Jump to content

grzes124

Użytkownik
  • Content Count

    292
  • Joined

  • Last visited

About grzes124

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    FXT'15

Recent Profile Visitors

441 profile views
  1. Miałem tak sporadycznie. Ustąpiło po przejściu na 98. Serwis nie umiał pomóc, zdiagnozować problemu.
  2. Widzę, że tu mały wątek olejowy się zrobił Niedługo wymieniam olej w sowim forku. Od nowości leje Eneos Sustina 5w30. Wymiany co około 7-8tys km. Tak ostatnio naszła mnie refleksja czy nie zmienić oleju. Widzę, że koledzy polecają Eneos 0w50 czy CFS 5w-40, a ja się zastanawiam czy na pewno do forka, który bądź co bądź jest typowo cywilnym pojazdem, potrzeba lać oleje przeznaczone do "sportowych" maszyn? Czy na pewno nie wystarczy coś bardziej pospolitego jak Eneos Hyper Premium, czy Motul X-max 0w40, i czy nie ważniejsza tutaj jest częstsza wymiana niż super-hiper olej? Naprawdę tak ciśniecie swoje forki, czy raczej lejecie super oleje bo.... możecie?
  3. Mniej więcej 5 tys zł kompletne urządzenie z modułem gsm. Nie wiedzieć czemu montaż na południu kraju droższy (ok 2300zł), w trójmieście w firmie gdzie kupowałem urządzenie ok 1600zł
  4. Dzięki, tak właśnie myślałem. Po trzech latach kończy mi się pierwszy akumulator, widać to zwłaszcza teraz gdy używam ogrzewania postojowego. Na szybko poszukałem i szału w wyborze aku nie ma, bo ogranicza nas dość mocno ilość miejsca przewidzianego na niego. Z tego co znalazłem to jest Varta/Bosch czy Yuasa, wszystkie 60Ah. Ewentualnie Westa 64Ah. Czy w sowich samochodach stosujecie standardowe aku, czy coś rzeźbicie aby wsadzić coś większego? Wg instrukcji Webasto, jeśli np ogrzewanie włączone jest 20min to należałoby jechać później też min 20min, tak aby pokryć straty związane z pracą ogrzewania. Jakie są wasze doświadczenia, trzeba się tego mocno trzymać? Większość jazd mam powyżej 30min, więc nie jest to problem, jednak zdarza się, że jadę "po bułki" parę 2-3 km. Albo taki wyjazd na narty, gdzie co dzień dojeżdża się nieraz tylko kawałek, a człowiek chciałby skorzystać z ogrzewania z rana, czy jak wraca z nart. Czy po paru dniach takiego wyjazdu nie wykończę akumulatora?
  5. Niedawno zainstalowałem Webasto. Sterowanie z komórki. Aplikacja na komórkę, jak na dzisiejsze standardy trochę słabawa, ale spełnia swoją rolę. Brak chociażby odczytu aktualnych ustawień sterownika, przez co jeśli się chce korzystać z aplikacji na kilki telefonach, trzeba osobno konfigurować. Ostatnio pojawiają się ujemne temperatury, więc trochę sobie testuję różne opcje. Pierwszy raz mam styczność z Webasto, więc za bardzo nie wiem czego się spodziewać czy oczekiwać. Po takim wstępnym ogrzewaniu, w środku powinno być już całkiem ciepło, czy raczej jest to bardziej przełamanie temperatury?
  6. @mio1 u mnie problem jest w FXT. Jeśli nie jest to tajemnicą, to podziel się informacją co serwis naprawiał, bo u mnie stuki znów wróciły :/ Niestety wymiana prowadnic i przesmarowanie pomogło tylko na chwilę... @polak900 jak u ciebie?
  7. Aż się prosi aby skosić trawę.
  8. Byłem niedawno u gościa, który zajmuje się konserwacją samochodów. Wziął samochód na podnośnik, pooglądał co i jak. Zbyt wiele fabrycznego zabezpieczenia to nasze forki nie mają. Ruda miejscami się pokazuje (np na zawieszeniu itp), ale tragedii nie ma. Summa summarum, prace wycenił na ponad 3tyś zł (czyszczenie, piaskowanie, podkład, wygłuszanie, zabezpieczanie woskiem). Samochód trzeba zostawić na ok 2tyg.
  9. Jak dla mnie, ewidentna wina kierowcy. Wyprzedził i zajechał drogę. Wyobrażacie sobie, że postąpił by podobnie w przypadku samochodu, traktora itp?
  10. Wszystko pasuje, czy potrzebna jakaś rzeźba?
  11. Obecnie 71 tys km bez przygód. Stukające hamulce w okolicach 60 tys km. Po wielu smarowaniach, w końcu założone nowe prowadnice i na razie spokój. Radio, które regularnie co ok pół roku zaczyna gubić stacje. Po ostatniej aktualizacji wygląda, że jest ok (choć pół roku nie minęło, więc zobaczymy).
  12. Podłącze się, aby nie tworzyć nowego tematu. Ktoś poleci warsztat w Bielsku, który wykonuje dobrze konserwacje podwozia?
  13. Trochę słabo, w końcu klimatyzacja sterowana jest całkowicie elektronicznie. Zapewne można się do tego jednak przyzwyczaić.
  14. Nie mam, ale myślę nad założeniem webasto sterowanym z pilota takiego jak piszesz lub z aplikacji na telefonie. Z informacji jakie udało mi się zdobyć od osoby zajmującej się sprzedażą i montażem tego typu urządzeń, wynika że trzeba przed wyjściem ustawić temp na HI (max), nawiew na szyby i moc dmuchania na 2. Trochę mnie to zdziwiło, że przy automatycznej klimatyzacji trzeba się bawić w takie rzeczy, dlatego szukam jeszcze potwierdzenia u osób, które użytkują tego typu rozwiązania w forku czwartej generacji.
  15. Trochę odkopie temat. Pytanie do osób posiadających webasto w Forku SJ. Czy przed wyjściem z samochodu trzeba ręcznie klime ustawiać, czy sterownik webasto sam sobie ustawi parametry nawiewu?
×
×
  • Create New...