Jump to content

Mikes91

Użytkownik
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Mikes91

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Mazowieckie
  • Auto
    Subaru Forester 2014 2,0 XT

Recent Profile Visitors

381 profile views
  1. Tankuje tylko na dobrych stacjach, te z niskimi cenami omijam. Po własnej obserwacji, testach przejechaniu tysięcy km Shell okazał się najlepszy :-). Choć tankując w Austrii na zbiorniku zrobiłem prawie 100 km więcej. 20-30% przy DLM trzeba przyjąć większe spalanie. 12 k PLN to była cena wygórowana za DLM. Duży plus instalacji to że jeżdżę tylko na LPG i jest praktycznie bezobsługowa. Osiągi jak napisał Miałki. Dziś zapewne z braku DLM zdecydowałbym się na to co jest, czyli z dotryskiem. Ważne, że jest oferta i każdy kto chce może założyć taką instalację i ma dostęp do opinii użytkujących.
  2. Mam DLM Prins założyłem do nowego praktycznie auta z przebiegiem 4 kkm zrobiłem na niej już ponad 100 kkm i póki co zero problemów. Instalacja dedykowana pod konkretny model auta. Wada trzeba było modyfikować pompę paliwa i czekać około 2 tygodni (auto stało i czekało). W innych markach oddawałeś starą pompę i dostawałeś już zmodyfikowaną w zestawie oddając starą. Montaż zajmował 1 do 2 dni i załatwione. Dla XT produkcja setów nie miała sensu sprzedaż instalacji była niszowa niezadowalająca dla Prins. Użytkownicy nie chcieli jej montować na gwarancji często także tej przedłużonej. Bali się utraty gwarancji do tego zerowa wiedza o tej instalacji. Nie pomogło także zakończenie produkcji modelu XT. Znam kilka osób które mają złożonego DLM w XT, Fordzie, Hundaiu i same pozytywne reakcje. Na DLM zdecydowałem się tylko ze względu na jej innowacyjność i personalizację pod dany model. Ważne było dla mnie brak montażu dodatkowych wtryskiwaczy, wiercenia w kolektorze, montażu reduktora, parownika. Wtedy żadnej innej instalacji do DIT XT oprócz DLM nie było a pan w egp mówił że to super wybór i jedyny :-). Mówił że żadna inna do DIT się nie nada :-). Dziś DLM nie ma a jest z dotryskiem i jak widać pan z egp zmienił zdanie :-). Będąc na przeglądzie w egp rozmawiałem z właścicielem XT z dotryskiem. Opinie miał pozytywne był zadowolony ze względu na koszty jazdy. Mówił że bardzo był zainteresowany DLM ale już nie było takiej opcji więc założył co było możliwe. Tutaj masz materiał egp i od 2,37 o Subaru Forester dlaczego nie ma https://www.youtube.com/watch?v=mJBMJ8sZm5c
  3. Wymieniłem Bridgestony na Continental Premium Contact 6 225/55/18 i odczucia w porównaniu do Bridgestone dużo ciszej i bardzo dobre właściwości jezdne, mokra czy sucha, duże prędkości zdecydowanie na plus. Po 17 k km zużycia prawie nie widać. Nie jest to opona do jazdy w terenie nawet tym lekkim może sporadycznie jakiś dojazd - typowo szosowa.
  4. Dokładnie jest tak jak napisałeś. Można przejść na stary czynnik tak mi zaproponowali, ale cena porównywalna przynajmniej przy wymianie skraplacza, ponieważ muszą przepłukać cały układ i wymienić olej na ten współpracujący ze starym czynnikiem. Zawory zostawiają te do r1234yf tylko oznaczenia czynnika usuwają. Można wymienić także zawory, ale tu koszt znacznie rośnie. Jeżeli jednak się ktoś na takie coś zdecyduje to wtedy dopóki stary czynnik nie zdrożeje może się cieszyć tańszym serwisowaniem klimatyzacji :-)
  5. Nie pojadę wycena innych serwisów 1700-1800 zł. Drogo sam czynnik wyceniają na 900 zł -1100 zł reszta to skraplacz i robocizna
  6. To standardowa usterka rozszczelnienie skraplacza także jeżeli ktoś nie miał musi grzecznie czekać na swoją kolej :-). Ja myślałem do ubiegłego tygodnia, że mnie minie i jestem wybrańcem tak jednak się nie stało. W ASO zadałem pytanie jaki koszt. Jeszcze dobrze nie skończyłem zadawać pytania pan powiedział 2500 tysiąca.
  7. Ja podniosłem lekko do góry na regulacji i jest o niebo lepiej. Testowałem na drodze z kolegą i mówił że jest OK nie oślepiają Przy okazji padła mi klima, rozszczelnienie chłodnicy-skraplacza i czynnik uciekł. Ktoś robił w Warszawie jakie koszta i gdzie zrobić? Czynnik chyba jest ten nowszy?
  8. Wygląda olej nawet OK. Jaki Olej nowy Ci zalali i ile ostatecznie litrów weszło? Czy filtr bardzo był zasyfiony, czy konieczna była jego wymiana przy 71 k km?
  9. Było już gdzieś o tym na forum kiedyś. U mnie tez trochę trzęsie, szczególnie na zimnym jak załączę klimatyzacje.
  10. Kolega @Miałki jest bardziej jak sądzę zorientowany, poczekamy co napisze. Ja obstawiam że jest jedna pompa.
  11. W DLM gaz jest podawany przez fabrycznie zamontowaną pompę do benzyny. Pompa ma dodaną końcówkę umożliwiającą podłączenie LPG. Została u mnie zdemontowana i wysłana kurierem do fabryki Prins w Holandii. Tam dodali końcówkę i wróciła. Wymóg jaki stawiał Prins pompa musi być mało używana, czyli prawie nowa. Inaczej trzeba wymienić pompę. Dla innych marek bardziej chodliwych mieli pompy na stanie, brali używaną dawali nową już właściwą pod LPG.
  12. Zapytaj w egp o tą instalacje Vialle robią dużo powinni mieć jakieś rozeznanie. Zasada działania podobna do DLM, które w mojej opinii jest całkiem ok.
  13. U mnie wszystko w porządku. Masz jakieś spostrzeżenia,newsy odnośnie użytkowania, serwisu, coś powinienem wiedzieć ?
  14. Nie sprawdzałem luzów zaworowych. Czy na gazie czy benzynie nie czuć różnicy. Auto ładnie pracuje. Przy okazji LPG to czytałem ze w Hiszpanii można kopić u dealera nowe Subaru z instalacją gazową nie tracąc oczywiście gwarancji. Aby nie odbiegać od tematu czego się obawiać w foresterach sj, moim zdaniem nie gazu - instalacji DLM.
×
×
  • Create New...