Jump to content

grzes124

Użytkownik
  • Content Count

    337
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Dobry

About grzes124

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    FXT'15

Recent Profile Visitors

668 profile views
  1. Ostatnio kilka razy pojawił się u mnie problem przy składaniu/rozkładaniu lusterka od strony kierowcy. Miałem przypadki, że w ogóle nie ruszało, albo np zatrzymywało się w połowie drogi. Ktoś z was, drodzy forumowicze, miał podobny przypadek? Może ktoś dysponuje jakimś schematem, jak się tam dostać aby posprawdzać kable i mechanizmy?
  2. Obawiam się, że proceder ten jest znany i akceptowany. W dużej części jest to niestety "nasza" wina. Weźmy choćby te wszystkie TTTM, których spora część (jeśli nie większość) powinna zostać poprawiona/naprawiona, ale nam zwyczajnie nie chce się drążyć tematu, dochodzić sowich racji. Producent/importer/dealer ciągle przesuwa granicę i testuje wytrzymałość klienta. W konsekwencji mamy takie tematy jak ten, a sprzedawcy są coraz bardziej aroganccy.
  3. Zastawiam się jaki procent takich "nowych inaczej" samochodów trafia do klientów. Rozumiem, że ASO z Bielska ostatecznie przyznało się do sprzedania takiego egzemplarza. Podali jakieś sensowne wyjaśnienie tej sytuacji, czy po prostu "sorry, taki mamy klimat"?
  4. Skoro takie poważne osoby robiły takie poważne testy i badania, to rozumiem, że powiadomiły odpowiednie organa o niespełnianiu norm dla benzyny 95 w Polsce. Przytaczane osoby są z pewnością dobrze znane Dyrekcji, więc zakładam, że Importer Subaru ma świadomość w tym temacie, jak również na temat wyników badań dotyczącej pracy silnika, jakoby nie pracował poprawnie na benzynie 95. Jeśli Importer Subaru nie wydał oficjalnych zaleceń (przynajmniej ja nie słyszałem o takich) co do stosowania w silniku DIT montowanego w Forester XT IV generacji, benzyny o min liczbie oktanowej 98, to mam rozumieć, że z premedytacją działa na szkodę swoich klientów? Wczoraj byłem w ASO. Zostawiłem logi, i tak jak myślałem, nie zapowiada się aby ktoś na nie spojrzał. Otrzymałem informacje, że samochód/silnik pracuje poprawnie, brak zalogowanych błędów w sterowniku silnika. Okresowe pojawianie się stuków może być normalne dla tego silnika. Czyli idziemy w kierunku TTTM. Przy okazji przymierzyłem się do nowego Forestera. Na plus: - wykonanie wnętrza (chociaż ten wielki ekran mnie trochę drażni) - materiały, - dużo lepsze siedzenie kierowcy (na innych nie siedziałem), ciekawe jak wypada w długiej trasie Na minus: - bryła samochodu (zwłaszcza tył) nie zachwyca Generalnie mocno na plus w porównaniu do poprzedniej generacji. Ze względu na silnik raczej nie trafi na moją listę.
  5. Ja ten efekt nazywam "wydaję mi się". Z mojej perspektywy wygląda to tak. Jak jeździłem na 98, wydawało mi się, że samochód jeździ lepiej niż na 95. Teraz jak jeżdżę na 95, to wydaje mi się, że samochód lepiej się zbiera, jeździ, niż jak jeździłem na 98. W sumie nie powinno być to zaskoczeniem, bo samochód zestrojony jest na 95. Ja z kolei przy kupnie używanego samochodu zastanawiałbym się, dlaczego ktoś jeździ na paliwie 98 cz 100, skoro silnik zaprojektowany jest na 95. Poza tym, trochę to sugeruje, że podobnych przypadków do mojego może być więcej, ale z powodu, który napisałeś, użytkownicy problematycznych silników nie powiedzą/napiszą o tym publicznie Nie testowałem wszystkich, ale jakąś próbę robiłem , i nie pomaga. Masz na to jakieś dowody, czy tylko powielasz mit? Mój forester równie radośnie potrafi sobie zastukać na zagranicznym/zachodnim/niemieckim (wybierz co Ci najbardziej pasuje) 95.
  6. Taki test mam już dawno za sobą (wspomniane w pierwszym poście tego wątku). Przez około rok jeździłem wyłącznie na zwykłej 98 i stukania nie zauważyłem. Problem w tym, że o ile w Polsce benzyna 98 jest ogólnie dostępna, to nie jest już to takie oczywiste podróżując choćby po Europie. Problem w tym, że stosując się do zaleceń producenta, czy tego co pisze @Dyrekcja, samochód (w tym wypadku silnik) nie pracuje poprawnie. Problem w tym, że winy za taki a nie inny stan rzeczy, szuka się u użytkownika a nie producenta. Problem w tym, że rozwiązania szuka się w kieszeni użytkownika, a nie producenta felernej części. Problem w tym, że o ile jestem w stanie zrozumieć pracowników ASO, którym rozwiązanie tankowania benzyny o większej ilości oktanów, może być na rękę, to całkiem nie rozumiem zwykłych użytkowników, zachęcających innych do przymykania oczu na problemy, które powinny być rozwiązane, wydaje mi się, w inny sposób.
  7. Nabyłem niedawno prosty interfejs OBD, celem zarejestrowania parametrów pracy silnika. Poniżej przykładowy wycinek. Time (sec) Inlet Air temperature (°C) AT/CVT Fluid deterioration rate (%) AT/CVT Fluid temperature (°C) Battery Voltage (V) Catalyst temperature (°C) Coolant temperature (°C) Distance traveled with malfunction indicator lamp on (km) Ignition Advance Multiplier (IAM) Learned Ignition Timing (°) Ignition Total Timing (°) Intake Manifold Air temperature (°C) Fine Learning Knock Correction (°) Engine Oil temperature (°C) Throttle position (%) Engine load, % (%) 1173.5 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 21.0 3.0 31.75 88.0 6.6666665 8.627451 1173.6 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 21.0 3.0 31.75 88.0 6.6666665 8.627451 1173.7 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 6.6666665 8.627451 1173.8 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 6.6666665 8.627451 1173.9 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 8.627451 1174.0 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 8.627451 1174.1 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 8.627451 1174.2 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 8.627451 1174.3 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 17.254902 1174.4 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 17.254902 1174.5 0.0 2.0325017 56.0 13.92 388.0 89.0 0.0 1.0 0.0 14.5 3.0 31.75 88.0 7.8431373 17.254902 Chętnie podeślę pełne logi, gdyby ktoś z forumowiczów miał czas i chęć spojrzenia na nie. Co zwróciło moją uwagę, to chwilowe wysokie wartości Fine Learning Knock Correction. Zbiega się w czasie z występowaniem opisywanych przeze mnie stuków. Niedługo wybieram się do ASO i przekaże im logi. Patrząc jednak na poprzednie moje doświadczenia z serwisem, nie liczę nawet, że ktoś na nie spojrzy.
  8. Miałem kiedyś opony frigo. Złego słowa nie powiem. Miejscowi po prostu znają teren i umieją w nim jeździć. Nie dopatrywałbym się magicznych mocy w oponach. Luksusowy samochód z najlepszymi oponami nie pomoże, przy braku umiejętności poruszania się w terenie górskim.
  9. Albo inaczej... są tutaj tacy co stosują się do zaleceń producenta, oraz są tacy co wiedzą lepiej
  10. Poczytasz forum, to dowiesz się, że niektórzy wierzą w to co napisałem Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu i wielu przejechanych kilometrów.
  11. Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że... 1. Paliwo min 100 oktanowe 2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50 3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s# Poza tym to całkiem fajny samochód
  12. Jestem po wymianie świec. Niestety problem został. Po przejechaniu około 300km na Pb95 znajomy dźwięk powrócił. Umówiłem się na kolejną wizytę w ASO. Samochód ma zostać podłączony do "aparatury". Może tym razem coś uda się ustalić. Zgłosiłem także ubytek płynu chłodniczego, którego w ciągu ok pół roku dolałem 0,7l. Informacja ta na pracownikach ASO nie zrobiła wrażenia, więc może jest to w normie. Zrobiłem w związku z tym prosty test z alle... na szczelność głowicy. Jeśli można wierzyć tym testerom, to wygląda, że jest ok.
  13. Tak, było to już jakiś czas temu, ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi, pierwszy raz spalanie stukowe wystąpiło niedługo po przeglądzie 30tys km. Jeśli jest to problem oprogramowania (potwierdziłem, że obecnie mam najbardziej aktualną wersję), to czy jest w ogóle możliwość jego downgrade'u?
  14. Hmm... Byłem pewien, że podczas przeglądu ASO robi coś więcej niż wymiana oleju
  15. Takie "wydaje mi się", "nie pamiętam dokładnie" prowadzą tylko do powstawania mitów, powielanych przez kolejne osoby. Są dwie główne metody wyznaczania liczby oktanowej, RON i MON Między innymi w Europie stosuje się metodę RON. W USA jest to średnia z RON i MON, i dlatego często nam się może wydawać, że mają tam "gorsze" paliwo niż u nas. Słowo "gorsze" celowo ubrałem w cudzysłów, bo trudno określać jakość benzyny wyłącznie po jej liczbie oktanowej. Na klapce mojego Subaru jest wyraźnie napisane RON 95 ONLY, nie sądzę, że przez pomyłkę. Rozumiem, że podobnie podchodzisz do przeglądów, i dobrowolnie skróciłeś sobie ich okresy do 6mc lub 7500km w zależności co nastąpi pierwsze. W końcu w książce serwisowej są podane ich maksymalne wartości, i pewnie tylko z powodów marketingowych tak duże Oczywiście powyższe to żart z mojej strony i mam nadzieje, że nie weźmiesz tego do siebie. Po prostu nie dajmy się zwariować i nie czarujmy rzeczywistości. Jeśli użytkownik postępuje zgodnie z zaleceniami producenta, to nie można mu zarzucić, że działa na swoją szkodę. Z ciekawości sprawdziłem jak wygląda zapis w instrukcji anglojęzycznej. Unleaded petrol with Research Octane number 95 or higher Prawda, że ma trochę inny wydźwięk niż w polskim tłumaczeniu książki?
×
×
  • Create New...