Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Dzienne LEDy są zdecydowanie lepiej widoczne w słoneczny dzień niż jakiekolwiek inne światła.Więc to również sprawa bezpieczeństwa.

 

Do tego świeci się tylko to co potrzebne, pewnie jakaś oszczędność na żarówkach by z tego wyszła :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że światła mijania są jednak lepiej widoczne niż dzienne LED-y.

 

Trzeba by test zrobić, widoczność zależy od odległości (dzienne świecą na wprost, mijana na drogę). Pomijam te chińskie LED'y co ledwo świecą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła dzienne to światła sygnalizacyjne powinny być ustawione tak aby światło zemitowane świeciło bezpośrednio "w oczy" w przeciwieństwie do lamp mających za zadanie oświetlenie przestrzeni przed autem

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

światła dzienne to światła sygnalizacyjne powinny być ustawione tak aby światło emitowane świeciło bezpośrednio "w oczy" w przeciwieństwie do lamp mających za zadanie oświetlenie przestrzeni przed autem

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła dzienne to światła sygnalizacyjne powinny być ustawione tak aby światło zemitowane świeciło bezpośrednio "w oczy" w przeciwieństwie do lamp mających za zadanie oświetlenie przestrzeni przed autem

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

światła dzienne to światła sygnalizacyjne powinny być ustawione tak aby światło emitowane świeciło bezpośrednio "w oczy" w przeciwieństwie do lamp mających za zadanie oświetlenie przestrzeni przed autem

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Racja.Ledy tak ustawione nie oslepiaja a są lepiej widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

światła dzienne to światła sygnalizacyjne powinny być ustawione tak aby światło zemitowane świeciło bezpośrednio "w oczy" w przeciwieństwie do lamp mających za zadanie oświetlenie przestrzeni przed autem

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

światła dzienne to światła sygnalizacyjne powinny być ustawione tak aby światło emitowane świeciło bezpośrednio "w oczy" w przeciwieństwie do lamp mających za zadanie oświetlenie przestrzeni przed autem

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Racja.Ledy tak ustawione nie oslepiaja a są lepiej widoczne.

 

 

nie tylko LED-y wszystkie światła do jazdy dziennej są (powinny być) tak ustawiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że światła mijania są jednak lepiej widoczne niż dzienne LED-y.

Dlatego powinny być używane przy ograniczonej widoczności oraz od zmierzchu do świtu.

W pogodny dzień natomiast efekt jest taki, że pojazd ze światłami mijania jest bardziej widoczny od pozostałych użytkowników drogi np rowerzystów, pieszych co już korzystne, ani pożądane nie jest. W UK np. nie ma obowiazku ciągłego używania świateł, a wypadków jest najmniej w UE -- dodatkowo w UK dopuszczalna zawartość to 0,8‰ ;):D

We Francji musiałem mijania wreszcie wyłączyć bo kierowcy stale mrugali mi światłami i gestami pokazywali, że zapomniałem wyłączyć świateł.

Według mnie niebezpieczeństwo na drodze to brawura, zły stan techniczny pojazdów, ciągły brak infrastruktury (jest poprawa w ciagu ostatnich lat) oraz alkohol ale nie 0,2‰ i nie 0,5‰ ale wartości coś w okolicach Kmicica ;):lol:

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła mijania mają wiązkę ustawioną w drogę jak i w naszym przypadku są asymetryczne właśnie po to żeby nie razić w po oczach kierowców 

 

prawidłowo zamontowane światła do jazdy dzienne to "kontrolowane rażenie w oczy" dzięki temu są bardziej widoczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że robi się dysputa co bardziej wpływa na bezpieczeństwo, LED czy stara dobra żaróweczka.

I bardzo dobrze!

Przynajmniej zmniejszy się grono tych co twierdzą że światła dzienne wcale nie wpływają  na bezpieczeństwo. :biglol:

 

Pomimo że ktoś odnosi takie wrażenie. 

Powyższa wypowiedz, nie jest wyrazem mojego _za_ lub _przeciw_ ochronie pingwinów.

http://swiatoczamigoski.blog.pl/http:/swiatoczamigoski.blog.pl/tag/fundacja-ochrony-pingwinow/


światła mijania mają wiązkę ustawioną w drogę jak i w naszym przypadku są asymetryczne właśnie po to żeby nie razić w po oczach kierowców 

 

prawidłowo zamontowane światła do jazdy dzienne to "kontrolowane rażenie w oczy" dzięki temu są bardziej widoczne

 

Światła dzienne oślepiają....... (to nie jest moja opinia pomimo że ktoś odnosi takie wrażenie.)

Takiego argumentu już dawno nie czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła dzienne oślepiają....... (to nie jest moja opinia pomimo że ktoś odnosi takie wrażenie.) Takiego argumentu już dawno nie czytałem.

 

"kontrolowane rażenie w oczy"

 

w poprawnie montowanych fabrycznych rozwiązaniach są tak montowane aby wiązka ich światła świeciła bezpośrednio w oczy nadjeżdżającego kierowcy

dlatego mają stosunkowo małą moc, chodzi o zarejestrowanie przez nasze oko bezpośredniego źródła światła o nawet niewielkim natężeniu

IMG_20150623_175706.jpg

 

są przeciwnością świateł mijania, które świecą "w drogę" i są konstruowane tak żeby jak najmniej razić nadjeżdżającego kierowcę, stąd najmocniej oślepiają w deszczu gdy od drogi odbija się znaczna część skierowanej w nią wiązki

IMG_20150623_175643.jpg

 

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zamiast w "świecidełka" lepiej zainwestować w " pierdziawkę"... ;)

Zrobiłem wczoraj test. Za pomocą interfejsu OBDII, programu na telefon i głośników auta wygenerowałem dźwięk silnika V8 w FXT. Ślicznie bulgotał na postoju a potem ryczał. Efekt - spalanie po mieście - razy dwa, ciągła konieczność korygowania prędkości - dramat. Wyciszenie silnika FXT ma sens :). Z dobrą pierdziawką został bym szybko bez kasy i prawka. A to była tylko marna symulacja.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim czujnik deszczu jest obok. Mocowanie lusterka jest zupełnie osobne dokładnie tak jak na widoku 360 wnętrza na stronie Subaru.

Sprawa wydaje się być banalna: http://stis.subaru.com/proxy/77804/pdf/077804-h501ssg100.pdf o ile oczywiście jest tam ta złączka.

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez ASO się nie obejdzie. Trzeba podwędzić zasilanie do tego lusterka "po stacyjce" bo wiązki w suficie nie ma. Reszta wydaje się nie istotna. Podpięcie pod wyłącznik od wstecznego pewnie sobie daruje bo nic to nie wnosi istotnego. Mechanicznie lusterko pasuje w miejsce starego bez problemu.

Otwarte pozostaje pytanie skąd ukraść "+" bo masa jest w lampie łatwo dostępna. Jeśli zasilanie do lampki oświetlenia wnętrza jest wyłączane po kilkunastu minutach od wyłączenia zapłonu (zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora) to chyba można spróbować się podpiąć bezpośrednio w lampie. Ale to już elektryk w ASO musi zdecydować.

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w MY15 jest mirrorlink? I jeśli jest, to tylko w Platinium, czy w Comfort również?

 

Jest ale nie wiadomo z czym dziala... tzn jest taki urban legend ze dziala z sgs3 ale nietestowane. W MY15 obie wersje maja to samo radio tyle ze comfort nie ma nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...