Jump to content

tswiatlo

Nowy
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

About tswiatlo

  • Rank
    ..:: Swojak ::..
  • Birthday 05/16/1977

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Forester XT MY13

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań: - czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy? - ile paliwa miąłeś w baku? - jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy? - po kolejnym uruchomieniu problem się pojawił? W zależności od odpowiedzi stawiałbym na: - przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku? - nieszczelność dolotu? - problemy z turbiną? Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98. Pozdrawiam!
  2. Hej, Co prawda nie mam SBD, ale...diesla innej marki kiedyś miałem, pozwolę się podzielić swoją opinią. Nie zniechęcam do diesla (sam uważam te silniki za lepsze od benzyniaków) tylko patrzę obiektywnie, bo stałem przed podobnym dylematem. 10 km codziennie do pracy, to się ten dieselek nawet nie rozgrzeje dobrze(zwłaszcza zimą), a to nie służy ropniakom. Poza tym, w kabinie też będzie chłodnawo... . To wiem z doświadczenia, bo taki sam odcinek pokonywałem codziennie do pracy, właśnie dieslem (Kia) Nie posłuży to również filtrowi DPF.... będzie się często chciał wypalać, a na takiej krótkiej trasie to mu się na pewno nie uda. Gotów jesteś zrobić rundkę autostradą i pogonić auto jak zechce się filtr wypalać w najmniej odpowiednim momencie? Wybór benzyny wydaje się być naturalniejszy, dla sytuacji które opisałeś. Koszty serwisu. Każdy bardziej ogarnięty mechanik potrafi wymienić olej czy filtry, tak samo jak każdą inną część eksploatacyjną jak w każdym innym aucie. Problemem może być specyficzna dla jakiegoś elementu operacja, np olej w CVT. Ale to jednorazowa wizyta w ASO i przy zakładanym przebiegu zrobisz to raz na 5 lat. 2000-2400 zł na 5 lat to 400-450 zł rocznie. Dużo?. Ktoś wspominał o oponach. Ja za swoje zapłaciłem 2500 zł. Wystarczą na 4-5 lat jak sądzę. Wiec to też nie jest gigantyczny koszt. Inne usterki? nie jesteś w stanie tego przewidzieć i oszacować kosztów. Ryzyko jest zawsze.. Wg mnie Subaru nie psują się bardziej niż inne auta, i naprawy cenowo tez nie odbiegają od innych marek (nie mówię o ASO). Więc koszty 2000 zł rocznie w przypadku normalnego corocznego serwisu auta powinny być ok. Jeśli zdecydujesz się na to autko, to po pierwsze: witaj w gronie miłośników Subaru, po drugie gratuluje wyboru SBD+CVT. Sam też właśnie o takim połączeniu myślałem początkowo, ale zmieniłem zdanie jak przejechałem się Foresterem XT . Dla mnie ta skrzynia, to genialne rozwiązanie, a przy dieslu daje jeszcze lepszy efekt ekonomiczny Tylko dbaj o nią i słuchaj jej Pozdrawiam!!
  3. Miałem podobny przypadek w poprzednim aucie ( Kia cee'd). Pękła mi sprężyna przy lewym przednim kole. Ot tak, po prostu podczas wyjazdu z podwórka. Po prostu pech, wada materiału. Pewnie podobnie jak u was. W moim XTi sprężyny nie pękły, a zdarzało się wozić worki z ziemią. Za to coś mi warczy z tyłu, jakby łożysko. Tylko nie mogę namierzyć co to. Na podnośniku cisza...na drodze jakby bombowiec. Podejrzewam że coś w tylnym dyfrze się dzieje złego.... 115 tys na blacie. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  4. Grzesiek Duda w "101 napraw" niedawno pokazywał właśnie coś takiego. Włożył taka piankę elastyczna do uszczelki. Polecam na YT: https://youtu.be/9pUEpmgPTyI Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  5. K0421Y0700. To jest numer OEM. Jest dostępny na allegro. https://allegro.pl/oferta/olej..._campaign=AndroidShowitemShare Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  6. Znalazłem coś takiego: OEN 31835AA030 do skrzyń TR580 i TR690 oraz: OEN 31728AA120 i OEN 31728AA121 do TR690. Ale nie wiem na 100% czy to poprawne numery. Znalazłem je w zamiennikach VAICO na AutoDoc. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  7. To chyba ten: K0421Y0700. To jest numer OEM. Jest dostępny na allegro. https://allegro.pl/oferta/olej-skrzyni-biegow-cvt-subaru-forester-xt-orygi-7568612714?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  8. Pan z Vialle napisał, że nie modyfikują pompy paliwa. Tylko zapytał jak wyżej, czy są dwie. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  9. Napisałem maila do Vialle Polska, oto co dostałem w odpowiedzi: "... instalacja VIALLE DirectBlue jest obecnie w fazie wdrażania. Powinna być dostępna w Polsce jesienią... " "... Proszę sprawdzić czy auto wyposażone jest w jedną pompę wysokociśnieniową. Funkcjonowanie 2 pomp wysokociśnieniowych dyskwalifikuje auto w zakresie montażu tej instalacji gazowej. " I tu pytanie do Was, koledzy i koleżanki, jak jest w naszych autach? Jest jedna pompa czy dwie?
  10. Dokładnie. A czy jest jakaś inna alternatywa niz to co oferował Prins? Jest jakiś inny producent który oferuje DLM dla Forestera XT? Znalazłem coś takiego w necie: https://gazeo.pl/informacje/instalacje/produkty/Vialle-DirectBlue-do-bezposredniego-wtrysku,artykul,10264.html Ktoś może robił rozeznanie czy to podejdzie pod nasze XT? Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  11. Obluzowane śruby kolektora wydechowego? Albo uszczelka? Obstawiam któreś z tych. Z tego co poczytałem na tym forum to były takie przypadki. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
  12. Hej, 1. Lubie za: płynność jazdy, dynamikę i osiągi, wygląd, komfort jazdy, wielkość bagażnika i przestrzeni dla podróżnych, może to dziwne, ale lubię go za CVT, 2. Nie lubię za: wolno otwierającą się klapę bagażnika, za zbyt dużą podsterowność jak na auto 4x4, duży apetyt na paliwo 3. Tak. Nie chce "zamienników"
  13. Ja tez nalegam na fotkę, chętnie zobaczę jaki to podcięcie się prezentuje z zamontowanym oraz ze zdemontowanym hakiem.
  14. Hej, Czy wiecie czym się różnią skrzynie CVT w wersji wolnossącej i XTdla Forestera 4-tej generacji? Czy inne podzespoły napędowe (wał, półosie, tylni dyfer) są wspólne czy również czymś się różnią dla tych wersji? Pozdr!
  15. Czy to znaczy, że każdy wypinany hak do Forestera XT wymaga podcięcia zderzaka?? Który producent wymaga najmniejszego wycięcia? I dodatkowe pytanko, dla Forestera XT jest takki sam jak dla wolnossącej wersji? Mówię o Foresterze my13.
×
×
  • Create New...