Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, mkow napisał:

Witam Chłopaki. Długo nie zaglądałem na forum. Mam pytanie. Czy ktoś z forumowiczów podnosił moc softem? Jeżeli tak to gdzie ,co i jak?  Z góry dzięki za pomoc i odpowiedź.

Pozdrawiam

To pytanie nie może pojawić się w tym dziale, więc nie odpowiem Ci, żebyś zapytał @Kukson :ph34r:

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, mkow napisał:

Witam Chłopaki. Długo nie zaglądałem na forum. Mam pytanie. Czy ktoś z forumowiczów podnosił moc softem? Jeżeli tak to gdzie ,co i jak?  Z góry dzięki za pomoc i odpowiedź.

Pozdrawiam

Podobno w Poznaniu :) można w NieAso 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2018 o 10:44, ntgale napisał:

No i mój akumulator dokonał żywota. Czy może pamięta ktoś co warto kupić? (FB20)

Sam też zaczynam przeszukiwanie wątku.

 

Edit..

Wychodzi, że to co mam obecnie jest to YUASA YBX 7005 12V 64Ah 620A START-STOP EFB. Prawdopodobnie jeszcze fabryczny.

 

Edit 2..

Na obudowie mam napisane Panasonic. Ale KLIK.

 

Varta D47 60Ah 540A wchodzi 1:1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc

 

czy ktos opanował system multimedialny w Forku poliftowym?

Ja własnie zmieniłem FXT 2014 na 2018, sa duże ulepszenia w zawieszeniu i wyciszeniu, ale stacja multimedialna to jakas tragedia, chyba jeszcze gorsza niż w starym. Z pendrive ładuje listę odtwarzania chyba z minutę i po skończeniu odtwarzania danego katalogu MP3 powraca do pierwszego z góry, zamiast do następnego. Czy jest coś warte zamontowania w ASO bez utraty gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "stacja" to rzeczywiście porażka, żałuję, że nie rozeznałem wcześniej tematu, to może przy kupnie zamówiłoby się coś porządnego. Jest tu wątek poświęcony co prawda nawigacji, ale też zawierający trochę wskazówek ogólnych →

 

Jest też kilka zapytań do Działu technicznego, pozostawionych bez odpowiedzi...

 

A to wyciszenie jest takie, że owszem, dźwięk silnika może nie przeszkadza, ale szum od kół skutecznie zagłusza wszystko (i męczy). Jutro nasz autobus idzie na wyciszanie, w pierwszej kolejności nadkoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, subarutux napisał:

Ta "stacja" to rzeczywiście porażka,

@subarutux ale wątek który wkleiłeś dotyczy stacji multimedialnej modeli przedliftowych - wątek powstał w roku 2014.

W modelach Subaru od roku 2015, 2016 oraz najnowszej Imprezie/XV centrala multimedialna jest całkiem inna niż opisana przez Forumowicza @Krogulec

Ogólnie centrale są wersji z nawigacją i bez.

Wady są jak najbardziej, jednak aż tak bardzo nie grymaszę. Każda navi ma swoje wady, Google maps również.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mechanik napisał:

Każda navi ma swoje wady, Google maps również.

Oczywiście.

 

Nawigacji używam tylko pomocniczo, więc jej niedostatki tak bardzo mnie nie denerwują; gorzej z radiem.

Niestety, poza oficjalną instrukcją nie ma chyba żadnych wskazówek i porad. Na pewno są różne sposoby, np. na zmianę ustawień, do których nie ma dostępu z poziomu ekranu.

Choćby taki "drobiazg", jak wyświetlanie w liście stacji nie jej  nazwy, lecz jakichś losowo wybranych słów z tekstów nadawanych przez RDS i brak możliwości wpisania własnej nazwy na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2018 o 11:17, subarutux napisał:

A to wyciszenie jest takie, że owszem, dźwięk silnika może nie przeszkadza, ale szum od kół skutecznie zagłusza wszystko (i męczy). Jutro nasz autobus idzie na wyciszanie, w pierwszej kolejności nadkoli.

Ja także zmieniłem FXT 2013 na 2018 i wyciszenie oceniam na zdecydowanie lepsze.Mnie z kolei denerwuje dźwięk przy zamykaniu tylnych drzwi-wyraźnie "blaszany" w porównaniu do przyjaznego dla ucha "plaśnięcia" przy zamykaniu przednich.

Możesz napisać gdzie i za ile  robią te dodatkowe wyciszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, subarutux napisał:

Choćby taki "drobiazg", jak wyświetlanie w liście stacji nie jej  nazwy, lecz jakichś losowo wybranych słów z tekstów nadawanych przez RDS i brak możliwości wpisania własnej nazwy na stałe.

Tak, z tym niestety tez trzeba się pogodzić.

Jak nazwa stacji zmienia się na bzdurny tekst, trzeba dotknąć i przytrzymać nazwę stacji i wówczas zmiani się na wlaściwą (czasem natychmiast, czasem przy kolejnym uruchomieniu siulnika). No ale to pewnie wiesz - taż mnie to irytuje, zwłąszcza, że inne marki nie mają z tym problemu. Dodatkowo auto mamy dwa lata i nei zrobiono z tym nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja stacja w XT18 w czasie ostatnich upalow dosc czesc sie zawieszala.Jedyne co dzialalo to pokretlo glosnosci.Sterowanie z kierownicy czy ekran dotykowy nie dzialalo.Trzeba bylo zatrzymac auto i odpalic od nowa zeny zaczelo dzialac z powrotem.Upaly minelo a problem zniknal.

Czy ktos wie jak wylaczyc to irytujace pikniecie ktore jest przy dotykaniu ekranu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2018 o 17:39, piotr_b napisał:

...denerwuje dźwięk przy zamykaniu tylnych drzwi-wyraźnie "blaszany" w porównaniu do przyjaznego dla ucha "plaśnięcia" przy zamykaniu przednich

Przednie drzwi mają "wygłuszenie" w postaci pasa maty głuszącej przyklejonego wzdłuż w połowie wysokości, tylne nie mają nic.

 

W dniu 11.09.2018 o 17:39, piotr_b napisał:

Możesz napisać gdzie i za ile  robią te dodatkowe wyciszenia

Tak. Rzeszów, firma ESSA → https://www.essa.com.pl/

Ceny są bardzo różne, zależnie od uzgodnień. I tak np. drzwi, 2 szt., od 550 do 1200. Można negocjować.

Znam tę firmę od dawna i wiem, że robią bardzo porządnie i uczciwie. Doradzają i nie wmuszają najdroższych rozwiązań. Ale tanio nie jest.

Nadkola izolują od zewnątrz: demontaż osłon z plastiku, czyszczenie, mata głusząca do stosowania zewnętrznego, antykorozyjna pasta uszczelniająca, montaż osłon.

 

 

W dniu 12.09.2018 o 00:31, mechanik napisał:

Jak nazwa stacji zmienia się na bzdurny tekst, trzeba dotknąć i przytrzymać nazwę stacji i wówczas zmiani się na wlaściwą (czasem natychmiast, czasem przy kolejnym uruchomieniu siulnika)

Dzięki za wskazówkę!

Próbowałem tego intuicyjnie, ale jak na razie bez efektu. Pewnie zadziałała klauzula "czasami". ;)

 

 

W dniu 12.09.2018 o 06:50, Lisek napisał:

Czy ktos wie jak wylaczyc to irytujace pikniecie ktore jest przy dotykaniu ekranu?

W ustawieniach trzeba odptaszyć odpowiednią opcję.

 

==============

Aktualizacja:

 

Odebrałem autobus z wyciszania. Wygłuszono nadkola i czworo drzwi.

Wrażenia:

 

1. Wysoki i ostry szum od kół zmniejszył się znacząco, odczuwalnie o jakieś 2/3. Pewnie żeby jeszcze bardziej go zredukować, należałoby wykleić podłogę. Ale to, co pozostało jest cichsze i bardziej stłumione (nie jest tak ostro i wysoko), do 140 km/h nie przeszkadza i nie męczy. Powyżej nie próbowałem. Natężenie oczywiście zależy od nawierzchni i opon - fabryczne generują stosunkowo dużo hałasu i ma on właśnie wysoki ton. Z doświadczenia wiem, że są opony bardziej "mruczące", więc w takim przypadku efekt byłby jeszcze wyraźniejszy.

 

2. Zmalał również bardzo znacząco  hałas od pojazdów na drodze.

 

3. Drzwi zamykają się bez efektu blaszanego kotła.

 

4. Zacząłem słyszeć bagażnik. :angry: Z przodu nie jest to dokuczliwe, niesie się echo. Pewnie należałoby wykleić dźwięczące blachy błotników, może zrobi się to później.

 

5. I miła niespodzianka: Harman i Kardon zaczęli wreszcie grać porządnie, bez wymienia głośników i czipowania. Oryginalne płyty audio i mp3 wysokiej jakości brzmią bardzo dobrze. Oczywiście, nie jest to jakość audiofilska, ale samochód przecież nie do tego służy.

 

Edytowane przez subarutux
Dodanie informacji o aktualizacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grzes124 napisał:

Niedługo muszę zrobić przegląd mojego Forka.

Macie może namiar na sprawdzoną stacje, w której pracownicy wiedzą jak obsłużyć samochód z napędem na cztery koła, w okolicach Bielska, ewentualnie Krakowa?

Masz na myśli przegląd rejestracyjny? Bo nie bardzo wiem co tam jest do nieumiejętnego obsłużenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, grzes124 napisał:

Nie wiem, nie znam się, pytam.

 

Tak, chodzi o przegląd rejestracyjny.

To mój pierwszy samochód z napędem AWD, a gdzieś obiło mi się o uszy, że jest różnica przy testowaniu takich samochodów.

Np. badanie hamulców na rolkach.

Z tego co się orientuje to problem może pojawić się na hamowni kiedy chcesz sprawdzić moc. A do tego CVT. 

Jezeli chodzi o przegląd to nic się nie bój, tu nie ma czego zepsuć :) chociaż pewnie i są tacy co metalowa kulke popsują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grzes124 napisał:

To mój pierwszy samochód z napędem AWD, a gdzieś obiło mi się o uszy, że jest różnica przy testowaniu takich samochodów.

Np. badanie hamulców na rolkach.

szukaj stacji gdzie wykonują pomiar hamowania bez rolkowy na płytach np. we wrocławiu stacja cum na armii krajowej i kłopot z głowy.

według internetów w Krakowie na ul witosa

w bielsku

43-384 Jaworze k/Bielska-Białej

ul. Cieszyńska 25

itp

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...