mirasek Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 15 godzin temu, Oktan napisał(a): Każdy robi jak woli i ma do tego prawo by mieć swoje zdanie, i ja choć mam odmienne niż Ty to Twoje też szanuje. Z czasem zmienisz swoje podejście, kiedyś byłem taki sam, teraz wiem że nie było warto Dla jasności, nigdzie nie stwierdziłem że regulacja w komorze jest lepsza czy łatwiejsza, wspomniałem tylko że się da i można to zrobić zgodnie ze sztuką mając odrobinę chęci. Oczywistym jest że wolałbym robić luzy na wyjętym silniku, ale zdarzało się szczególnie wersjach turbo&gaz że robiło się na aucie i nie sądzę abym odwalał lipę jak tu niektórzy pewnie próbują zasugerować. Może z czasem przejdą mi chęci jak piszesz, nie upieram się 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Napiszę z doświadczenia finansowego, jak robiłem to podzwoniłem ;-) Z wyjęciem silnika koszt większy o 2000PLN, jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Nieźle jak to przeliczysz na roboczogodziny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 Godzinę temu, artaa napisał(a): Napiszę z doświadczenia finansowego, jak robiłem to podzwoniłem ;-) Z wyjęciem silnika koszt większy o 2000PLN, jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi... ciekawa kwota! Dodatkowo dochodzą wszelkie ryzyka z rozpięciem akcesoriów. Nie wiem jak to się robi, ale na mój rozum, manewrowanie przewodami od klimy, wspomagnia, paliwoymi, chłodzenia, elektrycznymi w aucie prawie 20-letnim nie brzmi bezryzykowo! Potem, mogą wpaść kolejne koszty. Jakbym musiał, to wolałbym znaleźć kogoś kto nawet trochę więcej "weźmie" ale nie będzie narażał auta na powyższe ryzyka - o ile to faktycznie możliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 42 minuty temu, AdaSch napisał(a): trochę więcej "weźmie" a powyższe nie zrówna się z: 42 minuty temu, AdaSch napisał(a): mogą wpaść kolejne koszty ? Najwyżej wyjdzie, że pare rurek i oringów będzie do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2022 (edytowane) Z drugiej strony jeśli place za usługę to ma być ona wykonana należycie. A to jak mechanik to zrobi to już jego sprawa. Niektórzy klienci się boją tego że ktoś będzie wyrywał serducho z ich samochodu. Jak mechanik mówi od razu że tyle i tyle z wyjęciem silnika a tyle i tyle na samochodzie to wybieram tańsza opcja a niech on się ewentualnie męczy z tym. Inny powie że tylko z wyjęciem silnika więc niech robi jak mu wygodnie. Edytowane 27 Grudnia 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 30 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2022 Uderz do Nagengastu, mi robili regenerację Cusco, też pukały, poza tym jeden miał wywalony uszczelniacz, teraz jest idealnie. Dziękuję za sensowną podpowiedź. Będę dzwonił. Niestety będzie trzeba zrobić podmianę zawieszenia żeby auta nie uziemić. Na szczęście mam stare amory w zestawie z Ironmanami po poprzednim właścicielu - w sumie nie wiem po co ale zostawiłem na wszelki wypadek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xoxo Opublikowano 1 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 (edytowane) Witam, Chciałbym się poradzić w sprawie kontrolki rezerwy paliwa. Kiedy ona się zapala w Foresterze (II gen. 2006 r. wersja XT 2.5 litra)? Na zdjęciu wskazówka zaczyna się stykać z ostatnią kreseczką, perspektywa zdjęcia nie pozwala tego dostrzec. Ciekawe jest to, że nigdy nie wymaksowałem benzyny, żeby rezerwa się zapaliła (nie chcę ryzykować, może jakiś bezpiecznik jest przepalony albo problem z pływakiem?), aczkolwiek w sytuacjach, jak na zdjęciu po zatankowaniu do pełna wchodzi z reguły ~45 litrów, a informacje techniczne w interncie na temat tego modelu mówią o 60 litrach Ponadto, czy ktoś z Was rozszyfrował skalę poziomu paliwa, czy małe kreseczki w połowie każdej z połówek wskazują ich połowę? Tak bym to interpretował, ale poziom temperatury oleju ma swoją skalę z bardziej logicznym podziałem. Pozdrawiam Edytowane 1 Stycznia 2023 przez xoxo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Witam, Chciałbym się poradzić w sprawie kontrolki rezerwy paliwa. Kiedy ona się zapala w Foresterze (II gen. 2006 r. wersja XT 2.5 litra)? Na zdjęciu wskazówka zaczyna się stykać z ostatnią kreseczką, perspektywa zdjęcia nie pozwala tego dostrzec. Ciekawe jest to, że nigdy nie wymaksowałem benzyny, żeby rezerwa się zapaliła (nie chcę ryzykować, może jakiś bezpiecznik jest przepalony albo problem z pływakiem?), aczkolwiek w sytuacjach, jak na zdjęciu po zatankowaniu do pełna wchodzi z reguły ~45 litrów, a informacje techniczne w interncie na temat tego modelu mówią o 60 litrach Ponadto, czy ktoś z Was rozszyfrował skalę poziomu paliwa, czy małe kreseczki w połowie każdej z połówek wskazują ich połowę? Tak bym to interpretował, ale poziom temperatury oleju ma swoją skalę z bardziej logicznym podziałem. Pozdrawiam wyjmij zegary i sprawdz zarowke wskazowka od temp chlodziwa tez Ci sie nie pali.plywak mozna wyjac i wyczyscic co trzeba bo moze sie przycinac i wtedy te wskazania nie sa prawidlowe... chociaz i tak one w subaru sa o kant 4 liter wg mnie Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 16 godzin temu, xoxo napisał(a): Witam, Chciałbym się poradzić w sprawie kontrolki rezerwy paliwa. Kiedy ona się zapala w Foresterze (II gen. 2006 r. wersja XT 2.5 litra)? Na zdjęciu wskazówka zaczyna się stykać z ostatnią kreseczką, perspektywa zdjęcia nie pozwala tego dostrzec. Ciekawe jest to, że nigdy nie wymaksowałem benzyny, żeby rezerwa się zapaliła (nie chcę ryzykować, może jakiś bezpiecznik jest przepalony albo problem z pływakiem?), aczkolwiek w sytuacjach, jak na zdjęciu po zatankowaniu do pełna wchodzi z reguły ~45 litrów, a informacje techniczne w interncie na temat tego modelu mówią o 60 litrach Ponadto, czy ktoś z Was rozszyfrował skalę poziomu paliwa, czy małe kreseczki w połowie każdej z połówek wskazują ich połowę? Tak bym to interpretował, ale poziom temperatury oleju ma swoją skalę z bardziej logicznym podziałem. Pozdrawiam U mnie przy takim poziomie rezerwa się nie pali. Bardzo rzadko dopuszczam do takiego poziomu paliwa. Rezerwa w 2.5T, wg mojej opinii, powinna się zaczynać od połowy baku. Szczególnie na autostradzie lub na bezdrożach gdzie nie wiesz kiedy będzie następna stacja paliw 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 W dniu 1.01.2023 o 20:36, xoxo napisał(a): Do rezerwy jeszcze troszkę brakuje. Tak miałem w SG i tak mam w SF. Tak czy siak nie staram się schodzić poniżej 1/3 paliwa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacobLBN Opublikowano 3 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 Cześc, szybkie pytanie. Czy fotele z forestera IV USA pasują do wersji europejskiej? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 3 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 W dniu 2.01.2023 o 13:39, Daniel Janus napisał(a): U mnie przy takim poziomie rezerwa się nie pali. Bardzo rzadko dopuszczam do takiego poziomu paliwa. Rezerwa w 2.5T, wg mojej opinii, powinna się zaczynać od połowy baku. Szczególnie na autostradzie lub na bezdrożach gdzie nie wiesz kiedy będzie następna stacja paliw U mnie też się nie zapalała, ale potem to już było za późno . Po dwóch takich sprawdzeniach, czy się zapali rezerwa, nauczyłem się wsłuchiwać w dźwięk, szum wydobywający się z baku spod tylnych siedzeń,-to był alarm, że czas czym prędzej udać się na stację 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xoxo Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 U mnie jedyny szum w kabinie, to ten przedostający się przez bezramkowe szyby On 1/2/2023 at 7:21 AM, dominikd said: wyjmij zegary i sprawdz zarowke wskazowka od temp chlodziwa tez Ci sie nie pali. plywak mozna wyjac i wyczyscic co trzeba bo moze sie przycinac i wtedy te wskazania nie sa prawidlowe... chociaz i tak one w subaru sa o kant 4 liter wg mnie Sent from my iPhone using Tapatalk Dzięki za wskazówkę. Orientujesz się, jakie jest dojście do żarówki? Czy to historia z typu "wyjąć silnik, bo inaczej nie ma dojścia"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 U mnie jedyny szum w kabinie, to ten przedostający się przez bezramkowe szyby Dzięki za wskazówkę. Orientujesz się, jakie jest dojście do żarówki? Czy to historia z typu "wyjąć silnik, bo inaczej nie ma dojścia"?szum to pewnie z trojkatow przy lusterkach. 350 x2 za nowe, do tego silikonem uszczelki i bedzie lepiej.Zegary - 2 srubki w obudowie nad nimi, potem chyba 3 wokol zegarow i juz.Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xoxo Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 49 minutes ago, dominikd said: szum to pewnie z trojkatow przy lusterkach. 350 x2 za nowe, do tego silikonem uszczelki i bedzie lepiej. Zegary - 2 srubki w obudowie nad nimi, potem chyba 3 wokol zegarow i juz. Hm, ciekawy trop, już czytałem o tych trójkąt podobne sugestie. U mnie jeszcze szyby nie trzymają się idealnie swojej osi, muszę tam zajrzeć, czy może siłowniki działają poprawnie. Co masz na myśli poprzez "silikonem uszczelki", możesz rozwinąć? Ciekawe to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Hm, ciekawy trop, już czytałem o tych trójkąt podobne sugestie. U mnie jeszcze szyby nie trzymają się idealnie swojej osi, muszę tam zajrzeć, czy może siłowniki działają poprawnie. Co masz na myśli poprzez "silikonem uszczelki", możesz rozwinąć? Ciekawe to.regulowania dolegania szyb bez dokladnego poczytania manuala nie polecam silikonem uszczelki jak na zime, zeby nie przymarzaly... przy okazji potrafia sie zrobil bardziej elastyczne i beda lepiej przylegaly do szybSent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 5 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 Witam, po przejechaniu odległości jakieś 700 km od wymiany uszczelki pokrywy zaworów zauważyłem ,że zaczęła się znowu pocić z okolicy otworu na świecę. Czy w tym przypadku muszę zakupić nowy komplet czy można użyć tego samego tylko dać na uszczelki silikon wysokotemperaturowy? Wiadomo niby nie są to wielkie koszta ale idą ciężkie czasy więc jeśli nie trzeba to po co wydawać 2x. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 Kup Nowa uszczelkę. Później będziesz się wkurzał czyszcząc z silikonu przy następnej jakiejś robocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris16 Opublikowano 5 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2023 Czy ktoś się orientuje jakie oznaczenie ma filtr k&n do sf 125 km puszka filtra zaraz pod podszybiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 6 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2023 23 godziny temu, ObywatelX napisał(a): Witam, po przejechaniu odległości jakieś 700 km od wymiany uszczelki pokrywy zaworów zauważyłem ,że zaczęła się znowu pocić z okolicy otworu na świecę. Czy w tym przypadku muszę zakupić nowy komplet czy można użyć tego samego tylko dać na uszczelki silikon wysokotemperaturowy? Wiadomo niby nie są to wielkie koszta ale idą ciężkie czasy więc jeśli nie trzeba to po co wydawać 2x. Silikon sprawę załatwi. Dobry patent jest również zastosować podkładki 0,5mm pod wszystkie śruby, wtedy uszczelka będzie dociśnięta jeszcze bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 Panowie i Panie. Czy ma ktoś wiedzę jaki największy aku można załadować do SJ XT? Fabryczny jest 42Ah ale nie chcę wkładać zbyt dużego żeby uniknąć sytuacji permanentnego niedoładowania. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 7 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 Nie ma opcji niedoładowania ;-) To nie maluch z prądnicą... Alternatory obecnie to od 100A do 200A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 Dziękuję. Pewnie nie maluch ale wolałem dopytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 8 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 W dniu 7.01.2023 o 09:19, Adam12 napisał(a): ktoś wiedzę jaki największy aku można załadować Miarka w rękę i mierzyć jaki wejdzie, potem tylko szukać w tych wymiarach pojemności jaka ci będzie odpowiadać, ale podejrzewam że spokojnie jakaś 60-tka Ah wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się