Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli im więcej wacinania w zderzaku tym lepiej, a to czy automat czy na 2 śruby to już kwestia tylko i wyłącznie wygody.

A haki ze Słupska rdzewieją? Miał ktoś styczność? Uchodzą za bdb i są sprzedawane nawet w Australii.

 

http://www.autohak.com.pl/index2.php?id=63

Może w australijskim klimacie nie rdzewieją, ale w aucie eksploatowanym u nas korodują strasznie. Wiem bo miałem taki hak w poprzednim aucie i po każdej zimie musiałem go malować od nowa :angry:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może w australijskim klimacie nie rdzewieją, ale w aucie eksploatowanym u nas korodują strasznie. Wiem bo miałem taki hak w poprzednim aucie i po każdej zimie musiałem go malować od nowa :angry:  

 

 

 

U "kangurów" używają często elektronicznych zabezpieczeń antykorozyjnych to może dlatego nie rdzewieją.Takie ustrojstwa w W-wie np. wyprawa4x4 montują ,ale nie znam kosztów(pewnie coroczne  malowane jest duuużo tańsze).

 

A z innej beczki to wróciłem właśnie z salonu Pana Andrzeja w Warszawie  z podpisaną umową przedwstępną na wolnossającego leśniora  :yahoo:  :yahoo: ,

i teraz przyszło tylko nóżkami przebierać do odbioru po  wakacjach( na grzybki jak znalazł :-)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thumbup:

w manualu czy cvt ?

ja staroświecki jestem i w manualu będzie , ale ctv mnie kusiło nie powiem szcególenie w połączeniu z dodatkowym oznaczeniem na  klapie .......

XT,

 

ale jest spora różnica w cenie :-) no i żona lubi wachlować gałką  :D .

Edytowane przez czwarty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociagne jeszcze temat Haków.

Jak duże wycięcia w cm macie zwydłubane w swoich zderzakach?? Czy 20x10 to dużo?

 

Momores, rdzewieje Ci kula czy caly stelarz? Jak kula to rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może w australijskim klimacie nie rdzewieją, ale w aucie eksploatowanym u nas korodują strasznie. Wiem bo miałem taki hak w poprzednim aucie i po każdej zimie musiałem go malować od nowa   

A nie lepiej było pomalować raz a dobrze?  ;)


 

przewaga napędu forestera nad haldexem polega na tym, że sprzęgło międzyosiowe jest chłodzone w tym samym obiegu co automat, co zwiększa jego odporność na przegrzanie" - czy to prawda? Ktoś coś wie?

 

Tak, to prawda. Wypowiadała się na ten temat Dyrekcja jakiś czas temu :)

 

http://drive2.subaru.com/Sum09/_images/cvt.jpg


Co to jest hak automatyczny?

Czy to coś jak "sprzęgi" kolejowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociagne jeszcze temat Haków.

Jak duże wycięcia w cm macie zwydłubane w swoich zderzakach?? Czy 20x10 to dużo?

 

Momores, rdzewieje Ci kula czy caly stelarz? Jak kula to rozumiem...

Ruda żre stelarz, z haka rzadko korzystam i kulę trzymam w garażu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przewaga napędu forestera nad haldexem polega na tym, że sprzęgło międzyosiowe jest chłodzone w tym samym obiegu co automat,

 

 

czy to prawda? Ktoś coś wie?

Zależy co rozumieć przez chołdzony - raczej nie dosłownie, bo chodnicy oleju nie ma, dlatego olej w CVT, jak też w sprzęgle można przegrzać, (było o tym na forum i czytałem też w necie). ZTCW w Japonii Forek ts (STI) ma dodatkowa chłodnice oleju przekładni.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i teraz przyszło tylko nóżkami przebierać do odbioru po  wakacjach( na grzybki jak znalazł :-)

 

 

mówili , że niebieski - gratuluje  :)

Tak niebieski dziękuję .

Miał być strażacki , czerwony , ale strażacy już sobie upatrzyli tego z Lublina :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś świętuję 20.000km w fxt. Bardzo udane. W ramach święta nie ma pijaństwa, bo z Łomży do Rajgrodu przejechałem z 6.8/100 na komputerze (a w trakcie jazdy przez Łomżę, na początku było 25/100). W tym czasie nic się nie zepsuło (reklamowałem tylko krzywe opony), nie zauważyłem zużycia oleju, nie widać zużycia wnętrza. Nie zapłaciłem mandatu. Najlepsze auto w życiu.

 

Coś jednak stuka w tylnym zawieszeniu lub hamulcach, ale nie w czasie jazdy, tylko przy powolnych manewrach. Zobaczymy. 

 

Życzę mu jeszcze u  mnie 200.000! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanie. Dotarłem, oliwa wymieniona więc czas na poważne testy i mam pierwsze ale:

Dlaczego CVT w #S nie kręci do czerwonego pola tylko zmienia biegi w okolicach 3.5k ? Wystarczy lekko "przytrzymać" gaz a ona od razu zmienia bieg na wyżej. Trochę to psuje zabawę.

Czyżby trzymanie obrotów czyli praca w całym zakresie na każdym biegu jest tylko w trybie manual ?

Dziwne, powinno się kręcić do oporu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast zakończyłem we czwartek Rozdział pt. "Forester XT" przy przebiegu 75 tys. km.

 

Zakończyłem, jak to mawiają w TopGear "epicką" podróżą z Krakowa do Gdańska. Jadąc w miarę przepisowo, bez szaleństw, i "pod wiatr" udało mi się spalić 8,7l i dojechać na jednym baku i to bez świecącej się rezerwy. :yahoo: I to w czasie 6,5 godziny.

 

Auto przejechało dwie Subariady, w tym tę najdłuższą do Gruzji i Armenii, jedne Plejady, i poza regularnym serwisowaniem i wymianą zużytych drobnych elementów w zawieszeniu sprawiało mi tylko przyjemność z jazdy. 

Silnik DIT spisywał się bez zarzutu, nie zużywał oleju, a spalanie zależało tylko od temperamentu kierowcy. Jedynym mankamentem, jaki mi trochę dokuczał, to brak dobrego trzymania bocznego na skórzanych fotelach. 

 

Poznałem w nim wraz z moją rodzinką smak offroadu, i niestety, stwierdziłem, że jeśli mamy tę pasję kontynuować, to musimy sprawić sobie samochód prawdziwie terenowy.  :rolleyes:

 

Nowemu posiadaczowi (jeszcze nie forumowiczowi) życzę dalszej bezproblemowej eksploatacji, a jak zobaczycie srebrnego, oświniaczonego Forka na tablicach GSP ... to pomachajcie mu. Właściciel zobowiązał się, że będzie odmachiwać. 

 

 

Teraz pozostaje mi tylko cierpliwie czekać na rozpoczęcie kolejnego rozdziału z marką Subaru. Liczę na wasze wsparcie, bo patrząc na to co przeżywał @Izotom w wątku o BRZ , najbliższe miesiące mogą być ciężkie. :unsure:  ;)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bujawki raczej nie było, bardziej szumawka przy dużych prędkościach. ;)

 

12-13 w trasie też wymagało starań, zwłaszcza teraz jak mandaty wzrosły, można zejść spokojnie w okolic e 8,5-9l. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zaliczyłem wycieczkę za miasto, 25km w jedna stronę spalanie 5,3 (za miastem 80-100km/h w miejscowościach 50-60 czyli przepisowo ze dwa wyprzedzania) w druga stronę przy podobnej jeździe miałem spalanie 9L bo trasa pod górkę w tą stronę.  Identyczne spalanie miałem na tej trasie w 2.0n/a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...