Jump to content

Mikes91

Użytkownik
  • Content Count

    136
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Dobry

2 Followers

About Mikes91

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Mazowieckie
  • Auto
    Subaru Forester 2014 2,0 XT

Recent Profile Visitors

490 profile views
  1. Mikes91

    Forek SJ XT '14

    OK napisz po wizycie u gaziarza co i jak :-). Pozdrawiam
  2. Mikes91

    Forek SJ XT '14

    Też miałem tak ze 2-3 razy kiedy zatrzymałem auto przed światłami (głownie zdecydowane hamowanie), nagle zgasł . Dzieje się tak u mnie na LPG, bo głownie na tym paliwie jeżdżę, ale kolega który jeździ tylko na benzynie SJ XT także przyznał mi się do podobnych zdarzeń. Zastanawiam się czy ten model tak ma ? Przy ręcznym zrzucaniu biegów łopatkami przed hamowaniem nawet nagłym problem nie występuje.
  3. Dokładnie jest tak jak pisze Miałki. Chcieli mi zamontować jakiś emulator i wtedy ponoć wszystko byłoby ok, ale nie chciałem aby ktoś wkładał tam ręce i coś namieszał. Jadąc na gazie poziom paliwa spada do określonego poziomu i po pewnym czasie znowu sam się restartuje i pokazuje prawdziwą wartość. Może na początku było to irytujące, ale po kilku miesiącach przestałem to zauważać, a do wskazań średniego spalania benzyny według komputera dodaje 2-3 litry gazu i mam wynik spalania LPG na 100 km. Kiedyś komputer pokazał mi niski poziom benzyny - rezerwa, ale silnik się nie wyłączył pomimo iż dalej jechałem dłuższy czas. Po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu poziom paliwa - benzyny wrócił do swojego faktycznego stanu.
  4. Wadą Continental jest to, że szybko się zużywają. Jeśli natomiast robisz małe przebiegi to spoko Nie zauważyłem aby szybko się zużywały. Zrobiłem na nich około 30 kkm i nie widać oznak zużycia.
  5. Zmieniłem na Continental Premiumcontact 6 bardzo dobra opona. Zastanawiałem się nad Michelinami ale padło na Continental i jeździ się naprawdę dobrze. Jest to opona typowo szosowa.
  6. Instalacja przegląd 150 zł. Robię raz na 2 lata bo nie ma tam czego serwisować. Sam serwisant mi to powiedział. Dowód rejestracyjny coś 160 zł . Wartość pojazdu nie widzę aby malała w ogłoszeniach jak ktoś ma i sprzedaje a wręcz przeciwnie zauważyłem. Zrobiłem na instalacji ponad 100 kkm i nie miałem póki co żadnej usterki. Przy dystrybutorze wcale nie dłużej ponieważ przewody mają większą średnicę niż w normalnej instalacji i tankuje się szybko. :-) Ale jeśli się upierać to niech będzie i tak wtedy zwrot z inwestycji nie 40% a niech będzie 37 % lub nawet 35%. :-)
  7. Nawet jeżeli będą to 3 lata. Jak masz wolne10-12 tysięcy to inwestując w tą instalację masz zwrot około 40% w zależności od różnicy pomiędzy LPG a Pb. Mam u siebie DLM i jak policzyłem zwrot nastąpił po przejechaniu 36 k km, później już tylko zarabia. Moim zdaniem nie ma się co wahać bo każde tankowanie to zysk. Podjeżdżam i tankuję cały bak za 85 zł.
  8. Mikes91

    CVT - awarie

    Wymień jeszcze raz statycznie po przejechaniu 2-3 k km. Kiedyś wszyscy wymieniali statycznie lub nie wymieniali i jeździli po 200 kkm , ale to się zmieniło są maszyny i każdy jest teraz mądry. Następnym razem wymień olej już dynamicznie. Ja na Twoim miejscu zakładając, że nie ciągasz przyczepy wymieniłbym dynamicznie za 30-40 k km.
  9. Klocki przód wymieniłem pierwszy raz po 45 k km, zmieniłem na inne polecane markowe. Przejechałem na nich 25 tysięcy, piszczały, gorzej hamowały niż fabryczne i były twarde bo tarcze poszłyyyyyy. Jedyny plus nie pyliły jak oryginalne. Pojechałem i wymieniłem przód tarcze i klocki na OEM i wszystko wróciło do normy, nie piszczą, hamują i ogólne wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Z tyłu pomimo ponad 100 k km klocki i tarcze w bardzo dobrym stanie jeszcze fabryczne.
  10. Z klapą miałem to samo, odłączenie klemy pomogło.
  11. Tankuje tylko na dobrych stacjach, te z niskimi cenami omijam. Po własnej obserwacji, testach przejechaniu tysięcy km Shell okazał się najlepszy :-). Choć tankując w Austrii na zbiorniku zrobiłem prawie 100 km więcej. 20-30% przy DLM trzeba przyjąć większe spalanie. 12 k PLN to była cena wygórowana za DLM. Duży plus instalacji to że jeżdżę tylko na LPG i jest praktycznie bezobsługowa. Osiągi jak napisał Miałki. Dziś zapewne z braku DLM zdecydowałbym się na to co jest, czyli z dotryskiem. Ważne, że jest oferta i każdy kto chce może założyć taką instalację i ma dostęp do opinii użytkujących.
  12. Mam DLM Prins założyłem do nowego praktycznie auta z przebiegiem 4 kkm zrobiłem na niej już ponad 100 kkm i póki co zero problemów. Instalacja dedykowana pod konkretny model auta. Wada trzeba było modyfikować pompę paliwa i czekać około 2 tygodni (auto stało i czekało). W innych markach oddawałeś starą pompę i dostawałeś już zmodyfikowaną w zestawie oddając starą. Montaż zajmował 1 do 2 dni i załatwione. Dla XT produkcja setów nie miała sensu sprzedaż instalacji była niszowa niezadowalająca dla Prins. Użytkownicy nie chcieli jej montować na gwarancji często także tej przedłużonej. Bali się utraty gwarancji do tego zerowa wiedza o tej instalacji. Nie pomogło także zakończenie produkcji modelu XT. Znam kilka osób które mają złożonego DLM w XT, Fordzie, Hundaiu i same pozytywne reakcje. Na DLM zdecydowałem się tylko ze względu na jej innowacyjność i personalizację pod dany model. Ważne było dla mnie brak montażu dodatkowych wtryskiwaczy, wiercenia w kolektorze, montażu reduktora, parownika. Wtedy żadnej innej instalacji do DIT XT oprócz DLM nie było a pan w egp mówił że to super wybór i jedyny :-). Mówił że żadna inna do DIT się nie nada :-). Dziś DLM nie ma a jest z dotryskiem i jak widać pan z egp zmienił zdanie :-). Będąc na przeglądzie w egp rozmawiałem z właścicielem XT z dotryskiem. Opinie miał pozytywne był zadowolony ze względu na koszty jazdy. Mówił że bardzo był zainteresowany DLM ale już nie było takiej opcji więc założył co było możliwe. Tutaj masz materiał egp i od 2,37 o Subaru Forester dlaczego nie ma https://www.youtube.com/watch?v=mJBMJ8sZm5c
  13. Wymieniłem Bridgestony na Continental Premium Contact 6 225/55/18 i odczucia w porównaniu do Bridgestone dużo ciszej i bardzo dobre właściwości jezdne, mokra czy sucha, duże prędkości zdecydowanie na plus. Po 17 k km zużycia prawie nie widać. Nie jest to opona do jazdy w terenie nawet tym lekkim może sporadycznie jakiś dojazd - typowo szosowa.
  14. Dokładnie jest tak jak napisałeś. Można przejść na stary czynnik tak mi zaproponowali, ale cena porównywalna przynajmniej przy wymianie skraplacza, ponieważ muszą przepłukać cały układ i wymienić olej na ten współpracujący ze starym czynnikiem. Zawory zostawiają te do r1234yf tylko oznaczenia czynnika usuwają. Można wymienić także zawory, ale tu koszt znacznie rośnie. Jeżeli jednak się ktoś na takie coś zdecyduje to wtedy dopóki stary czynnik nie zdrożeje może się cieszyć tańszym serwisowaniem klimatyzacji :-)
×
×
  • Create New...