Skocz do zawartości

133699

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    131
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O 133699

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kielce
  • Auto
    Impreza GC 94'

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Był teraz. Generalnie spoty są średnio co dwa tygodnie
  2. Kupić używanego WMa, wypełnić po swojemu i się wozić. Ja nie narzekam. Jest w środku głośno (nie mam nic w bagażniku, same blachy i tylko jeden kat, to swoją drogą) ale na zewnątrz jeszcze nikt mi się nie skarżył. Co do kolektora z GT najpewniej potrzeba pompy wody z GT, bo jest niższy. Tak się robi przy uturbianiu. Co do kolektora z legacy I wywalenie w nim kata podobno powoduje niesamowicie metaliczny dźwięk.
  3. 133699

    Impreza 1.5 remont silnika

    Był już ktoś tutaj co swapował 1.5 na 2l, podobno było kilka różnic przy kompie. Nie mniej, na 85% problemów wielkich nie powinno być, grunt by typ/phase się zgadzał, reszta raczej wygląda klasycznie. I aha, mówię o 1.5 na 2l 125km, 2.0R 160km wymaga troszkę więcej i to będzie rzeźba. Opcją jest swap na 2.5. Raz, że zacznie to przyzwoicie jeździć a dwa, jest praktycznie p&p. Co do stanu używanych słupków to bym się nie martwił, wolnossaki są trudne do zabicia.
  4. 133699

    Ej22 impreza - Turbo

    Chodziło, ale nie zawsze. Fakt że ameryka miała głównie single porty przy 2.2 ale miała też duale, np legacy obk forestery. Bardziej chodzi o odprężenie silnika i to, że głowica 2.5 ma większe ssące. A podobno nie będzie jeździć ale to dobrze, nie wierzyłem że doczekam czasów kropki która nie ciśnie po soft turbo Docelowo sam myślałem o takim zestawie - na oesach mimo ~200-210km max (bez odprężania te silniki nie jeżdżą długo, sorry, na więcej bym nie liczył) coś takiego jest wybitnie konkurencyjne. Nie jest mniej zabawy, wszak do turbo wsadzasz zabawki z turbo i to koniec. Przy kompresorze musisz znaleźć miejsce, sam dorobić rurki, wyosiować napęd i zamocować to stabilnie. Jeśli nie odprężasz silnika to masz podwójny problem bo silnik może Ci szybko podziękować przez budowanie gwałtownie boosta na niskich rpm. Żeby to miało ręce i nogi najlepiej użyć sprzęgiełka- i też mogą być z tym cyrki, od biedy bypass. Z kompresorami jest o tyle problem że do wyboru masz albo ciężkie i wyjące wyporówki Eatona, albo TVS1320 ale bez cięcia się nie obejdzie. Samo 2.5 lubi się gotować to co dopiero będzie z kompresorem - czyli dochodzi kwestia chłodzenia. 2.5 to zwykle phase 2 i komputery to loteria, jedni walą 0.5bara z miejsca, drudzy stoją na 0.2 bo komputer nie rozumie co ma zrobić i nawet fmu nie pomaga, a ewentualny DET3 w FIT jest A drogi, B problematyczny, C na koniec wyjdą cyrki z gazem (jeśli ktoś ma) bo komputer nie da normalnej mapy. Dlatego najczęściej jeśli się tylko da, to wrzuca się kompa od ej18 który jest totalną enigmą i silnik jeździ na nim tak, jak by to turbo miał seryjnie. Poza tym- hulaj dusza, sam od roku poważnie myślałem nad budową 2.5 na kompresorze, szczerze nadal mi to chodzi po głowie. Nie mniej dobry słupek 2.5 to koszt ~2k + dolicz rozrządy uszczelki i nigdy nie wiadomo kiedy to wybuchnie, odprężenie może być problematyczne bo części (szpilki, uszczelkę) musisz ściągać ze stanów, głowice nie wiem z czego można podebrać. Dobrze jest to traktować w formie zabawy bo jeśli zsumuje się to wszystko na koniec wyjdzie nam, że naprawdę prościej było kupić rozbitka, zabrać wszystko (od razu hamulce, magiel, zawieszenie i drobnice) a reszte sprzedać i zestaw wychodzi mega tanio.
  5. 133699

    Ej22 impreza - Turbo

    Ścianki ma cienkie, tłoki w sumie spoko choć wszystko też zależy od rocznika - poza zapłonem zmieniano też poziom sprężania, im większy tym gorzej dla tłoków. Przy 2.2 jak pamiętam też były jakieś cyrki z dopasowaniem kolektora turbo ale nie pamiętam o co chodziło, w każdym razie łatwe do obejścia. Generalnie sposób na niezawodność takich wydumek to inne tłoki i głowice (tłoki nie pamiętam z czego chyba ej205/7 albo ej22t- tylko weź to dostań w pl, głowice ej25d), potem hulaj dusza piekła niema, a i bez tłoków naprawdę wiele można. Co najwyżej zaczyna się kwestia opłacalności, bo cenowo jeśli to ma mieć ręce i nogi (cały wydech z turbo, kolektor turbo ic węże turbo, sanki i kilka drobnic turbo, doliczenie chociaż hamulców dwutłok) wychodzi jak kupno rozbitego WRX i przełożenie wszystkiego, a nadal nie przekraczamy 170/180km bez odprężania, na plus że z mniejszym lagiem niż normalne turbo, fajnie o tyle że jak coś się zepsuje to słupek mamy za grosze i bawimy się dalej. Obecnie zbieram jakieś śmieci z S Turbo, moje ej18 trzyma kompresje więc jeśli nie znajdę Legacy 2.5 na dawcę, najpewniej uturbie dla sportu swój, więc nie wykluczam że kilka rzeczy rzeczy jeszcze rozwieję na ten temat.
  6. 133699

    Ej22 impreza - Turbo

    zwykłe ej20? też miało phase 1 i 2. Powiem najkrócej- im starsze, tym lepiej. Bodajże jak auto ma MAF to jest spacerek (czyli do bodajże 96r), jak MAP (czyli nowszy) to poza FMU trzeba jeszcze dokładać jakiś kontroler czy coś. Są ludzie co tego nie robią ale hamburgery mają jebca odnośnie tego, więc coś jest na rzeczy. Generalnie pod turbo najlepsze jest ej18 (i potwierdza to milion projektów), chociaż ej22 też niczym mu nie ustępuje po odprężeniu Generalnie jak ktoś ma jak zdrutować wydech za małą kase to warto się pobawić, zwłaszcza że słupki kosztują tyle co lepszy olej.
  7. Niemasz tarczobębnów? Wówczas przeważnie wystarczy złapać linki ręcznego przy samym bębnie i poluzować u mnie przynajmniej tak to działa
  8. 133699

    Ej22 impreza - Turbo

    Filozofii niema. Jeśli masz phase 1 to potrzebujesz w zasadzie FMU i rurki do wydechu/turbo, do pół bara powinno to jeździć bez strojenia. Przy czym 2.2 ma dosyć kruche tłoki i warto mieć to na uwadze.
  9. Gdzieś na fejsie udzielił się facet był w okolicy z rozbitym GC w moim kolorze. Telefon i po pół godziny byłem po skrzydło. Miałem nie brać w ogóle, potem miałem brać choćby na handel - bo przyjemna cena, końcowo jak sprawdziłem stan swojej klapy to uznałem że dwie dziurki więcej nie zrobią jej różnicy szczerze, dobrze to wygląda.
  10. Raz na rok zdarza się, ze to auto widzi myjkę wpadly nakładki i duży wing. Halogeny też zmieniłem. Założyłem dla przysłowiowej "beki", wkrótce będzie to wszystko w dziale sprzedam.
  11. 133699

    Pozdrawiamy sie :)

    Możesz wytłumaczyć co jest tutaj nie tak? tak z ciekawości. Chodzi o to że będzie musiał przejechać przez ciągłą? Sam forester świetny, to bardzo rzadki kolor
  12. Możliwe wysprzęglik/wybierak gdzieś się zawiesza, albo linka? ssakowe skrzynie są na linkę (WRX hydraulika), więc gdzieś coś mogło sparcieć. Sprzęgło od NA jest inne, ale z tego co wiem pasują zamiennie.
  13. Dyfer masz pewnie normalny otwarty. Dyfry generalnie nie różniły się niczym szczególnym. Jak uważasz, czy to skrzynia wrx czy NA obie są z zapałek.
  14. 133699

    Trzymanie boczne foteli

    Z ciekawości - TypeR'owe różnią się "głębokością" od WRX/TypeRA? na zdjęciach wydają się głębsze ale nie wiem czy to nie jest po prostu kwestia materiału. Osobiście polecę po prostu klasykę w postaci stołków z Klasyka GT/WRX. Według mnie są idealnym kompromisem między cywilną jazdą a czymś w czym można pewnie poszaleć. Dorzucenie pasów 3 punktowych to już w ogóle bajka, czuje się całe auto. Siedziałem w różnych stołkach z GD WRX/STi i jednak to nie było to. Trzymanie do dupy, wysokie, takie po prostu "usportowione" nic więcej. Ale to może ja mam dziwne wymogi odnośnie sportowego fotela. Co do wysiadania problemów niema - no chyba że pasażer
×
×
  • Dodaj nową pozycję...