Jump to content

Panbenonium

Użytkownik
  • Content Count

    304
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

207 Wspaniały

About Panbenonium

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Mitteleuropa
  • Auto
    WRX Sokoleoko wieczny czek endżajn

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Panie, ale temp. krzepnięcia to temp. gdzie olej wyzionął ducha, w zasadzie w Polskich warunkach nie ma ona znaczenia. Zobacz sobie na yt jak ten Twój 10W60 się (leniwie)rozchodził przy tych -18, zanim dotarł tam gdzie miał dotrzeć
  2. O kolejny temat legenda sie szykuje. Słowo klucz "podobno".
  3. Nie żebym nie szanował, ale ten ich pragmatyzm jest czasami męczący do bólu. Turbo też nie studzi, bo nie ma w instrukcji, no i pewnie do wymiany oleju w skrzyni też będzie ciężko go namówić, bo producent nie przewiduje. I tak jak autor tematu coś tu wspomina o okresie wymiany 100 000 km, może to prawda, że glikol tyle czasu będzie trzymał parametry, tylko pytanie, czy nie lepiej miec spokojną głowę i wymienić "borygo" częściej ? Przecież to koszt ok 100 zł za Prestone. Zupełnie jak z olejami raz w roku: wymienisz na zwykły olej za 150 zł, czy za dobry syntetyk za 200 ? Te 50 zł warte jest
  4. I ludzie to łykają. Mam szwagra niemca, do bólu pragmatyczny, jak coś pisze w instrukcji to jest święte. Kupił nową skodę i miał interwał olejowy chyba 40 000, czy inna abstrakcja. Mocno się zdziwił jak mu pokazałem na yt o co tu biega, a jak wymienił olej po 20 000, bo go namówiłem, to mało sie nie popłakał jak zobaczył jaka berbelucha zleciała
  5. Panie, napisz Pan coś więcej, gdzie się to wtyka co trzeba zrobić i czy to wykasuje mi błąd pompy powietrza wtórnego.
  6. Typowy temat gościa, co mu rodzice obiecali 10 000 zł na fure jak zda mature Ile ja sie już takich naczytałem. Masz jakies pieniądze, kup na I samochód coś bezwaryjnego (polecam E30, lub E36), żebys cieszył się z jazdy, a nie wiecznie jęczał, że "znowu musze zrobić ...".
  7. To raczej nie jest dziwne z uwagi na to do czego te auta zostały stworzone i jak je użytkownicy używają. Na dole masz nawet temat cos tam o pojezierzu i jakiejś wyprawie, gdzie Forki beda jeździć w swoim naturalnym środowisku, a nie po asfalcie.. Nie można mieć tego im za złe, w końcu po to to kupili, ale to samo determinuje to, że te auta będą niszczeć. Tak jak i Imprezy używane "trochę szybciej", wcale niekoniecznie na torach, będą niszczeć, bo karoseria się wygina, spawy się napinają, powracają do pierwotnych wymiarów o wiele częściej i w o wiele większej silne niż np. w przypadku innych
  8. Takiej ustawki nie powstydziłby sie sam karolak z dowborem i innym buddom.
  9. Znaczy sie wiesz, argument, że "kiedyś to wkładali wszyscy 12 ...", to kiedyś też Subaru rozwierciło EJ20 robiąc Ej25 i konsekwencje tego znamy. A moim zdaniem jest jakiś powód dlaczego do dzisiaj robi się pompy 10, 11 i 12 mm.
  10. https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2093642 "Larger the pump means more flow, but not necessarily higher pressure. AFAIK you'd want an in between. And iirc the EJ207 which revs to 8000 was only a 10mm. You can always shim the 11mm, but it's one of those things that is iffy cause you don't want TOO much pressure. I have an EJ257, nitrided crank, standard ACL mains and HX (+.001) ACL Rod bearings with eagle rods and a 11mm pump. I do not plan on putting a shim in. I think it will be just fine and supply enough for a 7700rpm redline." Oraz nota KillerBMotorsport: "I see
  11. No jak manometr pokaże to samo, to pompa może być dobrym tropem wg mnie. A nasioc coś pisze na ten temat ?
  12. Ciekawa sprawa w sumie, no ale PO COŚ produkują jednak 10 mm, 11 mm i 12 mm.
  13. Jak ja robiłem remont, to też sie napaliłem na 12 mm jak szczerbaty na suchary, ale pewien człowiek ostudził mnie wtedy i powiedział, ze 12 mm daje się do torowych, bo tam non stop but. No i dałem 11 mm i mam na ciepłym 2 bary z hakiem na luzie.
  14. Panie, to sie liczy w dół raczej, a nie w górę. 95 to absolutne minimum, tak samo pojedzie na 98, 99 i 100 okt. Ale jak jest wystrojony na 98 okt to na 95 może być cyrk.
×
×
  • Create New...