Jump to content

grzes124

Użytkownik
  • Content Count

    299
  • Joined

  • Last visited

About grzes124

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    FXT'15

Recent Profile Visitors

467 profile views
  1. To jeden z mitów. Mniejsze opory za tirem są, ale przy odległości, którą trudno uznać za bezpieczną
  2. Odłącz na kilka min aku.
  3. Małe podsumowanie po pierwszej zimie z ogrzewaniem postojowym. Z założeniem webasto zwlekałem prawie 3 lata. Każdej zimy mówiłem sobie, że przed następną na pewno założę, jednak gdy przychodziły ciepłe dni, szybko zapominałem o zimowych niedogodnościach. Obecnie trudno byłoby mi wrócić do tych czasów. Komfort, gdy wchodzisz do nagrzanego samochodu, gdy za oknem jest mocno na minusie.... rewelacja. Jest tak dobrze, że tej zimy praktycznie zbyteczne okazało się podgrzewanie foteli. Silnik wstępnie nagrzany, zupełnie inna praca po odpaleniu. Kontrolka "zimnego silnika" gaśnie najczęściej już jak wyjeżdżam z bramy. Ale... żeby nie było tak różowo... człowiek do dobrego się przyzwyczaja szybko. Najgorzej jak się trafi nieplanowany wyjazd, gdy za oknem -15, samochód zimy i zaczynasz się zastanawiać, jak można było jeździć bez webasto Porażką jest natomiast aplikacja do sterowania. Spełnia swoje zadanie, ale czuć, że ten element jest mocno niedopracowany, jak na dzisiejsze standardy. Poza tym w tej cenie powinni dorzucać kartę sim jak np w czytnikach Kindle.
  4. Przykro słyszeć o tylu problemach z nowych samochodem. Powoli dobijam do 90kkm, do ASO jeżdżę głównie na przeglądy. FXT to kawał dobrego samochodu, choć jest parę upierdliwych rzeczy, ale jak już ktoś wcześniej wspomniał TTTM. Dobijająca jest jednak momentami bezradność serwisu Subaru, choć mam wrażenie, że bardziej jest to wynikiem odgórnych wytycznych, niż słabej załogi.
  5. Dostałem to samo dzień po wymianie oleju... przypadek?
  6. @Kaisa tak z czystej ciekawości, XT z dostępem bezkluczykowym?
  7. Miałem tak sporadycznie. Ustąpiło po przejściu na 98. Serwis nie umiał pomóc, zdiagnozować problemu.
  8. Widzę, że tu mały wątek olejowy się zrobił Niedługo wymieniam olej w sowim forku. Od nowości leje Eneos Sustina 5w30. Wymiany co około 7-8tys km. Tak ostatnio naszła mnie refleksja czy nie zmienić oleju. Widzę, że koledzy polecają Eneos 0w50 czy CFS 5w-40, a ja się zastanawiam czy na pewno do forka, który bądź co bądź jest typowo cywilnym pojazdem, potrzeba lać oleje przeznaczone do "sportowych" maszyn? Czy na pewno nie wystarczy coś bardziej pospolitego jak Eneos Hyper Premium, czy Motul X-max 0w40, i czy nie ważniejsza tutaj jest częstsza wymiana niż super-hiper olej? Naprawdę tak ciśniecie swoje forki, czy raczej lejecie super oleje bo.... możecie?
  9. Mniej więcej 5 tys zł kompletne urządzenie z modułem gsm. Nie wiedzieć czemu montaż na południu kraju droższy (ok 2300zł), w trójmieście w firmie gdzie kupowałem urządzenie ok 1600zł
  10. Dzięki, tak właśnie myślałem. Po trzech latach kończy mi się pierwszy akumulator, widać to zwłaszcza teraz gdy używam ogrzewania postojowego. Na szybko poszukałem i szału w wyborze aku nie ma, bo ogranicza nas dość mocno ilość miejsca przewidzianego na niego. Z tego co znalazłem to jest Varta/Bosch czy Yuasa, wszystkie 60Ah. Ewentualnie Westa 64Ah. Czy w sowich samochodach stosujecie standardowe aku, czy coś rzeźbicie aby wsadzić coś większego? Wg instrukcji Webasto, jeśli np ogrzewanie włączone jest 20min to należałoby jechać później też min 20min, tak aby pokryć straty związane z pracą ogrzewania. Jakie są wasze doświadczenia, trzeba się tego mocno trzymać? Większość jazd mam powyżej 30min, więc nie jest to problem, jednak zdarza się, że jadę "po bułki" parę 2-3 km. Albo taki wyjazd na narty, gdzie co dzień dojeżdża się nieraz tylko kawałek, a człowiek chciałby skorzystać z ogrzewania z rana, czy jak wraca z nart. Czy po paru dniach takiego wyjazdu nie wykończę akumulatora?
  11. Niedawno zainstalowałem Webasto. Sterowanie z komórki. Aplikacja na komórkę, jak na dzisiejsze standardy trochę słabawa, ale spełnia swoją rolę. Brak chociażby odczytu aktualnych ustawień sterownika, przez co jeśli się chce korzystać z aplikacji na kilki telefonach, trzeba osobno konfigurować. Ostatnio pojawiają się ujemne temperatury, więc trochę sobie testuję różne opcje. Pierwszy raz mam styczność z Webasto, więc za bardzo nie wiem czego się spodziewać czy oczekiwać. Po takim wstępnym ogrzewaniu, w środku powinno być już całkiem ciepło, czy raczej jest to bardziej przełamanie temperatury?
  12. @mio1 u mnie problem jest w FXT. Jeśli nie jest to tajemnicą, to podziel się informacją co serwis naprawiał, bo u mnie stuki znów wróciły :/ Niestety wymiana prowadnic i przesmarowanie pomogło tylko na chwilę... @polak900 jak u ciebie?
  13. Aż się prosi aby skosić trawę.
  14. Byłem niedawno u gościa, który zajmuje się konserwacją samochodów. Wziął samochód na podnośnik, pooglądał co i jak. Zbyt wiele fabrycznego zabezpieczenia to nasze forki nie mają. Ruda miejscami się pokazuje (np na zawieszeniu itp), ale tragedii nie ma. Summa summarum, prace wycenił na ponad 3tyś zł (czyszczenie, piaskowanie, podkład, wygłuszanie, zabezpieczanie woskiem). Samochód trzeba zostawić na ok 2tyg.
×
×
  • Create New...