Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT

De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości.  

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT

De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości.  

 

Pozdrowienia  

 

Cena postępu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. 

 

kontrowersyjnych

O kurczę, pozostaje tylko przytakiwanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości.

a w takim razie jak to jest ze w 2.0i bulgot da sie wydobyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT

De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości.  

 

Pozdrowienia  

 

Od jak długiego czasu, jeżeli można spytać? A doprecyzowując pytanie,  od którego modelu Subaru i jego MY. Mijał mnie kilka dni temu na Puławskiej w Wawie biały WRX STI MY >= MY2014 i brzmiał jak na turbo boksera przystało. Z pewnością miał zmieniony backbox, ale bulgot i brzmienie jak za starych dobrych czasów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy komuś uda się ten słynny pieszczący uszy dźwięk Subaru uzyskać z 2.0 DIT

De facto nie ma takiej możliwości. Swego czasu charakterystyczny dźwięk boksera wynikał z różnej długości kolektorów wydechowych. Niestety dążenie do większej sprawności silnika ( = mniejszego zużycia paliwa ) spowodowało, że kolektory od dłuższego czasu są tej samej długości.

 

Pozdrowienia

Od jak długiego czasu, jeżeli można spytać? A doprecyzowując pytanie, od którego modelu Subaru i jego MY. Mijał mnie kilka dni temu na Puławskiej w Wawie biały WRX STI MY >= MY2014 i brzmiał jak na turbo boksera przystało. Z pewnością miał zmieniony backbox, ale bulgot i brzmienie jak za starych dobrych czasów :)
Chcialbym zauwazyc, ze STI ma silnik EJ25 wlasnie z takim nierownoodleglosciowym kolektorem wydechowym. Stad ten bulgot, ktory jest charakterystyczny dla silnikow typu EJ.

Zanik bulgotu zainicjowal SBD. Potem pojawily sie silnik FB i pozniej FA. Dlatego ciagle trzymam kciuki za EJtami w STI :D

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W STI'15 nie jest zle.

Bo tam jest standardowy EJ25 ze "zwyczajną" turbiną. Twin scroll jest w EJ20, który jest montowany w STI dla Japonii ale niestety nigdzie nie znalazłem wideo z dźwiękiem tego silnika.

 

 

 

Proponuję posłuchać !

Niestety to jest poprzedni Forester z EJ25 a nie FA20DIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden XT MY>13 nie brzmi fajnie. Wszystkie filmiki na youtube oraz posty na subaruforester.org wskazują że może być głośno lub głośniej ale to nie jest bulgot. Część ludzi w ogóle bardzo narzeka na te wydechy bo są one głośne w pełnym zakresie obrotów i jazda autostradowa czy krajowa to masakra i wracają do serii.

 

A z innej beczki - do wiedzy inżynierskiej mi bardzo daleko ale czy kolektory wydechowe to nie jest element zbierający spaliny z komór spalania który podobnie jak wydech można zrobić na zamówienie i wstawić różnoodległościowy przywracając/tworząc dźwięk silnika? Z tego co rozumiem też to zmiana taka powodowałaby obniżenie mocy samochodu (bo samo stworzenie równoodległościowego miało na celu jej podniesienie) ale czego można się spodziewać? Bo 20KM oddam w ciemno za dźwięk inny niż doprowadzający mnie do pasji dźwięk aktualnej kosiarki elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden XT MY>13 nie brzmi fajnie. Wszystkie filmiki na youtube oraz posty na subaruforester.org wskazują że może być głośno lub głośniej ale to nie jest bulgot. Część ludzi w ogóle bardzo narzeka na te wydechy bo są one głośne w pełnym zakresie obrotów i jazda autostradowa czy krajowa to masakra i wracają do serii.

 

A z innej beczki - do wiedzy inżynierskiej mi bardzo daleko ale czy kolektory wydechowe to nie jest element zbierający spaliny z komór spalania który podobnie jak wydech można zrobić na zamówienie i wstawić różnoodległościowy przywracając/tworząc dźwięk silnika? Z tego co rozumiem też to zmiana taka powodowałaby obniżenie mocy samochodu (bo samo stworzenie równoodległościowego miało na celu jej podniesienie) ale czego można się spodziewać? Bo 20KM oddam w ciemno za dźwięk inny niż doprowadzający mnie do pasji dźwięk aktualnej kosiarki elektrycznej.

Wszystko można, tylko najpierw zobacz gdzie jeśt turbina w nowym Forku, a gdzie jest w EJ25. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W STI'15 nie jest zle.

Bo tam jest standardowy EJ25 ze "zwyczajną" turbiną. Twin scroll jest w EJ20, który jest montowany w STI dla Japonii ale niestety nigdzie nie znalazłem wideo z dźwiękiem tego silnika.

 

 

 

Proponuję posłuchać !

Niestety to jest poprzedni Forester z EJ25 a nie FA20DIT

 

B) A już już witałem się z gąską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

76 stron debaty na temat bulgotu Forka znajdziecie w wątku z działu technicznego:
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21287-co-zrobić-żeby-subaru-na-bulgotało/page-76
 
oraz wiele innych pokrewnych, tylko trzeba się pobawić szukajką ;)
 
sam bym chciał, by mój (troszkę starszy) Forek tak nie "miałczał" (sorry, nie mam innego określenia), ale bez sprawdzonego rozwiązania nawet tego nie dotykam.

Edytowane przez cOijN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś fajne wydechy robił Devil ale już nie istnieje. Nawet z katalizatorami końcowy tłumik robił robotę.

Jest jak jest i lepiej nie będzie. W sumie bardziej zależałoby mi na dodatkowych KM/Nm niż na dźwięku wydechu: jak już tracić gwarancję to z szmocą :biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...