Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@@Opi, Cześć :)

Ponieważ miałeś wolnego ssaka, a obecnie XT, czy mógłbyś napisać jak wyglada pównanie pracy i twardości zawieszenia tych aut? Czy obydwoma autami jechałeś w jakimś wymagającym terenie, czy wyboistym dukcie? Czy nastawy XT są o wiele twardsze co poprawia własnosci jezdne jadnak kosztem mozliwosci offroadowych (na pewno XT nie ma sls-ów)?

Pozdro :)

 

XT ma nieco twardsze ale nie widzę wielkiej różnicy. Oba dały rade w nieco trudniejszym terenie, droga z wieloma luźnymi kamieniami takie duże z rzeki i nieco małych, nierówna, miejscami dość stroma że auta z jedną ośką nie dają rady (te niżej zawieszone dają sobie spokój wcześniej jak walna podwoziem o większy kamień albo urwą sobie jakaś osłonę) :P

 

Wiec na takiej drodze to w obu trzęsie porównywalnie. Niejeden XT był na subariadzie i dał rade ;) Może najbardziej odczuwa się różnice na asfalcie typu tarka, tam czuć twardsze zawieszenie XT. Ale mój to narazie świeżynka 800km za pasem, ponoć potem zawieszenie się ułoży i już lepiej tłumi.

 

Niestety nie wiem co to "sls-y" ?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Spalania się nie bój......    frajda z jazdy rośnie proporcjonalnie do spalania :D.   

 

P.S. Litr albo dwa na 100 nie robią aż takiej różnicy......

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niestety nie wiem co to "sls-y" ?

Amorki. XT ich nie ma.

 

 

ojtam od razu nie ma ;) przecież jakieś musi mieć...

SLSy- czyli amortyzatory samopoziomujące, o których można więcej poczytać w dziale technicznym (choć głównie przewija się wątek ich kłopotliwej trwałości i kosztu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam spalanie. Właśnie dojechałem z Suwałk do Warszawy. 8.0 na kompie. Nawet pół baku na 300 km nie poszło. Było zresztą 7,5 dopóki na ekspresówkę nie wyjechałem. I nie była to super ekojazda, ale normalna, przepisowa, jednak z kilkoma szybkimi wyprzedzaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii spalania - w sobotę spotkałem kumpla, który dostał miesiąc temu nowe mondeo z 2.0EcoBoost (200KM) i ma średnie spalanie z 4000km 14l/100. W Mondeo! a ten samochód ma jakieś 10s do setki w automacie przez krótki 1 i 2 bieg. Wiec proszę nie mówcie już z XT dużo pali bo to grzech.

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii spalania - w sobotę spotkałem kumpla, który dostał miesiąc temu nowe mondeo z 2.0EcoBoost (200KM) i ma średnie spalanie z 4000km 14l/100. W Mondeo! a ten samochód ma jakieś 10s do setki w automacie przez krótki 1 i 2 bieg. Wiec proszę nie mówcie już z XT dużo pali bo to grzech.

 

No właśnie, EcoBoost myli się nam z ekonomią, a tu chodi o ekologię ;) . Mami się ludzi reklamami, a prawda żyje wśród nas :biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie

 

radzę się przejechać jednym i drugim.

Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków.

Przy NA stosunek mocy do masy jest niestety znacznie słabszy i żeby "jechał" trzeba go kręcić a wtedy sobie pije :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie

 

radzę się przejechać jednym i drugim.

Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków.

Przy NA stosunek mocy do masy jest niestety znacznie słabszy i żeby "jechał" trzeba go kręcić a wtedy sobie pije :).

 

 

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków.

XV  2.0i w waunkach typowo miejskich - korki swiatła, czeste zatrzymaywania sie, krotkie odcinki itp pali miedzy 8,5-11litrów. W warunkach podmiejskich  czy w trasie bez problemu mozna zejsc do 6,5 - 7,5l. Jezeli chodzi o wolnossacy silnik FB20 został on skonstuowany z mysla o ekonomii jazdy i pali zdecydowanie mniej niz poprzenie generacje 2.0i m.in z 2007 roku. Ale zeby jechal trzeba go krecic pod czerwone pole :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Boję się tego 2.0DIT w FXT ze względu na spalanie

 

radzę się przejechać jednym i drugim.

Mój XT przy normalnym przemieszczaniu się pali bardzo podobnie jak MY07 2.0N/A między 9 - 9.5l warunki podmiejskie + miejskie ale bez korków.

Przy NA stosunek mocy do masy jest niestety znacznie słabszy i żeby "jechał" trzeba go kręcić a wtedy sobie pije :).

 

 

Jeszcze co prawda mało przejechalem XT ale i tak (mimo ze jeszcze na dotarciu) wyglada ze spala mi mniej niz 2.0na. W XT musniesz gaz na chwilke i juz masz 60km/h. Jesli bedziesz jezdzil normalnie to nie ma sie co bac spalania, ale jak mu wciśniesz mocniej to spali ile zechce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Opi, Dziékuję :)

 

 

Ale mój to narazie świeżynka 800km za pasem, ponoć potem zawieszenie się ułoży

To prawda, mój był na poczatku duzo twardszy.

 

Niejeden XT był na subariadzie i dał rade

Jasne, prócz tego ma wieksza moc, jednak mi chodziło o porównanie obu, przez właściciela.

 

"sls-y" ?

akronim od Self Levelling System - ma zapewniac jednakowy prześwit niezależnie od obciążenia auta. Wg mnie fajna sprawa - koszt wymiany wysoki jednak nie wymienia się ich przecież często. Na upartego są dostępne po regeneracji, zamienników faktycznie nie ma.

Pozdrawiam :)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przejechane 8k XT i spalanie na kompie od początku chyba 10.8. Moim zdaniem dużo, biorąc pod uwagę że komp zaniża o pół litra. Ostatnio pierwszy raz udało mi się zejść poniżej 10 litrów w trasie. W porównaniu do Outbacka 2,5 Forester XT pali sporo więcej, szczególnie w mieście bo w trasie podobnie. Fakt przy jeździe 80-100 bez wyprzedzania można zejść do komputerowych 7 z haczykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję założyć hak do xt 2013. Hak ma być składany (automat). Interesuje mnie dobra cena, montaż w Warszawie lub Łodzi, bez wycinanek w zderzaku.

Nie mam parcia na Thule :)

 

Coś możecie polecić? Ewentualnie dla zorientowania się w cenach: ile zapłaciliście poza Warszawą i za jakie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przejechane 8k XT i spalanie na kompie od początku chyba 10.8. Moim zdaniem dużo, biorąc pod uwagę że komp zaniża o pół litra. Ostatnio pierwszy raz udało mi się zejść poniżej 10 litrów w trasie. W porównaniu do Outbacka 2,5 Forester XT pali sporo więcej, szczególnie w mieście bo w trasie podobnie. Fakt przy jeździe 80-100 bez wyprzedzania można zejść do komputerowych 7 z haczykiem

Ja mam przejechane 20k, 90% miasto i mam 10.3 na kompie także nie narzekaj

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie przejechane 8k XT i spalanie na kompie od początku chyba 10.8

 

 

Moim zdaniem dużo, biorąc pod uwagę że komp zaniża o pół litra.

@@maciek2000, moim zdaniem takie spalanie - jest po prostu realne. Nie uwazam tego wyniku za wysoki - i powiem że taki wynik zacheca mnie do zakupu XT bardziej niz wszystkie 7,0l/100. Takie niskie wyniki sa osiągalne w pewnych warunkach, a wazna jest realna średnia z wiekszego przebiegu, który w miare mozliwosci uwzględnia charakter eksploatacji aut i stylu jazdy kierownika/kierowniczki.

U mnie z 4000km, zero eko drivingu, tryb S zawsze aktywny, kilka razy odcinki autostrad pokonywane z prędkoscimi 160km/h na tempomacie, chwilowe 180 do 200km/h; 2x w tygodniu wypady na odcinki szurtowe + lekki offroad - średnia z kompa 9,8l/100.

Tak więc realny litr więcej uważam za bardzo zachęcajacy rezultat i jak najbardziej do przyjecia, bo szczerze powiedziawszy średnie 12l/100 tez bym przełknął, biorac pod uwagę, ze ja i małżonka preferujemy dynamiczną jazdę....

 

 

Fakt przy jeździe 80-100 bez wyprzedzania można zejść do komputerowych 7 z haczykiem

To fakt, ale ja dawno przestałem to sprawdzać na odcinkach, a informacje o spalaniu wyłączyłem w kompie gdzie sie da :P;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc realny litr więcej uważam za bardzo zachęcajacy rezultat i jak najbardziej do przyjecia

dokladnie biorac pod uwage ze masz do dyspozycji prawie 100 koni wiecej spalinie o litr czy 2 wieksze niz wersjach wolnossacych jest akceptowalne i zacheca do zakupu auta wyposazonego w 2.0dit. Ja osobiscie czekam na 1,6dit - osiagi beda napewno lepsze niz w wersjach wolnossacych a spalnie mniejsze i pewnie porownywalne do sbd. Akurat mi podobnie jak wielu uzytkownikom 240 koni jest zbedne a taki 170 konny forek czy xv byłby wersja optymalna

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję założyć hak do xt 2013. Hak ma być składany (automat). Interesuje mnie dobra cena, montaż w Warszawie lub Łodzi, bez wycinanek w zderzaku.

Nie mam parcia na Thule :)

 

Coś możecie polecić? Ewentualnie dla zorientowania się w cenach: ile zapłaciliście poza Warszawą i za jakie rozwiązanie?

 

Czasami nie inwestuj w hak firmy Steinhof, mój w Outbacku po 6 miesiącach używania (3 razy użyłem w sumie) cały pordzewiał (hak, mocowanie a nawet tabliczka z naklejką znamionową). Obecnie hak w reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...