Skocz do zawartości

tswiatlo

Nowy
  • Postów

    96
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tswiatlo

  • Urodziny 16.05.1977

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Forester XT MY13

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tswiatlo

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

16

Reputacja

  1. Fotel kierowcy z anglika w miejsce pasażera to dobry pomysł, ale... fotele kierowcy mają elektryczne regulacje, a pasażera nie (przynajmniej w moim xt 2013). Czy p&p oznacza że będzie działać elektryka? Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
  2. Wymieniałem przy okazji naprawy zaworu lock-up. Skrzynia była otwiera i olej souszczony, pi prostu wlałem świeży. Wymiana była więc jednokrotna, bez filtrów. Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
  3. Ja w swoim XT z 2013 (TR690) przy 100k wymieniałem dynamicznie na oryginalny, czerwony. Przy 155k statycznie na motul multi cvtf. Nie widzę różnicy w działaniu skrzyni absolutnie żadnej, a koszty oleju nieporównywalnie mniejsze. Nie dajmy się zwariować. Wesołych Świąt! Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  4. Ja do swojego SJ kupiłem zestaw uniwersalny. U mnie pękł ze starości ten rozdzielacz 'Y', pasował jak fabryczny. https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-przewod-do-spryskiwaczy-2m-zlaczki-kpl-11933004695 Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  5. Tak. Jest na YT. Link dla potomnych : Informacyjnie tylko - musiałem rozebrać bo że starości pękł trójnik łączący przewody spryskiwaczy ze zbiorniczkiem. Naprawa zajęła łącznie godzinkę, z demontażem podszybia, wymiana trójnika, czyszczeniem wnęki za podszyciem i montażem wszystkiego z powrotem. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  6. tswiatlo

    Zdejmowanie podszybia

    Hej. Jak zdjąć podszybie w Forester SJ? Potrzebuje dostać że do dysz spryskiwaczy. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  7. Dzięki za podpowiedzi. Tak, to była ta usterka, zawór lock-up w skrzyni. Auto naprawione (dzięki chłopakom z niezależnego serwisu Subaru w Łodzi - jesteście najlepsi), jeździ znów bezproblemowo. Dla potomnych - zawór można kupić na amazonie amerykańskim, ale również u pewnych specjalistów z Warszawy. Nie chińczyk, tylko regenerowany oryginał. Drożej niż u chińczyków, ale ja wolałem nie oszczędzać.
  8. Mam u siebie Vredki letnie (sportrack) i zimowe (wintrac). Oba ten sam rozmiar 225/55/18. Co ciekawe, zimowki są... cichsze. Ale mam już leciwe opony, 4-ty rok. Do letnich zastrzeżeń nie mam jeśli chodzi o jazdę, ale zimówki takie sobie. Łatwo zerwać przyczepność na śniegu. Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
  9. Dzisiaj rano podpiąłem ponownie interfejs i użyłem aplikacji torque. Na samym zapłonie, bez uruchamiania silnika. Pojawił się dodatkowy błąd P2763. Dziennik aktualnych usterek ------------------ P0700: Transmission Control System (MIL Request) P2763: Torque Converter Clutch Pressure Control Solenoid Control Circuit High Konwerter padł czy blok elektrozaworów sterujacych? Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
  10. update sytuacji..... Dziś podczas dojazdu do skrzyżowania pojawiła się choinka rożnych kontrolek na desce (patrz filmik), oraz komunikaty na ekranie pod daszkiem: Transmission system needs to be checked ABS needs to be checked Emission control system needs to be checked Vehicle Dynamic Control needs to be checked Hill start asist syetem needs to be checked Podłączyłem na szybko ELM327 i car scanner w telefonie i pojawił się błąd: P0700 [0x0700] Transmission control system, MIL request - circuit malfunction Status: Potwierdzona Po skasowaniu wyskoczył z powrotem natychmiast. Czytałem, ze to może być powodem zbyt niskiego poziomy oleju w skrzynie, ale nie zauważyłem, żeby auto gdzieś dostawiało ślady. Pytanie numer 1: gdzie znajduje się bagnet, żeby sprawdzić poziom oleju? Pytanie numer 2: czy można jeździć autem - muszę zawieźć dzieciaki na trening, trasa około 10km. Mam obawy, czy nie zarżnę skrzyni..... Wiem, że P0700 to tylko sygnalizacja problemu, a nie konkretny kod błędu. Przejrzałem parę wątków na różnych forach gdzie ludzie zgłaszali ten błąd ale najczęściej pojawiał się po "ruszeniu" skrzyni z auta. U mnie skrzynia nie byłą wyjmowana. W poniedziałek dzwonie do warsztatu. Ale tymczasem jest weekend wiec - "please help" - może ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie wskazać co się popsuło? 20230623_203321.mp4
  11. Cześć, Forester XT 2013. Zaczyna szwankować skrzynia CVT. W pewnym zakresie prędkości lub obrotów silnika podczas przyspieszania jest mocne szarpnięcie, słychać też jakby takie łupnięcie przy tym. Dzieje się tak głownie przy takim normalnym, miejskim przyspieszaniu, obrotomierz wskazuje pomiędzy 2-3 tyś obrotów a prędkościomierz jest w okolicach 40-60. Wrażenie jakby przeciągał zmianę przełożenia a potem robił to gwałtownie. Tylko przy wspomnianych warunkach i wydaje mi się, ze tylko na rozgrzanym oleju. Poza tym skrzynia normalnie pracuje, auto rusza bez problemu, na autostradzie też nic niepokojącego nie zaobserwowałem. Żadnych kontrolek na desce, nic. Macie pomysł co to może być za usterka? Wymiana oleju w skrzyni pomoże? (auto ma 148 tyś, olej był zmieniany dynamicznie przy 110 tyś). Jakiś godny polecenia warsztat w okolicach Łodzi który zdiagnozuje usterkę? Pozdro!
  12. tswiatlo

    Co to za otwór?

    Dzięki za odpowiedź. Jakie mogą być skutki jazdy z wyjętym wężykiem? Nie wiem jak długo tak jeździem.... Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  13. tswiatlo

    Co to za otwór?

    Czesc. Forester XT 2013. Podpowiedzcie co to za otwór zaznaczony na zdjeciu? Od czego to jest? Czy to ma być otwarte? Obok wisi jakis wężyk, którego końcówka idealnie pasuje to tego otworu. Zdjęcie robione od strony pasażera, przy połączeniu silnika i skrzyni. Pozdrawiam. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  14. To wygląda jak amerykański hak. Ciekawe jak z.homologacja na rynek europejski. Osobiście uważam, że taki jak ten wygląda słabo. Wolę europejskie z delikatnym podcięciem zderzaka mimo wszystko. Ale to wszystko kwesta gustu. Haki "stałe" (czyli na śruby) z tego co się orientuję nie wymagają podcinania zderzaka. Tylko wpinane. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  15. Dokładnie. Zgodnie z przepisami bagażnik musi być wyposażony w światło przeciwmgłowe i cofania. 7PIN nie obsłuży, pozostaje 13PIN. Zawsze możesz sobie potem dokupić przejściówkę z 13 na 7 w razie potrzeby podpięcia małej przyczepki (te wciąż mają 7PIN by default). W drugą stronę, przejściówki z 7 na 13 też są, ale wymaganych prawem świateł i tak nie obsłużą. Rożnica w cenie wiązek 7 a 13 PIN jest naprawdę niewielka, a sam montaż nie jest bardziej skomplikowany. Ale... rób jak uważasz, ja od razu zamontowałem 13PIN i jestem zadowolony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...