Jump to content
Patryk55XL

Hamulce - klocki, tarcze itp.

Recommended Posts

6 godzin temu, Karenz napisał:

Każda z wymienianych czynności wymaga nadmiernej ilości pracy. Ktoś próbował głębokościomierzem z suwmiarki ? przy znaniu grubości podstawy można łatwo określić ile zostało cierniwa .

Musi być jakiś patent bo nikt w aso nie bawi się w rozbieranie tego.  Ktoś by musiał podać grubość podstawy.

No trzeba zdjac kolo i skrecic kola. Rzeczywiscie bardzo pracochlonne. Zawsze mozesz podjechac do serwisu zaplacic pare plnow i ktos zrobi to za coebie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wychodzi brak doświadczenia serwisowego.  Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie.

Wynik pomiaru 15mm , podkładką to ok 5mm czyli klocka zostało 10mm63201808_2272971286351547_4008082112195330048_n.jpg.0a0081bd6c06018c2ea50d0da3268235.jpg

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Karenz napisał:

Wychodzi brak doświadczenia serwisowego.  Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie.

 

a co w przypadku jak jest coś nie tak z zaciskiem i wewnętrzne klocki zużywają się szybciej? W ten sposób żaden szanujący serwis nie kontroluje stanu tarcz i klocków, dla serwisu to nie problem unieść samochód na podnośniku i odkręcić koła. Coś mi się wydaje że moje koła są większe, ale nie narzekam że są cholernie ciężkie i jak potrzebuję to je zrzucam.

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ty nie robisz 10 przeglądów dzienne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

--

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Karenz napisał:

Ale ty nie robisz 10 przeglądów dzienne

a co, ty robisz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szczęście już nie musze tak tyrać za psi grosz.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fantastycznie!

Przyznaj się lepiej, że nie potrafisz zdjąć koła. Żaden wstyd.

Koledzy dobrze radzą. Wyicieczka do mechanika i będziesz miał pewność, że obydwa klocki mają odpowiednią grubość.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy odkręcaniu nakrętki trzeba wiedzieć w które lewo kręcić -_-.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Karenz napisał:

Wychodzi brak doświadczenia serwisowego.  Nikt by nie zdejmował koła do tego bo sa cholernie ciężkie.

 

:biglol:

Faktycznie. Lepiej od razu klientowi powiedzieć że trzeba wymienić, to nie trzeba będzie 2 razy zdejmować, żeby się nie namęczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żałosne to jest , pytałem o prosty sposób na ocenę grubości klocka a tutaj wylew ekspertów teoretyków.

Sprawdzenie układu hamulcowego należy do codziennego przeglądu przed jazdą więc mam nadzieje że użytkujecie swoich własnych rad które tak chętnie dajecie.  

A do mechanika obowiązkowo na lawecie bo świadoma jazda niesprawnym autem jest wykroczeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karenz napisał:

Żałosne to jest , pytałem o prosty sposób na ocenę grubości klocka a tutaj wylew ekspertów teoretyków

 

a ty jako doświadczony ekspert masz problem z odkręceniem koła.

 

3 godziny temu, Karenz napisał:

Sprawdzenie układu hamulcowego należy do codziennego przeglądu przed jazdą więc mam nadzieje że użytkujecie swoich własnych rad które tak chętnie dajecie. 

 

a co tak dokładnie sprawdzasz w układzie hamulcowym codziennie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

każdy sprawdza kiedy chce, czym chce i jak chce :mrgreen:

układ hamulcowy w nowych Subaru jest bardzo wytrzymały - przynajmniej w XV więc spokojnie wystarczy sprawdzenie podczas cosezonowej  zmiany opon. Zresztą klocki mają akustyczny czujnik zuzycia- jak klocek się skończy zacznie piszczeć.

W dniu 16.06.2019 o 19:05, Karenz napisał:

Wynik pomiaru 15mm , podkładką to ok 5mm czyli klocka zostało 10mm

jak chcesz mogę Ci dokładnie zmierzyć nowe oem klocki ( podkładke i i okładzine) bo akurat tak się składa że walają mi się gdzieś w garażuB)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie, pytanie za sto,

 

Muszę zmienić ogarnąć hamulce tył - forester sturbo.

 

Czy istnieje tarcza tył od jakiegoś modelu subaru, żeby średnica wyniosła 290mm ale bębęn był taki jak w forku sf? Mam zestaw od BRZ tyle, że po montażu tarczy od BRZ byłbym pozbawiony hamulca ręcznego(szczęki aż tak się nie rozepchną).

Druga sprawa,

 

Czy podejdzie mi jarzmo od innego sub pod tarczę wentylowaną na mocowania od SFa? BRZ ma inny rozstaw śrub w jarzmie. Zacisk bym chciał zostawić (lepiej chyba mieć 3 letni zacisk niż 20letni regenerowany?)

 

Czy wgl odpuścić zabawę i zregenerować zaciski + wsadzić dobrą półkę hamulce + klocki od SFa? 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legacy H6 ma z tyłu tarczę 290mm ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, prezespolski napisał:

Panowie i Panie, pytanie za sto,

 

Muszę zmienić ogarnąć hamulce tył - forester sturbo.

 

Czy istnieje tarcza tył od jakiegoś modelu subaru, żeby średnica wyniosła 290mm ale bębęn był taki jak w forku sf? Mam zestaw od BRZ tyle, że po montażu tarczy od BRZ byłbym pozbawiony hamulca ręcznego(szczęki aż tak się nie rozepchną).

Druga sprawa,

 

Czy podejdzie mi jarzmo od innego sub pod tarczę wentylowaną na mocowania od SFa? BRZ ma inny rozstaw śrub w jarzmie. Zacisk bym chciał zostawić (lepiej chyba mieć 3 letni zacisk niż 20letni regenerowany?)

 

Czy wgl odpuścić zabawę i zregenerować zaciski + wsadzić dobrą półkę hamulce + klocki od SFa? 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

 

wrx 2004 ma 290mm wentylowane ale trzeba pozbyć się tej okalającej blachy lub zrobić swap zwrotnicy lub samej tarczy kotwicy z WRX

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za rady, tarcze już namierzone, oem 26700AE030 (170mm bęben i 290mm sama tarcza). Jak tylko ogarnę jarzma i wszystko zamontuję -dam znać.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobne pytanie - czy zaciski tylne z GC '99 jedno-tłoczkowe są takie same jak w WRX'ie USA (też jedno-tłoczek z tyłu do 2005r)?

Czytam w tym wątku i na pewno są pod tą samą tarczę, ale czy będą pasować bez przeróbek? Na oko są identyczne, ale jak wiadomo na oko to...:)

Mam okazję kupić takie:

zaciski.thumb.jpg.314f29bac744e4212248409a6296b99d.jpg

 

Moje są pordzewiałe i generalnie myślę nad wymianą na te już zregenerowane i pytanie czy będą pasować P&P? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wziąłem się za wymianę przedniego hamulunku w Legacy III...

Na końcu dolnej prowadnicy powinna być gumka, której u mnie nie ma.

Czy bez niej samochód nie wybuchnie? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.07.2019 o 19:35, dcd84 napisał:

Dziś wziąłem się za wymianę przedniego hamulunku w Legacy III...

Na końcu dolnej prowadnicy powinna być gumka, której u mnie nie ma.

Czy bez niej samochód nie wybuchnie? ;)

Nie wybuchnie, tylko mogą bardziej być słyszalne hamulce w każdym znaczeniu, proponuję kupić zestaw prowadnic w zamienniku to grosze kosztuje cok ok 20zl i wymienić z gumką i od razu na nich i nowym smarem;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że potrzebowałem samochodu na już to założyłem prowizorkę z wężyka. Smaru nie żałowałem więc całość powinna wytrzymać do kolejnej wymiany klocków. Wtedy wymienię prowadnice i wszystkie gumki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie:

Tarcze tył z STI 02 będą pasować do wrx 02 ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będą bo są większe i bęben na ręczny tez ma inny rozmiar 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do tych bardziej "torowych" co to śmigają raczej GC, ale każdy inny model to też dobre porównanie.

 

Mianowicie - jak fabryczny dwutłok na "cywilnych" tarczach i klockach radzi sobie na torze?

o co chodzi: biorę się za hamulce u siebie ponieważ chciałbym zacząć uczęszczać na treningi na torze Kielce. Zupełnie cywilny i biedny jednotłok poddaje się podczas dynamicznej jazdy na drodze więc nie wierzę, że na torze podoła. Nie będę ukrywał- moje umiejętności odnośnie jazdy sportowej raczej nie istnieją, a na drodze nie wymagam nie wiadomo jakiej wydajności, więc średnio widzi mi się kupno DS'ów i drogiej nawiercanej tarczy, których i tak nie wykorzystam, a będę musiał zmieniać taki zestaw często. 

Samochód powinien mieć około 150km więc nie jest to demon prędkości, ale to nadal ssak z bębnem na tyle- którego na chwilę obecną zmieniać nie będę. 

Celuję w dwutłok na tarczy 294mm (ewentualnie 277mm jeśli trafię zaciski w pasztetowej cenie) i klockach ATE czy Textara, do tego sensowny płyn hamulcowy, przewody w oplocie to raczej oczywistość. Coś takiego pozwoli mi na przejechanie trasy bez większych ekscesów i zapadania się spowalniacza, czy bez DSów raczej nie mam co podchodzić?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...