Skocz do zawartości

respect

Użytkownik
  • Zawartość

    1902
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O respect

  • Tytuł
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Skąd
    KR
  • Auto
    GT'00,XT'03
  1. Jaki olej do wspomagania GC

    Tak. Po dolaniu nie powinno być ciężej.
  2. Rozpórka tył Forester SF 2000 facelift

    Przyłóż sobie mocno kawałek twardej tektury do tych śrub od kolumny i będziesz miał dokładne odwzorowanie rozstawu.
  3. Poszukuje przełożeń skrzyni STI ty856wn4fa

    A masz dostęp do tej skrzyni i jest złożona. ? Wtedy nie musisz znać głównego i fialu.
  4. Jaki olej do wspomagania GC

    Jeszcze można sprawdzić drutem ,czy nie ma osadu na dnie zbiorniczka, a jeśli tak , to trzeba go wyczyścić.
  5. Poziom oleju - która strona bagnetu mówi prawdę?

    Spróbuj wyciągać bagnet na gorącym jak zgasisz auto i kładź go gdzieś w srodku auta,żeby nie zapomnieć włożyć . Wtedy pomiar bardziej wiarygodny. NIe masz oleju w dolocie , nie masz przedmuchów? No i czy zawsze bagnet wkładasz konewką do siebie?
  6. Rajdowe dyskusje - sezon 2017

    Jesteśmy,ale Roba nie ma.:(. Nie myślałem, że Evans będzie tak trzymał.
  7. Stały napęd na 3 koła

    To znaczy co? Chyba dużo lepsze napędy niz w innych czterodrzwiowych sedanach z tamtych lat do codziennego użytku , które w większości miały napęd jedną oś i otwarte dyfry. Do sportu były inne bazy.
  8. Stały napęd na 3 koła

    Różne opory ruchu prawego i lewego "napędu". Jest to naturalne i pewnie wszystko jest ok ,chociaż nie da się wykluczyć ,ze te opory z prawej są za duże. .Jak chcesz sie bawić to podnieś auto wyżej , dokręć przednie koła i łap za jedno, potem drugie. Jeśli siła do utrzymania nie będzie wyrażnie się róznić ,to wszystko ok. Trzeba raczej drugiej osoby,żeby leciutko ze sprzęgła ruszać, a nie łapać koła w biegu. pozdr.
  9. Problem z wentylatorem i pompą paliwa

    Tak ,rozłącz , a przed rozłączeniam powinien migać czek przy włączonym zapłonie .(błędy)
  10. Rajdowe dyskusje - sezon 2017

    Co to się podziało? . Ilu ludzi ucierpiało?
  11. Uszczelka pod głowicą, czy na pewno?

    CO to za próba ? NIe było widać bąbelków w zbiorniczku?
  12. Padł centralny mechanizm różnicowy - dlaczego?

    Wieksze naprężenia w napędach ,ale łatwiej wyjedziesz ze śliskiego, i łatwiej rzucisz auto bokiem,ale tu jest masa zależnosci i lepiej korzystać ze sprawdzonych ustawień całego napedu.
  13. Różna wielkość bieżnika a wiskoza

    Gdzieś podawano -tak dość oficjalnie ,chyba w instrukcji, czy innym wydaniu producenta,że ok 1mm.
  14. Zmiana kół na większe a moc auta

    Jeszcze raz wyraźnie powiem, że nie tylko moment bezwładności, ale masę ‘osobno ‘ albo ‘drugi raz’ -jak kto woli –trzeba uwzględnić ,mimo,że siedzi w momencie bezwładności . Koło nawet jeśli się nie obraca ,ale rozpędza się razem z autem wymaga energii –np. koło zapasowe w bagażniku.( połowę takiej, która została wlożona w koło ‘pracujące na aucie’. Użyłeś x czyli iloczynu, więc tak to przyjąłem. NIe jest pomijalny. Zmobilizowałeś mnie i przeliczyłem te proporcje przy założeniu ,że koło jest walcem pełnym w środku-( w praktyce pewnie trochę więcej masy jest bliżej obwodu koła, ale daje to jakiś obraz). Energia ruchu toczącego się koła dzieli się równo po połowie na ruch postępowy i obrotowy. Więc nie mozna tego zaniedbać. Jeszcze raz mówię, że musi(i nie jest to niczyje osobiste zdanie) Pb – raz wprowadzasz auto na podnośniku, raz w czasie przyspieszania po łuku ( tu pojawia się przyśpieszenie dośrodkowe, róznice w prędkości kół )- przecież my tu gadamy o najprostszym przypadku rozpędzania po prostej. Zostawmy buksowanie kół,poślizgi czterokołowe i inne numery . Współczynnik tarcia nie ma znaczenia dla sprawności rozpędzania w naszym przypadku. Jeden pieron, czy napędzasz się na suchym betonie ,czy mokrym asfalcie , jeśli auto nie jest w stanie zerwać przyczepności. Nie mam ambicji nikogo przekonywać –takie są zjawiska dawno odkryte i opisane ilościowo. Poczytajcie o tym z fizyki. Wpływ na przyspieszenia mają tak jak podałem wyżej: 1 średnica 2 moment bezwładności 3 masa „ po raz drugi” Pozdr.
  15. Zmiana kół na większe a moc auta

    Nie traktujcie tego źle , ale po prostu nie rozumiecie tych zależności. Sam wymieniłeś masę i średnicę koła . A jakie znaczenie ma średnica przy rozpędzaniu na podnośniku? Więc punkt nr 1 dotyczący średnicy też wg Ciebie można skreślić. Nieprawda , masa też ma znaczenie. Wg Ciebie wystarczy ,że masę przeniesiesz w inne miejsce i już będzie mniej przeszkadzać w rozpędzaniu ? Nie, - promień do kwadratu x masa Nie, współczynnik tarcia nie ma tu znaczenia , jeśli siła napędowa nie przekroczy wartości tarcia rozwiniętego czyli koła się nie ślizgają. Bardziej -choć mało-wpływają opory powietrza auta (w tym opon) i opory toczenia . Opory toczenia są większe przy zbyt małym ciśnieniu na wąskich oponach niż przy wysokim na szerokich . pozdr.
×