Jump to content

respect

Użytkownik
  • Content Count

    2191
  • Joined

  • Last visited

About respect

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Skąd
    KR
  • Auto
    GT'00,XT'03

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pamiętam Mariana jakby wczoraj. Prosimy o połączenia tematów - może da się tu wkleić "14 rocznica śmierci MB"
  2. nie dlatego. Nawet , gdyby spiął na amen też by poległ. Przyczyna jest w dyfrach na osiach.
  3. Ale przeczytaj uważnie -chodzi o czarnego forka SG . Jest to właśnie prosty mechaniczny napęd. No sam sobie zaprzeczasz :Właśnie to sprzęgło to LSD. Ale odnosiłeś się do napędu subaru, a taki w nim nie występuje. Mój przykład dotyczy czarnego starego forka. imprezę wrx z lat 2000 - 2007 też uważasz za dobrą w terenie? (napęd taki sam jak w forku SG) Nie zaprzeczam, ale czy porównywałeś np. na autostradzie, na której jeden pas ruchu posypany śniegiem , a drugi nie? Wiadomo,że jeśli jedziemy tak wolno,ze napędy nie mają co robić ,to nic nie porównasz, bo ośką też ludzie jadą podobnie. pozdr.
  4. Tu się mylisz –opona ma znaczenie , a konkretnie proporcje między średnicą i rozstawem rolek i średnicą opon. Nie, zobacz czarnego forka na filmie alfinty- „ na jednym przyczepnym kole” wyjechał pod górę. Jak to pomijasz LSD ,skoro każde manualne subaru 4x4 (pomijając justy) go ma Dyrektor to ładnie wyjaśnił ,ale faktycznie na filmie trochę mały skręt ,żeby auto nie chciało jechać . Gaz był do dechy? Temat jest bardzo złożony.Jeśli jeżdzisz Landem i porównujesz osobówkę w terenie to można porównać te auta porównać na autostradzie w zimie przy zróżnicowanej przyczepności. Sens średni. Różne napędy mają różne przeznaczenie. Jeśli chcemy ostro przyśpieszać to fajnie mieć szperę np. płytkową ,ale gdy jedna strona straci przyczepność -prościej to wyobrazić sobie dla FWD- to auto ma tendencję do nagłego skrętu , więc trzeba trzymać kierę i koncentrację non stop. Bez szpery najwyżej stracimy na przyśpieszeniu, i to jest dylemat dla producentów mocnych aut,(żeby na co dzień było bezpiecznie),a w sporcie inne założenia, skręcanie z mocną szperą w ośce też może być trudniejsze, ale jak się umie to wykorzystać balansem auta to daje to wyniki. Przy hamowaniu podobne problemy ,dlatego są szpery regulowane ,niesymetryczne -1 i 1.5 way - w zależności od rozkładu masy, zawieszenia , trasy itd........... Przy 4x4 problemy rosną „do kwadratu” i są inne w terenie, i inne na szybkiej drodze.
  5. Na szybko dokręć tam inny przewód (przedłużkę ) i daj gdzie łatwiej , a potem zrobisz docelowo. Masa idzie teraz inna drogą ,ale lepiej ją tu mieć.
  6. Próbowałeś pod obciążeniem, jak z miraskiem piszemy?
  7. Ja też nie muszę ,bo nie mam esp. Ruszyłem forkiem 2003 pod górę ok 15 stopni "na jednym tylnym kole". Pozostałe na rolkach (przyczepność = 0.)
  8. Wszyscy macie trochę racji , -fakt byli fachowcy potrafili zachować parametry obróbki, ale tu chodzi o to ,że niewiadomej twardości sprężyna nie musi dobrze pracować z amorem,dlatego lepiej dać zestaw dedykowany albo sprawdzony.
  9. Skrzynie MT miały chłodzenie tylko w niektórych wersjach -tylko producent wie dlaczego ( a może nie wie). Wiele innych skrzyń w imprezach- i nie tylko- nie miały tego , a konstrukcja jeśli chodzi o napęd -taka sama. Więc ja bym kupił taką jeśli auto używasz "normalnie" pozdr
  10. Nie ma tu o gładzi.Nawet , gdyby z rozrosniętymi ziarnami zmiękczone opiłki aluminiowe dostały się między płaszcz tłoka i gładź to najpierw tu byłyby ślady tych opiłków .Podejrzana ocena sprawy.
  11. Wystarczy ,że włączysz postojowe i wtedy sprawdź (pewnie masz 3 pinowy alternator...) Ten elektryk mówił jak sprawdzać?
  12. to masz relikwie- bo nie licząc blachy mało zostało.
  13. Czyli wtryski nie pracują. A czujnik wałka?
  14. No wiesz, jest to stan nienormalny -nie wiem czy producent dopuszczał ten stan , bo gdy pompa nie pracuje to silnik też i pewnie nikt nie mieli rozrusznikiem b.długo , gdy silnik nie zapala z powodu niepracującej pompy.
  15. Pamiętam,oglądałem pożar escorta -żal jak cholera,ale dobre czasy rajdów pozwoliły na następny egzemplarz. A na Megane Janusz walcząc z Pawłem P taki miał opis ,ze ciął niektóre zakręty pod Krakowem ,lecąc całym autem po trawie.
×
×
  • Create New...