Skocz do zawartości

Matthew1990

Użytkownik
  • Postów

    121
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester 2.5XT 2006
    Forester XT 2016( był)
    XV(Crosstrek) 2.0 2018(był)

Ostatnie wizyty

1505 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Matthew1990

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

43

Reputacja

  1. Hej Chce kupić nowy zestaw opon letnich do Forestera XT SG i tak mnie naszła myśl czy może wcisnąć trochę szersze opony np 225 . 215 zawsze wydawały mi się trochę wizualnie małe . Przy okazji szerszy bieżnik to zawsze lepsza przyczepność . Na stronie https://rozmiarfelgi.pl/tabela-rozmiarow/subaru/forester/2006/ odkryłem że teoretycznie można zastosować oponę 225/50R17 i to na 7-calowej feldze . Mógłbym wtedy zostać przy fabrycznych felgach. Dany rozmiar podany jest tylko dla wersji 2.5i ( czyli wolnossący na USA) ale chyba wszystkie Forestery z tego rocznika mają takie same parametry techniczne dot. montażu opon. Obecnie wydaje mi się że opona wystaje dość sporo przed felgę i nie jestem pewien czy jeszcze można to zwiększyć . Z drugiej strony w drugim aucie które mam w rodzinie jest zestaw 235/50R18 na feldze o szerokości 7,5 cala( Volvo V60 CC i tak auto wyjechało z salonu) , więc teoretycznie opona o szerokości 225mm na feldze o szerokości 7 cali też powinna pasować . Chyba że źle to rozumiem . Pytanie jest takie czy ktoś ma taki zestaw: 225/50 R17 na fabrycznej feldze o szerokości 7 cali i jak to się sprawuje ?
  2. Seria Geolandar to opony z przeznaczeniem w lekki teren. Jak jeżdzisz tylko po asfalcie to lepiej postawić na typowo szosową oponę. I raczej odpuścisz markę Yokohama . Są lepsze opony w podobnej cenie ( Falken , Dunlop czy nawet Nexen)
  3. Pewien mechanik który ma kanał na Youtubie ( Marewel) wspominał w którymś odcinku że z zasady każdy 0W30 powinien być lepszy niż 5W30 . Inne droższe składniki są potrzebne do jego wyrobu . Według mnie możesz lać 0W30 . Od siebie polecam Amsoila Signature Series ( Ja leję 5W50 do mojego 2.5 turbo) .
  4. Najważniejsze pytanie jak blacharka , zwłaszcza kielichy z tyłu? Jeśli dobre to szukaj następnego silnika ( najlepiej turbo ) albo remont obecnego jeśli się da .
  5. Cześć wszystkim Mam taki problem , nigdzie nie mogę znaleźć nowej tarczy kotwicznej ( lub używanej w dobrym stanie) na lewy tył do Forestera XT 2006r. VIN: JF1SG9LT56G074798 . Poradzono mi abym popytał na forum , podobno ktoś dorabia ? Może ktoś pomoże? Pozdrawiam Mateusz
  6. Niektórzy właściciele japońskich aut bardzo chcą mieć też japońskie opony po prostu i kupują zwłaszcza Yokohamy bo te brzmią najbardziej japońsko. Niewiele osób wie że Bridgestone to japońska firma która produkuje dużo lepsze opony niż Yokohama. Z bardziej budżetowych japońskich marek dobre opony robi też Falken - jedyny duży minus że na Europę idzie produkcją z tureckiej fabryki.
  7. Do Jaguara F-Pace kupiłeś Kormorany....?
  8. Nokiany w ostatnich latach się popsuły , poza tym 90% produkcji jeszcze do niedawna pochodziło z fabryki z Rosji ,więc nie ma co wspierać putinowej gospodarki. Co do Yokohamy to niby jest to marka premium , a w testach wypada co najwyżej przeciętnie , nie widziałem testu w którym wygrałaby Yokohama. W tym rozmiarze polecałbym, Dunlopa Sport Maxx Rt2 -sam mam takie (w innym rozmiarze) , a teraz jakbym kupował to Goodyear Eagle F1 asymmetric 6- poprzednik model 5 wygrywał większość testów w których był uwzględniany. Ewentualnie poszukałbym jeszcze w tym rozmiarze właśnie modelu 5. Koniecznie opony wzmacniane , z jak najwyższym indeksem prędkości ( najlepiej Y)
  9. Nie bierz Nokianów , od czasu jak przenieśli produkcję do Rosji opony zaczęły często parcieć , miałem dwa komplety ( co ciekawe jeden komplet był made in Finland i też sparcział). Na oponach nie powinno się oszczędzać , jak bardzo ciąży Ci ten wydatek to bierz Klebera HP3 ( stary sprawdzony model ) , jak chcesz najlepsze to Bridgestone Blizzak LM005 a jak robisz duże przebiegi to Michelin Alpin 6 - opony nie do zajechania . Koniecznie opony wzmacniane. Na zimę nie brałbym opon At , opony zimowe i tak mają lekko terenowy bieżnik . Były kiedyś jeszcze świetne i w dobrej cenie opony Uniroyal Ms 77 plus ale zakończono ich produkcję a następca winterexpert nie wypada już tak dobrze.
  10. Matthew1990

    Outback z rynku USA

    Jeżeli będzie w miarę nowy to nie powinno być rdzy. Znaczenie ma też z którego stanu pochodzi. W stanach też zimą używają soli. Najlepiej zrobić w Polsce przed pierwszą zimą jakieś zabezpieczenie antykorozyjne( od siebie mogę polecić Krown ) Musisz być też przygotowany że auta z małymi uszkodzeniami idą bardzo drogo. Do Polski zazwyczaj sprowadzane są auta mocno poobijane i często po lewych fakturach tak aby handlarz mógł zarobić. Z własnego doświadczenia wiem że bardzo ciężko jest trafić na okazję. Możesz zresztą przejrzeć po numerach VIN auta z otomoto za ile zostały wygrane i jak wyglądały na aukcji ( autoastat.com)
  11. Matthew1990

    Outback z rynku USA

    Z nowym Outbackiem VI generacji (model 2020-) możesz mieć problem z częściami do naprawy. Nie ma jeszcze używanych części na polskim rynku do tego modelu. Konieczne w takim razie będzie sprowadzanie części na zamówienie z USA. Z najnowszym Foresterem jest trochę łatwiej , auto jest już od 1.5 roku w sprzedaży w USA . Chociaż i tak może być problem z niektórymi elementami . Są różnice pomiędzy wersjami produkowanymi w Japonii na Europę a autami wyjeżdżającymi z fabryki w Indianie. Poza tym w kwocie 90 tys zł możesz mieć problem aby kupić coś mniej uszkodzonego.
  12. W 3.6 wiele zależy od stylu jazdy . Można spokojnie zejść poniżej 10 litrów(benzyny) . Gazu liczyłbym średnio jakieś 13-15 litrów.
  13. Regulacja zaworów co 50-100tys km. Wiele zależy od egzemplarza i prawidłowo założonej instalacji.
  14. 2.4XT , 2,5XT był produkowany do 2012r, . Co do gazowania to chyba każdy silnik z pośrednim wtryskiem można łatwo zagazować. Oczywiście jest kwestia regulacji zaworów. Ostatnio widziałem Outbacka 3.6 u Jako http://subarulpg.pl/ Jest kilka osób na forum którzy zagazowali ten model . Warto to jednak zrobić u jakiegoś dobrego gazownika. Sam zastanawiam nad kupnem 3.6 . Wydaje mi się że w tej chwili bezpieczniejszym zakupem jest 3.6 . Za nowym Outbackiem przemawia już jednak nowa płyta podłogowa . Z opisu widzę że masz XV więc powinieneś wiedzieć o co chodzi. W 2.4 masz już bezpośredni wtrysk . Wymaga on instalacji gazowej z dotryskiem . Niewielu posiadaczy Subaru( głownie Forestera SJ XT ) zdecydowało się na lpg. 2.4 jest nowym silnikiem w zupełnie nowym modelu . W porównaniu do produkowanego przez dekadę silnika 3.6 w Outbacku zwłaszcza w wersji poliftowej ( 2018-2019) jest zakupem podwyższonego ryzyka . Dochodzi oczywiście kwestia ceny . 3.6 z 18 czy 19r będzie z naprawą kosztował koło 110 tys zł , nowa generacja ze 150 tys zł. Mowa oczywiście o nadających się do ściągnięcia egzemplarzach , a nie takich jak sprowadzają zazwyczaj handlarze.
  15. Do 100km dziennie i w sumie potrzebuje auta tylko od pon do pt przez 2 tygodnie . Kupowanie jakiegoś starego auta po to aby za kilka tygodnie znów go sprzedać jest dla mnie zbyt ryzykowne . Zawsze będzie trzeba coś dołożyć aby bezpiecznie jeździć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...