Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Subary napisał(a):

Rozmiar oryginalnego radia nie jest 2DIN. Gdy montowałem tam zamiennik, wymieniałem ramkę na model bez uchwytu na kubek i trochę szlifowania.

Ja mam bez uchwytu i to podobno to 2din

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekajcie bo już się zgubiłem z jednym tematem; US i JP mają daszki 2din; wiem, że przedlift nie ma 2din, tam jest jakiś inny rozmiar, a polift Europa ma 2 din czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2023 o 22:10, Vercy napisał(a):

czy to możliwe, że tylna tablica rejestracyjna  jest przykręcona na śrubie z nakrętką a nie na gwincie?

Na przodzie jest listwa metalowa z dwoma nitonakrętkami a to wszystko jest przyczepione od zderzaka za pomocą elastycznych klipsów - bardzo nie polecam wkręcać nierdzewek - nie do wykręcenia bo koroduje tylko tulejka i zaciska śrubę która jest miękka i się ukręca. Wyciągniecie jej to był ine mały wyczyn. Żaden płyn do gwintów itp nie pomógł, na koniec na szczęście śruba wystawała poza tulejkę, brutalna siła, imadło i udało mi się ją wykręcić.

 

będę miły i napiszę nr części

57790FA440 blaszka

57728FA000 klipsy

 

EDIT: doczytałem ,że tylna - tam tuleki są elementem  klapy bagażnika która lubi korodować pod tablicą.

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie u gazownika i wymianie filtrów na jeden dzień przestała działać instalacją LPG. Centralka zaczęła dziwnie mrugac po czym zgasla. Kolejnego dnia wszystko niby było ok z tymże z 2 kresek w baku zrobiły się 3. Poczytałem że to może kwestia masy. Wyczyściłem więc wszystkie styki przy klemach. No i teraz pokazuje mi pełny bak chociaż wiem że to niemożliwe. Na oko przewody wygladaja na całe ale wiadomo jak może być. Może ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć jak sprawdzic to multimetrem? Sprawdzałem przeć interfejs STAGA no i jedyny błąd to brak napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ObywatelX napisał(a):

Po wizycie u gazownika i wymianie filtrów na jeden dzień przestała działać instalacją LPG. Centralka zaczęła dziwnie mrugac po czym zgasla. Kolejnego dnia wszystko niby było ok z tymże z 2 kresek w baku zrobiły się 3. Poczytałem że to może kwestia masy. Wyczyściłem więc wszystkie styki przy klemach. No i teraz pokazuje mi pełny bak chociaż wiem że to niemożliwe. Na oko przewody wygladaja na całe ale wiadomo jak może być. Może ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć jak sprawdzic to multimetrem? Sprawdzałem przeć interfejs STAGA no i jedyny błąd to brak napięcia.

Multimetrem takim zwykłym nie sprawdzisz bo jak kabel będzie zgnity ale jedna żyła cała to pokaże przejście bo miernik nie obciąża go żadnym amperem. Zgnite przewody najlepiej sprawdzać za pomocą żarówki o prądzie  co najmniej 0,5 A 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Edmund Ja w takich sytuacjach zabezpieczam korpus przed odpryskami i spawam płaskownik w środek bieżni.
Uwaga bieżnia może pęknąć i lub nawet odprysnąć kawałkiem metalu.

Wtedy masz za co chwycić lub poprzez zrobiony wcześniej otwór w płaskowniku wkręcić szpilkę i mieć za co ciągnąć.

Są zapewne specjalistyczne narzędzia, ale kilka razy w podobnych sytuacjach mi się udało.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy w temacie Subaru. 

Subaru Forester MY03 2.0 XT. Pytanie dotyczy szyberdachu. Wyczyszczony nasmarowany. Ale żeby się otwierał lub zamykał muszę cały czas klikać przełącznikiem. A gdzieś wyczytałem że w mojej wersji wystarczy przytrzymać przycisk i powinien do odpowiednich punktów otwierać i zamykać się sam. Czy ktoś coś podpowie?

Dziękuję i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest, czasem to wina kontaktów na rezystorze. On jest po lewej stronie przy tym małym schowku. Dochodzi do niego wtyczka. Ten rezystor odpowiada za wzięcie na siebie dużego prądu przy blokadzie silnika okien czy szyberdachu. Mi od wibracji popękały przewody przy wtyczce i przy obciążeniu podczas pracy szyby i dach chodziły coraz gorzej aż totalnie odpadł kabelek z przegrzania.

 

tak to wygląda na schemacie

 

image.thumb.png.e8d3a07b4640914a08ba5a646f66a27b.png

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AdaSch napisał(a):

tak jest, czasem to wina kontaktów na rezystorze. On jest po lewej stronie przy tym małym schowku. Dochodzi do niego wtyczka. Ten rezystor odpowiada za wzięcie na siebie dużego prądu przy blokadzie silnika okien czy szyberdachu. Mi od wibracji popękały przewody przy wtyczce i przy obciążeniu podczas pracy szyby i dach chodziły coraz gorzej aż totalnie odpadł kabelek z przegrzania.

 

tak to wygląda na schemacie

Dzięki za odpowiedź. A czy mógł byś w wolnym czasie pstryknąć fotkę tego przekaźnika. Bo tyle o ile na mechanice się trochę znam, o tyle elektryka już kuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szybkich pytań czy te pierścienie sprężynujące  trzymające przeguby wew. zostają w tylnym  dyfrze czy powinny wyjść z przegubami ? Fura SF 99 125 km

Edytowane przez kris16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2023 o 16:06, AdaSch napisał(a):

sprawdź kable i jakość kontaktu.

Dzięki znalazłem kable ok, kontakt też wydaje się być w porządku. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tej "kości" miernikiem? Jakieś inne pomysły? Może przełącznik albo coś w silniczku? Jak się ta "kość" nazywa, albo jakiś namiar może komuś zalega?

Edytowane przez PawelLuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kris16 napisał(a):

Z szybkich pytań czy te pierścienie sprężynujące  trzymające przeguby wew. zostają w tylnym  dyfrze czy powinny wyjść z przegubami ? Fura SF 99 125 km

Powinny zostać  na wystającym wieloklinie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie nie ma ktoś wałka do ustalania sprzęgła przy montażu potrzebuje go bo chce wymienić łożysko na kole zamachowym (wymieniam bo i tak zrzucam skrzynie ) ? albo  gdzie to dorwać ? xD

Edytowane przez kris16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kris16 napisał(a):

Szybkie pytanie nie ma ktoś wałka do ustalania sprzęgła przy montażu potrzebuje go bo chce wymienić łożysko na kole zamachowym (wymieniam bo i tak zrzucam skrzynie ) ? albo  gdzie to dorwać ? 

Jaki rozmiar ma to łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...