Jump to content

Karenz

Użytkownik
  • Content Count

    1066
  • Joined

  • Last visited

About Karenz

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    wwa
  • Auto
    forester MY16 2.0i

Recent Profile Visitors

1005 profile views
  1. Bez przesady tak naprawdę nie wymagało to żadnych umiejętności po prostu człowiek był młody i głupi a pracował przy samochodach wartości 15 lat pensji. Ciągle mnie to frapuje jak ludziom którzy zarabiają poniżej średniej krajowej nie boja się dawać takich samochodów.
  2. Wyszedłeś z błędnym założeniem że piszesz do kapelusznika który blokuje lewy pasy bo jedzie na tempomacie. Jeździłem szybko umiem to robić a w warszawie pare razy miałem wynik z 3 z przodu. Nie próbowałeś nawet analizować tego co napisałem bo cały ten wywód zaczyna się od tego że jeżdżę w nocy. I w takich warunkach bezkolizyjnego potoku ruchu prędkość ma mniejsze znaczenie od ciągłości. Bardzo ciekawa sytuacja bo wepchano mnie do roli obrońcy zawalidróg któremu mocno przeczy historia wykroczeń. Natomiast patologią polskich dróg przy dużym natężeniu ruchu jest prędkość lewego pasa, czym większy ruch tym lewy pas szybciej jedzie. To jest paranoja że 100 km od warszawy można spokojnie jechać 140 na esce a 20 km nawet przy 180 jakiś debil siedzi ci na zderzaku. Z racji aktualnie wykonywanego zawodu związanego z wypadkami drogowymi skutecznie ostudziło moją agresją drogową na poczet ustępowania kretynom. Ale niech ktoś mi wytłumaczy że przeładowany bus popędza mnie przy 120 kiedy ja mam przed sobą 20 innych samochodów i nawet jak puszcze tego bęcwała to nie ma mocy żeby mnie wyprzedzić ? Wszystkich tych busiarzy powinno wysłać się kordonem na syberie bo tam wszystko jest na wałku od stanu technicznego pojazdu do prawnego gdzie wszystkie jeżdżą z ładownością 600-800 kg biorąc na pake 3-4 t na amfetaminie do hiszpani w 24h.
  3. Żałosne to jest , pytałem o prosty sposób na ocenę grubości klocka a tutaj wylew ekspertów teoretyków. Sprawdzenie układu hamulcowego należy do codziennego przeglądu przed jazdą więc mam nadzieje że użytkujecie swoich własnych rad które tak chętnie dajecie. A do mechanika obowiązkowo na lawecie bo świadoma jazda niesprawnym autem jest wykroczeniem.
  4. Śmieszne że pisze to osoba która jest ode mnie 2 razy starsza co powinno przełożyć się na doświadczenie. Tak się składa że używając podstawowych procesów analitycznych można wywnioskować że różnica w czasie przejazdu z dużą prędkością na długich dystansach jest niwelowana przez czesterze postoje. Robiłem ta trasę już parę razy i na początku byłem przekonany że starając się utrzymać 160 km/h dojadę szybciej, efekt był odwrotny. Każdy kierowca wie że utrzymanie wysokiej prędkości przez dłuższy czas jest praktycznie nie możliwe bo zawsze znajdą się wolniejsze jednostki. Częste zmienianie prędkości z powodu wymuszeń innych uczestników ruchu potęguje zmęczenie i poirytowanie operatora pojazdu. Przy jeździe jak najszybciej postój następuje po około 200 km czyli 1.5/2h trwa min 20 min. Samo uzupełnianie paliwa również wypada w przypadkowych często niekorzystnych (finansowo) miejscach. Do tego cały nadrobiony czas możemy stracić w wyniku kongestii ruchu (korku) gdzie osoby jadące "ile fabryka dała" i tak spotkają się z "zawalidrogami" Formując wnioski różnica w kosztach sięga nawet 50 % przy zyskach czasowych które maksymalnie na takiej trasie (1200 km) mogą wynieść godzinę -dwie które bardzo łatwo stracić na kolejkach po paliwo czy korkach. A wszystko to jest okupione własnymi nerwami , zmęczeniem i większym ryzykiem wypadku. Według moich obserwacji bardziej liczy się czas postojów niż sama prędkość przemieszczania. I pisząc tempomat na 100 km/h nie mówię o sytuacji wyprzedzania. ps. Te pojazdy nazywają się ciągniki siodłowe napis TIR oznacza tylko francuską konwencje celną i tyczy się tylko zabezpieczenia naczepy.
  5. Na szczęście już nie musze tak tyrać za psi grosz.
  6. Ale ty nie robisz 10 przeglądów dzienne
  7. https://www.google.pl/maps/dir/Warszawa/Stuttgart,+Niemcy/@50.5613591,12.8203605,7z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!1m5!1m1!1s0x4799db34c1ad8fd3:0x79d5c11c7791cfe4!2m2!1d9.1829321!2d48.7758459!3e0 wyjazd koło 22 o 10 byłem na miejscu , non stop autostrada i tempomat 100km/h (po drodzę 4-5 postojów i obiad) przy takiej jeździe spala coś ok 6.3 niestety był karambol w trakcie deszczu pod norymbergą stąd już 7. przy takiej jeździ jest 900 km zasiegu na baku za pare miesięcy znowu jadę do szwajcari będziemy bić rekordy Cały wyjazd ok 3000 km zamknąłem z 8 l/ 100 ale było dużo jeżdżenia po krętych wirażach szwajacrii gdzie silnik szedł do odcinki , reszta raczej spokojnie.
  8. Wychodzi brak doświadczenia serwisowego. Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie. Wynik pomiaru 15mm , podkładką to ok 5mm czyli klocka zostało 10mm
  9. Jeździłem ostatnio w terenie i mocno zasyfiłem silnik. Trawy wysokie do maski spowodowały oblepienie mazi pyłkami/nasionami. Korzystając z upalnej pogody postanowiłem umyć silnik. Procedura wyglądała tak. 1.Wyciągniecie akumulatora. 2.Podanie ropy rozpylonej kompresorem. 3.Podanie piany aktywnej na wysokim stężeniu. 4.Zmycie całości myjka na delikatnej końcówce. 5.Dokładnie przedmuchanie wszystkiego sprężonym powietrzem (około 30 min pracy) 6.Pozostawienie auta na cała noc do wyschnięcia 7. Domywanie resztek mazi zmywaczem do hamulców i szmatą. 8. Pokrycie plastików konserwantem do zderzaków (nie tłusty , nie lepny) 9. Odstawienie do wyschnięcia kolejne 12h Jak widać mazi nie da się praktycznie zmyć z węży , na plastikach i metalu tylko szmatą. Bród jest potęgowany przed lampę błyskową , w naturalnym świetle wygląda sporo korzystniej.
  10. Karenz

    Produkty xado

    Ponieważ znam pracownika to ostrzegam że w takich małych sklepach jak wcześniej wymienne również znajdują się podróbki. Zapatrzenie takiego sklepu opiera się na handlowcach sprzedających pojedyncze partie jeżeli przyjdzie człowiek i powie że ma partie matula na sprzedaż 10 % taniej niż importer zawsze kupią (są nawet za to nagrody). Zdarza się że etykiety są nanoszone w polsce ponownie na przeterminowane produkty z zachodu.
  11. Karenz

    Produkty xado

    Wszystko zależy od marży na konkretniej marce, a czym mniej znana tym większa.
  12. Odpisze tutaj Pomijam nieumiejętność operatora bo na to nic nie poradzimy, wskaźnik temperatury oleju zdaje się nie występował w silniku z zapłonem samoczynnym więc może to błąd fabryki. Instrukcją bym się wielce nie przejmował bo choćby w multimediach opisywała urządzenie którego nie miałem. Jeżeli się nie myle my16 (mój) od my17/my18 różnił się tylko podgrzewaną kierownicą i tylną kanapą. Jedyny sposób aby to sprawdzić to znaleźć właściciela wymiennych wcześniej roczników. Po ustaleniu stanu faktycznego należy udać się do aso z reklamacją braku funkcyjności jednego z elementów auta.
  13. Każda z wymienianych czynności wymaga nadmiernej ilości pracy. Ktoś próbował głębokościomierzem z suwmiarki ? przy znaniu grubości podstawy można łatwo określić ile zostało cierniwa . Musi być jakiś patent bo nikt w aso nie bawi się w rozbieranie tego. Ktoś by musiał podać grubość podstawy.
×
×
  • Create New...