Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Chcesz wymienić klemy? Generalnie takie jak pokazałeś mają sens gdy faktycznie dużo grzebiesz przy samochodzie i często odpinasz właśnie kleme żeby było bezpiecznie. 

 

Kiedyś ojcu w starej maździe klekocie wymieniłem klemy na takie do "audio", generalnie dość masywne ze złączami śrubowymi jak w kostce świecznikowej, tylko że na przewody 25-50mm2. Dokręcane na imbus Rozrusznik kręcił po tym jak szalony.

Najpierw było takIMG_20221106_105858.thumb.jpg.f5e0e0b27c523810d060045b37382556.jpg

 

Po czasie robił się luz między przewodem i klemą, no to zrobiłem najpierw takIMG_20221107_094948.thumb.jpg.b584fa6adcb3354e4c58ec02e2dc6ecd.jpg

 

Po słusznej uwadze zrobiłem w końcu tak z przewodami:)

IMG_20221108_123136.thumb.jpg.cff9bd5d5ba1e154d7e9fc7e6879cc0d.jpg

 

Przez to, że ściąganiem i zakładałem na słupek klemę, to minimalnie już go ubyło przy górnej części.

No to teraz klemę pasuje wymienić na jedną z tych dwóch, żeby już uniknąć ściągania jej ze słupka.

FB_IMG_1668146553812_edit_137654328942536.jpg.e3760e9702a7d9402bf8c47a2a45c049.jpg

 

Całkiem fajne jest to rozwiązanie po prawej i wygodne to skłaniam się ku tej po lewo, bo i tak, gdy mam coś robić przy aucie to biorę narzędzia. Jeszcze przyłożę jedną i drugą w aucie i zobaczę jak to wygląda :)

 

Te do "audio" to masz na myśli coś takiego?

Screenshot_20221111_071405_com.opera.browser_edit_138360531545553.thumb.jpg.fbed2e211b5198b0a25017fc3cc3a993.jpg

 

Screenshot_20221111_071359_com.opera.browser_edit_138379330388258.jpg.c2655355e9bf87ea106323da960ee0e1.jpg

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem na myśli te właśnie do "audio".

Kup ta po lewej z Twojego zdjęcia, jeśli mam dobre wrażenie to tam jest zacisk do przekręcenia kabla na śrubce M6. Oczko musisz dobrać też z otworem 6mm. Jakieś grubsze, np takie jak miałeś na drugim zdjęciu tam gdzie dwa kable były przekręcone. Ale z otworem 6mm. I będzie git 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ewemarkam napisał(a):

Tak miałem na myśli te właśnie do "audio".

Kup ta po lewej z Twojego zdjęcia, jeśli mam dobre wrażenie to tam jest zacisk do przekręcenia kabla na śrubce M6. Oczko musisz dobrać też z otworem 6mm. Jakieś grubsze, np takie jak miałeś na drugim zdjęciu tam gdzie dwa kable były przekręcone. Ale z otworem 6mm. I będzie git 

FB_IMG_1668146553812_edit_151455111801367.jpg.34b8e56a0c015f22412828f57037ecae.jpg

To tutaj jest na mi i oczko też mam na m8 :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie na temat, Ale wklejam - moje rozwiązanie brzeczaacych osłon.

Podkładki mosiądz m8 20mm 8szt
m8 i 16mm 2szt
Szpilki 40mm 5 szt
oraz 35mm 2 szt
Dwie podkładki 4mm A2
Nakrętki miedziane z kołnierzem m8

Osłony zabezpiecze jeszcze ocynkiem
IMAG0268.thumb.jpg.bd3e5ae087b4d6c0ba54487f34245532.jpg
IMAG0267.thumb.jpg.36e0dc5d52c6c5256fb4a60f1314ad84.jpg
IMAG0266.thumb.jpg.12ca8127eea55ce791debcd96270bdaf.jpg
IMAG0269.jpg


  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2022 o 21:38, MrJ napisał(a):

Wyrzuca mi ostatnio błąd P2007. Forester XT 2006. Czy mogę jakoś łatwo sprawdzić czy klapy tgv nie są zblokowane? Trzeba rwać kolektor? 
Czy to raczej kwestia przewodów podciśnienia i szukać jakiś nieszczelności? 

Dla potomnych. 

Prawdopodobnie przyczyną był uszkodzony czujnik TGV. Prawdopodobnie, bo skanowałem tylko appka na telefon i wyrzucało P2007. Już wcześniej sprawiał problemy, no i któryś z poprzednich właścicieli go wymieniał, bo wygląda na zamiennik. 

Teraz wrzuciłem sprawną ori używkę i wszystko wróciło do normy, choć zrobiłem ok 100 km dopiero.

 

Zobaczymy, jak znów coś wyskoczy około TGV, to chyba pójdę w najpewniejsze rozwiązanie, czyli wywalenie tego ustrojstwa :D Zapasowe lornetki już mam, więc idealnie pod zimowe wieczory ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, ipsx82 napisał(a):

Ooo ceramiczna wtyczka :P czyżby  stara plastikowa się  stopiła :biglol:

Możliwe, że już się plastik ciut wykruszył, bo od czasu do czasu muszę poprawiać kostkę, żeby mi świeciło światło mijania. Chcąc mieć raz, a dobrze wymieniam obie. Może jeszcze uda mi się dorwać tą gumową osłonę na kostkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wczoraj wymieniłem przerdzewiały tłumik końcowy w aucie. Przy okazji w przerwie zerknąłem na bagnet oleju jako, że kanał idealnie w poziomie. Patrzę minimum. Dolałem jakieś 0.6 litra zajechałem na parking pod blokiem i jeszcze sprawdziłem w miejscu gdzie też jest dosyć równo. Poziom był blisko max. Wydawało by się, że wszystko ok. Dziś w trakcie jazdy że świateł patrzę a za mną chmura jak z lokomotywy. Zatrzymałem się na parkingu kopci jak hoooy. Przegoniłem go po ekspresówce i na koniec jazdy było niby okej. Ogólnie silnik bierze olej ale dymienie zwykle było prawie niezauważalne. Za dwa dni mam przegląd I jeśli to się powtórzy to raczej kaplica. Możliwe, że nie wiem przez to, że oleju jest pod max by tak kopcił? Zazwyczaj mam pół bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, tROZ napisał(a):

Pytanie czy te felgi podejdą do Forestera Sh wolnossaka. 
Oryginalnie chyba powinno być ET48, te felgi z tego co wiem mają ET55, trochę się obawiam, że bardzo się schowają wgłąb nadkoli.

Miałem w OBKu (ET48) zimówki na kupionych bez zastanowienia 17-tkach od Legacy właśnie (ET55), wyglądało to jak najedzony gość w butach typu raciczki. 

Myślę że w karoserii SH będzie podobnie. 

 

 

Edytowane przez Fala
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2022 o 21:29, ObywatelX napisał(a):

przez to, że oleju jest pod max by tak kopcił?

Jak jest między kreskami tzn., że jest tak jak ma być i nie jest to powodem spalania oleju. Nawet ilość oleju ponad max to nie powód do jego spalania przez silnik. 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość użytkowników tego się pozbywa , diagnosta nie wyłapie braku tego elementu jak będzie komputerowo wykasowany.

Jedynie środowisko będzie cierpieć codziennie przy uruchamianiu zimnego silnika i zamiast 5 g Co2 będzie 8 g  i skróci się żywotność katalizatora o rok może dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał progi bo mi diagnosta podbił warunkowo dziur jeszcze brak ale ruda

już tak zadziałała że pod naciskiem śrubokręta wpada co prawda pod spodem ale szkoda żeby wyszła na świat:D

Próbowałem coś wyszukać ale tylko t\z rynny czytaj reperaturka a blacharz chce progi oryginalnie zakoniczone 

czy jest to jeszcze do zdobycia 

Zapomniałem pacjent to forek SF z 2001r 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem prościej bo do SH miałem zdrowego dawce...

 

Możesz rozciąć próg przy końcu i zobaczyć co tam słychać, ale obstawiam że będziesz wstanie jedynie pozostawić skrajnie wewnętrzną część progu (z tą częścią łączone są wzmocnienia poprzeczne karoserii)

 

Wymiana sama progów nie jest mega zaawansowana technicznie by to zrobić z głową trzeba sporo narzędzi czasu. Do zgrzewów polecam zestawy do rozwiercania zgrzewów.(takie wiertła koronkowe gdy ma szpic prowadzenie praca jest nieporównywalnie przyjemniejsza w porównaniu z standardowymi wiertłami do zgrzewów)

 

jak sprawdzić czy progi mają powoli dość?? jeśli progi są zmęczone to samochód traci sztywność warto mieć też porównanie z innym egzemplarzem.

 

U mnie w SH progi były tak silnie skorodowane że po wjechaniu na krawężnik tylnym kołem, nie było opcji poprawnego zamknięcia tylnej klapy. po wymianie jednego progu sztywność karoserii już wzrosła, a po zrobieniu obu klapa zamyka się podobnie na krawężniku jak na prostym odcinku...

Wymienianie samego zewnętrznego poszycia jeśli w środku mamy poważną korozję(głębokie wżery) mija się z celem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...