Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam pizzabrakes tarcze naweglane oraz mintexy 1155, wiec tarcze jak i klocki juz pare razy katowalem czyli 180-0-180-0 itp

Tarcze sie nie poddaja, ale klocki pyla i piszcza jak stary pociag, jestem na etapie kupna "shim discow" do zaciskow bo moje to uzywki po regeneracji a nie wiem czy wiecie ale moj obecny guru "pizzabarkes" ktory posiada wiedzie pisze tak:

"

Tak te podkładki powinny pomóc na latanie klocka w zacisku, zastanawiam się jeszcze czy masz wszystkie blaszki itp w tych zaciskach które trzymają klocki (mam)? I druga sprawa - spójrz jak wyglądają zaciski po bokach w miejscach gdzie jest klocek hamulcowy. Normalnie w zaciskach są takie blaszki które powodują że jak klocek się przesuwa to nie wyciera powierzchni zacisku tylko trze o tę blaszkę i co jakiś czas się ją wymienia. Z tego co wiem z subaru nie ma tych blaszek i klocek po prostu ociera o zacisk bocznymi ściankami. Przy starszych samochodach (tzn takich co dużo cykli hamowań już miały) Może być tak że powierzchnia tam z boku już jest tak wytarta że klocek nie jest ściśnięty i lata luźno i to może dać efekty jakie mówisz - tłuczenie, piszczenie itp. Jak jest u Ciebie - klocek powinien wchodzić w zacisk dość ciasno jak je montujesz, nie powinien być luźny w zacisku po włożeniu.
Spójrz na to zdjęcie
http://subaruidiots.com/wp-content/uploads/2015/09/brembocaliper10.jpg
I zobacz że po bokach z prawej i lewej strony jest taka blaszka przykręcana na śrubkę. U Ciebie w zaciskach chyba fabrycznie tego nie było i może się w tym miejscu zacisk po prostu wyrobić. A wystarczy pół milimetra żeby klocek już chodził luźno i tłukł
"

 

jestem na etapkie zamawiania blszek i z radoscia zdam Panstwu relacje z efektow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pysiek2247 napisał:

ja mam pizzabrakes tarcze naweglane oraz mintexy 1155, wiec tarcze jak i klocki juz pare razy katowalem czyli 180-0-180-0 itp

Tarcze sie nie poddaja, ale klocki pyla i piszcza jak stary pociag, jestem na etapie kupna "shim discow" do zaciskow bo moje to uzywki po regeneracji a nie wiem czy wiecie ale moj obecny guru "pizzabarkes" ktory posiada wiedzie pisze tak:

"

Tak te podkładki powinny pomóc na latanie klocka w zacisku, zastanawiam się jeszcze czy masz wszystkie blaszki itp w tych zaciskach które trzymają klocki (mam)? I druga sprawa - spójrz jak wyglądają zaciski po bokach w miejscach gdzie jest klocek hamulcowy. Normalnie w zaciskach są takie blaszki które powodują że jak klocek się przesuwa to nie wyciera powierzchni zacisku tylko trze o tę blaszkę i co jakiś czas się ją wymienia. Z tego co wiem z subaru nie ma tych blaszek i klocek po prostu ociera o zacisk bocznymi ściankami. Przy starszych samochodach (tzn takich co dużo cykli hamowań już miały) Może być tak że powierzchnia tam z boku już jest tak wytarta że klocek nie jest ściśnięty i lata luźno i to może dać efekty jakie mówisz - tłuczenie, piszczenie itp. Jak jest u Ciebie - klocek powinien wchodzić w zacisk dość ciasno jak je montujesz, nie powinien być luźny w zacisku po włożeniu.
Spójrz na to zdjęcie
http://subaruidiots.com/wp-content/uploads/2015/09/brembocaliper10.jpg
I zobacz że po bokach z prawej i lewej strony jest taka blaszka przykręcana na śrubkę. U Ciebie w zaciskach chyba fabrycznie tego nie było i może się w tym miejscu zacisk po prostu wyrobić. A wystarczy pół milimetra żeby klocek już chodził luźno i tłukł
"

 

jestem na etapkie zamawiania blszek i z radoscia zdam Panstwu relacje z efektow

 

Ok - to daj znać, bo ja bym jednak wolał żeby nie piszczało, do jazdy codziennej to lepszy cichy zestaw. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pysiek2247 napisał:

hmm na tym zdjęciu ich nie ma 

Czyli zamawiasz te blaszki między klocek a tłoczek?

 

Myślałem, że pisałeś o tych blaszkach:

17 godzin temu, pysiek2247 napisał:

I zobacz że po bokach z prawej i lewej strony jest taka blaszka przykręcana na śrubkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na piszczące klocki polecam podkładki antywibracyjne, po ostatnim serwisie hamulców, moje blaszki, które były w zestawie z klockami ponoć się rozsypały przy demontażu, klocki zaczęły piszczeć niemiłosiernie, z kolei po naklejeniu tych podkładek jest cisza.

Ja kupiłem jakieś uniwersalne i docinałem pod klocek, ale pewnie są tez dedykowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kubexx napisał:

Szukam zestawu naprawczego do 2 tłoczka w imprezie hawk eye 2.0R. Jak patrzę, to są zestawy do TOK i NIS. Czy TOK oznacza Tokkico a NIS  ... ? 

Zaraz Ci wrzuce linka na Priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy wyjdę na wielkiego lenia pytając co polecacie do imprezy GD 125 qunia chodzi konkretnie o klocki na przód do tego może jakiś zestaw klocki+tarcze na tył. Miejcie litość 144 strony czytać? :D może by tak na pierwszej stronie podobnego tematu zrobić ranking jakiś albo coś w stylu podsumowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tokio34, sprecyzuj najpierw jak i do czego uzywasz auta. Sa rozne zestawy na rozne okazje i tu raczej nie ma zadnego jasnowidza, ktory wie czego potrzebujesz, a najlepiej to poczytaj ten temat, wszystko tu jest :P

Edytowane przez skrzypekQ4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2019 o 22:59, skrzypekQ4 napisał:

@Tokio34, sprecyzuj najpierw jak i do czego uzywasz auta. Sa rozne zestawy na rozne okazje i tu raczej nie ma zadnego jasnowidza, ktory wie czego potrzebujesz, a najlepiej to poczytaj ten temat, wszystko tu jest :P

 Jazda dynamiczna raz na rok po torze jak chodzi o pylenie to w sumie mi to obojętne dobrze by było gdyby znosiły też kałuże (do połowy koła :D) przy rozgrzanym klocku tarczy no chyba że wtedy koszt wzrasta o 200% :D

Edytowane przez Tokio34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Każda z wymienianych czynności wymaga nadmiernej ilości pracy. Ktoś próbował głębokościomierzem z suwmiarki ? przy znaniu grubości podstawy można łatwo określić ile zostało cierniwa .

Musi być jakiś patent bo nikt w aso nie bawi się w rozbieranie tego.  Ktoś by musiał podać grubość podstawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karenz napisał:

Każda z wymienianych czynności wymaga nadmiernej ilości pracy. Ktoś próbował głębokościomierzem z suwmiarki ? przy znaniu grubości podstawy można łatwo określić ile zostało cierniwa .

Musi być jakiś patent bo nikt w aso nie bawi się w rozbieranie tego.  Ktoś by musiał podać grubość podstawy.

No trzeba zdjac kolo i skrecic kola. Rzeczywiscie bardzo pracochlonne. Zawsze mozesz podjechac do serwisu zaplacic pare plnow i ktos zrobi to za coebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...