Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Kurczę, to mniej więcej tak jest u mnie na jednotłoku i gratach ATE w chwili obecnej :P kilka razy ze 100km/h do prawie zera i hamulca niema. 

17 minut temu, Elvisiak napisał:

Wydaje mi się, że warto dołożyć te parę stówek do czterotłoka

Miałem kilka razy w rękach zapieczony czterotłok i chyba spasuje. Właściciele też często się skarżą, że ten zacisk potrafi mieć zapieczone tłoczki w krótkim czasie. Zresztą, gdybym miał możliwość wydania prawie tysiąca na zaciski, to wybrałbym inną opcje ale to wymuszałoby na mnie 17 cali. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski dwutłok 294 mm był w dieslu (Legacy, Outback, Forester). Koszt tych zacisków jest niski więc możesz spróbować (na allegro można tanio kupić). Tylko dobrze było by je od razu zregenerować. Można też kupić dwutłok z Legacy spec B tam są tarcze 316mm, ale ciężej znaleźć i zazwyczaj są droższe. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2019 o 08:44, Slawskip napisał:

Zaciski dwutłok 294 mm był w dieslu (Legacy, Outback, Forester). Koszt tych zacisków jest niski więc możesz spróbować (na allegro można tanio kupić). Tylko dobrze było by je od razu zregenerować. Można też kupić dwutłok z Legacy spec B tam są tarcze 316mm, ale ciężej znaleźć i zazwyczaj są droższe. 

Dzięki za cenną wskazówkę ;) sądziłem, że trzeba się ograniczyć do WRX US i XT. Mam już kilka na oku więc najpewniej zrobię im z marszu regenerację póki będzie to wszystko na stole. 

 

Z klockami zrobię tak, że kupię jakiś zestaw tarcz/klocków zimmermana/textara i tyle. Jak wyjdzie, że do moich zastosowań brakuje klocka to odłożę na zakup DSP/DS2500. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
2 godziny temu, niebieskiultras napisał:

jaki set tarcza + klocki do legacy 3 ?
potrzebuję tarcz 294mm

auto jeździ dużo w trasie - więc dużo hamowań z dużych prędkości

co polecacie ?
 

Ja założyłem ostatnio Rotinger nacinane i nawiercane. Powiem tak, przy założeniu starych klocków TRW, hamowanie jest jakieś 20% lepsze, jak przy gładkich tarczach. Aczkolwiek klocki się dopiero układają. Nie hamowalem jeszcze na autostradzie. 

 

Na początku do tych tarcz założyłem Hawk Ceramic Performance ( nowe ) , ale prawa strona stukała przy hamowaniu ( nie wiem czemu? ) 

20191213_180315.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebieskiultras napisał:

dobra
tarcze mniej więcej ogarnięte
pytanie jaki klocek do tarcz nacinanych i nawiercanych

czy pchać się w ATE Ceramic czy może coś ostrzejszego do takich tarcz ?

 

 

Chcesz to mogę Ci sprzedać moje Hawk Performance Ceramic w dobrej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do legacy II z hamulcami  z legacy diesla 2009 (dwutłok 294mm) Jazda raczej emerycka.

poprzednie klocki starczyły na 30k km, w tarczach lekki rant się zrobił i chcę wymienić komplet.

taki zestaw podpasuje?

https://allegro.pl/oferta/brembo-tarcze-klocki-przod-subaru-legacy-iv-293mm-8625925527

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

przymierzam się do upgrade hamulców z przodu w moim Outbacku, pytanie pewnie się już powtórzyło, ale nie znalazłem na nie odpowiedzi :mellow:

Czy zaciski czterotłoczkowe z Imprezy GT, ew z WRX pasują P&P? Outback 3.0 2006 przedlift

Edytowane przez spiderq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
2 godziny temu, spiderq napisał:

Jakiego lakieru (chodzi mi o producenta) polecacie do malowania zacisków? Myśle o VHT - podkład + lakier, a może jakis lakier co nie wymaga podkladu?

Vht dobrze jest wygrzać wg instrukcji, wtedy super trzyma  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cena za taki komplet jest realna, czy to jakieś podróby?

https://allegro.pl/oferta/brembo-tarcze-klocki-przod-subaru-legacy-iv-293mm-8625925527

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W oczekiwaniu na przesiadkę na Brembo z STI zakładam budżetowo gładkie tarcze Zimmermanna, jaki do tego założyć klocek?

Też budżetowo :)

 

A i do Spec.b, bo się na Tapatalku pewnie opis nie wyświetla

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Panbenonium napisał:


Hammerite.
 

używałem VHT (zgodnie z instrukcją), oraz Hammerite i jak bym miał jeszcze raz malować, to Hammerite bym wybrał bo jest tańszy, a efekt końcowy jest bardzo podobny, no i trwałość Hammeritea na zaciskach mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła (przez 4 lata wyglądało bardzo dobrze, później sprzedałem samochód).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, 

Jakie tarcze polecane w Anno Domini 2020 - rozmiar 316mm do Legacy H6. 

Budżet do 1000zl za komplet. 

Planowane klocki hawk hps 5.0. 

 

Coś polecacie? Gładkie czy nawiercane? 

Myślałem o tarczach EBC lub Hawk jeśli chodzi o perforowane i o brembo jeśli mówimy o gładkich. 

Styl jazdy dość standardowy, ale to nie istotne, jazda głównie w trasie więc hamowania autostradowe wchodzą w grę. 

Edytowane przez matios16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matios16 napisał:

Hej, 

Jakie tarcze polecane w Anno Domini 2020 - rozmiar 316mm do Legacy H6. 

Budżet do 1000zl za komplet. 

Planowane klocki hawk hps 5.0. 

 

Coś polecacie? Gładkie czy nawiercane? 

Myślałem o tarczach EBC lub Hawk jeśli chodzi o perforowane i o brembo jeśli mówimy o gładkich. 

Styl jazdy dość standardowy, ale to nie istotne, jazda głównie w trasie więc hamowania autostradowe wchodzą w grę. 

Nie wiem czy coś się zmieniło w rynkowych trendach, ale nie polecam nawiercanych jeśli nie chcesz często myć felg ;) Co więcej podejrzewam, że komplety wymieniane w temacie pewnie dalej dobrze się sprawdzają :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2020 o 15:51, kamul napisał:

ale nie polecam nawiercanych jeśli nie chcesz często myć felg

 

mój zestaw praktycznie w ogóle nie pyli a skuteczność hamulca jest o niebo lepsze jak zestaw OEM, jedyny minus to przy mocnym heblowaniu, hamulce słychać. Taki sam zestaw planuję wsadzić do WRX.

 

 

61328723_380083555941487_6938860850300059648_n.jpg

55547042_403712537107168_4071143145612509184_n.jpg

77412809_411426923069685_7080467330798452736_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...