Skocz do zawartości

Subaru Forester XT 2015 - Padł silnik przy 36780 km...


Grzesiek85

Rekomendowane odpowiedzi

a może olej 0W20 czy 5W30 , jest nie odpowiedni …… do naszych warunków . :rolleyes:

No właśnie, jakbym czytał mój przypadek sprzed 8 lat... podobny przebieg, hałasująca panewka i wyrok : nowy short block (też na gwarancji). Przyczyny mogły być 3. Albo ja zamęczyłem silnik (wykluczam tę możliwość), albo wada materiałowa panewki lub kiepski olej. W tamtym czasie mocno narzekano na olej znanej marki, też 5W30,potocznie nazwany na Forum "szczynami"... Niby zgodny ze specyfikacją, a jednak silniki padały jak muchy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego , ja na swoich autach sti MY15 i FXT MY15 , od razu po zakupie wylałem seryjny olej , wlałem inny niezgodny z zaleceniami, i póki co nie wiem co to zuzycie oleju , panewki , tłoki itd. zmieniam co 5 tys. a lekko pod moją nogą auta naprawdę nie mają . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co konkretnie wlałeś?

 

ENEOS SUSTINA 0W50 . dostepny pewnie w każdym ASO , tylko trzeba poprosić i dopłacić :) 

Carfit a do diesela co lejesz

 

 

Tapatalk

 

Nie mam diesla , i nie bede miał  :lol:, ale przy dieslu lepkość 5w30 w zupełności wystarcza , zupełnie inne temp. spalin , ważne żeby był  low saps jak z dpf 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co konkretnie wlałeś?

ENEOS SUSTINA 0W50 .

Carfit a do diesela co lejesz

 

 

Tapatalk

Nie mam diesla , i nie bede miał :lol:, ale przy dieslu lepkość 5w30 w zupełności wystarcza , zupełnie inne temp. spalin , ważne żeby był low saps jak z dpf

właśnie tak mam zalane , olej Motula

 

 

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale instrukcja... ;)

 

Instrukcja instrukcją , ja przywiozłem swój olej do ASO ( Emil Frey ) i absolutnie nikt nie robił problemu. Czasem zwyczajnie wystarczy po ludzku zapytać :), tam też pracują ludzie ;) wyjątkowo sympatyczni i uczynni , ale trzeba zrobić grunt , i też być takim ;) 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może olej 0W20 czy 5W30 , jest nie odpowiedni …… do naszych warunków .  :rolleyes:

 

wujek pisze, wujek wie... ;)

 

dlatego tez moje pierwsze pytanie w tym watku bylo o olej

instrukcja instrukcja, ale ja swego FXT zalalem 5w40 (nie jezdze tak szybko jak wujek carfit :P )

 

wlascicielom padnietych DiT wspolczuje, mam nadzieje, ze naprawy beda szybkie i skuteczne

Ja dzisiaj w luźnej rozmowie w aso dowiedziałem się że oprócz mojego stoi tam właśnie xt kolegi który zaczął wątek... oraz zdarzyło się to u levrogów (liczba mnoga padła)... nie wiem u ilu.

 

ciekawe czy Dyrekcja albo AK jakos zareaguja na ten wpis :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co dwie wymiany oleju ENEOS Sustina 5w30, jest ok.

 

Myślicie że warto następnym razem zalać coś lepszego np. 5w40? Nogi specjalnie ciężkiej nie mam, ale czasem fantazja człowieka poniesie ;)

 

Jak się ma taka zmiana oleju do ewentualnych roszczeń gwarancyjnych?

Edytowane przez grzse124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ale instrukcja... ;)

 

Instrukcja instrukcją , ja przywiozłem swój olej do ASO ( Emil Frey ) i absolutnie nikt nie robił problemu. Czasem zwyczajnie wystarczy po ludzku zapytać :), tam też pracują ludzie ;) wyjątkowo sympatyczni i uczynni , ale trzeba zrobić grunt , i też być takim ;)

 

Nie mam cienia wątpliwości, że tacy właśnie są i sam też się staram ;).

 

Pisząc "instrukcja" miałem na względzie to, że w instrukcji jest właśnie takie oznaczenie, co do którego zasugerowałeś, że może być nieodpowiednie. Stąd wątpliwość :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym był ostrożny jeżeli w instrukcji nie ma tego oleju to brałbym na piśmie zgodę na jego wlanie, w Aso mogą się zgodzić ale jak dojdzie do awarii to główny importer może się czepiać tego ze zalany był inny olej niż w specyfikacji

Oczywiście to tylko tak na marginesie

 

 

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@carfit, Ty możesz sobie pozwolić na takie działania, ale większość z nas w przypadku awarii liczy na to, że gwarancja zadziała, a to wymaga serwisowania auta zgodnie z instrukcja producenta. Do czasu aż ASO samo nie zacznie stosować innego oleju, musimy trzymać się wytycznych producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowego XT nie zgodziłbym się zalewać innego oleju niż Motul , mam dwa Subaru o jeżdżę na Motulu od nowości bez najmniejszych problemów

Zalej to co jest w instrukcji obsługi wymagane , ważne żeby spełniały normy Subaru

 

 

 

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowego XT nie zgodziłbym się zalewać innego oleju niż Motul

to nie jest watek olejowy, na rynku jest pełno dobrych olejów . Np do civica od nowosci zalewano mi we wroclawskim aso mobila1 5w50. Auto smiga do dzis bez poboru "rżnięte" do odciny przez mlodego syna znajomego i czy to znaczy ze ten mobil1 to najlepszy olej na swiecie?? :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...