Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Mi wydawało się że gumka na trzpieniu jest gumą która jest odporna na działanie smarów ceramicznych.

 

Mi też, dopóki nie zobaczyłem co zrobił z nimi ceramiczny Ceratec po pół roku:D.

 

Potem zacząłem drążyć temat i Ceratec po prostu nie ma w opisie że "nie zawiera produktów ropopochodnych" i nadaje się do gumy a hydratec ma. Niestety szeroko dostępne smary ceramiczne nie są oparte na silikonie, są odporne na temp rzędu 1k stopni ale niszczą gumę nieodporną na oleje. Gumki prowadnic zaś nie są olejoodporne, przynajmniej nie subaru. Smary typu hydratec czy ate bremszylinder nie są tak dobre do prowadnic jak ceramiczne ale przynajmniej gumka nie spuchnie:mrgreen:

 

Jak ktoś trafi na wysokotemperaturowy ceramiczny bez produktów ropopochodnych może się podzieli (uwaga, producent zwykle nie pisze że zawiera tylko z reguły że "nie zawiera" co prowadzi do chaosu informacyjnego wśród mechaników i na forach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2021 o 08:03, buc niskopienny napisał:

Jak ktoś trafi na wysokotemperaturowy ceramiczny bez produktów ropopochodnych może się podzieli

chyba ten będzie odpowiedni

https://www.ebay.com/itm/Permatex-236ml-Ceramic-Extreme-Brake-Parts-Lubricant-24125/254728479114?epid=937167489&hash=item3b4f00218a:g:10MAAOSwZfNfbJ5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam tego od kilku lat. Genialny, ale do prowadnic Subaru za gęsty. W Nissanach otwór pod prowadnicę był przelotowy. Zaślepka z przeciętą gumką. Wody nie wpuszczało, ale pozwalało oddychać. Do Subaru ten smar jest za gęsty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2011 rok benzyna , chciałbym wymienić tarcze przód 277mm na 294 mm . Muszę kupić cały zacisk od diesla , czy wystarczy samo jarzmo ? 

Jarzmo Zacisku PRAWY PRZÓD do Subaru 2010+ 294mm Tarcza / 26225SC020 - Subarak - Subaru Parts Store Europe. Części do Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KotMorderca, każda zmiana współczynnika tarcia zmienia balans. Do Twojego uznania. Obecnie króluje elektroniczny balans przód - tył. Generalnie ABS to kontroluje. Ale zachowanie samochodu inne ! Dawniej czujniki/reduktory ciśnienia na tylnej osi. Tyż do .... Kiedyś, o czym dowiedziałem się dużo później, trafił mnie kamień w tenże czujnik. Sprężyna rozciągnięta, wajcha wygięta. Przed tramwajem uciekłem pełnym gazem, przed hamującym przed moim nosem nie zdążyłem. Pojechałem na stację kontrolną, dałem napiwek i po kilku próbach tył - przód, wyszło na to, że tył zaczyna leniwie hamować, jak na przodzie jest ok. 500 Kg na stronę ! Na śliskim nie miałem tyłu wcale ! Musisz zainwestować, sprawdzić w różnych warunkach i liczyć się z tym, że wyrzucisz do kosza.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2021 o 22:41, KotMorderca napisał:

Powiedzcie mi czy dobrze myślę...

Jeżeli wrzucę sobie na tył agresywniejsze klocki niż na przód to tym samym popsuje sobie balans hamulców?

Ciekawy temat,a jakie by to mogły być te agresywniejsze,bo też mam pomysł na tylne hamulce;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adaśko napisał:

Ciekawy temat,a jakie by to mogły być te agresywniejsze,bo też mam pomysł na tylne hamulce;):)

MAM HPSy 5.0 na aucie, a w domu leżą HP+ i zastanawiam sie czy zakładać czy to jednak zły pomysł.

HP+ mają o jakieś prawie 20% mocniejszy współczynnik tarcia.

Edytowane przez KotMorderca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2021 o 13:41, KotMorderca napisał:

MAM HPSy 5.0 na aucie, a w domu leżą HP+ i zastanawiam sie czy zakładać czy to jednak zły pomysł.

HP+ mają o jakieś prawie 20% mocniejszy współczynnik tarcia.

Hps y trochę drogie chyba,nie ma jakichś tańszych sprawdzonych co się w tarcze wgryzają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Adaśko napisał:

Hps y trochę drogie chyba,nie ma jakichś tańszych sprawdzonych co się w tarcze wgryzają?

Z mojego niewielkiego doświadczenia to te HPSy 5.0 to najmocniejsze ciche klocki jakich używałem, które i tak w ogólnym rozrachunku hamują dość przeciętnie.

Cokolwiek lepiej hamującego już zaczyna mocno hałasować.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2021 o 13:41, KotMorderca napisał:

MAM HPSy 5.0 na aucie, a w domu leżą HP+ i zastanawiam sie czy zakładać czy to jednak zły pomysł.

HP+ mają o jakieś prawie 20% mocniejszy współczynnik tarcia.

Do codziennej jazdy jednak lepsze są HPS chyba, że lubi się piszczenie jakby pociąg hamował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dopiszę. Liczcie się z tym, że po wzmocnieniu tyłu , będzie Was wyrzucało zadem w każdym, nawet lekkim zakręcie ! Szczególnie jak będzie lekko z górki. Zanim elektronika zadziała, będziecie tyłem do kierunku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mz56 napisał:

Jeszcze dopiszę. Liczcie się z tym, że po wzmocnieniu tyłu , będzie Was wyrzucało zadem w każdym, nawet lekkim zakręcie ! Szczególnie jak będzie lekko z górki. Zanim elektronika zadziała, będziecie tyłem do kierunku jazdy.

Racje prawisz,nie wiem czy uda mi się zeswapować zaciski na tył z mercedesa w124,jeśli nie to potrzebowałbym delikatnie lepszych klocków co by się wgryzały mocniej i tyle,bez żadnych rajdowych rozwiązań itp.itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ostatnio (co prawda nie  do subaru) zostały polecone tarcze dark performance i klocki galfer

tarcze weldug sprzedajacego duzo lepsze i bardziej polecane od EBC ,a klocki bardzo fajne na codzien ,hamujace juz od zimnych i bardzo dobrze trzymajace przy duzej temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2021 o 17:16, KotMorderca napisał:

Cokolwiek lepiej hamującego już zaczyna mocno hałasować.

Moje HP+ z przodu przestały piszczeć po naklejeniu podkładek antywibracyjnych. Niebo a ziemia. Wcześniej to był rzeczywiście pociąg towarowy, a teraz czasami pisną cichutko przy pełzaniu w korku. Tak że polecam, ja chyba mam EBC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jacekw napisał:

Moje HP+ z przodu przestały piszczeć po naklejeniu podkładek antywibracyjnych. Niebo a ziemia. Wcześniej to był rzeczywiście pociąg towarowy, a teraz czasami pisną cichutko przy pełzaniu w korku. Tak że polecam, ja chyba mam EBC. 

a co to za podkładki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jacekw napisał:


Takie, o:

https://allegro.pl/oferta/podkladki-antypiskowe-ebc-ask1-antywibracyjne-10105899424

Do teraz bolą mnie uszy, gdy sobie przypomnę ten pisk zanim je założyłem.

Mam podobne tylko już wyprofilowane(gotowe pod klocek) podkładki potwierdzam od zamontowania cisza,jednak na początku odczułem jak by delikatnie bardziej miękki pedał hamulca się zrobił.Niestety ja jakieś droższe kupowałem,bo te to taniocha.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adaśko napisał:

na początku odczułem jak by delikatnie bardziej miękki pedał hamulca się zrobił

Nic takiego nie rzuciło mi się w oczy, tzn. w stopę ;) 

 

4 godziny temu, Adaśko napisał:

ja jakieś droższe kupowałem,bo te to taniocha.:)

Poka, poka, bo ja innych nie widziałem nawet. Ale też i nie szukałem jakoś specjalnie, z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, jacekw napisał:


Takie, o:

https://allegro.pl/oferta/podkladki-antypiskowe-ebc-ask1-antywibracyjne-10105899424

Do teraz bolą mnie uszy, gdy sobie przypomnę ten pisk zanim je założyłem.

Dzięki, już zamówiłem :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...