Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, Kukson napisał:

Nie ma DNA Subaru tylko i wyłącznie z jednego powodu czyli mocy.

No nie wiem.  O ile w Forku CVT daje radę o tyle w usportowionym kombi lepiej by pasował manual albo coś dwusprzęgłowego. Chociaż 2.0 DIT w CVT dobrze do 100 km/h pojechał:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bernard napisał:

 

Ci producenci radzą sobie z regulacjami EU, FHI chyba rzuciło ręcznik.

 

FHI celuje w inne rynki. USA, Kanada - tam tego jest pełno. W Kanadzie jeździ mnóstwo Imprez mocno stuningowanych. Na ulicach albo słychać gulgot V8 albo Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Bernard said:

Ci producenci radzą sobie z regulacjami EU, FHI chyba rzuciło ręcznik.

 

Pytanie na ile to radzenie jest radzeniem a nie oszukiwaniem. Druga sprawa jest, że ci inni producenci mają modele w ofercie, dzięki którym są w stanie obniżyć sobie średnią CO2 tak żeby się mieścić w normie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa słowa do wątku po co komu więcej mocy....

 

Takie małe porównanie.

U naszych zachodnich sąsiadów miałem okazję jechać dokładnie tą samą trasą (320km) dwoma różnymi autami. 

Gaz do dechy na autostradzie, jazda najszybciej jak się dało ;) do 210 km/h, poniżej 160 praktycznie tylko na ograniczeniach.

Takie wyszły średnie spalania:

1. Golf GTI 2.0 coś koło 260 koni jeśli się nie mylę -  spalanie 8,9l/100

2. Ford Focus 1.5 gdzieś w okolicach 182 koni - spalanie 11,9/100

 

Pomijając jakieś tam różnice w wadze aut (nie sprawdzałem, ale nie wierzę że Ford jest cięższy), pracę skrzyń, czy inne niuanse, różnica w spalaniu jest dość wyraźna.

Większy zapas mocy to nie tylko szybsze ruszanie spod świateł, czy sprawniejszy manewr wyprzedzania, ale i mniejsze spalanie, bo w niektórych warunkach, żeby osiągnąć ten sam efekt, nie trzeba ciągle trzymać buta w podłodze ...

Ergo: więcej mocy to pod każdym względem lepiej a downsizing to samo zło :evil2:

Edytowane przez Sikor
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9 grudnia 2017 o 21:55, pitru napisał:

A jakie DNA ma Opel? Czy w ogóle można w Oplu mówić o DNA? W Levorgu zostało z tego DNA przynajmniej prowadzenie.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

 

Jak to jakie... Opla vectry :)

31 minut temu, Sikor napisał:

Dwa słowa do wątku po co komu więcej mocy....

 

Takie małe porównanie.

U naszych zachodnich sąsiadów miałem okazję jechać dokładnie tą samą trasą (320km) dwoma różnymi autami. 

Gaz do dechy na autostradzie, jazda najszybciej jak się dało ;) do 210 km/h, poniżej 160 praktycznie tylko na ograniczeniach.

Takie wyszły średnie spalania:

1. Golf GTI 2.0 coś koło 260 koni jeśli się nie mylę -  spalanie 8,9l/100

2. Ford Focus 1.5 gdzieś w okolicach 182 koni - spalanie 11,9/100

 

Pomijając jakieś tam różnice w wadze aut (nie sprawdzałem, ale nie wierzę że Ford jest cięższy), pracę skrzyń, czy inne niuanse, różnica w spalaniu jest dość wyraźna.

Większy zapas mocy to nie tylko szybsze ruszanie spod świateł, czy sprawniejszy manewr wyprzedzania, ale i mniejsze spalanie, bo w niektórych warunkach, żeby osiągnąć ten sam efekt, nie trzeba ciągle trzymać buta w podłodze ...

Ergo: więcej mocy to pod każdym względem lepiej a downsizing to samo zło :evil2:

 

210 i spalanie 8.9 :) you've made my day :P 

mialem audi s3....  8.9.... Przy 140 tyle spala. A nie przy 210. Moze ten golf to GDi... Bo spalanie ktore podajesz to spalanie diesla.

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Sebastian.R napisał:

 

Jak to jakie... Opla vectry :)

 

210 i spalanie 8.9 :) you've made my day :P 

mialem audi s3....  8.9.... Przy 140 tyle spala. A nie przy 210. Moze ten golf to GDi... Bo spalanie ktore podajesz to spalanie diesla.

Panie Sebastianie,

A czy ja gdzieś napisałem że cały czas jechałem 210?

A czy napisałem że te 320 km to cały czas autostradą?

A no nie.

Więc proszę się nie czepiać, bo to tylko średnie spalanie z całej trasy dla dwóch różnych samochodów, bynajmniej nie po to żeby udowodnić, że któreś z nich jest superoszczędne...

Edytowane przez Sikor
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12/10/2017 o 22:28, Sikor napisał:

Pomijając jakieś tam różnice w wadze aut (nie sprawdzałem, ale nie wierzę że Ford jest cięższy), pracę skrzyń, czy inne niuanse, różnica w spalaniu jest dość wyraźna.

 

Te jak to określasz "niuanse" mogą mieć kolosalny wpływ na ostateczny wynik. Żeby zrobić obiektywne porównanie należałoby przyjąć szereg wytycznych i kryteriów do przeprowadzenia testów (pogoda, natężenie ruchu, odcinki, sposób ich pokonywania, sposób pomiaru zużycia paliwa, tankowane paliwo, dystans, stan samochodu, konfiguracja, ogumienie, włączone urządzenia, itp. itd). Takich kryteriów można by wymyślić pewnie i z 50 - im więcej, tym większa szansa na obiektywny wynik.

 

Cytat

Większy zapas mocy to nie tylko szybsze ruszanie spod świateł, czy sprawniejszy manewr wyprzedzania, ale i mniejsze spalanie, bo w niektórych warunkach, żeby osiągnąć ten sam efekt, nie trzeba ciągle trzymać buta w podłodze ...

Ergo: więcej mocy to pod każdym względem lepiej a downsizing to samo zło :evil2:

 

No ale ja o tym od początku pisałem - w ruchu miejskim (np. Kraków) w Polsce, gdzie większość samochodów ma słabe silniki, te 170 KM i napęd na 4 koła jest aż nadto wystarczające do tego, by nie martwić się o ruszanie spod świateł czy sprawne manewry wyprzedzenia. 

Na autostradach też nie mam żadnego problemu z wyprzedzaniem -  pewnie jakby było 200+KM to też byłoby dobrze, ale na pewno nie kupiłbym tego samochodu, gdyby miał 300 KM. 

Argument o tym, że trzeba trzymać but w podłodze dotyczy raczej silników bez turbo - tam faktycznie trzeba piłować. Do tej pory nie musiałem nawet przekraczać 4 tyś - jeżdżę praktycznie tak, jak jeździłem Dieslem.

 

Wrzuciłem do mobile.de zapytanie o nowe kombi w przedziale cenowym pomiędzy 25.000 - 40.000 E, z napędem 4x4, oraz silnikiem benzynowym - 157 samochodów - z tego 91 to Subaru a 48 to Seat/Vw/Skoda.

Gdy usuniemy kombi z filtra dostajemy ponad 3100 wyników z tego ponad 2700 to SUVy. To pokazuje co ludzie w tej chwili najchętniej kupują w segmencie 4x4.

 

VW alltrack był dla mnie w wybranej konfiguracji za drogi, Open Insignia za duży, W Seat-cie byłem dwukrotnie i mnie kompletnie zignorowali (sprzedawca nie był nawet zainteresowany, żeby ze mną rozmawiać i na pytanie o jazdę próbną spławił mnie terminem), Volvo V60 CC kosztował 40 tyś więcej co Subaru (po rabatach) z czasem oczekiwania 3.5 miesiąca, V40 CC był zbyt mały, OBK za duży. Brałem jeszcze pod uwagę tę "okropną" Skodę - tańszą o 10 tyś (+ darmowe przeglądy), czas oczekiwania 2.5 miesiąca, od ręki były dostępne dwie z nieco inną konfiguracją, ale jak w całej stajni Vw bałem się DSG i ostatecznie nie poszedłem na jazdę (zresztą i tak nie mieli 4x4).

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Za mna przeglad na 30.000km. Zadnych usterek i ponadplanowych wizyt w serwisie poza jedna akcja serwisowa (aktualizacja software'u - spalanie stukowe przy duzym obciazeniu) o czym kiedys w tym watku wspomnialem. 

 

Poniewaz od dluzszego czasu nie rozumialem sie ze systemem Start&Stop, gdyz po zatrzymaniu auta na swiatlach silnik po 10-15 sek. uruchamial sie ponownie, dalem sobie sprawdzic akumulator. Po wykonaniu testu wyszlo, ze jest naladowany na poziomie 50% (!). Czyli jezdzac na krotkich odcinkach do 10-11 km nie tylko rosnie spalanie na niedogrzanym silniku (12-13 l/100km), ale bateria nie ma sie szans naladowac, szczegolnie przy wiekszym zapotrzebowaniu na energie: ogrzewanie szyb, siedzen, pelne oswietlenie, nawigacja, radio, a do tego jeszcze telefon i wzmacniacz audio. 

 

Kupilem prostownik i podlaczylem do ladowania. Po wykonaniu testu wyszlo, ze bateria mimo 60km naladowala sie na poziomie 75%. Wyglada na to, ze bede musial czesciej sprawdzac i doladowywac akumulator przy moich krotkich trasach.

 

Co do osiagow Levorga: "przyszla zima, wstydu niyma" :D Juhu, wyprzedzilem Skode i Opla :D

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Christoph napisał:

Za mna przeglad na 30.000km. Zadnych usterek i ponadplanowych wizyt w serwisie poza jedna akcja serwisowa (aktualizacja software'u - spalanie stukowe przy duzym obciazeniu) o czym kiedys w tym watku wspomnialem. 

 

Poniewaz od dluzszego czasu nie rozumialem sie ze systemem Start&Stop, gdyz po zatrzymaniu auta na swiatlach silnik po 10-15 sek. uruchamial sie ponownie, dalem sobie sprawdzic akumulator. Po wykonaniu testu wyszlo, ze jest naladowany na poziomie 50% (!). Czyli jezdzac na krotkich odcinkach do 10-11 km nie tylko rosnie spalanie na niedogrzanym silniku (12-13 l/100km), ale bateria nie ma sie szans naladowac, szczegolnie przy wiekszym zapotrzebowaniu na energie: ogrzewanie szyb, siedzen, pelne oswietlenie, nawigacja, radio, a do tego jeszcze telefon i wzmacniacz audio. 

 

Kupilem prostownik i podlaczylem do ladowania. Po wykonaniu testu wyszlo, ze bateria mimo 60km naladowala sie na poziomie 75%. Wyglada na to, ze bede musial czesciej sprawdzac i doladowywac akumulator przy moich krotkich trasach.

 

Co do osiagow Levorga: "przyszla zima, wstydu niyma" :D Juhu, wyprzedzilem Skode i Opla :D

 

 

 

Jeżeli to nie tajemnica to ile kosztował cię przegląd, bo w lutym i mnie czeka serwis na 30k

Slyszales coś na temat serwisu blacharsko-lakierniczego co 12miesiecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie tajemnica to ile kosztował cię przegląd, bo w lutym i mnie czeka serwis na 30k

Slyszales coś na temat serwisu blacharsko-lakierniczego co 12miesiecy?

Mnie kosztował serwis 1600 zł

 

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

 

 

Jak dobrze pamiętam to katalogowa 2200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze było na koncu książki. NIGDY nikt mi tego nie uzupełnił. ZAWSZE  musiałem się dopominać. Wielokrotnie spotykając się ze zdziwiniem pracowników serwisu po co. 

Chodzi o zachowanie gwarancji na perforacje o ile dobrze pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Sebastian.R napisał:

Zawsze było na koncu książki. NIGDY nikt mi tego nie uzupełnił. ZAWSZE  musiałem się dopominać. Wielokrotnie spotykając się ze zdziwiniem pracowników serwisu po co. 

Chodzi o zachowanie gwarancji na perforacje o ile dobrze pamiętam. 

 

Wszyscy to olewają, bo w praktyce nic to nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Rokiki napisał:

Slyszales coś na temat serwisu blacharsko-lakierniczego co 12miesiecy?

nie  trzeba słyszeć wystarczy otworzyć i przejrzeć  książkę serwisową. Taki przegląd jest obowiązkowy (aby zachować gwarancje na  blachy nadwozia) co 12 miesięcy. Te dobre ASO np mts Dzierzoniów wykonują nieodpłatnie razem z corocznym przeglądem gwarancyjnym i wbijają pieczątki w książce tam gdzie trzeba (a przynajmniej było takdo 2016r ). Jak  przejrzysz książkę serwisową bedziesz wiedział  jak  to wygląda

 

 

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie  trzeba słyszeć wystarczy otworzyć i przejrzeć  książkę serwisową. Taki przegląd jest obowiązkowy (aby zachować gwarancje na  blachy nadwozia) co 12 miesięcy. Te dobre ASO np mts Dzierzoniów wykonują nieodpłatnie razem z corocznym przeglądem gwarancyjnym i wbijają pieczątki w książce tam gdzie trzeba (a przynajmniej było takdo 2016r ). Jak  przejrzysz książkę serwisową bedziesz wiedział  jak  to wygląda
 
 
Potwierdzam! W MTS, tak właśnie robią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...