Skocz do zawartości

Subaru Forester XT 2015 - Padł silnik przy 36780 km...


Grzesiek85

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekaw min serwisantow ASO w momencie kiedy przyjezdzam na serwis autem z gwarancja i prosze, aby wlali "moj" olej. Toc to tak nie dziala..

 

sprawdzałeś ? :)

 

Jak miałem Focusa RS , również jezdziłem ze swoim olejem, tam wlewali castrola w aso , a ja go nie chciałem. nie było żadnego problemu jak przyjechalem z bankami Motula. 

W Audi miałem to samo , w Subaru również 

 

 

U mnie tez byle spełniał specyfikacje producenta

 

W instrukcji obslugi , masz jak byk również napisane że możesz użyć oleju o innej specyfikacji jeśli auto jest eksploatowane w cięszych warunkach, innym klimacie itd.

Słyszeliście kiedyś żeby komukolwiek nie wykonano naprawy gwarancyjnej ze względu na inną markę oleju i specyfikację ? ( nie mówie tu o jakiś drastycznych przypadkach ze ktoś przyjedzie z banką Catrola 15W50 mineralnego z Tesco ) :)

 

 

W tej chwili partnerem olejowym SIP jest firma ENEOS , naprawdę nie wierzę że lejąc SUSTINA 0W50 , czy 5W40 , SIP nie wykona naprawy gwarancyjnej silnika…. Ten olej w specyfikacji SN , i tak przewyższa normy Subaru , a lepkość proponowana przez FHI 5w30 mieści sie "widełkach" oleju 0W50 . 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak wygląda procedura reklamacyjna silnika ...

Mechanik od razu wylewa wszystkie płyny nikt tego nie testuje ,   rozbiera widzi zatarte panewki , brokat w oleju ogólnie szrot 

Przychodzi techniczny który jeszcze sie mniej na tym zna i polega tylko na opinii mechanika że silnik zatarty z powodu braku smarowania 

Techniczny strzela fotki opisuje co mu powiedział mechanik i wysyła do centrali ale musi opisać jak wygląda historii przeglądów i to właśnie ten element jest w 90 % decydujący .

Te kilka głupich wpisów w systemie to klucz , są ASO które drenują i straszą klientów więc specjalnie do systemu wklepują że klient przyniósł własny olej nawet jak zalewają takim samym , są tacy co tak nie robią .

Nawet jak przyniesiesz zupełnie inny olej ale się dogadasz to ci tego nie wpiszą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiecie jak wygląda procedura reklamacyjna silnika ...

 

Chyba w Dacii. ;)

 

 

 

Mechanik od razu wylewa wszystkie płyny nikt tego nie testuje

 

Hmmm. Zawsze, ale to zawsze zostawialiśmy. Wszak to podstawowy ślad.

 

 

 

Przychodzi techniczny który jeszcze sie mniej na tym zna i polega tylko na opinii mechanika że silnik zatarty z powodu braku smarowania 
 

 

Ciekawe. Wyczuwam jakieś traumatyczne wspomnienia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak wklepują na przeglądzie że klient miał własny olej to może być problem .

 

Mam powody, aby się nie zgodzić.

Olej ma być zgodny z wytycznymi producenta pojazdu.

Nie musi być zakupiony w ASO.  

 

 

 

no dobra , przyjmijmy że masz rację , FHI pisze olej zalecany 5W30 i normach min. SL/SM , wlewam olej o lepkości 0w50 i normie SN ( wyższej niż zalecenia ) ( FHI pisze w instrukcji że można zmienić specyfikę w przypadku ciężkich warunków eksploatacji ) , pada mi silnik w FXT np. w Szczecinie , nie znam tam kompletnie nikogo , ot obce ASO . Ów obce ASO sprawdza pieczątki w książce gwarancyjnej , oczywiście są . I teraz pytanie , na jakiej podstawie mogą mi odmówić naprawy gwarancyjnej ? . Przecież każdy rzeczoznawca , potwierdzi że olej 0W50 wlany do silnika , na podstawie karty produktu producenta oleju , oraz porównując olej np. 5W30 wlewany w ASO , jest w stanie określić że powodem awarii , nie jest olej który niedość że spełnił wymagania , to je przewyższa :) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiecie jak wygląda procedura reklamacyjna silnika ...

 

Chyba w Dacii. ;)

 

niestety w daci silniki się nie zacierają

a fury o których ja pisze kosztują tyle co ludzie biorą kredytu na 40 lat żeby mieć własne em 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie 0W20?  

 

 

Możliwe , nie czytałem instrukcji  ;)

Jest jeszcze jedno za ! wszyscy mamy system ISR montowany seryjnie , nie wiem czy wiecie , ale za ok 120 zł rocznie można sobie wykupić "inwigilację " on line . Macie dostęp do historii , prędkości z jakimi sie poruszasz i mnóstwo innych funkcji . tak to wygladą w aplikacji comboclient  3. Dla mnie rewelacja ! 

Zawsze można powiedzieć i pokazać że jeździmi z predkościami maksymalnymi ( pomijam oczywiscie przepisy  ;) ) i auto jest mocno obciążane  :)

post-766-0-42575900-1469821816_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości, aż zajrzałem do instrukcji.

Do FXT - 5w30, wiadomo...

Natomiast dalej jest przestroga "Stosować olej wyłącznie o zalecanej jakości i lepkości". Niestety nic nie znalazłem o możliwości zastosowania innego oleju w przypadku trudniejszych warunków, natomiast jest o częstszej wymianie jeśli w takich pracuje silnik.

 

@carfit testowałem tą aplikację całkiem fajna, ale mobilna wersja była nie do użytku, przynajmniej wtedy na WP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast dalej jest przestroga "Stosować olej wyłącznie o zalecanej jakości i lepkości". Niestety nic nie znalazłem o możliwości zastosowania innego oleju w przypadku trudniejszych warunków, natomiast jest o częstszej wymianie jeśli w takich pracuje silnik.

 

jest gdzieś taki wpis , było wielokrotnie wklejane na forum :),chyba że zmienili , a ja przyznaje sie , nowej nie czytałem :) 

 

 

@carfit testowałem tą aplikację całkiem fajna, ale mobilna wersja była nie do użytku, przynajmniej wtedy na WP.

Fakt mobilna jest beznadziejnia , ale na comboclient3 jest naprawdę dobrze :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam moje dwa grosze do dyskusji. Jeździłem róznymi samochodami z turbiną. Obecnie Forek XT. Jedno wiem na pewno - żeby samochód długo służył trzeba szczególnie w długich i stale szybkich trasach (najczęściej  autostrada ) oberwować szczególnie temperaturę oleju. Jeżeli często mocno wzrasta powyżej 100stopni pilnować oleju - częstsza wymiana ,dolewka itd. Stała wysoka temperatura to coś nie tak . Generalnie silnik Subaru nie ma łatwego życia ze względu na chłodzenie. Jeszcze jedna sprawa . Na wymianie oleju w ASO po niecałych 4 tyś km po przyjeździe do domu sprawdziłem stan na bagnecie . Było minimum. Od razu dolałem 2 stówki z bańki z bagażnika i mam niecałe max. Niestety trzeba dbać i pilnować samemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W litewskiej instrukcji do FXT MY'16 idzie mowa o oleju API SN/SM i ACEA A3/A5.

Zalecana (rekomendowana) lepkosc dla optymalnej pracy silnika to 5w30, 5w40 mozna stosowac na dolewki.

Niestety nie znalazlem tradycyjnego wpisu o tym, ze lepkosc oleju mozna zmienic w zaleznosci od warunkow klimatu czy "ciezkiej pracy" pojazdu...

 

e7abdacea31d4df3med.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam moje dwa grosze do dyskusji. Jeździłem róznymi samochodami z turbiną. Obecnie Forek XT. Jedno wiem na pewno - żeby samochód długo służył trzeba szczególnie w długich i stale szybkich trasach (najczęściej autostrada ) oberwować szczególnie temperaturę oleju. Jeżeli często mocno wzrasta powyżej 100stopni pilnować oleju - częstsza wymiana ,dolewka itd. Stała wysoka temperatura to coś nie tak . Generalnie silnik Subaru nie ma łatwego życia ze względu na chłodzenie. Jeszcze jedna sprawa . Na wymianie oleju w ASO po niecałych 4 tyś km po przyjeździe do domu sprawdziłem stan na bagnecie . Było minimum. Od razu dolałem 2 stówki z bańki z bagażnika i mam niecałe max. Niestety trzeba dbać i pilnować samemu .

U mnie w wrx 2.0 dit maxynalna temperatura w trasie to 97 stopni, w Kielcach na drugim stopniu 103, a oleju miedzy wymianami (10-12tys) w ogóle nie ubywa. Jeżdżę na Amsoil Signature Series 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Jedna jaskółka wiosny nie czyni" ... No to melduje się druga jaskółka.

 

Tak z ciekawości, olej zmieniałeś na przeglądach 15, 30 tys km, czy częściej?

15 i 30 jak zalecali.

Do głowy by mi nie przyszło że taki samochód może popsuć się po niecalych 33k.

hdybym wiedzial ze olej trzeba wymieniac co 10 czy co 5k to bym wymienial... albo kupil inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W litewskiej instrukcji do FXT MY'16 idzie mowa o oleju API SN/SM i ACEA A3/A5.

Zalecana (rekomendowana) lepkosc dla optymalnej pracy silnika to 5w30, 5w40 mozna stosowac na dolewki.

Niestety nie znalazlem tradycyjnego wpisu o tym, ze lepkosc oleju mozna zmienic w zaleznosci od warunkow klimatu czy "ciezkiej pracy" pojazdu...e7abdacea31d4df3med.jpg

Prosze :)

post-766-0-10687800-1469865670_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodam moje dwa grosze do dyskusji. Jeździłem róznymi samochodami z turbiną. Obecnie Forek XT. Jedno wiem na pewno - żeby samochód długo służył trzeba szczególnie w długich i stale szybkich trasach (najczęściej autostrada ) oberwować szczególnie temperaturę oleju. Jeżeli często mocno wzrasta powyżej 100stopni pilnować oleju - częstsza wymiana ,dolewka itd. Stała wysoka temperatura to coś nie tak . Generalnie silnik Subaru nie ma łatwego życia ze względu na chłodzenie. Jeszcze jedna sprawa . Na wymianie oleju w ASO po niecałych 4 tyś km po przyjeździe do domu sprawdziłem stan na bagnecie . Było minimum. Od razu dolałem 2 stówki z bańki z bagażnika i mam niecałe max. Niestety trzeba dbać i pilnować samemu .

U mnie w wrx 2.0 dit maxynalna temperatura w trasie to 97 stopni, w Kielcach na drugim stopniu 103, a oleju miedzy wymianami (10-12tys) w ogóle nie ubywa. Jeżdżę na Amsoil Signature Series 5w30.

Ja właśnie go wlałem na wymianie typu 'po dotarciu'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carfit to jest instrukcja do STI czy FXT?

W mojej do SF 2,5XT z 2007, jest tak samo. Jest również w podręcznikach dla mechaników samochodowych, bo to ogólne zasady stosowania różnych lepkości w zależności od zmiennych warunków. Carfit już pisał o tym wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...