Jump to content
Patryk55XL

Hamulce - klocki, tarcze itp.

Recommended Posts

12 godzin temu, seba553 napisał:

Witam. Czy ktoś ma doświadczenia z tarczami dba gold. U mnie przy czterotloczku i klocku rc5+ gładkie brembo pokrzywiły się  po 600km:rolleyes:

Ja przerobiłem już wiele tarcz DBA (nacinane, nawiercane, gładkie) w zacisku STI. Tanie nie są ale za każdym razem byłem bardzo zadowolony, zarówno do jazdy miejskiej jak i torowej sprawdzają się bardzo dobrze. Teraz mam złote nawiercane z przodu i czarne nacinane z tyłu. Nigdy nie było z nimi żadnego problemu. Kwestia dobrania tylko dobrego klocka pod twój styl jazdy.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Herostrates napisał:

Ja przerobiłem już wiele tarcz DBA (nacinane, nawiercane, gładkie) w zacisku STI. Tanie nie są ale za każdym razem byłem bardzo zadowolony, zarówno do jazdy miejskiej jak i torowej sprawdzają się bardzo dobrze. Teraz mam złote nawiercane z przodu i czarne nacinane z tyłu. Nigdy nie było z nimi żadnego problemu. Kwestia dobrania tylko dobrego klocka pod twój styl jazdy.  

Te złote masz? https://www.autoracing.pl/p/71566/48537/tarcza-hamulcowa-dba-x-gold-nacinana-nawiercana-subaru-impreza-wrx-2-0-turbo-2001-przod-dba-tarcze-hamulcowe-uklad-hamulcowy-czesci-subaru.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, seba553 napisał:

U siebie mam dokładnie taką tarczę https://www.dbabrakes.eu/discbrakes/16674/DBA4654XS-10

 

O i stuknęło mi 2 tys odpowiedzi :)

Edited by Herostrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś ma może jakieś doświadczenie z klockami hamulcowymi Jurid?

Podobno Jurid produkuje klocki na pierwszy fabryczny montaż dla Subaru, całkiem dobrze się to sprawdza, i jest to metoda, żeby delikatnie poprawić fabryczny hamulunek w Forku SG (aktualnie założona tarcza to TRW). Jakieś za, przeciw? Poproszę o wypowiedzi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś był temat że jurid jest właśnie słaby.

Tutaj na forum było to chyba poruszane.

Ja nie długo założę textar i zobaczymy jak to będzie hamować 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem klocki i tarcze ATE. Nie należą do najtańszych ale jestem bardzo zadowolony. Tarcze są pokryte farbą która przy pierwszym hamowaniu się zdziera. Widać dbałość o szczegóły. Czy lepiej hamują ciężko powiedzieć, ale na pewno nie gorzej niż org. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem ten temat prawie od początku do końca,

 

mętlik w głowie

 

Może zrobimy ranking jakie klocki są odpowiednie i jakiś stosunek jakość i cena  ?

 

Z tego co doczytałem wygrywają klocki DS2500,

RC5+ bardzo dobre jak ktoś codziennie użytkuje auto a nie tylko raz na tydzień , chciałbym je kupić ale boje się odklejania okładziny od metalu

HP ceramic coś jak lepsza seria ?

HP+ bardzo dobry klocek

OMP lipa po bułki do sklepu

 

To wszystko granice 700 - 800 zł

 

Może jest jednak jakiś klocek dla amatora który jest nieco słabszy niż reszta wymienionych a za to tańszy i dobry ?

 

Co radzicie ? jakieś nowe spostrzeżenia ?

 

Klocek do szybkiej jazdy , miasto , autostrada , raz na rok TOR

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS2500 albo żółte EBC to najlepszy chyba wybór jeśli nie boli Cię wydać 800-1000 na klocki i chcesz cywilne z wyraźną domieszką sportu.

 

RC5+ są super i obecnie do kupienia za 550 za przód ale po ok. 20 kkm wymieniasz razem z tarczami. Jeśli kupisz z tańszymi tarczami to fajny konfig do przetestowania przez jeden sezon. Ponoć faktycznie muszą pracować często bo chłoną wodę itd więc do auta na weekendy i stojącego pod chmurką kiepski wybór.

 

Są jeszcze Hawki ale tu trudno mi się odnieść. Kupiłem w tym mies. auto (SpecB ) na którym są chyba 5.0 i hamuje to dobrze jak na cywila ale do brutalności RC5+ nie ma porównania. Choć ponoć to klocki które trzeba po męsku traktować a ja nie miałem okazji przetestować pełni ich możliwości.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj Mintex mieszanka M1155 , kompromis cena/jakość
Mam takie klocki + tarcza Pizza Brakes po 25 tyś km zostało ich iż niewiele (tarcz i klocków) byłem w Kielcach Ułężu w Modlinie nic się nie pogięło i hamulec zawsze był pewny .
Jedyny minus to hałas , drą ryja jak towarowy w Koluszkach :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, kowal napisał:

Jedyny minus to hałas , drą ryja jak towarowy w Koluszkach :)

U mnie DS2500 też piszą, ale raczej w danym zakresie wciśnięcia pedału hamulca, więc przy dojeżdżaniu do skrzyżowania tak hamuję, żeby piszczało jak najmniej :biglol: Za to przy porządnym depnięciu cicho są :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie , lekkie hamowanie i piszczą i hałasują , przy mocnym depnięciu jest cicho

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, kowal napisał:

Dokładnie , lekkie hamowanie i piszczą i hałasują , przy mocnym depnięciu jest cicho

 

To zostaje porównać tylko, które głośniej :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS2500 popiskują jak mysz pod miotłą, a CL5+ jak pośpieszny po zaciągnięciu hamulca awaryjnego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to mi się podoba ! Wreszcie konkretne opinie z praktyki a nie teoretyki ! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuwa ja też na jakie bym nie zmienił to przy lekkim hamowaniu wszystkie piszczą.Ponoć to przez dodawanie nitek kewlaru do okładzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie mam Galfer Sport p+t i też popiskują przy delikatnym hamowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

HP+ piszczą bardzo - nie nadają się na daily,.

HPS 5.0 piszczą w stopniu jakiego ja oczekuję od hamulców. Czasem i cicho - nie przeszkadza i poprawia humor kiedy akurat sobie wyobrażasz że do roboty jedziesz wurcem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a firma REMSA ?  Podobno robią klocki dla wielu znanych firm

Ogólnie to mam tarcze nawiercane Zimmermann ( tak wiem wiem lipa ) i wpadłem na pomysł żeby kupić teraz typowe budżetówki a na wiosnę  wymienić cały komplet ( tarcze gładkie  + klocki ) .

 

Gdzieś w którymś wątku przeczytałem że nie można łączyć tarcz nawiercanych z miękkimi klockami. Na logikę to myślę na odwrót , skoro tarcza lipa to nie dawałbym twardych klocków. 

 

Czy ktoś to może potwierdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup RC5+ na dojechanie tarcz - przynajmniej zobaczysz co to znaczy dobry hamulec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.09.2018 o 22:10, seba553 napisał:

Zastanawiam się czy nie włożyć nacinanych albo nawiercanych, żeby lepiej ciepło odprowadzały...

 

W dniu 6.09.2018 o 22:46, Turbo napisał:

Nic to nie daje poza względami estetycznymi ;) 

 

Guru hamulcowy z hamulce.net mówi, że daje ale dopiero przy dużej tarczy ok. 350 mm i więcej.

W dniu 23.09.2018 o 19:56, rybex napisał:

Z tego co doczytałem wygrywają klocki DS2500,

RC5+ bardzo dobre jak ktoś codziennie użytkuje auto a nie tylko raz na tydzień , chciałbym je kupić ale boje się odklejania okładziny od metalu

HP ceramic coś jak lepsza seria ?

HP+ bardzo dobry klocek

OMP lipa po bułki do sklepu

 

Klocek do szybkiej jazdy , miasto , autostrada , raz na rok TOR

 

 

 

 

To wszystko jest względne co piszesz. Ja założyłem OMP, na torze w Tychach zagrzałem je że aż dym z klocków leciał, ale się nie spaliły i po wychłodzeniu nadal hamują. Wg mnie jest to klocek trochę lepszy od seryjnego, coś jak DS2000 a znacznie tańszy. Wiadomo, że to nie top, ale przy mojej jeździe podobnej do Twojej "Klocek do szybkiej jazdy , miasto , autostrada , raz na rok TOR" mi on wystarcza w GT,ku. HP ceramic to wg mnie dużo lepszy od serii klocek i nie chodzi o siłę samego hamowania a wielokrotność i powtarzalność. Tam gdzie seria już puchnie tam ceramic jeszcze hamuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.09.2018 o 11:19, KotMorderca napisał:

HP+ piszczą bardzo - nie nadają się na daily,.

HPS 5.0 piszczą w stopniu jakiego ja oczekuję od hamulców. Czasem i cicho - nie przeszkadza i poprawia humor kiedy akurat sobie wyobrażasz że do roboty jedziesz wurcem :D

HP+ zmieniłem po 2 miesiącach bo nie mogłem przeżyć tego pisku :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was używał takiego połączenia:  tarcze DBA Street T2 i klocki Hawk HPS 5.0 ? Potrzebuję wymienić tylne tarcze + klocki i taki zestaw mi polecono...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co polecicie do Hawkow HP+? Przeznaczenie cywilne ale tor powiedzmy raz w miesiacu, moze rzadziej

auto to STI my05

 

Koocki spelnily swoja rola na wczorajszym torze bo hamowaly niesamowicie, ale po dniu jazdy slychac tarcie na przedniej osi i tarcze wygladaja jak ponizej

123AC2F2-9114-4842-92B4-09814C48C048.jpeg

BCB55867-368D-4336-A8B9-B30DAA5DF49F.jpeg

Edited by furiousmajkel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co polecicie do Hawkow HP+? Przeznaczenie cywilne ale tor powiedzmy raz w miesiacu, moze rzadziej

auto to STI my05

 

Koocki spelnily swoja rola na wczorajszym torze bo hamowaly niesamowicie, ale po dniu jazdy slychac tarcie na przedniej osi i tarcze wygladaja jak ponizej

123AC2F2-9114-4842-92B4-09814C48C048.thumb.jpeg.b99a1934c59b56c59c17a97c9d218e26.jpeg

BCB55867-368D-4336-A8B9-B30DAA5DF49F.thumb.jpeg.3f26a3a60d524aeb63f8d1d2f2053591.jpeg

Mam do sprzedania hp+ na tył do sti jak byś chciał, dla mnie za bardzo hałasują default_wink.png

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...