skwaro Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 Seryjna pompa obsłuży nawet zestaw AP Racing przód + dwutłokowe Brembo na tyle. Bartosz w swoim OBK ma taki set i działa jak trzeba. A co do zalet wielu tłoczków to dwie główne - wieksza siła hamowania nawet przy tej samej powierzchni tłoczków, siła jest rozłożona bardziej równomiernie na klocek, im większy klocek tym różnica wieksza. Druga to pojemność cieplna, ale to się przydaje przy upalaniu. Na ulicy nie do wyczucia. Dodatkową zaletą wielotłoczkowych zacisków jest lepsze czucie hamulca, bo po drodze jest tylko hydraulika, w zwykłych zaciskach dochodzą mechaniczne prowadnice. No i najważniejsze - kluczowa jest opona, nawet najlepsze hamulce nic nie dadzą jak opona nie klei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 Godzinę temu, skwaro napisał: Seryjna pompa obsłuży nawet zestaw AP Racing przód + dwutłokowe Brembo na tyle. Bartosz w swoim OBK ma taki set i działa jak trzeba. A co do zalet wielu tłoczków to dwie główne - wieksza siła hamowania nawet przy tej samej powierzchni tłoczków, siła jest rozłożona bardziej równomiernie na klocek, im większy klocek tym różnica wieksza. Druga to pojemność cieplna, ale to się przydaje przy upalaniu. Na ulicy nie do wyczucia. Dodatkową zaletą wielotłoczkowych zacisków jest lepsze czucie hamulca, bo po drodze jest tylko hydraulika, w zwykłych zaciskach dochodzą mechaniczne prowadnice. No i najważniejsze - kluczowa jest opona, nawet najlepsze hamulce nic nie dadzą jak opona nie klei. Hmm.. No okej, ale Bartosza podstawą jest H6. Nie mialy większej pompy niz 2.0? Jesli nie, to bajka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 17 minut temu, Danko napisał: Hmm.. No okej, ale Bartosza podstawą jest H6. Nie mialy większej pompy niz 2.0? Jesli nie, to bajka! We wszystkich wersjach silnikowych Legacy i OBK były takie same pompy. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Danko napisał: Hmm.. No okej, ale Bartosza podstawą jest H6. Nie mialy większej pompy niz 2.0? Jesli nie, to bajka! Jak masz ochotę na zmiany hebla to zmieniaj... Najwyżej się później będziesz martwił czy pompa daje radę i czy trza wymienić. Najważniejsze żeby gonić króliczka a nie go złapać... W subaru jak się złapie "króliczka" to już wtedy trzeba myśleć nad zmianą auta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayki Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 Jak coś to mam tarczo-będny na tył z WRX czerwonego dwutłoczka i szczeki ręcznego w dobrym stanie wraz ze sprężynkami, jedynie tarcze przetoczyć by się przydało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 2 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Alkanick napisał: Jak coś to mam tarczo-będny na tył z WRX czerwonego dwutłoczka i szczeki ręcznego w dobrym stanie wraz ze sprężynkami, jedynie tarcze przetoczyć by się przydało Nie no, toż to byłby downgrade u mnie. Na tyl juz jadą do mnie zaciski z b speca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 W dniu 2.01.2021 o 02:32, Tommi1 napisał: a jaka jest różnica w jedno tłoku który ma powierzchnię tłoczka 60 mm2 a dwu tłoku gdzie jest 2x 30 mm2 albo 4 tłoku gdzie jest 4x15 mm2 ?(tak tylko przykładowo rozpisuje to) czy te samą pompą uzyskasz te same ciśnienie w układzie? Tak. Czy uzyskasz te samą siłę z jaką naciskają tłoczki na klocek? Tak. Czy uzyskasz te sama siłę nacisku klocka do tarczy? Tak, Tak W dniu 2.01.2021 o 02:32, Tommi1 napisał: Tak, ale roznica polega na tym że ta sila będzie rozkładała się na większej powierzchni klocka i tarczy wiec subiektywnie możesz odczuć jakby gorszą jakość hamowania... NIe o to chodzi w wielotłoku. W dniu 2.01.2021 o 09:36, skwaro napisał: A co do zalet wielu tłoczków to dwie główne - wieksza siła hamowania nawet przy tej samej powierzchni tłoczków, siła jest rozłożona bardziej równomiernie na klocek, im większy klocek tym różnica wieksza. Druga to pojemność cieplna, To są bardzo poboczne sprawy. Głowne zalety wielotłoków (najgłówniejsza jest ta pierwsza): - pozwalają umieścić tłoczki na zewnątrz tarczy , bo tłoczki są małe . Moment hamowania rośnie proporcjonalnie do "średniej odległości" tłoczków od osi koła. - Małe tłoki lepiej chronią zaciski przed ciepłem, bo ciepło ucieka przez ich powierzchnie ,które wystają z zacisku- dużo większą w sumie od np. 2- tłoków (zwłaszcza bez osłon gumowych) -zacisk może być wąski ,bo tłoczki są krótkie- w 2 tłoku muszą być dłuższe , bo by się zakleszczały(istotny stosunek średnicy do długości). Masa więc mniejsza mimo, że zacisk musi być wyższy. -wymiary zacisku pozwalają zastosować większą rozpiętość ET , zwłaszcza , jeśli potrzebne duże ET. ( porównując zaciski dwustronne o sumarycznie tej samej powierzchni tłoczków) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, respect napisał: Tak NIe o to chodzi w wielotłoku. To są bardzo poboczne sprawy. Głowne zalety wielotłoków (najgłówniejsza jest ta pierwsza): - pozwalają umieścić tłoczki na zewnątrz tarczy , bo tłoczki są małe . Moment hamowania rośnie proporcjonalnie do "średniej odległości" tłoczków od osi koła. - Małe tłoki lepiej chronią zaciski przed ciepłem, bo ciepło ucieka przez ich powierzchnie ,które wystają z zacisku- dużo większą w sumie od np. 2- tłoków (zwłaszcza bez osłon gumowych) -zacisk może być wąski ,bo tłoczki są krótkie- w 2 tłoku muszą być dłuższe , bo by się zakleszczały(istotny stosunek średnicy do długości). Masa więc mniejsza mimo, że zacisk musi być wyższy. -wymiary zacisku pozwalają zastosować większą rozpiętość ET , zwłaszcza , jeśli potrzebne duże ET. ( porównując zaciski dwustronne o sumarycznie tej samej powierzchni tłoczków) To już skoro wypowiedzialeś się w temacie który zgłębiałem parę miesięcy temu (gdzie żeś Ty bywał wtedy?) ale przynajmniej wyjśnileś mi jak to się chłodzą zaciski to odpowiedź koledze @Danko czy musi zmieniać pompę etc. jeśli chce założyć większe zaciski niż ma teraz. Pozdro Edytowane 3 Stycznia 2021 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 9 minut temu, Tommi1 napisał: (gdzie żeś Ty bywał wtedy?) ale przynajmniej wyjśnileś mi jak to się chłodzą zaciski to odpowiedź koledze @Danko czy musi zmieniać pompę etc. jeśli chce założyć większe zaciski niż ma teraz. Dlaczego nie zrobisz tego Ty? Wypowiadam się na tematy ,o których coś wiem. A tak merytorycznie może: W dniu 2.01.2021 o 02:32, Tommi1 napisał: Jeśli dobrze liczę to u mnie wzrost średnicy tloczkow w 6 tloku o 22% w stosunku do 4 tłoka nie spowodował jakiegoś drastycznego spadku skuteczności hamowania. Dlaczego miałoby tak być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 1 godzinę temu, respect napisał: Głowne zalety wielotłoków (najgłówniejsza jest ta pierwsza): - pozwalają umieścić tłoczki na zewnątrz tarczy , bo tłoczki są małe . Moment hamowania rośnie proporcjonalnie do "średniej odległości" tłoczków od osi koła. Nie do końca i nie zawsze, wystarczy porównać dwutłoka z 4 tłoczkiem pod tarczę 294mm, klocek pracuje podobną powierzchnią, tłoczki są przesunięte na boki, bo chodzi o to, żeby klocek był równomiernie dociskany całą powierzchnią do tarczy. Nie tylko na zewnątrz, bo jak sobie zobaczysz nawet największe zestawy hamulcowe klocek pracuje na całej powierzchni tarczy i tłoczki mają za zadanie dociskać go wszędzie. W Brembo też tłoczki nie są znacząco bliżej niż np. w niewiele mniejszym zacisku ze Spec-B. 2 godziny temu, respect napisał: - Małe tłoki lepiej chronią zaciski przed ciepłem, bo ciepło ucieka przez ich powierzchnie ,które wystają z zacisku- dużo większą w sumie od np. 2- tłoków (zwłaszcza bez osłon gumowych) Pisałem o pojemności cieplnej. Więc to co pisałem to nie są wcale poboczne sprawy tylko najbardziej kluczowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 @skwaronie zrozumiałeś minie do końca. Pojemność cieplna ok - ważna ,ale wielotłok w porównaniu do dwutłoka pojemnoscią cieplną nie dużo się różnią przy założeniu tej samej sumarycznej powierzchni tłoczków.-w tym sensie to jest poboczna sprawa. A podstawą jest to ,że wiele małych tłoków można ustawić na skraju tarczy ( na etapie projektowania zacisku) klocek wtedy jest odpowiednio wąski,ale długi i dlatego moment hamowania wzrośnie. Chodzi o zasadę pracy hamulców ,a nie o porównanie konkretnie zacisków subaru. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Godzinę temu, respect napisał: Dlaczego nie zrobisz tego Ty? Odpowiedzialem na tyle na ile mogłem i potrafilem na swoim przykładzie. Godzinę temu, respect napisał: Wypowiadam się na tematy ,o których coś wiem. Nie sugeruj komuś niewiedzę, Panie znafco. Godzinę temu, respect napisał: A tak merytorycznie może: Dlaczego miałoby tak być? Pytasz sie? Przecież akurat to powinieneś wiedzieć. Dziękuję za uwagę. Dobranoc Panu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Godzinę temu, respect napisał: @skwaronie zrozumiałeś minie do końca. Pojemność cieplna ok - ważna ,ale wielotłok w porównaniu do dwutłoka pojemnoscią cieplną nie dużo się różnią przy założeniu tej samej sumarycznej powierzchni tłoczków.-w tym sensie to jest poboczna sprawa. A podstawą jest to ,że wiele małych tłoków można ustawić na skraju tarczy ( na etapie projektowania zacisku) klocek wtedy jest odpowiednio wąski,ale długi i dlatego moment hamowania wzrośnie. Chodzi o zasadę pracy hamulców ,a nie o porównanie konkretnie zacisków subaru. pozdr. Ale w tym temacie nie chodzi o teoretyzowanie tylko upgrade hamulców w Subaru. Masz takie a nie inne zaciski do dyspozycji i mają takie, a nie inne główne zalety. To co piszesz się zgadza, ale nie w przypadku tych konkretnych zacisków, o których piszemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 24 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2021 (edytowane) Pytanie nr. milion: Przy swapie hamulców w moim Legacy 277-326 - mam się martwić o "wysokość" tarczy hamulcowej? Z tego, co wyszukałem, oryginalna ma 56,7mm wysokości. Te, które wyszukałem 326mm mają tego parametru 52,8mm. Mam się tym martwić? Drugie pytanko, czy tak samo martwić się średnicą wewnętrzna? Czy nowa tarcza może mieć ją większą? Edytowane 24 Stycznia 2021 przez Danko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 7 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2021 Dziś Żona po powrocie z trasy powiedziała że czasami popiskują jej hamulce.. Rzuciłem okiem i chyba przód mam do wymiany, tarcze też.. Czy ktoś się może orientuje jaki jest (przybliżony) koszt przednich tarcz i klocków do Forka XT 2016 (polift) ..? Myślę raczej o OEM, (jak dla mnie wystarczą..) no chyba że macie inne propozycje.. Z góry dzięki za każdą informację.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 Panowie, ktoś z Was spotkał się że w klockach na przód, tarcze 316mm, w wewnętrznych klockach, blaszki sprężyste nie wychodzą na zewnątrz, tylko wchodzą pomiędzy klocek a jarzmo? Ja dziś po rozpakowaniu klocków PowerStop, na obu wewnętrznych klockach, te sprężyste blaszki były dogięte do klocka i sama końcówka tej blaszki też miała lekko inny kształt, jak te z zewnętrznych klocków, więc nie ma mowy żeby te blaszki się jakoś odkształciły w transporcie. Zamontowałem klocki jak sugeruje dogięcie tej blaszki i wygląda na to że, będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 dla potomnych, nie używajcie tego smaru do smarowania prowadnic przy zaciskach. Hamulce poskładane (nowe tarcze, klocki)na tym smarze 6miesięcy temu, przejechane 15kkm i zaczęło pojawiać się buczenie podczas hamowania. Rozebrałem przednie hamulce i 3 z 4 prowadnic zastanych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 dla potomnych, nie używajcie tego smaru do smarowania prowadnic przy zaciskach. Hamulce poskładane (nowe tarcze, klocki)na tym smarze 6miesięcy temu, przejechane 15kkm i zaczęło pojawiać się buczenie podczas hamowania. Rozebrałem przednie hamulce i 3 z 4 prowadnic zastanych.Ogólnie z K2 to mam niezbyt dobre doświadczenia jeżeli chodzi o smary i inne mazidła.Środki do czyszczenia w miarę spoko.Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 K2 robi wszystko. A jak cos jest do wszystkiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 28 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2021 do prowadnic używam smaru od Boscha. Kilku innych firm smary sprawiały problemy i nie koniecznie były to tanie mazidła. do prowadnic można używać ew smaru grafitowego i uwaga najważniejsza smaru dajemy trochę (nie wypełniamy nim całego łoża) Większość smarów ma tendencję do brylowania się twardnienia i jeśli smaru damy fest to często prowadnice przestaną prawidłowo działać. K2 to często pewnie dystrybutor a nie producent... Popatrz sobie Danko co ma w swojej ofercie np wurth (który według mnie ma min bardzo dobrą chemię niestety czasem zbyt drogą) Jest to tylko i wyłącznie moja subiektywna opinia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 23 godziny temu, lutek34 napisał: dla potomnych, nie używajcie tego smaru do smarowania prowadnic przy zaciskach. Hamulce poskładane (nowe tarcze, klocki)na tym smarze 6miesięcy temu, przejechane 15kkm i zaczęło pojawiać się buczenie podczas hamowania. Rozebrałem przednie hamulce i 3 z 4 prowadnic zastanych. Czytałem gdzieś ostatnio że prowadnic w ogóle nie powinno się smarować ale nie jestem mechanikiem więc nie wiem ile w tym prawdy, teoretycznie ma to sens bo chyba każdy smar po czasie i pod wspływem temperatury stwardnieje i zrobi twardą powłokę na prowadnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 Do subarowych prowadnic bez tulejki gumowej Textar Ceratec lub Ate Plastilube. Do prowadnic z tulejką gumowąTextar Hydratec lub Ate Bremszylinder (niebieska). Ceratec pozostaje ciekły powyżej dwóch lat, Ate bremszylinder do gumek niestety krócej. Jeśli posmarujesz tulejki gumowe na prowadnicy dwiema pierwszymi nieprzeznaczonymi do gumy, spuchną i będzie problem, sprawdzone. Z gumkami osłonowymi harmonijkami nie ma problemu przy kontakcie z ceratecem więc używam dwóch past do prowadnic:) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 9 godzin temu, kornik napisał: Czytałem gdzieś ostatnio że prowadnic w ogóle nie powinno się smarować ale nie jestem mechanikiem więc nie wiem ile w tym prawdy, to może lepiej poczytaj manual z klockami do WRXa dostałem smar ceramiczno-silikonowy i ten wydaje się odpowiedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 Prowadnic nie smarujemy w zaciskach typu np ATE FS3 Mi wydawało się że gumka na trzpieniu jest gumą która jest odporna na działanie smarów ceramicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 29 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2021 W temacie hamulców, nie leżą komuś dwutłoki na tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się