Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Oktan napisał(a):

Każdy robi jak woli i ma do tego prawo by mieć swoje zdanie, i ja choć mam odmienne niż Ty to Twoje też szanuje. Z czasem zmienisz swoje podejście, kiedyś byłem taki sam, teraz wiem że nie było warto ;)

Dla jasności, nigdzie nie stwierdziłem że regulacja w komorze jest lepsza czy łatwiejsza, wspomniałem tylko że się da i można to zrobić zgodnie ze sztuką mając odrobinę chęci. Oczywistym jest że wolałbym robić luzy na wyjętym silniku, ale zdarzało się szczególnie wersjach turbo&gaz że robiło się na aucie i nie sądzę abym odwalał lipę jak tu niektórzy pewnie próbują zasugerować. Może z czasem przejdą mi chęci jak piszesz, nie upieram się ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artaa napisał(a):

Napiszę z doświadczenia finansowego, jak robiłem to podzwoniłem ;-)

 

Z wyjęciem silnika koszt większy o 2000PLN,

jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi...

ciekawa kwota! Dodatkowo dochodzą wszelkie ryzyka z rozpięciem akcesoriów. Nie wiem jak to się robi, ale na mój rozum, manewrowanie przewodami od klimy, wspomagnia, paliwoymi, chłodzenia, elektrycznymi w aucie prawie 20-letnim nie brzmi bezryzykowo! Potem, mogą wpaść kolejne koszty. Jakbym musiał, to wolałbym znaleźć kogoś kto nawet trochę więcej "weźmie" ale nie będzie narażał auta na powyższe ryzyka - o ile to faktycznie możliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jeśli place za usługę to ma być ona wykonana należycie. A to jak mechanik to zrobi to już jego sprawa. Niektórzy klienci się boją tego że ktoś będzie wyrywał serducho z ich samochodu. Jak mechanik mówi od razu że tyle i tyle z wyjęciem silnika a tyle i tyle na samochodzie to wybieram tańsza opcja a niech on się ewentualnie męczy z tym. Inny powie że tylko z wyjęciem silnika więc niech robi jak mu wygodnie. 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderz do Nagengastu, mi robili regenerację Cusco, też pukały, poza tym jeden miał wywalony uszczelniacz, teraz jest idealnie. 
Dziękuję za sensowną podpowiedź. Będę dzwonił. Niestety będzie trzeba zrobić podmianę zawieszenia żeby auta nie uziemić. Na szczęście mam stare amory w zestawie z Ironmanami po poprzednim właścicielu - w sumie nie wiem po co ale zostawiłem na wszelki wypadek.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chciałbym się poradzić w sprawie kontrolki rezerwy paliwa. Kiedy ona się zapala w Foresterze (II gen. 2006 r. wersja XT 2.5 litra)? Na zdjęciu wskazówka zaczyna się stykać z ostatnią kreseczką, perspektywa zdjęcia nie pozwala tego dostrzec. 

Ciekawe jest to, że nigdy nie wymaksowałem benzyny, żeby rezerwa się zapaliła (nie chcę ryzykować, może jakiś bezpiecznik jest przepalony albo problem z pływakiem?), aczkolwiek w sytuacjach, jak na zdjęciu po zatankowaniu do pełna wchodzi z reguły ~45 litrów, a informacje techniczne w interncie na temat tego modelu mówią o 60 litrach :upside-down-face_1f643-small:

 

Ponadto, czy ktoś z Was rozszyfrował skalę poziomu paliwa, czy małe kreseczki w połowie każdej z połówek wskazują ich połowę? Tak bym to interpretował, ale poziom temperatury oleju ma swoją skalę z bardziej logicznym podziałem.

 

Pozdrawiam 

 

 

 image.thumb.jpeg.ea8b71994376a950f0c7639630280062.jpegimage.thumb.jpeg.f99633fc20864c8ea1da985b7708715a.jpeg

 

Edytowane przez xoxo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
 
Chciałbym się poradzić w sprawie kontrolki rezerwy paliwa. Kiedy ona się zapala w Foresterze (II gen. 2006 r. wersja XT 2.5 litra)? Na zdjęciu wskazówka zaczyna się stykać z ostatnią kreseczką, perspektywa zdjęcia nie pozwala tego dostrzec. 
Ciekawe jest to, że nigdy nie wymaksowałem benzyny, żeby rezerwa się zapaliła (nie chcę ryzykować, może jakiś bezpiecznik jest przepalony albo problem z pływakiem?), aczkolwiek w sytuacjach, jak na zdjęciu po zatankowaniu do pełna wchodzi z reguły ~45 litrów, a informacje techniczne w interncie na temat tego modelu mówią o 60 litrach :upside-down-face_1f643-small:
 
Ponadto, czy ktoś z Was rozszyfrował skalę poziomu paliwa, czy małe kreseczki w połowie każdej z połówek wskazują ich połowę? Tak bym to interpretował, ale poziom temperatury oleju ma swoją skalę z bardziej logicznym podziałem.
 
Pozdrawiam 
 
 
 image.thumb.jpeg.ea8b71994376a950f0c7639630280062.jpegimage.thumb.jpeg.f99633fc20864c8ea1da985b7708715a.jpeg
 

wyjmij zegary i sprawdz zarowke :)
wskazowka od temp chlodziwa tez Ci sie nie pali.
plywak mozna wyjac i wyczyscic co trzeba bo moze sie przycinac i wtedy te wskazania nie sa prawidlowe... chociaz i tak one w subaru sa o kant 4 liter wg mnie ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, xoxo napisał(a):

Witam,

 

Chciałbym się poradzić w sprawie kontrolki rezerwy paliwa. Kiedy ona się zapala w Foresterze (II gen. 2006 r. wersja XT 2.5 litra)? Na zdjęciu wskazówka zaczyna się stykać z ostatnią kreseczką, perspektywa zdjęcia nie pozwala tego dostrzec. 

Ciekawe jest to, że nigdy nie wymaksowałem benzyny, żeby rezerwa się zapaliła (nie chcę ryzykować, może jakiś bezpiecznik jest przepalony albo problem z pływakiem?), aczkolwiek w sytuacjach, jak na zdjęciu po zatankowaniu do pełna wchodzi z reguły ~45 litrów, a informacje techniczne w interncie na temat tego modelu mówią o 60 litrach :upside-down-face_1f643-small:

 

Ponadto, czy ktoś z Was rozszyfrował skalę poziomu paliwa, czy małe kreseczki w połowie każdej z połówek wskazują ich połowę? Tak bym to interpretował, ale poziom temperatury oleju ma swoją skalę z bardziej logicznym podziałem.

 

Pozdrawiam 

 

 

 image.thumb.jpeg.ea8b71994376a950f0c7639630280062.jpegimage.thumb.jpeg.f99633fc20864c8ea1da985b7708715a.jpeg

 

U mnie przy takim poziomie rezerwa się nie pali.

Bardzo rzadko dopuszczam do takiego poziomu paliwa. Rezerwa w 2.5T, wg mojej opinii, powinna się zaczynać od połowy baku. Szczególnie na autostradzie lub na bezdrożach gdzie nie wiesz kiedy będzie następna stacja paliw;)

  • Haha 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2023 o 13:39, Daniel Janus napisał(a):

U mnie przy takim poziomie rezerwa się nie pali.

Bardzo rzadko dopuszczam do takiego poziomu paliwa. Rezerwa w 2.5T, wg mojej opinii, powinna się zaczynać od połowy baku. Szczególnie na autostradzie lub na bezdrożach gdzie nie wiesz kiedy będzie następna stacja paliw;)

U mnie też się nie zapalała, ale potem to już było za późno :biglol:. Po dwóch takich sprawdzeniach, czy się zapali rezerwa, nauczyłem się wsłuchiwać w dźwięk, szum wydobywający się z baku spod tylnych siedzeń,-to był alarm, że czas czym prędzej udać się na stację :biglol::lol:

  • Dzięki! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jedyny szum w kabinie, to ten przedostający się przez bezramkowe szyby :mrgreen:

On 1/2/2023 at 7:21 AM, dominikd said:


wyjmij zegary i sprawdz zarowke :)
wskazowka od temp chlodziwa tez Ci sie nie pali.
plywak mozna wyjac i wyczyscic co trzeba bo moze sie przycinac i wtedy te wskazania nie sa prawidlowe... chociaz i tak one w subaru sa o kant 4 liter wg mnie ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Dzięki za wskazówkę. Orientujesz się, jakie jest dojście do żarówki? Czy to historia z typu "wyjąć silnik, bo inaczej nie ma dojścia"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jedyny szum w kabinie, to ten przedostający się przez bezramkowe szyby :mrgreen:
 
Dzięki za wskazówkę. Orientujesz się, jakie jest dojście do żarówki? Czy to historia z typu "wyjąć silnik, bo inaczej nie ma dojścia"?

szum to pewnie z trojkatow przy lusterkach. 350 x2 za nowe, do tego silikonem uszczelki i bedzie lepiej.

Zegary - 2 srubki w obudowie nad nimi, potem chyba 3 wokol zegarow i juz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minutes ago, dominikd said:


szum to pewnie z trojkatow przy lusterkach. 350 x2 za nowe, do tego silikonem uszczelki i bedzie lepiej.

 

Zegary - 2 srubki w obudowie nad nimi, potem chyba 3 wokol zegarow i juz.

Hm, ciekawy trop, już czytałem o tych trójkąt podobne sugestie. U mnie jeszcze szyby nie trzymają się idealnie swojej osi, muszę tam zajrzeć, czy może siłowniki działają poprawnie.

Co masz na myśli poprzez "silikonem uszczelki", możesz rozwinąć? Ciekawe to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, ciekawy trop, już czytałem o tych trójkąt podobne sugestie. U mnie jeszcze szyby nie trzymają się idealnie swojej osi, muszę tam zajrzeć, czy może siłowniki działają poprawnie.
Co masz na myśli poprzez "silikonem uszczelki", możesz rozwinąć? Ciekawe to.

regulowania dolegania szyb bez dokladnego poczytania manuala nie polecam default_wink.png

silikonem uszczelki jak na zime, zeby nie przymarzaly... przy okazji potrafia sie zrobil bardziej elastyczne i beda lepiej przylegaly do szyb


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

po przejechaniu odległości jakieś 700 km od wymiany uszczelki pokrywy zaworów zauważyłem ,że zaczęła się znowu pocić z okolicy otworu na świecę. Czy w tym przypadku muszę zakupić nowy komplet czy można użyć tego samego tylko dać na uszczelki silikon wysokotemperaturowy? Wiadomo niby nie są to wielkie koszta ale idą ciężkie czasy więc jeśli nie trzeba to po co wydawać 2x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ObywatelX napisał(a):

Witam,

po przejechaniu odległości jakieś 700 km od wymiany uszczelki pokrywy zaworów zauważyłem ,że zaczęła się znowu pocić z okolicy otworu na świecę. Czy w tym przypadku muszę zakupić nowy komplet czy można użyć tego samego tylko dać na uszczelki silikon wysokotemperaturowy? Wiadomo niby nie są to wielkie koszta ale idą ciężkie czasy więc jeśli nie trzeba to po co wydawać 2x.

Silikon sprawę załatwi. Dobry patent jest również zastosować podkładki 0,5mm pod wszystkie śruby, wtedy uszczelka będzie dociśnięta jeszcze bardziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2023 o 09:19, Adam12 napisał(a):

ktoś wiedzę jaki największy aku można załadować

Miarka w rękę i mierzyć jaki wejdzie, potem tylko szukać w tych wymiarach pojemności jaka ci będzie odpowiadać, ale podejrzewam że spokojnie jakaś 60-tka Ah wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...