastępcze na cały okres naprawy.

 

Wybrałem opcję 2, spoko wszystko cacy i najważniejsze:

 

koszt naprawy : 3700 PLN

 

czyli w ASO SEATA byłoby pewnie jeszcze więcej...

 

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sprawa, szybka :)
Czy to możliwe, żeby Forester z 2017 roku został wyprodukowany w specyfikacji MY18? Kupiłem auto z 2017 roku, chciałem ustalić wersję wyposażenia i na podstawie zalinkowanych poniżej specyfikacji Subaru wychodzi mi, że to jest Sport MY18. Możliwe to?

https://www.subaru.pl/datasheet/2017forester.pdf

https://www.subaru.pl/datasheet/2018forester.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sartek napisał(a):

Taka sprawa, szybka :)
Czy to możliwe, żeby Forester z 2017 roku został wyprodukowany w specyfikacji MY18? Kupiłem auto z 2017 roku, chciałem ustalić wersję wyposażenia i na podstawie zalinkowanych poniżej specyfikacji Subaru wychodzi mi, że to jest Sport MY18. Możliwe to?

https://www.subaru.pl/datasheet/2017forester.pdf

https://www.subaru.pl/datasheet/2018forester.pdf

Kupiliśmy we wrześniu 2017 wersję Platinium MY18 w polskim salonie na południu Polski ;)

Edytowane przez Guliwer
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pytanie o zawieszenie.

Zrobiłem wymianę tylnych amortyzatorów i po tym mam wrażenie, jakby auto siedziało na nich niżej. Jest mniejszy prześwit między oponą, a nadkolem.

Również jak zmierzyłem wysokość progu względem ziemi (nie uwzględniłem nakładki), to wyszło mi 37 cm z przodu i 34 cm z tyłu.

Niestety nie mam dokładnych wymiarów, jak było przed wymianą, ale prześwit był o te kilka cm wyższy.

 

Wiem, że Forester 2 generacji ma przednie nadkola większe, więc wizualnie to zawsze wygląda, jakby prześwit z przodu był większy.

 

Jak to wygląda w Waszych autach, interesuje mnie zwłaszcza wysokość progu bez nakładki do ziemi? Bo być może niepotrzebnie panikuję, poprzednie zawieszenie nie wiem, czy było fabryczne, czy wymieniane – nie znam historii poprzedniego właściciela, aczkolwiek domyślam się, że fabryczne (były wylane, co po 16 latach ma prawo mieć miejsce).

 

Pozdrawiam

 

IMG_3738 2.jpeg

IMG_3740.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na inne niż oryginał czy na oryginalne  ?

 

Przy SLS  sprawnych wysokości mierzymy od środka koła do rantu nadkola i powinna wynosić tyle:

43,7 cm z przodu, 44 cm z tyłu

 

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xoxo napisał(a):

Zrobiłem wymianę tylnych amortyzatorów

Jaka grubość zwoju sprężyny?? jak masz 12mm to masz z sprężyny z SLS, które się nie nadają do zwykłych amortyzatorów. Kup sprężyny wzmacnaiane KYB lub Lesjofors HD mają gr. powyżej 13mm. Ja dałem dodatkowo 1cm podkładkę na amortyzatory i dopiero wtedy tył był wyżej jak przód.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, yaroz napisał(a):

Jaka grubość zwoju sprężyny?? jak masz 12mm to masz z sprężyny z SLS, które się nie nadają do zwykłych amortyzatorów. Kup sprężyny wzmacnaiane KYB lub Lesjofors HD mają gr. powyżej 13mm. Ja dałem dodatkowo 1cm podkładkę na amortyzatory i dopiero wtedy tył był wyżej jak przód.

Jak by złożył sprężyny SLS do zwykłych amortyzatorów to tył by bardziej siedział. Tak przynajmniej było w moim przypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/30/2023 at 2:37 PM, ipsx82 said:

Wymiana na inne niż oryginał czy na oryginalne  ?

 

Przy SLS  sprawnych wysokości mierzymy od środka koła do rantu nadkola i powinna wynosić tyle:

43,7 cm z przodu, 44 cm z tyłu

 

Niestety nie wiem jakie, koszt 300 zł/szt. – jeśli to pomoże zweryfikować.

 

Przód u mnie ma mniej więcej te 43,7. Z tyłu mam 39 :/ 

Skąd pochodzą te dane?

 

On 1/30/2023 at 4:40 PM, yaroz said:

Jaka grubość zwoju sprężyny?? jak masz 12mm to masz z sprężyny z SLS, które się nie nadają do zwykłych amortyzatorów. Kup sprężyny wzmacnaiane KYB lub Lesjofors HD mają gr. powyżej 13mm. Ja dałem dodatkowo 1cm podkładkę na amortyzatory i dopiero wtedy tył był wyżej jak przód.

Nie odpowiem, nie wiem. Czyli sugerujesz, że wymiana sprężyn może pomóc i podniesie tył? Ale aż o 5 cm (tyle mi brakuje to standardowego zawieszenia wg kolegi wyżej)?

 

On 1/30/2023 at 5:31 PM, pininfarin01 said:

Jak by złożył sprężyny SLS do zwykłych amortyzatorów to tył by bardziej siedział. Tak przynajmniej było w moim przypadku. 

No to u mnie siedzi, jak w karawanie pogrzebowej.

 

Dzięki Panowie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, xoxo napisał(a):

Niestety nie wiem jakie, koszt 300 zł/szt. – jeśli to pomoże zweryfikować.

W tej cenie to zwykłe amortyzatory nie oryginały. Przy zwykłych trzeba dodatkowo wymienić sprężyny na mocniejsze.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...