Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, przemekka napisał:

Boli łokieć, bo obie ręce powinny być na kierownicy. :P;)

 

Spoko-loko, tak to jest właśnie ustawione ;-) Zawsze trzymam obie ręce na kierownicy. Niemniej przy dłuższej trasie aż prosi się nieco oprzeć łokciem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, maciek2000 napisał:

Niestety, ogłoszenie do działu kupię sprzedam mogą wrzucać tylko osoby które napisały minimum 100 wątków

 

Nie bez powodu tak jest, także wpierw trzeba było napisać o zgodę na wrzucenie ogłoszenia na forum, zamiast spamować :rolleyes: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, GREGG napisał:

 

Nie bez powodu tak jest, także wpierw trzeba było napisać o zgodę na wrzucenie ogłoszenia na forum, zamiast spamować :rolleyes: 

Rzeczywiście zasypałem forum ogromnym spamem. Przepraszam, a do kogo takie podanie należy wystosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciek2000 napisał:

Przepraszam, a do kogo takie podanie należy wystosować?

Do administratorów forum... Ale to i tak nie przyniesie w Twoim przypadku żadnego efektu - wniosek zostanie jak większość tego typu odrzucony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne zjawisko, że chwilę (krótką) po uruchomieniu silnika pokazuje się kontrolka ciśnienia oleju.

Stan na bagnecie_ok

 

Pierwszy film pokazuje wyżej opisane zjawisko.

https://drive.google.com/file/d/1FYItttRA_Dv3sE1cnhHdGl9QLrF7PX-r/view?usp=sharing

 

Na drugim już taka sytuacja nie występuje.

https://drive.google.com/file/d/14f5oGZN3L4qOCDt5Rimk2Bo-mjAXmTEd/view?usp=sharing

 

Oba uruchomienia po nocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dottoree napisał:

W starszych Subarynkach zwiastowalo to uszkodzenie smoka olejowego 

Gdzieś przeczytałem takie info...

 

Muszę jutro na serwis się załapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy odpalasz silnik ciśnienie w układzie smarowania nie występuje przecież. Ono nabudowuje się w trakcie pracy pompki olejowej i kiedy osiągnie wymagany parametr kontrolka gaśnie. 

Co innego hdyby kontrolka zapalała sie w trakcie jazdy.

Ale i tak pochwała za czujność.

Jak chcesz możesz sobie zafundować analizę oleju silnikowego. sprawdzą ci wiele parametrów i dowiesz się więcej o silniku. Z reguły badanie obejmuje:

  • Lepkość kinematyczna: jedna z najważniejszych właściwości oleju. Parametr ten jest miarą tarcia wewnętrznego cieczy. W analizie olejów z eksploatacji, wartość uzyskanej lepkości porównuje się z wartością dla oleju świeżego w celu określenia czy nastąpiło nadmierne rozcieńczenie lub zatężenie.
  • TAN: Liczba kwasowa jest miarą ilości kwasów lub dodatków kwasowych w oleju. Wzrost TAN zwykle wskazuje na utlenianie, zanieczyszczenie wodą lub kwasowymi produktami.
  • TBN: Całkowita liczba zasadowa określa zdolność oleju do neutralizacji produktów kwaśnych. Zazwyczaj nie powinno się dopuszczać do spadku wartości TBN więcej niż 50-65 %.
  • Zanieczyszczenia stałe:Zanieczyszczenia są przyczyną większości uszkodzeń. Rodzaj ciał stałych zależy od budowy układu. W silnikach wysokoprężnych głównym składnikiem jest zazwyczaj sadza. W układach benzynowych są to cząstki pochodzące z procesów zużyciowych i produkty utleniania oleju.
  • Sadza: Zazwyczaj spowodowana obniżoną wydajnością spalania. Sadza przyśpiesza zużycie silnika, zwłaszcza w silnikach wykorzystujących technologię recyrkulacji spalin.
  • Płyn chłodzący: Jedno z najbardziej destrukcyjnych zanieczyszczeń w oleju silnikowym. Płyn chłodzący może zwiększyć lepkość oleju lub doprowadzić do innych problemów, takich jak korozja w układzie i zatykanie filtrów.
  • Rozcieńczenie paliwem:Rozcieńczenie oleju paliwem prowadzi do problemów, takich jak zmniejszenie lepkości, zwiększenie lotności, osłabienie właściwości myjących, korozji i innych.
  • Inne parametry, takie jak stopień nitrowania, utleniania, sulfonowania, zawartość metali zużyciowych i specyficznych dodatków uszlachetniających. Metale zużyciowe oznacza się w celu wskazania obszaru występowania problemu w maszynie. Przez analizę dodatków można zweryfikować typ oleju i ocenić stopień jego degradacji. Parametry te są rozpatrywane pod kątem serwisowania oleju oraz aby wskazać przyczyny problemów wykryte w wyniku innych analiz.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Miałki napisał:

Kiedy odpalasz silnik ciśnienie w układzie smarowania nie występuje przecież. Ono nabudowuje się w trakcie pracy pompki olejowej i kiedy osiągnie wymagany parametr kontrolka gaśnie. 

Co innego hdyby kontrolka zapalała sie w trakcie jazdy.

Ale i tak pochwała za czujność.

Jak chcesz możesz sobie zafundować analizę oleju silnikowego. sprawdzą ci wiele parametrów i dowiesz się więcej o silniku. Z reguły badanie obejmuje:

  • Lepkość kinematyczna: jedna z najważniejszych właściwości oleju. Parametr ten jest miarą tarcia wewnętrznego cieczy. W analizie olejów z eksploatacji, wartość uzyskanej lepkości porównuje się z wartością dla oleju świeżego w celu określenia czy nastąpiło nadmierne rozcieńczenie lub zatężenie.
  • TAN: Liczba kwasowa jest miarą ilości kwasów lub dodatków kwasowych w oleju. Wzrost TAN zwykle wskazuje na utlenianie, zanieczyszczenie wodą lub kwasowymi produktami.
  • TBN: Całkowita liczba zasadowa określa zdolność oleju do neutralizacji produktów kwaśnych. Zazwyczaj nie powinno się dopuszczać do spadku wartości TBN więcej niż 50-65 %.
  • Zanieczyszczenia stałe:Zanieczyszczenia są przyczyną większości uszkodzeń. Rodzaj ciał stałych zależy od budowy układu. W silnikach wysokoprężnych głównym składnikiem jest zazwyczaj sadza. W układach benzynowych są to cząstki pochodzące z procesów zużyciowych i produkty utleniania oleju.
  • Sadza: Zazwyczaj spowodowana obniżoną wydajnością spalania. Sadza przyśpiesza zużycie silnika, zwłaszcza w silnikach wykorzystujących technologię recyrkulacji spalin.
  • Płyn chłodzący: Jedno z najbardziej destrukcyjnych zanieczyszczeń w oleju silnikowym. Płyn chłodzący może zwiększyć lepkość oleju lub doprowadzić do innych problemów, takich jak korozja w układzie i zatykanie filtrów.
  • Rozcieńczenie paliwem:Rozcieńczenie oleju paliwem prowadzi do problemów, takich jak zmniejszenie lepkości, zwiększenie lotności, osłabienie właściwości myjących, korozji i innych.
  • Inne parametry, takie jak stopień nitrowania, utleniania, sulfonowania, zawartość metali zużyciowych i specyficznych dodatków uszlachetniających. Metale zużyciowe oznacza się w celu wskazania obszaru występowania problemu w maszynie. Przez analizę dodatków można zweryfikować typ oleju i ocenić stopień jego degradacji. Parametry te są rozpatrywane pod kątem serwisowania oleju oraz aby wskazać przyczyny problemów wykryte w wyniku innych analiz.

Dzięki @Miałki za info.

 

Auto jeszcze jest na gwarancji...  Byłem dziś w autoryzowanym serwisie. Twierdzą że wszystko jest ok. ;). Filmik oczywiście im pokazałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przymierzam się do sprzedaży swojego FXT MY15 w wersji Platinum. Niestety w najbliższym czasie nie mam czasu na oddanie do czyszczenia i zrobienie ładnych zdjęć. Dzisiaj mu pyknie 100.000 km od stycznia 2016. Wszystkie przeglądy zgodnie ze sztuką. Żadnych przygód. Wystawiam FV. Gdyby był ktoś konkretnie zainteresowany to zmobilizuje mnie to do wystawienia wątku w dziale Sprzedam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Przymierzam się do sprzedaży swojego FXT MY15 w wersji Platinum. Niestety w najbliższym czasie nie mam czasu na oddanie do czyszczenia i zrobienie ładnych zdjęć. Dzisiaj mu pyknie 100.000 km od stycznia 2016. Wszystkie przeglądy zgodnie ze sztuką. Żadnych przygód. Wystawiam FV. Gdyby był ktoś konkretnie zainteresowany to zmobilizuje mnie to do wystawienia wątku w dziale Sprzedam ;-)

Kolejne auto też Subaru? ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mechanik napisał:

Kolejne auto też Subaru? ;):)

Niestety nie - robimy chwilową separację* ;-) Nagrzałem na R-kę variant. Trochę to szalone, żeby mięć R-kę i GTI, ale trudno ;-) Niemniej za 2 lata jak się skończy najem GTI to najprawdopodobniej żona dostanie XV.

 

* z jednej strony nie mam co narzekać na FXT bo to fantastyczne auto, ale po Plejadach mieliśmy problem z wahaczem. W poniedziałek w MTSie okazało się że trzeba go wymienić, ale nie ma go w Polsce. Obdzwoniłem WSZYSTKIE serwisy i tylko Grafix (dziękuję Pani Sylwii) miał na miejscu :toobad: Było nerwowo, bo w piątek wyjazd do Czarnogóry (załatwione wszystkie upoważnienia, zielona karta itp. -  nie było opcji jechania innym autem). Trochę naszła mnie refleksja, że przy moich przebiegach może być lipton z mobilnością samochodu.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Niestety nie - robimy chwilową separację* ;-) Trochę się nagrzałem na R-kę variant. Trochę to szalone, żeby mięć R-kę i GTI, ale trudno ;-) Niemniej za 2 lata jak się skończy najem GTI to najprawdopodobniej żona dostanie XV.

 

* z jednej strony nie mam co narzekać na FXT bo to fantastyczne auto, ale po Plejadach mieliśmy problem z wahaczem. W poniedziałek w MTSie okazało się że trzeba go wymienić, ale nie ma go w Polsce. Obdzwoniłem WSZYSTKIE serwisy i tylko Grafix (dziękuję Pani Sylwii) miał na miejscu :toobad: Było nerwowo, bo w piątek wyjazd do Czarnogóry (załatwione wszystkie upoważnienia, zielona karta itp. -  nie było opcji jechania innym autem). Trochę naszła mnie refleksja, że przy moich przebiegach może być lipton z mobilnością samochodu.

szkoda że serwis sam tych czynności (telefony) nie wykonał

przyzwyczajony jestem do tego, że serwis jest aktywny i szuka części

wahacz po 100 kkm to chyba szybko, chyba że tuleje albo coś gumowego co jest niedemontowalne i trzeba cały wahacz wymieniać

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MKK napisał:

wahacz po 100 kkm to chyba szybko, chyba że tuleje albo coś gumowego co jest niedemontowalne i trzeba cały wahacz wymieniać 

Wygląda na to, że pierwszego dnia trochę zbyt agresywnie natarłem na tą górkę na dojazdówce.

Teraz, MKK napisał:

szkoda że serwis sam tych czynności (telefony) nie wykonał

To prawda, ale wybaczam im wszystko za to, że mnie dwa razy wcisnęli na cito ;-)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy jakakolwiek wersja wyposażenia forka SJ miała podświetlenie schowka przed pasażerem? Niedawno natknąłem się na to, że u mnie w Exclusive FB20 nie ma. Ale w wytłoczce są miejsca wyglądające na możliwość montażu, tylko pytanie czy rzeźba, czy można dostać elementy z innej wersji?

Ktoś sprawdzał czy może jest instalacja za schowkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, ntgale napisał:

Czy jakakolwiek wersja wyposażenia forka SJ miała podświetlenie schowka przed pasażerem? Niedawno natknąłem się na to, że u mnie w Exclusive FB20 nie ma. Ale w wytłoczce są miejsca wyglądające na możliwość montażu, tylko pytanie czy rzeźba, czy można dostać elementy z innej wersji?

Ktoś sprawdzał czy może jest instalacja za schowkiem?

 

dopiero od MY'16 Forek SJ ma podswietlane sloneczniki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...