Jump to content
Patryk55XL

Hamulce - klocki, tarcze itp.

Recommended Posts

Coś więcej o tych Brembo napiszesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Elvisiak napisał:

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

Zmien  na zestaw z 294 i ciesz się fajnym hamulcem do normalnej jazdy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chudy__ tylko czy z seryjnym dwutłoczkiem zmieści się pod stalówką 16" czy trzeba już się zaopatrzyć w coś większego?
Na co zwrócić uwagę przy doborze DS Performance? Wszystkie mają te same rozmiary na przód (~137mm) czy może są różnice w rozmiarach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Elvisiak napisał:

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

Będzie dobrze, na tyle na ile pozwoli ori średnica tarcz. Do codziennej jazdy. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze inaczej... przy gc stykna  277 jesli zrobisz regeneracje zaciskow

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Elvisiak napisał:

Poczytałem trochę temat i zacząłem się zastanawiać. Potrzebuję tarcz i klocków do codziennej jazdy. Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM? Z tego co wiem na przodzie mam teraz tarczę 277mm. Tarcze i klocki tylko do jazdy cywilnej, żadnego ścigania. Chcę tylko aby dobrze hamowało na codzień

sprawdź czy zestaw od WRX 2005 będzie pasował

 

będę miał do oddania swoje zwrotnice i graciarnie do tego bo mam w garage do swapu tył od forestera STI. teraz mam na tyle wrx dwutłoczek z tarczą wentylowaną 290mm

 

po tym swapie forester zaczął mega hamować na pusto a na pełnym to wrzeszczcie człowiek się nie boi bo hebla mam pod dostatkiem.

 

Sama zwrotnica jest z FXT ale tarcza kotwiczna z WRX2005. wszystko pasuje bolt-on na pod zacisk dwutłoczkowy subaru.

 

do tego na przód 4 pot i 294 z RC5+ i super lekkie auto będzie prawie w miejscu stało podczas hamowania i to wszysko chyba na seryjnych felgach :)

Edited by AdaSch

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AdaSch i Chudy_: Teraz ponoć mam włożoną tarcze 277mm i szukam raczej czegoś budżetowego do codziennej jazdy a nie chcę pchać się w trw czy ate.

Szukam zestawu na ten moment optymalnego, bo idąc dalej kupując czterotłoka na przód musiałbym kupić jeszcze większe tarcze, klocki, felgi no i najlepiej jeszcze dwutłok na tył, a nie o to w tym chodzi na ten moment ;)

Edited by Elvisiak

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4/18/2018 o 15:00, Elvisiak napisał:

Czy zestaw gładkie brembo + ferodo ds performance będzie wystarczający do Imprezy GC 2.0 NA 115KM?

Miałem taki zestaw (gładkie Brembo + Ferodo DS Perf) w wolnossącym GH i hamowało elegancko. Należy jednak nadmienić, że to było pod czterotłoczkowym zaciskiem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gladkie brembo klocek zimmerman sprawdzony dobry zestaw 277 tarcze w zupelnosci wystarcza kup zaciski dwutloczkowe z jarzmami  z imprezy gd i bedzie zacnie hamowac. Mam taki zestaw w gf i jestem baardzo zadowolony.

Edited by andre82
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzednim samochodzie również używałem tarcz gładkich Brembo i klocków TRW - hamowanie pierwsza klasa, obecnie przyszedł czas na wymianę klocków i  zakupiłem klocki TRW GDB 3372 niestety okazały się za duże  a nie mogę już klocków oddać bo 14 dniowy okres na zwrot sie skończył. Długość klocka to 157 mm, ja zakupiłem o długosci 137 GDB 3371 i te sa ok. 

Gdyby ktos był zainteresowany tymi  GDB 3372 To oddam w dobrej cenie bo zalegają w garazu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje gładkie Brembo wraz z klockiem OMP sprawdziły się na Plejadach. Po pierwszym przejeździe na torze Fiata w Tychach, tarcze do czerwoności, z klocków dym. Po wystudzeniu hamowały dalej. Drugi przejazd, już nie dymiły - mniej hamowania:) - ale śmierdziały i tez hamulec przeżył. Powrotna droga do domu - ponad 400 km - hamulce sprawowały się ok. Tarcze nie pokrzywione. Nie ma bicia i hamują. Nie wiem oczywiście jakby spisał się inny zestaw - może by nie dymiły...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hamulce załozone, moge napisac co nieco jak sprawuje sie u mnie nowy zestaw.

Blob WRX US-spec  przód zacisk 2-tłoczkowy.

 

Wczesniej miałem załozone tarcze oem i jakies klocki ferrodo. Słabo to hamowało, a ze klocki sie juz konczyly postanowilem zrobic upgrade.

Myslalem nad 4-ro tłoczkiem, ale po kontakcie kilkoma sklepami z branzy doradzono mi aby zainwestowac najpierw w dobry klocek i tarcze.

I tak nabyłem zestaw tarcz EBC (gładkie) + klocki Hawk HPS 5.0

Jestem w szoku jak to hamuje. Wreszcie mam hamulce :D 

Znacznie mniej siły potrzeba do wciskania pedału aby uzyskac "hamowanie". Hamulce swietnie działaja nawet jak sa jeszcze nierozgrzane. Nic nie piszczy, nie trzeszczy itp. itd.

Jednym słowem dobrze zainwestowany 1k zł :D

 

Oczywiscie nie obeszło sie bez problemów bo z poczatku po sprawdzeniu tarcz zamontowanych na pistach wyszło ze sa krzywe, ale metoda prob i błędów okazało sie ze to piasty są krzywe.

Zamówiłem nowe piasty + zestaw łozysk Koyo i dopiero wtedy tarcze siadły idealnie bez żadnego "bicia".

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Czy ktoś ma doświadczenia z tarczami dba gold. U mnie przy czterotloczku i klocku rc5+ gładkie brembo pokrzywiły się  po 600km:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ,który prowadzi sklep z częściami do samochodów mówił ,że w ostatnim czasie ma sporo reklamacji na tarcze brembo  do wszystkich aut . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, tedimy99 napisał:

Kolega ,który prowadzi sklep z częściami do samochodów mówił ,że w ostatnim czasie ma sporo reklamacji na tarcze brembo  do wszystkich aut . 

To co tu kupić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, seba553 napisał:

To co tu kupić :)

Może ATE np. W FXT  brembo mi się kończą (jeszcze te dobre) i następne będą właśnie ATE . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się czy nie włożyć nacinanych albo nawiercanych, żeby lepiej ciepło odprowadzały...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dlaczego np. Ap Racing w swoich topowych zestawach to stosuje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie jest modne, ale ze wszystkich materiałów jakie na ten temat widziałem, wszystkie zgodnie twierdziły że nic to nie daje wymiernego

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Turbo napisał:

Pewnie jest modne, ale ze wszystkich materiałów jakie na ten temat widziałem, wszystkie zgodnie twierdziły że nic to nie daje wymiernego

A jak wrażenia na dba t3, które zlozyles u siebie, bo nacięcia to pewnie żeby fajnie wyglądało :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, seba553 napisał:

Witam. Czy ktoś ma doświadczenia z tarczami dba gold. U mnie przy czterotloczku i klocku rc5+ gładkie brembo pokrzywiły się  po 600km:rolleyes:

Testowałem u siebie i 4000XS i T3, i jednych i drugich nie udało mi się pogiąć mimo ostrego traktowania. 

 

A co do nacinania to np. takie AP Racing twierdzi że tego typu tarcze przy torowym zastosowaniu działają lepiej niż gładkie bo lepiej usuwany jest pył i gazy z klocków. A oni się chyba znają.

Cytat


In doing so the friction characteristics are modified, different groove and &drilling patterns affect the friction characteristics in different ways, some affect overall friction and others the bite or release characteristics and therefore the best solution is not necessarily the same for each application.

 

 

Edited by skwaro

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, skwaro napisał:

Testowałem u siebie i 4000XS i T3, i jednych i drugich nie udało mi się pogiąć mimo ostrego traktowania

I o to mi chodziło. Konkretna odpowiedź. Dzięki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam z nacięciami, bo nie robią wersji bez nacięć. I jeszcze nie jeździłem, Impreza od machanika pojechała prosto do blacharza.

 

Jedni twierdzą, że lepiej usuwają się pyłki, inni mówią że jest mniejsza powierzchnia tarcia i ryzyko pękania w "cieńszych" fragmentach tarcz. Ile firm, tyle opinii,  uznałem że nie warto na to zwracać uwagi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...