Skocz do zawartości

Subaru Forester XT 2015 - Padł silnik przy 36780 km...


Grzesiek85

Rekomendowane odpowiedzi

Obsługa MMCARS po moim zapytaniu nie udzieliła mi jednoznacznej odpowiedzi kiedy wymienić olej oraz w jakim przedziale obrotów silnika użytkować pojazd i ile kilometrów powinien przejechać "oszczędnie".

 

Pozdrawiam

 

"Obsługa" MMCARS w ogóle pozostawia wiele do życzenia, w moim Forku, na uwagę o stukach w silniku i po wykonaniu przeglądu Pan z serwisu stwierdził, że nic się nie dzieje i nie widzi żadnych problemów. Miesiąc później wymieniałem (na zasadzie dobrej woli SIP, po upływie gwarancji) short-block w ASO Szczypka Mikołów, bo tam jednak stwierdzono, że panewka już pęknięta i korba zaraz strzeli. MMCars nastawione tylko na sprzedaż samochodów, co do serwisu to polecam ASO Szczypka Mikołów i Subaru Gruchel Mikołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej najlepiej wymienić tak jak książka każe czyli jak był wymieniany przy 30 przed awarią to teraz przy 45 bo będą płakać że w książce się nie zgadza, a u mnie padł przy 10 tysiącach i po wymianie zrobiłem 15 tysięcy bo tak jeden powiedział w ASO(bo co 15 tysięcy przegląd) i był płacz później bo według książki powinienem robić przegląd przy 15 tysiącach na liczniku, a sami mi tak powiedzieli :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

MMCars nastawione tylko na sprzedaż samochodów, co do serwisu to polecam ASO Szczypka Mikołów i Subaru Gruchel Mikołów.

 

Zastanawiam się nad zmianą miejsca serwisowania wiec wszelkie opinie na temat profesjonalizmu serwisów mile widziane :)


Olej najlepiej wymienić tak jak książka każe czyli jak był wymieniany przy 30 przed awarią to teraz przy 45 bo będą płakać że w książce się nie zgadza, a u mnie padł przy 10 tysiącach i po wymianie zrobiłem 15 tysięcy bo tak jeden powiedział w ASO(bo co 15 tysięcy przegląd) i był płacz później bo według książki powinienem robić przegląd przy 15 tysiącach na liczniku, a sami mi tak powiedzieli :biglol:

 ok ale wg. książki serwisowej pierwsza wymiana oleju powinna być wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obsługa MMCARS po moim zapytaniu nie udzieliła mi jednoznacznej odpowiedzi kiedy wymienić olej oraz w jakim przedziale obrotów silnika użytkować pojazd i ile kilometrów powinien przejechać "oszczędnie".

 

Pozdrawiam

 

"Obsługa" MMCARS w ogóle pozostawia wiele do życzenia, w moim Forku, na uwagę o stukach w silniku i po wykonaniu przeglądu Pan z serwisu stwierdził, że nic się nie dzieje i nie widzi żadnych problemów. Miesiąc później wymieniałem (na zasadzie dobrej woli SIP, po upływie gwarancji) short-block w ASO Szczypka Mikołów, bo tam jednak stwierdzono, że panewka już pęknięta i korba zaraz strzeli. MMCars nastawione tylko na sprzedaż samochodów, co do serwisu to polecam ASO Szczypka Mikołów i Subaru Gruchel Mikołów.

 

 

Gruchel Mikołów to dealer, serwis w Mikołowie to Auto-Test Szczypka. A ten cały MM po zakupie lepiej omijać szerokim łukiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam12 & Szczur75

 

 

 

 

W obecnych czasach wysłanie drobnicy ( np. listwy ozdobnej ), nawet z JP nie kosztuje fortuny.

 

Naprawdę wydaje Ci się, że każda część wysyłana jest osobną paczką??? 

 

fajna dyskusja :)  Osobna paczka na każde zamówienie. Czysta utopia :)

 

 

To ani sprawa utopi ani wydaje mi sie.

 

To Normalny service w 21-szym  wieku w europie w firmie / konzernie ktora wie co to logistyka i dbalosc o reputacje.

 

Ja czekalem na blok 7 dni a cala sprawa zajela moze 10 dni.

 

 

Jako klient nie mam obowiazku zamawiac kontenera z Japoni zeby w ciagu 2-3 dni dostac jakas czesc.

Nawet jezeli ta czecs kocztuje 5 centow.

 

Pelny asortyment w centrali krajowej to zupa importera a nie salonow sprzedazy.

 

W czym problem, jezeli zdazy sie wpadka bo ktos zaspal uzupelnic stan magazynu, aby wyslac np przez Fedex lub DHL jedna czesc?

 

Ludzie szanujcie sie sami, bo nikt tego za was nie zrobi

 

Co to za podejscie? Jak w PRL :facepalm:

 

Troche swiata zjezdzilem i powiem jedno:

 

Slowo service nie istnieje w BRD i Polsce.

Edytowane przez Martin Vanger
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W obecnych czasach wysłanie drobnicy ( np. listwy ozdobnej ), nawet z JP nie kosztuje fortuny.

 

Naprawdę wydaje Ci się, że każda część wysyłana jest osobną paczką??? 

 

 

To każda część jest wysyłana z Japonii dopiero jak jest na nią klient? :biglol:

Myślałem, że FHI ma jakiś centralny magazyn z częściami w Europie. :o

Na czołową szybę czeka się 14 dni, bo w magazynie jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czołową szybę czeka się 14 dni, bo w magazynie jej nie ma.

Mnie w poprzednim Forku przednią szybę wymieniono na oryginał natychmiast (ASO Gdańsk). Nie na wszystko trzeba czekać, już nie przesadzajmy. Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To Normalny service w 21-szym wieku w europie w firmie / konzernie ktora wie co to logistyka i dbalosc o reputacje.

 

Mówimy o częściach nie dostępnych w danej chwili w magazynie centralnym w EU czyli wymagają ściągnięcia z FHI.


 

 

Myślałem, że FHI ma jakiś centralny magazyn z częściami w Europie. :o

 

i dobrze myślałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W obecnych czasach wysłanie drobnicy ( np. listwy ozdobnej ), nawet z JP nie kosztuje fortuny.

 

Naprawdę wydaje Ci się, że każda część wysyłana jest osobną paczką??? 

 

 

To każda część jest wysyłana z Japonii dopiero jak jest na nią klient? :biglol:

Myślałem, że FHI ma jakiś centralny magazyn z częściami w Europie. :o

Na czołową szybę czeka się 14 dni, bo w magazynie jej nie ma.

 

 

Jest w PL centralny, chyba pod Łodzią. Ale pewnie nie wszystkie części maja na stanie ;-) .

 

 

według ksiażki serwisowej jeżeli chodzi o auta z silnikami h4 pierwsza wymiana oleju po 15k km

tylko w h6 pierwsza wymiana po 5k km czy jakos tak.

 

Mimo wszystko, skoro silnik na dotarciu, potraktowałbym go jak należy podczas docierania.

Nowe SF 2,5XT (MY07) kiedyś radzili docierać przez pierwsze 4÷5 tys.km i w tym czasie starać się nie przekraczać 4 tys obr/min. Potem wymiana oleju i juz normalna eksploatacja. Ja po wymianie short-blocku, miałem silnik docierany na specjalnym oleju do tego celu i 2 wymiany, chyba co tysiąc km, potem na "normalnym" też jakieś 2 tysiące, wymiana i już dalej normalna eksploatacja.

 

Grzesiek85, Zadzwoń do innego serwisu i dowiedz się jak polecają docierać 2,0 DIT. Na olejach lepiej nie oszczędzać i czasem dobrze jest zrobić coś poza instrukcją. Tylko zapytaj w dobrym ASO... (w mojej instrukcji było napisane, żeby używać 5W30 i taki pierwszy serwis lał, a wiele wskazuje na to, że to te "szczyny" były powodem wymiany silnika) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W obecnych czasach wysłanie drobnicy ( np. listwy ozdobnej ), nawet z JP nie kosztuje fortuny.

 

Naprawdę wydaje Ci się, że każda część wysyłana jest osobną paczką???

 

A gdzie to napisałem ? Oczywiście, że nie. Zamówienia na drobne części są kumulowane i wysyłane jedną paczką ( m.in. po to, żeby koszt spedycji nie przewyższył wartości zamówionego towaru ). Natomiast kompletnie nie wierzę, że do Polski wychodzi średnio na rok 6 paczek. Drobne części powinny być zamawiane sukcesywnie, w odstępach pewnie kilku - kilkunastodniowych - jednak jak pokazuje praktyka - ktoś na spinki nie może się doczekać, bo pewnie zapomnieli zamówić, a już broń Boże mieć je na stanie ; ktoś inny czeka na przesyłkę 57 dni, bo pewnie minimum logistyczne się nie uzbierało, etc.

 

Czasem mam wrażenie, że Subaru ( Polska ) chce sprzedawać auta za miliony, ale broń Boże trzymać spinki do zderzaka - bo po co robić koszty magazynowe ? Takie spinki powinny być w 2 dni. Halo ! Mamy 2016r !

Mam tylko nadzieję, że takie rzeczy jak spinki do zderzaka to pozycja jednak magazynowa w magazynie centralnym i jej brak wynika jedynie z ludzkiego błędu przy zamawianiu części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Woszkowaty

 

...niestety w Niemczech (Subaru Deutschland) jest ten sam bajsel.

 

I ten sam chory modus myslenia.

 

Gdym mial moja wiedze dzisiaj, nie kupil bym Subaru.

 

Mysle naprawde o zmianie marki w ciagu nastepnego roku.

 

Wedlug ADAC, FHI osiaga najwieksze zyski ze wszystkich marek na swiecie produkujacych samochody.

 

Kosztem czyim / czego?

 

Jednoczesnie wedlug ADAC, posiadacze Subaru sa najbardziej lojalnymi klientami.

 

98% kupilo by znowu Subaru

 

Ja napewno jestem juz wsrod tych innych 2%.

 

Wylacznie dzieki "serwisowi"...

Edytowane przez J23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Slowo service nie istnieje w BRD i Polsce...

 

podaj jakies konkrety bo rozumiem ze korzystales z nieistniejacego serwisu w niemczech i polsce

 

 

 

niestety w Niemczech (Subaru Deutschland) jest ten sam bajsel.

 

osobiscie mam inne doswiadczenia (glownie monachium i okolice ale korzystalismy tez z serwisu w hesji)

podaj przyklady tego bajzlu

 

Wytaptane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Slowo service nie istnieje w BRD i Polsce...

 

podaj jakies konkrety bo rozumiem ze korzystales z nieistniejacego serwisu w niemczech i polsce

 

 

 

niestety w Niemczech (Subaru Deutschland) jest ten sam bajsel.

 

osobiscie mam inne doswiadczenia (glownie monachium i okolice ale korzystalismy tez z serwisu w hesji)

podaj przyklady tego bajzlu

 

Wytaptane

 

 

Ja też mam dobre doświadczenia. Wprawdzie nie o serwis chodzi, a zakup zwykłej ori maty do bagażnika. W Polsce miałem złożyć zamówienie i poczekać, a ponieważ za kilka dni jechałem do DE, to kupiłem tam, bo "była na stanie" w miasteczku ok 60tys. mieszkańców. Serwis wspólny z Seatem i chyba Nissanem .... Ot, taka miła niespodzianka  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OBK CVT

 

Probowalem zamowic na Westfali oswietlenie wnetrza do auta na gwarancji (Konsola dachowa pomiedzy Pasazerem a kierowca / Zepsuty wylacznik-dostepny tylko z konsola).

 

Nawet Nummeru czesci nie potrafili znalezc w ASO.

Trzy z czterech odwiedzanych  mieli teksty jak w NRD:

Nie ma, 

Nie bylo

Nie bedzie.

 

Jedynie jeden wykazal dobra wole i zawstydzenie,

oraz pomogl mi sie skontaktowac z centrala dajac numer telefonu do goscia, ktory sprawe potrafil rozwiazac "od reki".

 

 

Dopiero po mojej rozmowie z centrala w Hessi (Friedberg) okazalo sie, ze w zestawie czesci online faktycznie jej nie bylo, ale w ciagu jednego dnia blad usuneli i dostalem lampe po 7 dalszych dniach.

 

Tutaj dowod, ze jak sie chce to mozna sprowadzic pierdulke prosto z japoni bez zamawiania kontenera.

 

Jak pisalem ostatni kwiatek, to oczekiwanie na plastikowa listewke do cokpitu, bo pojawily sie pecherze po parkowaniu na sloncu.

Zmiekczacz plastiku odgazowl pod warstwa lakieru.

 

Dzisiaj minely 55 dni od zamowienia.

 

Zamowiona telefonicznie osobiscie w USA dotarla w ciagu tygodnia. 

 

Subaru Deutschland walczy dzielnie dalej.

Utkneli jak Hitler pod Stalingradem.

 

Poczekam... I napiscze po otrzymaniu artykul do ADAC.

 

PS. Stwierdzam wlasnie, ze ten temat:

Subaru Forester XT 2015 - Padł silnik przy 36780 km...

znika co jakis czas  w czelusciach forum i jest osiagalny tylko przez funkcje "Szukaj"

Edytowane przez J23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do serwisu Auto-Test Szczypka przedstawiłem całą sytuację z wymianą silnika i dowiedziałem się że wymianę dobrze było by zrobić po ok. 2000 km.

A kilkanaście km. dalej w Katowicach kierownik serwisu uznał że mam przyjechać na koleją wymianę co wg. książki powinno być przy 45 000 czyli w mojej sytuacji 8000 tys. na oleju.

 

Może któryś z SZANOWNYCH PANÓW SPECJALISTÓW TECHNICZNYCH  Z SUBARU IMPORT POLSKA WYPOWIEDZIAŁ BY SIĘ W SPRAWIE (SKORO W SERWISACH SĄ TAK ROZBIEŻNE INFORMACJE) - ZAPRASZAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru "Europa" niema specialistow technicznych , logistycznych ani zadnych innych.

Sa tylko biedni ludzie, ktorzy widocznie pracujea w tej firmie za kare.  :biglol:  :D  :P

 

Wymien olej po 2000 Km. Nie zaszkodzi pozbyc sie paprochow z pierwszej fazy pracy nowego ukladu korbowego.

Edytowane przez J23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...