Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

szybka reakcja na "ostatni krzyk mody"... :D

 

ja tam stosuje go do dupowozów od kiedy pamiętam :)

CFS do wozidła typu XT to raczej przerost formy nad treścią :)

 

 

U was też soft trzyma wysokiego obroty ok. 1.3k na "N" do momentu osiągnięcia oleju temp. ok. 50 -55 st. ?

Trochę to dziwne ale u mnie tak jest.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U was też soft trzyma wysokiego obroty ok. 1.3k na "N" do momentu osiągnięcia oleju temp. ok. 50 -55 st. ? Trochę to dziwne ale u mnie tak jest.

Tak jest. A w czasie jazdy (nawet bardzo spokojnej - 2,5-3 krpm)

Rozgrzany potrafi toczyć się przy 1300 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czasie jazdy (nawet bardzo spokojnej - 2,5-3 krpm)

 

u mnie tak wysoko nie dochodzi. Do pełnego rozgrzania max. 1.8 - 2.0k obrotów ale mamy lato.

 

 

 

Rozgrzany potrafi toczyć się przy 1300 rpm

 

i to mnie najbardziej szokuje. Spokojna jazda i obroty w podanych okolicach a nawet niżej. Ciekawe jak to wytrzyma turbina ze zmienną geometrią łopatek. One średnio znoszą rozpędzanie z tak niskich obrotów. Chyba, że w DIT jest jakiś inny patent bo "dziury" to za bardzo nie czuć i ciągnie w miarę równo z samego dołu.

 

Cały czas jestem pod wrażeniem zawiasu. Porównanie z OBK MY10 SBD to przepaść.......

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT nie ma zmiennej geometrii turbiny, tylko twin scroll co nie wprowadza dodatkowych elementów. A zawias rzeczywiście jest zaskakujący. Choć jak sobie popatrzyłem na dane, to zaskakujący jest też rozstaw kół. forek w porównaniu do konkurencyjnych aut jest wąski i wysoki, ale rozstaw kół ma bardzo duży - są mocno wysunięte na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyknęło 2k km. Spalanie pokazuje 9.6l a przemieszczam się coraz szybciej choć trzymam górny limit obrotów przed wymianą oliwy.

Co zalewacie po 3k km ? Fabryczny na dotarcie podobno jakiś gęsty jest.....

Liqui Moly 5W-30 ze specyfikacją VW. Może i bez wiekszego sensu lać lepszy olej niż Mobil 1, ale z drugiej strony silnik jest dość wysilony i lepszy jakościowo olej na pewno mu nie zaszkodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madox no to masz problem od jutra wchodzą nowe przepisy to skoro pomykasz 180-200 to jutro tracisz prawo jazdy. Jezdzij zgodnie z przepisami a moc wykorzystaj przy wyprzedzaniu i ewentualnych zagrożeniach gdzie potrzebny szybki odjazd, to nawet forek o areodynamice fortepianu pokaże spalanie o którym wszyscy piszą a w które nie wierzysz i jest to nie popsuty forek. BTW miłej niedzieli dla wszystkich, grilujemy!!!!! ;-)

On ich jeszcze nie ma.....;)

Ja polecam Eneos Sustina 0W-50 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ku uwadze dla kierowników, obwodnica Gorzowa robią drugą nitke S3 kamyczki z budowy leżą na asfalcie i jeden spod tira trafił w przednią szybę, pajaczek tak na 1 cm w każdą stronę, szybko nie jechałem ok 80 ale był na tyle duży że cholera widziałem jak leciał. Mam nadzieję że w NorGlass naprawia (wskazany przez ububezpieczyciela). Mam chyba pecha bo to już trzeci raz trafia mnie kamień w ostatnim czasie ale w innych autach i tu dało radę naprawić, więc mam nadzieję że do wymiany szyby nie dojdzie bo pajaczek podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Opi, Cześć :)

Ponieważ miałeś wolnego ssaka, a obecnie XT, czy mógłbyś napisać jak wyglada pównanie pracy i twardości zawieszenia tych aut? Czy obydwoma autami jechałeś w jakimś wymagającym terenie, czy wyboistym dukcie? Czy nastawy XT są o wiele twardsze co poprawia własnosci jezdne jadnak kosztem mozliwosci offroadowych (na pewno XT nie ma sls-ów)?

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś może potwierdzić, że w Forku MY16 będzie silnik 1.6DIT? Planuje zakup Forestera lub OBK ( OBK pod warunkiem, że znajdzie się jakiś egzempalrz demo w dobrej cenie) jednak żaden z aktualnie proponowanych silników mi nie pasuje, a gdżieś przewijało się info o wprowadzeniu 1.6 DIT w foresterze, wtedy brałbym go bez wahania.

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1.6 DIT w foresterze, wtedy brałbym go bez wahania.

napewno bedzie w levorgu. Niestety tylko w polaczeniu z cvt. 1.6dit ma zastapic 2.0i ale kiedy to nastapi tego nie wie nikt. Jezeli 1,6 dit pojawi sie w XV ( w którym 2.0i spawuje sie calkiem niezle) rownież kupuje w ciemno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Planuje zakup Forestera lub OBK ( OBK pod warunkiem, że znajdzie się jakiś egzempalrz demo w dobrej cenie) jednak żaden z aktualnie proponowanych silników mi nie pasuje

 

 

w Foresterze jest bardzo dobry silnik 2.0 DIT w Foresterze XT 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...