Jump to content

Matthew1990

Użytkownik
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

33 Dobry

About Matthew1990

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester 2.5XT 2006
    Forester XT 2016
    był XV(Crosstrek) 2.0 2018

Recent Profile Visitors

295 profile views
  1. W 3.6 wiele zależy od stylu jazdy . Można spokojnie zejść poniżej 10 litrów(benzyny) . Gazu liczyłbym średnio jakieś 13-15 litrów.
  2. Regulacja zaworów co 50-100tys km. Wiele zależy od egzemplarza i prawidłowo założonej instalacji.
  3. 2.4XT , 2,5XT był produkowany do 2012r, . Co do gazowania to chyba każdy silnik z pośrednim wtryskiem można łatwo zagazować. Oczywiście jest kwestia regulacji zaworów. Ostatnio widziałem Outbacka 3.6 u Jako http://subarulpg.pl/ Jest kilka osób na forum którzy zagazowali ten model . Warto to jednak zrobić u jakiegoś dobrego gazownika. Sam zastanawiam nad kupnem 3.6 . Wydaje mi się że w tej chwili bezpieczniejszym zakupem jest 3.6 . Za nowym Outbackiem przemawia już jednak nowa płyta podłogowa . Z opisu widzę że masz XV więc powinieneś wiedzieć o co chodzi. W 2.4 masz już bezpośredni wtrysk . Wymaga on instalacji gazowej z dotryskiem . Niewielu posiadaczy Subaru( głownie Forestera SJ XT ) zdecydowało się na lpg. 2.4 jest nowym silnikiem w zupełnie nowym modelu . W porównaniu do produkowanego przez dekadę silnika 3.6 w Outbacku zwłaszcza w wersji poliftowej ( 2018-2019) jest zakupem podwyższonego ryzyka . Dochodzi oczywiście kwestia ceny . 3.6 z 18 czy 19r będzie z naprawą kosztował koło 110 tys zł , nowa generacja ze 150 tys zł. Mowa oczywiście o nadających się do ściągnięcia egzemplarzach , a nie takich jak sprowadzają zazwyczaj handlarze.
  4. 2600 za cały zestaw (amortyzatory,sprężyny, mocowania , osłony , gumy i odboje) plus robocizna ? Czy też za jakieś regenerowane?
  5. Zakładając że uparłem się aby wymienić statycznie czy w takim razie według Ciebie przy pierwszej wymianie wystarczy wymienić sam olej statycznie czy z odkręcaniem misy wraz z filtrem?
  6. Nie . Zauważyłem dopiero przy sprzedaży auta .
  7. NIe wiem. Jakiś czas temu kupiłem dwa komplety Nokianów zLine jedne do Forka SG XT , drugi do Volvo XC60. DO Volvo były made in Finland i po pierwszym sezonie zaczęły pękać a te do Forka made in Russia i jakoś wytrzymały do dzisiaj . Nie umiem tego wyjaśnić
  8. Nokian WetProof a WeatherProof to dwie różne opony
  9. Myślę że po prostu boją się potencjonalnych konsekwencji . Przy czym potencjalnych nie znaczy że prawdopodobnych
  10. A co do wymiany dynamicznej to w trzech serwisach nieautoryzowanych Subaru odradzali mi to ( mimo iż co najmniej jeden z nich posiadał maszynę do dynamicznej wymiany) oraz w serwisie automatów Midparts w W-wie. W sumie to poza niektórymi opiniami na forum Subaru nie spotkałem głosów chwalących to rozwiązanie. Według mnie lepiej robić częściej statyczną i kontrolować jakość zużytego oleju niż robić dynamiczną.
  11. Też mam wrażenie że powyżej 80km/h coś zaczyna mi zbyt mocno szumieć przy oknie . Nie jestem tylko pewien czy to przez ten trójkąt , uszczelkę drzwi czy po prostu TTTM . Jest znacznie głośniej niż w XV18 i tylko trochę lepiej niż w Foresterze z 2006r.
  12. Hej Sprowadziłem niedawno Forestera XT ze Stanów . W trakcie naprawy mechanik znalazł moduł zdalnego odpalania . Trochę pokopałem w temacie i okazuje się że wiele Subaru w USA wyjeżdża z salonów z takim ustrojstwem. Kosztuje to około 300$. W Polsce teoretycznie zabronione jest wysiadanie z odpalonego auta i pewnie dlatego polskie ASO czegoś takiego nie oferuje w katalogu akcesoriów. Urządzenie jest bardzo przydatne . Po zdalnym odpaleniu uruchamia się klimatyzacja na wcześniejszych ustawieniach , podgrzewanie siedzeń , szyby czy kierownicy( chociaż tego ostatniego mój nie ma, ale zakładam że jak włączymy podgrzewania kierownicy przy wysiadaniu wcześniej to przy następnym odpalaniu nadal będzie grzało). W przypadku wersji uturbionych ma też znaczenie rozgrzanie silnika . Auto gaśnie po 20 minutach albo po otwarciu drzwi czy naciśnięciu pedału hamulca( jakby ktoś wskoczył przez okno i chciał ukraść ) . W przypadku systemu bezkluczykowego moduł połączony jest z pilotem i odpalanie auta następuje poprzez trzykrotne naciśniecie przycisku zamknięcia samochodu . Jeśli jest zwykły kluczyk i stacyjka wtedy potrzebny jest pilot. Często zdarza się że nie ma go w aucie podczas licytacji . Można dokupić sam kluczyk na ebayu i zaprogramować go w serwisie Subaru( wiem że conajmniej jeden serwis nieautoryzowany w Warszawie ma taką możliwość, nie wiem jak z ASO) Mam nadzieje że dzięki powyższej informacji znajdzie się wielu posiadaczy Subaru którzy tak jak ja odkryją ukryte funkcje swojego auta
  13. Są podobno dwa rodzaje . Jeden do wolnossących i drugi do turbo.
  14. Możecie mi odpowiedzieć jaki kolor ma oryginalny olej do CVT do Forestera XT 2016r (wersja USA , chociaż FXT były produkowany tylko w Japonii) ? Gdzieś czytałem że są dwa zielony albo różowy. I czy przy wymianie statycznej wymieniany jest też filtr ?
×
×
  • Create New...