Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) Wychodzi brak doświadczenia serwisowego. Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie. Wynik pomiaru 15mm , podkładką to ok 5mm czyli klocka zostało 10mm Edytowane 16 Czerwca 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 59 minut temu, Karenz napisał: Wychodzi brak doświadczenia serwisowego. Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie. a co w przypadku jak jest coś nie tak z zaciskiem i wewnętrzne klocki zużywają się szybciej? W ten sposób żaden szanujący serwis nie kontroluje stanu tarcz i klocków, dla serwisu to nie problem unieść samochód na podnośniku i odkręcić koła. Coś mi się wydaje że moje koła są większe, ale nie narzekam że są cholernie ciężkie i jak potrzebuję to je zrzucam. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Ale ty nie robisz 10 przeglądów dzienne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) -- Edytowane 16 Czerwca 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 34 minuty temu, Karenz napisał: Ale ty nie robisz 10 przeglądów dzienne a co, ty robisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2019 Na szczęście już nie musze tak tyrać za psi grosz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 To fantastycznie! Przyznaj się lepiej, że nie potrafisz zdjąć koła. Żaden wstyd. Koledzy dobrze radzą. Wyicieczka do mechanika i będziesz miał pewność, że obydwa klocki mają odpowiednią grubość. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Przy odkręcaniu nakrętki trzeba wiedzieć w które lewo kręcić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 18 godzin temu, Karenz napisał: Wychodzi brak doświadczenia serwisowego. Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie. Faktycznie. Lepiej od razu klientowi powiedzieć że trzeba wymienić, to nie trzeba będzie 2 razy zdejmować, żeby się nie namęczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Żałosne to jest , pytałem o prosty sposób na ocenę grubości klocka a tutaj wylew ekspertów teoretyków. Sprawdzenie układu hamulcowego należy do codziennego przeglądu przed jazdą więc mam nadzieje że użytkujecie swoich własnych rad które tak chętnie dajecie. A do mechanika obowiązkowo na lawecie bo świadoma jazda niesprawnym autem jest wykroczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 3 godziny temu, Karenz napisał: Żałosne to jest , pytałem o prosty sposób na ocenę grubości klocka a tutaj wylew ekspertów teoretyków a ty jako doświadczony ekspert masz problem z odkręceniem koła. 3 godziny temu, Karenz napisał: Sprawdzenie układu hamulcowego należy do codziennego przeglądu przed jazdą więc mam nadzieje że użytkujecie swoich własnych rad które tak chętnie dajecie. a co tak dokładnie sprawdzasz w układzie hamulcowym codziennie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 (edytowane) każdy sprawdza kiedy chce, czym chce i jak chce układ hamulcowy w nowych Subaru jest bardzo wytrzymały - przynajmniej w XV więc spokojnie wystarczy sprawdzenie podczas cosezonowej zmiany opon. Zresztą klocki mają akustyczny czujnik zuzycia- jak klocek się skończy zacznie piszczeć. W dniu 16.06.2019 o 19:05, Karenz napisał: Wynik pomiaru 15mm , podkładką to ok 5mm czyli klocka zostało 10mm jak chcesz mogę Ci dokładnie zmierzyć nowe oem klocki ( podkładke i i okładzine) bo akurat tak się składa że walają mi się gdzieś w garażu Edytowane 18 Czerwca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Panowie i Panie, pytanie za sto, Muszę zmienić ogarnąć hamulce tył - forester sturbo. Czy istnieje tarcza tył od jakiegoś modelu subaru, żeby średnica wyniosła 290mm ale bębęn był taki jak w forku sf? Mam zestaw od BRZ tyle, że po montażu tarczy od BRZ byłbym pozbawiony hamulca ręcznego(szczęki aż tak się nie rozepchną). Druga sprawa, Czy podejdzie mi jarzmo od innego sub pod tarczę wentylowaną na mocowania od SFa? BRZ ma inny rozstaw śrub w jarzmie. Zacisk bym chciał zostawić (lepiej chyba mieć 3 letni zacisk niż 20letni regenerowany?) Czy wgl odpuścić zabawę i zregenerować zaciski + wsadzić dobrą półkę hamulce + klocki od SFa? Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Legacy H6 ma z tyłu tarczę 290mm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 4 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Poczytaj ten temat, masz zestawienie wszystkich OEMowych hamulców i co można zaadaptować:https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1265631 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 18 godzin temu, prezespolski napisał: Panowie i Panie, pytanie za sto, Muszę zmienić ogarnąć hamulce tył - forester sturbo. Czy istnieje tarcza tył od jakiegoś modelu subaru, żeby średnica wyniosła 290mm ale bębęn był taki jak w forku sf? Mam zestaw od BRZ tyle, że po montażu tarczy od BRZ byłbym pozbawiony hamulca ręcznego(szczęki aż tak się nie rozepchną). Druga sprawa, Czy podejdzie mi jarzmo od innego sub pod tarczę wentylowaną na mocowania od SFa? BRZ ma inny rozstaw śrub w jarzmie. Zacisk bym chciał zostawić (lepiej chyba mieć 3 letni zacisk niż 20letni regenerowany?) Czy wgl odpuścić zabawę i zregenerować zaciski + wsadzić dobrą półkę hamulce + klocki od SFa? Z góry dziękuję za odpowiedź wrx 2004 ma 290mm wentylowane ale trzeba pozbyć się tej okalającej blachy lub zrobić swap zwrotnicy lub samej tarczy kotwicy z WRX 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezespolski Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Dzięki Panowie za rady, tarcze już namierzone, oem 26700AE030 (170mm bęben i 290mm sama tarcza). Jak tylko ogarnę jarzma i wszystko zamontuję -dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRB Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 Mam podobne pytanie - czy zaciski tylne z GC '99 jedno-tłoczkowe są takie same jak w WRX'ie USA (też jedno-tłoczek z tyłu do 2005r)? Czytam w tym wątku i na pewno są pod tą samą tarczę, ale czy będą pasować bez przeróbek? Na oko są identyczne, ale jak wiadomo na oko to... Mam okazję kupić takie: Moje są pordzewiałe i generalnie myślę nad wymianą na te już zregenerowane i pytanie czy będą pasować P&P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Dziś wziąłem się za wymianę przedniego hamulunku w Legacy III... Na końcu dolnej prowadnicy powinna być gumka, której u mnie nie ma. Czy bez niej samochód nie wybuchnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 W dniu 15.07.2019 o 19:35, dcd84 napisał: Dziś wziąłem się za wymianę przedniego hamulunku w Legacy III... Na końcu dolnej prowadnicy powinna być gumka, której u mnie nie ma. Czy bez niej samochód nie wybuchnie? Nie wybuchnie, tylko mogą bardziej być słyszalne hamulce w każdym znaczeniu, proponuję kupić zestaw prowadnic w zamienniku to grosze kosztuje cok ok 20zl i wymienić z gumką i od razu na nich i nowym smarem;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 Jako, że potrzebowałem samochodu na już to założyłem prowizorkę z wężyka. Smaru nie żałowałem więc całość powinna wytrzymać do kolejnej wymiany klocków. Wtedy wymienię prowadnice i wszystkie gumki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Pytanie: Tarcze tył z STI 02 będą pasować do wrx 02 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Nie będą bo są większe i bęben na ręczny tez ma inny rozmiar 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Mam pytanie do tych bardziej "torowych" co to śmigają raczej GC, ale każdy inny model to też dobre porównanie. Mianowicie - jak fabryczny dwutłok na "cywilnych" tarczach i klockach radzi sobie na torze? o co chodzi: biorę się za hamulce u siebie ponieważ chciałbym zacząć uczęszczać na treningi na torze Kielce. Zupełnie cywilny i biedny jednotłok poddaje się podczas dynamicznej jazdy na drodze więc nie wierzę, że na torze podoła. Nie będę ukrywał- moje umiejętności odnośnie jazdy sportowej raczej nie istnieją, a na drodze nie wymagam nie wiadomo jakiej wydajności, więc średnio widzi mi się kupno DS'ów i drogiej nawiercanej tarczy, których i tak nie wykorzystam, a będę musiał zmieniać taki zestaw często. Samochód powinien mieć około 150km więc nie jest to demon prędkości, ale to nadal ssak z bębnem na tyle- którego na chwilę obecną zmieniać nie będę. Celuję w dwutłok na tarczy 294mm (ewentualnie 277mm jeśli trafię zaciski w pasztetowej cenie) i klockach ATE czy Textara, do tego sensowny płyn hamulcowy, przewody w oplocie to raczej oczywistość. Coś takiego pozwoli mi na przejechanie trasy bez większych ekscesów i zapadania się spowalniacza, czy bez DSów raczej nie mam co podchodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvisiak Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Może nie śmigam po torze, ale po kilku hamowaniach dwutłokiem na tarczy 277mm czuję, że trochę puchnie. Niestety nie mam porównania do jednotłoka, jednak czuję niedosyt. Wydaje mi się, że warto dołożyć te parę stówek do czterotłoka i mieć spokój jeśli już zmieniać na coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się