Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przyda :)

U siebie mam zamontowane od miesiąca czasu tarcze Textar (gładkie) 294 i klocki EBC Greenstuff, do tego przewody helowskie i to bardzo bardzo poprawiło "czucie" hamulca:thumbup: wcześniej musiałem depnąć do połowy albo ciut niżej, żeby chciało hamować, a teraz jest ten efekt przy wciśnięciu 1/4 pedału :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2021 o 19:23, llkuba napisał:

 

Plus nowe opony klasy premium ;). Poprosiłem znajomego o wycenę i zrobił na Delphi nie znam firmy więc wszystko będzie na sprawdzonym TRW. Po podliczeniu i rabatach wyszło 820 zł ;).

 

Delphi swego czasu dużo rzeczy dawało na OEM do opla, cewki, czujniki, elektryka itd jak jest teraz jak się połączyli z Peugeotem nie wiem. To takie mniej więcej Denso w  Subaru też dużo rzeczy OEM. 

 

Co do hebli w mojej astrze która lata jakieś 60 km dziennie głównie na dojazd do i z roboty czasem wypad z psem kawałek za miasto spokojnie daje radę. Silnik 1,4 benzyna jeszcze bez turbo ale robiłem sobie samemu, z czyszczeniem piast jak trzeba, wymiana wszystkich gum na tłoczku i przesmarowaniu prowadnic. Jak nie sprawdzisz i nie przesmarujesz zacisku to co byś nie włożył możesz się zdziwić.

 

W poprzednim Subaru hawk 2,0 benzyna 160 km który był zwykłym dailly dla mnie miałem textara, półka ATE/TRW i dla mnie to był dramat. Przyszło trochę wilgoci piszczały niesamowicie, przy mocniejszym hamowaniu pylily mocno, miałem białe felgi i domyc je było ciężko. 

 

Miałem kiedyś Zimmermana w wersji nacinanej i nawiercanej z klockami tej samej firmy i byłem zadowolony. Ale to już myślę jakieś 1/3 do ceny np ATE trzeba dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzecho napisał:

Delphi swego czasu dużo rzeczy dawało na OEM do opla, cewki, czujniki, elektryka itd jak jest teraz jak się połączyli z Peugeotem nie wiem. To takie mniej więcej Denso w  Subaru też dużo rzeczy OEM. 

 

Tego nie wiedziałem dzięki.

 

W Subaru kupiłem tarcze i klocki TRW i na początku nie byłem zadowolony.  Zmieniłem 6 letnie opony Bridgestone Turanza na nowe Conticontac 5 z rantem i auto zaczęło dużo lepiej hamować :), wszystko przez stare opony.

 

Fabrycznie Mitsubishi posiada hamulce TRW więc poszedłem tą drogą tarcze i klocki przód tył, nawet dostałem jarzma tył TRW :). Jak znajdę trochę czasu będę wymieniał wszystkie tłoczki żeby mieć spokój na kilka lat.

 

Yaris T-Sport posiadał fabrycznie ATE i bardzo dobrze hamował, ważył 950 kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej,

takie pytanko

 

Czy ktoś kojarzy tarcze www.rotor-discs.com

 

nawet ich strona nie działa

 

sprzedawca

https://www.ebay.co.uk/str/performancepartsdirect

 

Dostałem taki zestaw ze złotymi brembulcami, ale to chyba taki noname, że aż boje się go założyć... 

wyglądają "rasowo" bo nawiercane i nacinane ale to mi wygląda na mega chińczyka

image.png.2a9951247822479794bd8caa710cac29.pngimage.png.91b63fc489e9672a97be00451175ce7a.png

być może to nawet coś dobrego, ale i tak chce Gładkie Brembo

 

ale być może to całkiem porządny sprzęt i nie ma co wymieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Teraz, AdaSch napisał:

Szybkie pytanie,

 

Czy przewody hamulcowe od Forestera SG9 będą bezproblemowo pasowały do złotych Brembo?

Obecnie mam 4pot i 2pot z WRX i wszystko jest ok. Czy powinienem szukać jakiś innych przewodów?

 

Przód P&P, tył będą trochę naprężone między zaciskiem, a mocowaniem na amortyzatorze, ale nie na tyle żeby powodować problem, bo na tym odcinku nie pracują.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wyczaiłem tylne zaciski z Legacy IV (2009, 2.0D) pod tarcze 286mm, nie są wentylowane. Z tego co widziałem, to one normalnie były w Legacy V 2.0D, ale w IV być może pojawiły się już z racji końca produkcji. Rozumiem, że przy swapie będę musiał wymienić także szczęki? Czy tarcze kotwiczne też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, Forumowiczów.
Szybkie pytanie - pod czterotłok WRX i dwutłok z WRX klocki OMP to: przód - OT/7156, tył - OT/8106, tak?
Potrzebuję skuteczniej dohamowywać Forka, ale bez przesady, bo na tor to on się nie wybiera

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chciałem poprawić hamowanie w moim Foresterze SH 2.0 . Od zakupu nie było nic robione, hamować, hamuje ale przesiadając się z w sumie nowej, bo rocznej  Ibizy żonki mam wrażenie, że nie hamuje tylko zwalnia :blink:  Będę wymieniał tarcze , klocki ale z tego co tu poczytałem wymieniacie też często przewody hamulcowe. Widzę, że polecacie m.in. przewody m-ki HEL - - pytanie, bo na allegro znalazłem do silnika 2.5 - czy one będą też pasowały do mojego z silnikiem 2.0 ? Jeśli nie to jakie ine dobre kupić? Przy okazji jaki komplet jakiej marki tarcz klocków do tego auta? Wstępnie patrzyłem na Brembo zestaw BREMBO 2x 09.A921.11 i P 78 013 . Co powiecie?

Edytowane przez Valdes73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie większości osób się to nie spodoba co napiszę, ale według moich doświadczeń subiektywnych większość samochodów cywilnych hamuje podobnie.

 

Różnice natomiast są w samej czułości pedału hamulce jego twardości.

Jeśli klocki są zrobione z złego materiału ciernego bądź miały kontakt z płynem hamulcowym to nawet na wielkich talerzach będzie problem z efektywnym hamowaniem.

 

Wstawienie większych tarcz oraz klocków może spowodować zwiększenie gumowatości pedału przy lekkim hamowaniu (przynajmniej ja mam takie odczucia)

 

Seryjne hamulce zwykłych wersji wymiękają gdy:

ciągniemy przyczepę bez hamulca najazdowego

mamy załadowany samochód po dach

znacząco zwiększamy owal koła wraz z jego szerokością.

nasza jazda zaczyna przypominać jazdę torową

 

W Foresterze SH wydaje mi się że będzie podobnie jak w Legacy IV czyli wersja 2.0 NA miała najmniejsze tarcze z przodu.

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem,
w najbliższym czasie będę się brał za wymianę tarcz i klocków w sowim Legacy IV, tylko nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji na temat średnicy tarcz.
Czy 316mm wchodzi bez problemu czy jest za duża? Autko stoi na 17" felgach.
Od razu pytanie czy ktoś jeździ/ł na zestawie tarcze Brembo i klocki Ferodo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, artaa napisał:

Jak zwykle pytanie: jaką średnicę tarczę masz teraz.

Jaki zestaw planujesz pod 316, bo przecież od mniejszej średnicy nie będą pasować np jarzma

 

Zabij mnie, ale nie mam pojęcia. Od zakupu samochodu (3 miesiące) nie zdążyłem jeszcze sprawdzić. :D
A co do zestawu to tak jak napisałem. Myślałem nad tarczami Brembo i klocki Ferodo, ale istnieje opcja, że tarcze wezmę z Mikody, bo miałem już je założone w Legacy III i byłem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, artaa napisał:

Pytam o zestaw: jarzmo, zaciski...  ;)

 

Wpierw musisz mieć zestaw "montażowy" pod odpowiednią średnicę tarczy, a dopiero później wybierać jakiego producenta klocki i tarcze...

 

Źle zrozumiałem. Zakładam, że nikt w tym wcześniej nie grzebał, więc pewnie OEM, ale jakie były zakładane do H6 to nie mam aż tak rozległej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...