Opi Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 @@Opi, Cześć Ponieważ miałeś wolnego ssaka, a obecnie XT, czy mógłbyś napisać jak wyglada pównanie pracy i twardości zawieszenia tych aut? Czy obydwoma autami jechałeś w jakimś wymagającym terenie, czy wyboistym dukcie? Czy nastawy XT są o wiele twardsze co poprawia własnosci jezdne jadnak kosztem mozliwosci offroadowych (na pewno XT nie ma sls-ów)? Pozdro XT ma nieco twardsze ale nie widzę wielkiej różnicy. Oba dały rade w nieco trudniejszym terenie, droga z wieloma luźnymi kamieniami takie duże z rzeki i nieco małych, nierówna, miejscami dość stroma że auta z jedną ośką nie dają rady (te niżej zawieszone dają sobie spokój wcześniej jak walna podwoziem o większy kamień albo urwą sobie jakaś osłonę) Wiec na takiej drodze to w obu trzęsie porównywalnie. Niejeden XT był na subariadzie i dał rade Może najbardziej odczuwa się różnice na asfalcie typu tarka, tam czuć twardsze zawieszenie XT. Ale mój to narazie świeżynka 800km za pasem, ponoć potem zawieszenie się ułoży i już lepiej tłumi. Niestety nie wiem co to "sls-y" ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Niestety nie wiem co to "sls-y" ? Amorki. XT ich nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk Spalania się nie bój...... frajda z jazdy rośnie proporcjonalnie do spalania . P.S. Litr albo dwa na 100 nie robią aż takiej różnicy...... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Niestety nie wiem co to "sls-y" ? Amorki. XT ich nie ma. ojtam od razu nie ma przecież jakieś musi mieć... SLSy- czyli amortyzatory samopoziomujące, o których można więcej poczytać w dziale technicznym (choć głównie przewija się wątek ich kłopotliwej trwałości i kosztu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Oj tam spalanie. Właśnie dojechałem z Suwałk do Warszawy. 8.0 na kompie. Nawet pół baku na 300 km nie poszło. Było zresztą 7,5 dopóki na ekspresówkę nie wyjechałem. I nie była to super ekojazda, ale normalna, przepisowa, jednak z kilkoma szybkimi wyprzedzaniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 W kwestii spalania - w sobotę spotkałem kumpla, który dostał miesiąc temu nowe mondeo z 2.0EcoBoost (200KM) i ma średnie spalanie z 4000km 14l/100. W Mondeo! a ten samochód ma jakieś 10s do setki w automacie przez krótki 1 i 2 bieg. Wiec proszę nie mówcie już z XT dużo pali bo to grzech. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 W kwestii spalania - w sobotę spotkałem kumpla, który dostał miesiąc temu nowe mondeo z 2.0EcoBoost (200KM) i ma średnie spalanie z 4000km 14l/100. W Mondeo! a ten samochód ma jakieś 10s do setki w automacie przez krótki 1 i 2 bieg. Wiec proszę nie mówcie już z XT dużo pali bo to grzech. No właśnie, EcoBoost myli się nam z ekonomią, a tu chodi o ekologię . Mami się ludzi reklamami, a prawda żyje wśród nas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie radzę się przejechać jednym i drugim. Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków. Przy NA stosunek mocy do masy jest niestety znacznie słabszy i żeby "jechał" trzeba go kręcić a wtedy sobie pije . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie radzę się przejechać jednym i drugim. Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków. Przy NA stosunek mocy do masy jest niestety znacznie słabszy i żeby "jechał" trzeba go kręcić a wtedy sobie pije . +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków. XV 2.0i w waunkach typowo miejskich - korki swiatła, czeste zatrzymaywania sie, krotkie odcinki itp pali miedzy 8,5-11litrów. W warunkach podmiejskich czy w trasie bez problemu mozna zejsc do 6,5 - 7,5l. Jezeli chodzi o wolnossacy silnik FB20 został on skonstuowany z mysla o ekonomii jazdy i pali zdecydowanie mniej niz poprzenie generacje 2.0i m.in z 2007 roku. Ale zeby jechal trzeba go krecic pod czerwone pole Edytowane 8 Czerwca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie radzę się przejechać jednym i drugim. Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków. Przy NA stosunek mocy do masy jest niestety znacznie słabszy i żeby "jechał" trzeba go kręcić a wtedy sobie pije . Jeszcze co prawda mało przejechalem XT ale i tak (mimo ze jeszcze na dotarciu) wyglada ze spala mi mniej niz 2.0na. W XT musniesz gaz na chwilke i juz masz 60km/h. Jesli bedziesz jezdzil normalnie to nie ma sie co bac spalania, ale jak mu wciśniesz mocniej to spali ile zechce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) @@Opi, Dziékuję Ale mój to narazie świeżynka 800km za pasem, ponoć potem zawieszenie się ułoży To prawda, mój był na poczatku duzo twardszy. Niejeden XT był na subariadzie i dał rade Jasne, prócz tego ma wieksza moc, jednak mi chodziło o porównanie obu, przez właściciela. "sls-y" ? akronim od Self Levelling System - ma zapewniac jednakowy prześwit niezależnie od obciążenia auta. Wg mnie fajna sprawa - koszt wymiany wysoki jednak nie wymienia się ich przecież często. Na upartego są dostępne po regeneracji, zamienników faktycznie nie ma. Pozdrawiam Edytowane 8 Czerwca 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kts Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 ... u mnie dzisiaj Expresówka odcinek 80km teren w miarę płaski trzy osoby na pokładzie tempomat na 150km/h Spalnie na kompie 10.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 U mnie przejechane 8k XT i spalanie na kompie od początku chyba 10.8. Moim zdaniem dużo, biorąc pod uwagę że komp zaniża o pół litra. Ostatnio pierwszy raz udało mi się zejść poniżej 10 litrów w trasie. W porównaniu do Outbacka 2,5 Forester XT pali sporo więcej, szczególnie w mieście bo w trasie podobnie. Fakt przy jeździe 80-100 bez wyprzedzania można zejść do komputerowych 7 z haczykiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Potrzebuję założyć hak do xt 2013. Hak ma być składany (automat). Interesuje mnie dobra cena, montaż w Warszawie lub Łodzi, bez wycinanek w zderzaku. Nie mam parcia na Thule Coś możecie polecić? Ewentualnie dla zorientowania się w cenach: ile zapłaciliście poza Warszawą i za jakie rozwiązanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjed Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 U mnie przejechane 8k XT i spalanie na kompie od początku chyba 10.8. Moim zdaniem dużo, biorąc pod uwagę że komp zaniża o pół litra. Ostatnio pierwszy raz udało mi się zejść poniżej 10 litrów w trasie. W porównaniu do Outbacka 2,5 Forester XT pali sporo więcej, szczególnie w mieście bo w trasie podobnie. Fakt przy jeździe 80-100 bez wyprzedzania można zejść do komputerowych 7 z haczykiemJa mam przejechane 20k, 90% miasto i mam 10.3 na kompie także nie narzekaj Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krawietz Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Bez wycinanek w zderzaku to sie chyba nie da. Zderzak od spodu zachodzi na wnęke na koło zapasowe z tego co widziałem. Krawietz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Dzwoniłem do Imioła HakPol i podobno nie robią wycinanek w zderzaku, ale niestety nie mają automatów. Koszt 700 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 bez wycinania mocowanie haka zabierze dużo prześwitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 U mnie przejechane 8k XT i spalanie na kompie od początku chyba 10.8 Moim zdaniem dużo, biorąc pod uwagę że komp zaniża o pół litra. @@maciek2000, moim zdaniem takie spalanie - jest po prostu realne. Nie uwazam tego wyniku za wysoki - i powiem że taki wynik zacheca mnie do zakupu XT bardziej niz wszystkie 7,0l/100. Takie niskie wyniki sa osiągalne w pewnych warunkach, a wazna jest realna średnia z wiekszego przebiegu, który w miare mozliwosci uwzględnia charakter eksploatacji aut i stylu jazdy kierownika/kierowniczki. U mnie z 4000km, zero eko drivingu, tryb S zawsze aktywny, kilka razy odcinki autostrad pokonywane z prędkoscimi 160km/h na tempomacie, chwilowe 180 do 200km/h; 2x w tygodniu wypady na odcinki szurtowe + lekki offroad - średnia z kompa 9,8l/100. Tak więc realny litr więcej uważam za bardzo zachęcajacy rezultat i jak najbardziej do przyjecia, bo szczerze powiedziawszy średnie 12l/100 tez bym przełknął, biorac pod uwagę, ze ja i małżonka preferujemy dynamiczną jazdę.... Fakt przy jeździe 80-100 bez wyprzedzania można zejść do komputerowych 7 z haczykiem To fakt, ale ja dawno przestałem to sprawdzać na odcinkach, a informacje o spalaniu wyłączyłem w kompie gdzie sie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) Tak więc realny litr więcej uważam za bardzo zachęcajacy rezultat i jak najbardziej do przyjecia dokladnie biorac pod uwage ze masz do dyspozycji prawie 100 koni wiecej spalinie o litr czy 2 wieksze niz wersjach wolnossacych jest akceptowalne i zacheca do zakupu auta wyposazonego w 2.0dit. Ja osobiscie czekam na 1,6dit - osiagi beda napewno lepsze niz w wersjach wolnossacych a spalnie mniejsze i pewnie porownywalne do sbd. Akurat mi podobnie jak wielu uzytkownikom 240 koni jest zbedne a taki 170 konny forek czy xv byłby wersja optymalna Edytowane 10 Czerwca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 170 konny forek czy xv byłby wersja optymalna Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 nie o 170 KM chodzi a o ten "mały" doładowany silnik, który mając płaski i szeroko dostępny moment obrotowy pozwala łatwo przyśpieszać bez wkręcania na obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Potrzebuję założyć hak do xt 2013. Hak ma być składany (automat). Interesuje mnie dobra cena, montaż w Warszawie lub Łodzi, bez wycinanek w zderzaku. Nie mam parcia na Thule Coś możecie polecić? Ewentualnie dla zorientowania się w cenach: ile zapłaciliście poza Warszawą i za jakie rozwiązanie? Czasami nie inwestuj w hak firmy Steinhof, mój w Outbacku po 6 miesiącach używania (3 razy użyłem w sumie) cały pordzewiał (hak, mocowanie a nawet tabliczka z naklejką znamionową). Obecnie hak w reklamacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się