Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Elvisiak napisał:

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

Zmien  na zestaw z 294 i ciesz się fajnym hamulcem do normalnej jazdy

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chudy__ tylko czy z seryjnym dwutłoczkiem zmieści się pod stalówką 16" czy trzeba już się zaopatrzyć w coś większego?
Na co zwrócić uwagę przy doborze DS Performance? Wszystkie mają te same rozmiary na przód (~137mm) czy może są różnice w rozmiarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Elvisiak napisał:

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

Będzie dobrze, na tyle na ile pozwoli ori średnica tarcz. Do codziennej jazdy. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Elvisiak napisał:

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

sprawdź czy zestaw od WRX 2005 będzie pasował

 

będę miał do oddania swoje zwrotnice i graciarnie do tego bo mam w garage do swapu tył od forestera STI. teraz mam na tyle wrx dwutłoczek z tarczą wentylowaną 290mm

 

po tym swapie forester zaczął mega hamować na pusto a na pełnym to wrzeszczcie człowiek się nie boi bo hebla mam pod dostatkiem.

 

Sama zwrotnica jest z FXT ale tarcza kotwiczna z WRX2005. wszystko pasuje bolt-on na pod zacisk dwutłoczkowy subaru.

 

do tego na przód 4 pot i 294 z RC5+ i super lekkie auto będzie prawie w miejscu stało podczas hamowania i to wszysko chyba na seryjnych felgach :)

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AdaSch i Chudy_: Teraz ponoć mam włożoną tarcze 277mm i szukam raczej czegoś budżetowego do codziennej jazdy a nie chcę pchać się w trw czy ate.

Szukam zestawu na ten moment optymalnego, bo idąc dalej kupując czterotłoka na przód musiałbym kupić jeszcze większe tarcze, klocki, felgi no i najlepiej jeszcze dwutłok na tył, a nie o to w tym chodzi na ten moment ;)

Edytowane przez Elvisiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4/18/2018 o 15:00, Elvisiak napisał:

Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM?

Miałem taki zestaw (gładkie Brembo + Ferodo DS Perf) w wolnossącym GH i hamowało elegancko. Należy jednak nadmienić, że to było pod czterotłoczkowym zaciskiem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gladkie brembo klocek zimmerman sprawdzony dobry zestaw 277 tarcze w zupelnosci wystarcza kup zaciski dwutloczkowe z jarzmami  z imprezy gd i bedzie zacnie hamowac. Mam taki zestaw w gf i jestem baardzo zadowolony.

Edytowane przez andre82
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W poprzednim samochodzie również używałem tarcz gładkich Brembo i klocków TRW - hamowanie pierwsza klasa, obecnie przyszedł czas na wymianę klocków i  zakupiłem klocki TRW GDB 3372 niestety okazały się za duże  a nie mogę już klocków oddać bo 14 dniowy okres na zwrot sie skończył. Długość klocka to 157 mm, ja zakupiłem o długosci 137 GDB 3371 i te sa ok. 

Gdyby ktos był zainteresowany tymi  GDB 3372 To oddam w dobrej cenie bo zalegają w garazu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moje gładkie Brembo wraz z klockiem OMP sprawdziły się na Plejadach. Po pierwszym przejeździe na torze Fiata w Tychach, tarcze do czerwoności, z klocków dym. Po wystudzeniu hamowały dalej. Drugi przejazd, już nie dymiły - mniej hamowania:) - ale śmierdziały i tez hamulec przeżył. Powrotna droga do domu - ponad 400 km - hamulce sprawowały się ok. Tarcze nie pokrzywione. Nie ma bicia i hamują. Nie wiem oczywiście jakby spisał się inny zestaw - może by nie dymiły...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce załozone, moge napisac co nieco jak sprawuje sie u mnie nowy zestaw.

Blob WRX US-spec  przód zacisk 2-tłoczkowy.

 

Wczesniej miałem załozone tarcze oem i jakies klocki ferrodo. Słabo to hamowało, a ze klocki sie juz konczyly postanowilem zrobic upgrade.

Myslalem nad 4-ro tłoczkiem, ale po kontakcie kilkoma sklepami z branzy doradzono mi aby zainwestowac najpierw w dobry klocek i tarcze.

I tak nabyłem zestaw tarcz EBC (gładkie) + klocki Hawk HPS 5.0

Jestem w szoku jak to hamuje. Wreszcie mam hamulce :D 

Znacznie mniej siły potrzeba do wciskania pedału aby uzyskac "hamowanie". Hamulce swietnie działaja nawet jak sa jeszcze nierozgrzane. Nic nie piszczy, nie trzeszczy itp. itd.

Jednym słowem dobrze zainwestowany 1k zł :D

 

Oczywiscie nie obeszło sie bez problemów bo z poczatku po sprawdzeniu tarcz zamontowanych na pistach wyszło ze sa krzywe, ale metoda prob i błędów okazało sie ze to piasty są krzywe.

Zamówiłem nowe piasty + zestaw łozysk Koyo i dopiero wtedy tarcze siadły idealnie bez żadnego "bicia".

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
9 godzin temu, Turbo napisał:

Pewnie jest modne, ale ze wszystkich materiałów jakie na ten temat widziałem, wszystkie zgodnie twierdziły że nic to nie daje wymiernego

A jak wrażenia na dba t3, które zlozyles u siebie, bo nacięcia to pewnie żeby fajnie wyglądało :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, seba553 napisał:

Witam. Czy ktoś ma doświadczenia z tarczami dba gold. U mnie przy czterotloczku i klocku rc5+ gładkie brembo pokrzywiły się  po 600km:rolleyes:

Testowałem u siebie i 4000XS i T3, i jednych i drugich nie udało mi się pogiąć mimo ostrego traktowania. 

 

A co do nacinania to np. takie AP Racing twierdzi że tego typu tarcze przy torowym zastosowaniu działają lepiej niż gładkie bo lepiej usuwany jest pył i gazy z klocków. A oni się chyba znają.

Cytat


In doing so the friction characteristics are modified, different groove and &drilling patterns affect the friction characteristics in different ways, some affect overall friction and others the bite or release characteristics and therefore the best solution is not necessarily the same for each application.

 

 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam z nacięciami, bo nie robią wersji bez nacięć. I jeszcze nie jeździłem, Impreza od machanika pojechała prosto do blacharza.

 

Jedni twierdzą, że lepiej usuwają się pyłki, inni mówią że jest mniejsza powierzchnia tarcia i ryzyko pękania w "cieńszych" fragmentach tarcz. Ile firm, tyle opinii,  uznałem że nie warto na to zwracać uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, seba553 napisał:

Witam. Czy ktoś ma doświadczenia z tarczami dba gold. U mnie przy czterotloczku i klocku rc5+ gładkie brembo pokrzywiły się  po 600km:rolleyes:

Ja przerobiłem już wiele tarcz DBA (nacinane, nawiercane, gładkie) w zacisku STI. Tanie nie są ale za każdym razem byłem bardzo zadowolony, zarówno do jazdy miejskiej jak i torowej sprawdzają się bardzo dobrze. Teraz mam złote nawiercane z przodu i czarne nacinane z tyłu. Nigdy nie było z nimi żadnego problemu. Kwestia dobrania tylko dobrego klocka pod twój styl jazdy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...