Skocz do zawartości

seba553

Użytkownik
  • Zawartość

    546
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O seba553

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..
  • Urodziny 04.07.1985

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łąkorz/ Bergen
  • Auto
    Impreza STI V3

Ostatnie wizyty

466 wyświetleń profilu
  1. Zamykanie bloku silnika ej205(wrx) i wzmacnianie go.

    Odgrzeje kotleta zamykał ktoś w w/w firmie blok?
  2. Świece Brisk

    Witam, czy ktoś stosował świece evo w imprezie? Dzisiaj znalazłem ciekawy artykuł na ten temat: "Najnowsze świece firmy BRISK Polska i wersja Premium EVO które ponownie testowaliśmy w dniu wczorajszym przeszły najśmielsze nasze wyobrażenia. Do testu użyliśmy samochodu Toyota Yaris z silnikiem 1.3 VVT-I o deklarowanej seryjnej mocy 87 KM. Samochód zadbany z przebiegiem niecałych 80 tyś. km. Samochód miał w niedawnym czasie przegląd. Zatem ma świeży filtr powietrza, świeży olej Motul i ma relatywnie śwież seryjne świece. Dlatego początkowo wykonaliśmy pomiar mocy na certyfikowanej hamowni obciążeniowej Maha LPS 3000 wraz z dodatkową weryfikacją parametrów pracy silnika w tym składu mieszanki, temperatur zasysanego powietrza, kąta wyprzedzenia zapłonów i przepływu powietrza. Ku miłemu zaskoczeniu egzemplarz zamiast 87 KM wykazał moc na poziomie 91,3 KM do czego z pewnością w tym silniku przyczyniło się stosowanie oleju Motul oraz dodatku zmniejszającego tarcie. Pozostałe parametry wykazują akceptowalną stabilność, wnikliwe dane pomiarowe potwierdzają zastosowanie paliwa 95 oktan. Następnie po częściowym wychłodzeniu silnika zamontowaliśmy dedykowane do tego modelu świece Brisk Premium Evo (porównanie tych które były zamontowane a nowych Brisk Premium Evo na zdjęciu). Już po uruchomieniu na Brisk-ach w słuch wpadła lepsza kultura pracy silnika. Po rozgrzaniu przed pomiarem mocy próba reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu wykazała znacznie lepszą reakcję co nas bardzo miło zaskoczyło. Natomiast całkowite zaskoczenie wykazały pomiary (tak jak w opcji na seryjnych świecach na 4-tym biegu) gdyż już podczas pomiarów było widać ewidentnie lepszą charakterystykę momentu, mocy i wzrost wartości maksymalnych. Moc w tym małym silniku wzrosła o 4.7 KM!!! a moment obrotowy o 4.9 Nm!!! Ponadto przepływ mas powietrza jak i skład mieszanki potwierdził uzyskiwaną większą energię poprzez polepszenie procesu spalania. W tym przypadku świece dały taką możliwość, że gdyby zastosować sportowy filtr powietrza afekt przyrostu mocy i momentu obrotowego byłby jeszcze lepszy (na seryjnych świecach zastosowanie filtra sportowego było mało zasadne). Celem dochowania jak największej dokładności pomiarów, zostały one wykonane w odstępie 30 minut od siebie, w tym samych warunkach ciśnieniowych, temperaturowych jak i bez zmiany pozycji samochodu na hamowni. Zatem nasze wyniki testu po zastosowaniu świec Brisk Premium EVO są następujące: - lepszą kultura pracy silnika - znaczące zmniejszenie efektu "wypadania zapłonów" - lepsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu - wyższy moment obrotowy o prawie 4% - wyższa Moc silnika o 5% - możliwe zmniejszenie zużycia paliwa z uwagi na generowanie większej energii z paliwa - efektywniejsze spalanie paliwa to czystsze zawory, olej i silnik, zatem lepsza żywotność. Reasumując, jako wymagający zespół który stosuje produkty o wysokiej efektywności, jakości dające zarazem bezpieczne efekty w pełni możemy polecić świece Brisk Premium Evo do zastosowania w samochodach z silnikami seryjnymi jak i po tuningu, Z pewnością ważnym jest aby w pełni wykorzystać jak widzicie bardzo duże możliwości jakie dają najnowsze świece Brisk Premium Evo zastosować je do silnika którego osprzęt jest w poprawnej kondycji. Ponadto silnik sam w sobie powinien mieć wysoki parametr wewnętrznej szczelności. Dla Waszej informacji od 2013 roku w nie-ASO Rally Team stosujemy w naszym samochodzie Abarth 500 wcześniej R3T od dwóch lat jako Open 2WD, aktualnie z mocą 300 KM i momentem 400 Nm, w szczególności podczas temperatur zewnętrznych wyższych niż 20 C świece Brisk Racing. Ten sam rodzaj świec stosował Kajto kiedy jeździł jeszcze Subaru. U nas mimo tak wysokiej mocy (300 KM z silnika 1.nie-ASO), specjalnemu systemowi kontroli trakcji opartego na zmiennej charakterystyki zapłonów celem kontrolowania (aktywnej redukcji momentu obrotowego poprzez wycinanie zapłonów), potrzymania doładowania, tym samym mocnego obciążenia świec zapłonowych sprawują nam się one na medal. Zatem nasze doświadczenie jak i w tym przypadku wnikliwe pomiary w pełni potwierdzają, że warto zastosować najnowsze świece Brisk Premium Evo w swoim samochodzie."
  3. Impreza GT i lampy Depo

    Są dwie srednice tych kulek. Poszukaj odpowiedniego silniczka i po temacie. Z tego co pamiętam przedlift miał większa srednice kuliki
  4. Co zrobic z orginalnym czujnikiem oleju?

    A czemu nie montujesz tego w tylnej części bloku pod kolektorem ssącym?
  5. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Wy to się musicie lubić
  6. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Otwarty na grubej tuleji. Był montowany w sti v3-4 i type-r z tych roczników.
  7. Ile kosztuje zakucie silnika?

    W ramach sprostowania, mój opis dotyczy silnika ej20k
  8. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Prosze: - tłoki mahle - korby sti 2008 - wał spec C - panewki King Racing - obróbka głowic i bloku (prowadnice zawodowe uszczelniacze, przygotowanie bloku pod wał z New age'a, szlif) - pompa oleju spec C - dysze natrysku na denka - nowy smok i wymiennik ciepła - szpilki Arp - nowe sroby bloku - uszczelki itp... - do tego nowy rozrząd - płyny, oleje filtry itp.... Pewnie o czymś zapomnialem ☺
  9. Ile kosztuje zakucie silnika?

    Jestem w trakcie remontu i niestety 10tpln to troche malo...
  10. Większa niska olejowa

    Pytanie do znawców mam gc8 sti, czy w nowszych modelach miski olejowe miały większą pojemność, czy wszystkie oem były takie same?
  11. Malowanie intercoolera

    Witam, przy okazji remontu silnika odmawiam rzeczy pod maską. Niedawno kupiłem duży icek z New age. Wpasowalem to i przydałoby się to odnowić ... znacie kod lakieru z Rala najbardziej przybliżony do seri?
  12. Odbudowa silnika EJ207 STi Ver6 MY00 JDM

    Bartek i jak finalnie wyszło?
  13. Zwrotnice tył gc8 Sti

    Witam, czy orientujecie się czy zwrotnice tył w gc8 STI (nie licząc type R) były wymnienne z tymi z gt ze wszystkich roczników?
  14. Witam, czy ktoś się orientuje jaki jest rozdział momentu między osiamiw skrzyni 5mt z Sti V3. Skrzynia bez dccd?
  15. No w końcu porządny wątek silnikowy - będę śledził ; ) z tego co wiem to ten sam blok i głowice były w v3 i v4. Ja też myślałem trochę o moim silniku. Jak wyjdzie remont to wał, panewki i pompa oleju ze spec C, korby jak będę ok to zostaną, nie mam jeszcze pomysłu na tłoki bo nie wiem czy do takiego auta, tak jezdzonego jest sens iść w kucizne...
×