Skocz do zawartości

Karenz

Użytkownik
  • Zawartość

    858
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Karenz

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    wwa
  • Auto
    forester MY16 2.0i

Ostatnie wizyty

707 wyświetleń profilu
  1. Karenz

    Folia czy ceeramika

    Natarcie twardym woskiem 2-3 razy w roku . Cała operacja parę godzin raz na kilka miesięcy, koszty pomijalne. No i poznajesz każdy skrawek własnego auta. Są fanatycy woskowania stosujący preparaty japońskie po 3 cyfrowych cenach ale ja tylko jako zabieg pielęgnacyjny używam wosku koloryzującego srebrnego za 8 zł. Przed tą operacją warto zrobić wszelkie zaprawki a potem wyrównać bezbarwny pastą lekko ścierną.
  2. Karenz

    ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru

    Czy ramach usługi ISR dla subaru przysługuje nam konto w systemie do podglądu miejsca przebywania pojazdu? W mojej firmie był kreatronik to monterzy powiedzieli że standardowo przydziela się konto dla nowych aut dzięki czemu klient może podpatrzeć auto na mapie na ich stronie. Na Bok-u kreatronika poinformowano mnie że taka przyjemność kosztuje 120 zł rocznie
  3. Karenz

    Spalanie w foresterze 2.0 i 150 PS

    0W20 to olej o niskiej lepkości co skutkuje niższym zużyciem paliwa oraz silnika w niskich temperaturach (lepiej smaruje po rozruchu) ALE to powoduje że przy mocnym przegrzaniu oleju np 120 C lepkość spada poniżej granicy smarności czyli możemy zatrzeć silnik TYLKO o ile wszystko jest sprawne nie powinniśmy tak wysokiej temp oleju uzyskać Jeżeli nie zależy wam na rekordowym spalaniu dobry olej 5w30 lub 5w40 (jeżeli lubicie mocno dociskać gaz) Najlepiej obserwować temp oleju i wybrać odpowiednio do swojej jazdy do 100 0w20 , do 110 5w30 , do 120 5w40 , więcej 5w50 Oczywiście mowa o dłuższym utrzymaniu temperatury a nie chwilowym po wyprzedzaniu.
  4. Karenz

    Spalanie w foresterze 2.0 i 150 PS

    10 przy jeździe miejskiej , 7 ,5 trasa do 120 , 9 do 140 , najmniej spalił 6,2 (trasa do 100) Automat pali mniej bo domyślnie trzyma silnik na niskich obrotach a po dociśnięciu wystrzeliwują na bardzo wysokie. Dlatego w testach musi palić mniej ale w życiu wcale nie ponieważ jak chcesz jechać tak średnio jak dyktuje ruch miejski to będzie ci niepotrzebnie piłował , robił "redukcje" itp.
  5. Karenz

    Ranking ASO Subaru

    Gdyby zamienili koła musieli by programować czujniki ciśnienia czego się pewnie im nie chciało. Po prostu panowie myśleli że trafili frajera i się przeliczyli. Bo jak wytłumaczyć tekst w stylu "przelany olej to nawet lepiej". Po dokładnej oględzinach auta mogę wypunktować: - nie oryginalna podkładka pod korek oleju -przelany olej pół litra ponad stan -nie dolany płyn do spryskiwaczy -źle założone opony -wlany jakiś inny olej niż dostarczyłem -zamontowanie nie oryginalnych akcesoriów (do końca wpierali że to oryginał) -nie napompowany zapas -źle podłączenie alarmu do ISR (wpięli się do pustego pina ) To co było potem to już tylko pokaz traktowania klienta, robienie ze mnie wariata który nie wie o czym mówi. Ja bardzo dużo rozumiem jako praktyk że pomyłki się zdarzają i pewnie na samych przeprosinach by się skończyło ale to robienie ze mnie debila to tylko pokaz w jakim poważaniu właściciel ma klientów, jak się mechanik spieszył do domu i odwalił fuszere po szybkości (bo o 17 jak odbierałem samochód już go nie było) a teraz panowie kryją sobie tyłki na serwisie to nie jest moja winna. To są wszystko blachę sprawy praktycznie do rozwiązania od ręki a tutaj taki cyrk. Pomyślcie sobie jak uprzejmy był by właściciel gdyby przy wymianie łańcucha wpadła im śrubka a mechanicy zwalili wszystko na klienta. O klasie lokalu świadczy sposób załatwiania problemów a tutaj jak widać jest stara dobra szkoła polskiej mechaniki gwarancja do bramy a dalej sie nie znamy.
  6. Karenz

    Ranking ASO Subaru

    Dziś wymieniałem opony i wulkanizator poinformował mnie że na tylnej osi opony są założone odwrotnie. Głupio mi się zrobiło bo byłem pewny że nie są to opony kierunkowe a jednak , tylko letnie są uniwersalne. W taki oto sposób jedyna czynność serwisu aso koper z której byłem zadowolony okazała się lipą, muszę wam pogratulować takiej kumulacji fuszery to w życiu nie przeżyłem w żadnym serwisie. Naprawdę jestem pod wrażeniem bo prawie w każda czynność serwisowej można znaleźć jakiś błąd. Chyba jedyny pozytyw który znalazłem to fakt że ktoś próbował przykleić nakrętki od osłony silnika które oryginalnie są luzem (ja je przyspawałem i temat zamknąłem ale pomysł zacny).
  7. Karenz

    Felgi 19" do Forester XT MY16 - pomysły

    zachodzą ok 2 cm jutro cykne fotke
  8. Karenz

    SUBARU XV

    trwałości zawieszenia zależy tylko od sposobu użytkowania amen.
  9. Karenz

    Felgi 19" do Forester XT MY16 - pomysły

    Z tymi osłonami błoto chlapie tylko w szparze błotnik/nakładka , według mnie to powinno być w serii dla auta mającego jeździć po gorszych drogach.
  10. Karenz

    Felgi 19" do Forester XT MY16 - pomysły

    mi to przypomina kołpaki Żeby pozbyć się zacieków na błotnikach trzeba założyć osłonę nadkoli E2010SG000, plastik skutecznie blokuj chlapanie błotem na najbliższa okolice. Dlatego u mnie najczęściej brudne są drzwi
  11. Karenz

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Na forum skody i pochodnych właśnie trwa dyskusja że 1.0 3 cylindry to super silnik i po co komu większy. W unii właśnie takich silników poszukują konsumenci a my jesteśmy zbyt małym rynkiem aby traktować nas wyjątkowo. Dlatego subaru wprowadzi te małe silniki/hybrydy albo zniknie z europy.
  12. Karenz

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Wiecie że wyprzedzenia wszystkich na jednopasmówce na odcinku powiedzmy 50km da wam maksymalnie 5 min różnicy w czasie przejazdu zakładając że po drodze nie będzie żadnego spowolnienia ruchu gdzie wszyscy się spotkacie i wasze oszczędności wyniosą już sekundy. Moja trasa do warszawy to ok 50km 10 km w mieście potem 5-7 do następnej mieściny światła zwężenia itp następnie 15 km trasy i 10 km w lesie. Zrobiłem dla sportu kiedyś przejazd na czas bez żadnych ograniczeń to dojechałem 7 min wcześniej ze spalaniem ok 22l/100. Na kawałku trasy jazda do odcinki potem ciągle wyprzedzanie i lawirowanie ze sprintami do świateł.
  13. Karenz

    Prośba ws. możliwosci terenowych FXT MY2018

    na zimówkach powinno być lepiej od szosowych , chyba że AT zakładasz
  14. Karenz

    Konfiguracja Iphone z Subaru - problemy

    W androidzie trzeba zmieniać kanał dźwięków z multimediów na alarmy/powiadomienia czy coś takiego
  15. Karenz

    ISR – Inteligentny System Ratunkowy w samochodach Subaru

    Bardzo często kiedy samochód jest w aso oni ingerują zgłoszenia.
×