Skocz do zawartości

Kapitalista

Nowy
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

506 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Kapitalista

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

17

Reputacja

  1. Licencję kupowałem w maju roku temu. Po zarejestrowaniu konta dostałem możliwość zakupu licencji na 3 lata za 1050zł (243 EURO) oraz za 490zł (114 EURO) jednorazową aktualizację. Z racji tego że Subaru Polska sprzedaje za 1000zł jednorazową aktualizację (w wersji na karcie SD), zdecydowałem się na zakup wersji 3 letnich aktualizacji online za tysiaka.... W maju 2017 zaraz po wykupieniu licencji dostałem mapę 2016/2017 (wydaną pod koniec 2016), następnie pod koniec 2017 wyszła 2017/2018 i kilkanaście dni temu 2018/2019. Zapewne załapię się jeszcze na aktualizację która wyjdzie pod koniec 2019 - czyli wersja 2019/2020. Oceniam, że za tysiaka było warto - wychodzi po 350zł rocznie.
  2. http://www.subarumapupdates.com/index-en-gb.html Wybierasz model auta, ściągasz oprogramowanie (Subaru Toolbox2), rejestrujesz się w nim, wkładasz kartę SD z nawigacji do czytnika, wykupujesz licencję i czekasz na download oraz upgrade. Karta po włożeniu z powrotem do nawigacji momentalnie zostanie wykryta i oczom twym ukażą się najświeższe ścieżki jak cała droga S5 z Leszna do Wrocławia itd. Realny stan dróg oceniam na Q1 2018
  3. Kapitalista

    Nowe mapy 2019!

    Kilka dni temu ukazały się nowe mapy 2018/2019 do stacji multimedialnej montowanej w Foresterze od 2015 roku. Pasują chyba też do Outbacka 2016+. Zachęcam do pobierania - oczywiście po uprzednim wykupieniu licencji.
  4. U mnie przy 240km/h po 30 minutach w upalny dzień doszło do 121 stopni. Stopiła się uszczelka kolektora, silnik zaczął grzechotać, na szczęście nie stwierdzono nic poważniejszego. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  5. Ciekawe jak im to finalnie wyjdzie, ale przede wszystkim ile będą za to więcej liczyć... (Intelligent Boxer)
  6. Liczyłem na chociaż na Hybrydę w zamian za 2.0DIT. Tak swoją drogą to w dniu dzisiejszym premierę miał jeszcze jeden konkurent Forestera - Toyota RAV4 (5gen). W tym segmencie robi się naprawdę ciasno, a aut z mocnymi silnikami (200KM+) w cenach 150-180k pln jest sporo, chociażby Tiguan Allspace w wersji z DIESEL 240KM i momentem 500nm i to w najwyższym pakiecie HighLine za 192.000zł (po rabatach zmiescisz się w 175-180k). Szkoda tego 2.0DIT, właśnie ja jestem przykładem osoby która kupiła XT, bo natenczas (2015) nie było innego sensownego wyboru.
  7. Kapitalista

    Outback my2018

    Dopiero zauważyłem, że w modelu na 2018 zlikwidowano opcję DIESEL. Pozostał już tylko silnik 2.5i. Trochę szkoda, bo jednak ma lekko gorsze parametry o spalaniu nie wspominając.
  8. Są już mapy 2017/2018 do ściągnięcia. Ostatnia wersja 2016/2017 pochodziła ze stycznia 2017. W tym roku premiera kilka dni wcześniej. W mapach 2017/2018 podają pokrycie w postaci 14.775.300 km dróg w Europie. Wielkość pliku 3682,77MB Po instalacji karty w nawigacji pokazuje oczywiście (jak zawsze) rok opóźnienia (2016Q3), co jest bardzo mylące, bo drogi są bardzo aktualne, ale tak już natura tej nawigacji. ps: Niestety otworzonej przedwczoraj drogi S5 Wrocław-Trzebnica jeszcze nie ma. ps: Dotyczy systemu montowanego w Forester 2015+
  9. Do silnika przyczepiona jest karteczka Castrol 5W30 Dźwięk pojawia się po rozgrzaniu silnika powyżej 100 stopni. Próbowałem coś nagrać, jednakże nie miałem warunków do poważnego rozgrzania auta, żeby lepiej było to słyszalne, może jednak coś usłyszycie: W pewnym momencie rozróżnicie dziwek silnika wchodzącego na obroty, od delikatnego syczenia/grzechotania/dzwonienia. Tego dźwięku z pewnością przez ostatnie półtorej roku nie było. Może pojutrze uda mi się wyjechać na autostradę i nagrać ponownie po rozgrzaniu do 105-110 stopni. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  10. Niestety autoryzowany serwis Subaru wystawił mi fakturę "Przegląd 30.000", ciężko mi powiedzieć jakiego producenta oleju używali w styczniu'17. Jakie to ma znaczenie dla turbiny? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  11. Ostatnio na autostradzie przy przebiegu 37.000 pojawił się u mnie problem z Turbiną w XT MY2015. Aktualnie na rozgrzanym mocno silniku przy ciśnieniu doładowania powyżej 1 bara turbina zaczyna dzwonić. Jest to dźwięk który naprawdę zaczyna przeszkadzać podczas jazdy. Co ciekawe do 1 bara jest kompletnie niesłyszalny, słychać oczywiście turbo, ale jest w normie. Tak samo jest gdy silnik nie jest rozgrzany, grzechotania nie słychać. Nie wiem czy podczas wakacyjnych podróży podczas upałów przy dużym obciążenia silnika jazdą autostradową nie doszło do ujawnienia jakiejś wady tego elementu, tym bardziej że przejeżdżając przez Niemcy, lałem 102 octanowe paliwo Ultimate na Aralu, co mogło przyspieszyć awarie wadliwej turbiny. Czy ktoś miał podobny problem? Jak podchodzą do tego serwisy gwarancyjne? Czy naprawiają turbo dopiero po całkowitym zatarciu, nie przejmując się "odgłosami" spod maski? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  12. Czyli wpadłeś w poślizg przy mocnym wyhamowaniu na mokrej autostradzie przed bramkami, a tu niestety nawet napęd 8x8 by nie pomogł... Jeżeli wody było dużo to zapewne akwaplanacja, tak czy inaczej inwestycja w dobre opony to podstawa - przede wszystkim dla Twojego bezpieczeństwa.
  13. Kapitalista

    ile wam pali ?

    Forester XT MY2015 Najczęstsze wskazanie komputera, jazda miejska i podmiejska: 11.4l/100km Rekordowo niskie spalanie trasa (Ciągła jazda 80km/h): 6.5l/100km Średnia jazda na trasie (90-110km/h): 9l/100km Rekordowo wysokie spalanie autostrada (~200km/h): 18l/100km Duży skok spalania widać po przekroczeniu 160km/h, czyli optymalna kosztowo jazda autostradą to do 150km/h (12l/100km)
  14. Nie wiem dlaczego tego nie widzisz. Na pewno masz navi w wersji GEN2 ? Zobacz na moją fakturę :
×
×
  • Dodaj nową pozycję...