Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Są już mapy 2017/2018 do ściągnięcia.

 

Ostatnia wersja 2016/2017 pochodziła ze stycznia 2017. W tym roku premiera kilka dni wcześniej.

 

W mapach 2017/2018 podają pokrycie w postaci 14.775.300 km dróg w Europie. Wielkość pliku 3682,77MB

Po instalacji karty w nawigacji pokazuje oczywiście (jak zawsze) rok opóźnienia (2016Q3), co jest bardzo mylące, bo drogi są bardzo aktualne, ale tak już natura tej nawigacji.

 

ps: Niestety otworzonej przedwczoraj drogi S5 Wrocław-Trzebnica jeszcze nie ma.

 

ps: Dotyczy systemu montowanego w Forester 2015+

5a3ee2d309d9f_Zrzutekranu2017-12-24o00_05_31.thumb.png.152d298bfa41fc2504908b3623655531.png

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chłopaki! Przecież niektóre leasingi już się pokończyły - nikt jeszcze nie modził niczego ani z mocą ani z liftem? :D

 

Przy okazji - mam jeszcze pytanie. Kiedyś na forum pojawiła się wzmianka o tym, że dla dobra napędów (jeśli zajdzie taka konieczność) to dojazdówkę powinno się założyć z tyłu. Ktoś się nawet powoływał na jakiś przypadek z Subariady. Czy rzeczywiście tak jest, że nawet w przypadku gdy przebijemy przednią oponę to lepiej zrobić zamiankę i dojazdówkę dać na tył?

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemekka napisał:

Dojazdówka chyba nie wchodzi na przedni zacisk.

Dojazdówka wchodzi swobodnie na przedni zacisk. Miałem przebitą lewą przednią oponę. 

 

6 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Kiedyś na forum pojawiła się wzmianka o tym, że dla dobra napędów (jeśli zajdzie taka konieczność) to dojazdówkę powinno się założyć z tyłu.

IMHO dziwaczna teoria, nie czytałem nic podobnego na Forum, a już tym bardziej w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
4 godziny temu, Kukson napisał:

Powinno być coś 285-290 i jakieś 440 niuta!

Temat z automatu należy do "Nielegala".

Z czystego obowiązku :

1. Przy 285 stracił dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych ( niezgodny z homologacją )

2. Przy 440 Nm przekroczył granice przewidziane dla CVT - problemy są kwestią czasu.

 

Prośba o edytowanie lub przeniesienie do właściwego miejsca ( = poszanowanie regulaminu ).

 

Z góry dziękuję !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

IMHO dziwaczna teoria, nie czytałem nic podobnego na Forum, a już tym bardziej w instrukcji.

 

Faktycznie w aktualnych instrukcjach nie ma tego zapisu. Pamiętam jednak, że w instrukcji od Legacy MY09 było wyraźnie napisane, że dojazdówki nie można zakładać na przednią oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

Dojazdówka wchodzi swobodnie na przedni zacisk. Miałem przebitą lewą przednią oponę. 

 

Musiałem w takim razie coś źle zapamiętać. :)

 

2 godziny temu, mechanik napisał:

 

9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Kiedyś na forum pojawiła się wzmianka o tym, że dla dobra napędów (jeśli zajdzie taka konieczność) to dojazdówkę powinno się założyć z tyłu.

IMHO dziwaczna teoria, nie czytałem nic podobnego na Forum, a już tym bardziej w instrukcji.

 

Jeśli koło ma tę samą średnicę to nie ma to znaczenia.

Jest tylko jeden sens założenia koła na PRZEDNIĄ oś. Gdy nie jest ono idealnie tej samej średnicy i z tyłu mamy szperę.   

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemekka napisał:

 

Musiałem w takim razie coś źle zapamiętać. :)

 

 

Jeśli koło ma tę samą średnicę to nie ma to znaczenia.

Jest tylko jeden sens założenia koła na PRZEDNIĄ oś. Gdy nie jest ono idealnie tej samej średnicy i z tyłu mamy szperę.   

Idealnie tej samej średnicy nie jest na pewno z uwagi na inny rozmiar. Pytanie czy FXT ma tylna szpere i czy nawet jeśli ma to czy dojazdówka powinna koniecznie wyladowac z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czyli rozumiem, ze nie ma znaczenia gdzie wyląduje dojazdówka?

Nie ma to znaczenia dla trwałości mechanizmów.

Co do komfortu prowadzenia auta z dojazdówką przypuszczam, że łatwiej będzie jeśli oszczędne koło znajdzie się na tylnej osi. Ale przekładki z tego powodu na pewno bym nie robił.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegnę trochę od tematu dojazdówek i zapytam o olej :)

 

Jak często zmieniać w FB20 2.0i? co 10 tyś czy spokojnie wystarczy zmieniać co 15 tyś?

Nie wiem czy bierze olej, bo dopiero zrobiłem nim niecałe 1000km - od wymiany (Castrol) minęło właśnie 10 tyś, poziom w połowie między min i max na bagnecie.

 

Muszę też dolać płynu chłodniczego, bo widzę, że już jest na dnie zbiornika, poniżej Low - zwykły, każdy jeden sklepowy, będzie ok?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam wątek, wpada w oko 290 KM, 440 NM i od razu "hurra, będzie Forek STI" a tutaj klops ;)

 

Czy ktoś Forkiem 2.0 XT ciągał przyczepę ? Ciekawi mnie jak wygląda współpraca z CVT latem bo chłodnicy oleju skrzynia z tego co wiem nie ma.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...